BBOX3 komt eraan!
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Theoretisch is het wel zo dat ze je normaal gezien hetzelfde mogen terug geven als je al had,
het ergste is dat er bij bgc nog altijd met twee maten twee gewichten gewogen wordt en het ene BGC center is daarin veel soepelder dan het ander.
Ik kan je zelf nog iets straffer vertellen, een collega van mij was ook om een V5 gegaan in een BGC center om zijn V4 te laten omruilen
en mevrouw van het bgc center zei ook sorry meneer het zal een V4 worden want de stock is op.
Hij is naar buiten gegaan en bedacht zich en dacht ik ga terug binnen om te vragen of ze eventueel kunnen verwittigen wanneer er in stock zijn ,
toen het terug zijn beurt was, had hij een ander persoon aan de balie die hem te woord stond, waartegen mij collega zei al lachen,
'k ben hier terug met dat stuk V4 miserie, kan je mij zeggen wanneer er V5's binnen komen en die meneer zegt daarop 'k ga eens zien
en kwam met een V5 terug !!!
Dus nogmaals je moet geluk hebben !!
het ergste is dat er bij bgc nog altijd met twee maten twee gewichten gewogen wordt en het ene BGC center is daarin veel soepelder dan het ander.
Ik kan je zelf nog iets straffer vertellen, een collega van mij was ook om een V5 gegaan in een BGC center om zijn V4 te laten omruilen
en mevrouw van het bgc center zei ook sorry meneer het zal een V4 worden want de stock is op.
Hij is naar buiten gegaan en bedacht zich en dacht ik ga terug binnen om te vragen of ze eventueel kunnen verwittigen wanneer er in stock zijn ,
toen het terug zijn beurt was, had hij een ander persoon aan de balie die hem te woord stond, waartegen mij collega zei al lachen,
'k ben hier terug met dat stuk V4 miserie, kan je mij zeggen wanneer er V5's binnen komen en die meneer zegt daarop 'k ga eens zien
en kwam met een V5 terug !!!
Dus nogmaals je moet geluk hebben !!
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Ik zou het heel jammer vinden moest je niet meer in een shop kunnen gaan ruilen. Als je decoder stuk is, dan iwl je snel een nieuwe. Niet wachten tot een technieker kan komen en daar een dag vrijaf voor moeten nemen!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- TiTanium
- Moderator
- Berichten: 5757
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
- Locatie: Antwerpen 2
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Tja, langs de andere kant kunnen ze gemakkelijk centen uit de klant zijn zakken wippen. Indien de technieker acht dat de fout bij de klant ligt = factuur.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Elite Poster
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
- Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
- Bedankt: 145 keer
De shops beslissen niet zelf wat ze geven, dit komt van hogerhand, decoder V4 wordt vervangen door V4, en B-Box 2 door B-Box 2.jackho schreef:Geven ze dan ook een reden op waarom ze geen meegeven, of is het antwoorde gewoon "we hebben geen in stock"
Dat zijn gewoon de procedures.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Dat klopt toch niet! waarom krijgen er dan wel sommige mensen een Decoder V5 mee,De shops beslissen niet zelf wat ze geven, dit komt van hogerhand, decoder V4 wordt vervangen door V4, en B-Box 2 door B-Box 2.
Dat zijn gewoon de procedures.
en dit is niet van horen zeggen van anderen alleen,
ik heb er zelf ene meegekregen ter vervanging van mijn V4 !!!
-
- Member
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 29 jul 2013, 10:12
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 7 keer
Als we binnenkort niet meer naar de shop kunnen gaan, dan zal ik rap overstappen naar de concurrentie. Ik vind het al niet kunnen dat we moeten betalen voor een b-box3. Bij Telenet wordt dit gratis vervangen door een technieker, dus nog eens extra manuren daarin. Wij gaan zelf naar de shop en krijgen steeds de ouwe brol mee. Ok, de b-box2 wordt vector friendly maar het is toch niet hetzelfde als een b-box3 waar je eventueel meer snelheidsvoordeel mee haalt. Met de wifi van de b-box2 kan je zelfs geen 50 mbit/s halen. Met de b-box3 wel. Evenals is het bereik normaal grotere wat dus voor een betere fon-dekking zorgt. Dus het is een WIN-WIN voor Belgacom. Want ik kom niet vaak FON-spots tegen op straat, bij telenet-homespots kom ik meer tegen.
Met die decoders ben ik wel mee eens dat er daar misbruik van gemaakt wordt. Dat ze dan een systeem invoeren als je 1 model hoger wilt gaan dat je 50 euro activatie kosten betaald. En als je twee modellen achter loop dat je de nieuwe krijgt. Dus personen met een V3 -> V5. Mensen met een V4 -> V5 50 euro opleg. en stelt binnenkort de V6 dan is van de V4 -> V6 gratis. Ik ga hier misschien veel kritiek voor krijgen, maar het lijkt me een efficiënt systeem.
Met die decoders ben ik wel mee eens dat er daar misbruik van gemaakt wordt. Dat ze dan een systeem invoeren als je 1 model hoger wilt gaan dat je 50 euro activatie kosten betaald. En als je twee modellen achter loop dat je de nieuwe krijgt. Dus personen met een V3 -> V5. Mensen met een V4 -> V5 50 euro opleg. en stelt binnenkort de V6 dan is van de V4 -> V6 gratis. Ik ga hier misschien veel kritiek voor krijgen, maar het lijkt me een efficiënt systeem.
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Kijk de mensen die dat onding van een decoder huren betalen er jaarlijks waarschijnlijk meer dan de kostprijs voor productie voor. Je zou dus minstens eens per jaar recht moeten hebben op een gratis wissel. Zover ik weet is megawinstmaken op verhuur van decoders nog altijd niet de core business van Belgacom.
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Denk je dat?
Volgens mij is de verhuur van de decoder één van de grote inkomsten streams in hun sectie "Belgacom TV".
De verhoging vorig jaar van de huurprijs stond zelf specifiek vermeld in hun jaarverslag, als een van de redenen van de omzetstijging bij TV ...
Over het nut van een nieuwe decoder kan ik mij niet uitspreken, ik heb zelf geen BTV. Ik kan mij goed voorstellen, dat door de recente upgrades, de oude decoders traag worden, en niet meer up-to-date zijn, en dat de klanten dus terecht een nieuwe willen.
Wat de Bbox betreft (het onderwerp van deze topic), heb ik wel begrip voor Belgacom dat ze eerst nog proberen om zo lang mogelijk hun b-box2's willen uitleveren. Die B-box2 zal toch nog véle jaren goede dienst bewijzen?
Hoeveel huidige b-box2 gebruikers zouden echt een b-box3 nodig hebben (voor vectoring)? Minder dan 20% zou ik schatten !
Volgens mij is de verhuur van de decoder één van de grote inkomsten streams in hun sectie "Belgacom TV".
De verhoging vorig jaar van de huurprijs stond zelf specifiek vermeld in hun jaarverslag, als een van de redenen van de omzetstijging bij TV ...
Over het nut van een nieuwe decoder kan ik mij niet uitspreken, ik heb zelf geen BTV. Ik kan mij goed voorstellen, dat door de recente upgrades, de oude decoders traag worden, en niet meer up-to-date zijn, en dat de klanten dus terecht een nieuwe willen.
Wat de Bbox betreft (het onderwerp van deze topic), heb ik wel begrip voor Belgacom dat ze eerst nog proberen om zo lang mogelijk hun b-box2's willen uitleveren. Die B-box2 zal toch nog véle jaren goede dienst bewijzen?
Hoeveel huidige b-box2 gebruikers zouden echt een b-box3 nodig hebben (voor vectoring)? Minder dan 20% zou ik schatten !
- - de uitrol van vectoring is een process dat enkele jaren gaat duren ...
- alleen klanten <400m zullen op vectoring komen.
- van die klanten zitten er nu al 50% op 50mps of 70 mbps, voor hen verandert de b-box3 ook niets.
- - IPv6.
- fully routed (decoder kan op je LAN).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
De decoder v5 is de eerste waarvan ik het gevoel heb dat hij niet traag werkt. Dit zou eigenlijk decoder v1 moeten geweest zijn! In vergelijking met analoog heb ik niet het gevoel meer echt te moeten wachten. Dus ja, die updates zijn echt wel noodzakelijk goed.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Ook nog Wifi N, een lager verbruik en betere vormgevingphilippe_d schreef: De enige redenen waarom je een b-box3 zou willen zijn volgens mij:
- - IPv6.
- fully routed (decoder kan op je LAN).
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
-
- Member
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 29 jul 2013, 10:12
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 7 keer
En niet vergeten gigabit poortenphilippe_d schreef:De enige redenen waarom je een b-box3 zou willen zijn volgens mij:
- - IPv6.
- fully routed (decoder kan op je LAN).
Ook mogelijkheid om printer te laten delen in u netwerk evenals een harde schijf...
dus er zijn veel extra's vindt ik persoonlijk. Achja
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
fully routed (decoder kan op je LAN).
en dan kan BGC mss er ook voorzorgen dat iedere decoder de PVR programma's van de andere decoders kan afspelen wat nu alleen mogelijk is voor nPVR programma's
en dan kan BGC mss er ook voorzorgen dat iedere decoder de PVR programma's van de andere decoders kan afspelen wat nu alleen mogelijk is voor nPVR programma's
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Eentje vooraan en ééntje achteraan
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
-
- Premium Member
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 72 keer
Ook mogelijkheid om printer te laten delen in u netwerk ???????
Harde schijf delen via usb poort op BBOX3 da is mij al gelukt maar een printer nee hoor
Is er iemand waar dit da is gelukt?
Harde schijf delen via usb poort op BBOX3 da is mij al gelukt maar een printer nee hoor
Is er iemand waar dit da is gelukt?
-
- Premium Member
- Berichten: 461
- Lid geworden op: 23 mei 2013, 08:37
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 97 keer
onder "Network Connectivity" / "General" / "Internet" -> show advanced controls / "PPP Enable" -> disablejackho schreef:Bij de bbox3 waar staat ergens de Menu knop connect/disconnect (zoals bij de bbox2) zodat ik een ander IP adres kan krijgen door disconnect en terug connect te klikken
ofzowiets ?
-
- Premium Member
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 72 keer
Men kan toch nooit zelf beslissen om een decoder of bbox om te wisselen
Je hebt steeds een ticket nummer nodig van helpdesk anders geen omruiling
Voor belgacom is dit de goedkoopste manier want klant moet hem zelf afhalen
Weet nie waar men dit heeft gehoord
Je hebt steeds een ticket nummer nodig van helpdesk anders geen omruiling
Voor belgacom is dit de goedkoopste manier want klant moet hem zelf afhalen
Weet nie waar men dit heeft gehoord
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Lion55
Formeel heb je gelijk.
De regel is :
- Ruilen van een toestel enkel en alleen mogelijk bij defect met een ruilnummer
- Ruiltype gelijk aan het binnengebracht type
- Bij de BBOX2 waait er wel een andere wind de laatste tijd, je krijgt er meestal een BBOX3 voor in de plaats (afhankelijk van de stock)
Maar dat het wel anders kan heb ik al van veel mensen gehoord in mijn kennissenkring
en ik heb het zelf persoonlijk vastgesteld toen ik eens in een Belgacom center stond te wachten tot het mijn beurt was.
De persoon voor mij had een V3 decoder mee en hoorde hem zeggen met mijn V3 is dit geen werken meer ik moet hem dagelijks meerdere keren heropstarten om TV te kunnen kijken, kan ik die ruilen voor een V5 zodat ik al die miserie vlug kan vergeten die ik er al mee gehad heb, waarop de winkelbediende vroeg heb je een ruilnummer en het antwoord was nee.
Daarop zei de winkelbediende normaal moet je een ruilnummer hebben en verdween achteraan in de winkel om terug te komen met een V5 !
Dus dat het wel gebeurt heb ik met mijn eigen ogen meegemaakt.
Formeel heb je gelijk.
De regel is :
- Ruilen van een toestel enkel en alleen mogelijk bij defect met een ruilnummer
- Ruiltype gelijk aan het binnengebracht type
- Bij de BBOX2 waait er wel een andere wind de laatste tijd, je krijgt er meestal een BBOX3 voor in de plaats (afhankelijk van de stock)
Maar dat het wel anders kan heb ik al van veel mensen gehoord in mijn kennissenkring
en ik heb het zelf persoonlijk vastgesteld toen ik eens in een Belgacom center stond te wachten tot het mijn beurt was.
De persoon voor mij had een V3 decoder mee en hoorde hem zeggen met mijn V3 is dit geen werken meer ik moet hem dagelijks meerdere keren heropstarten om TV te kunnen kijken, kan ik die ruilen voor een V5 zodat ik al die miserie vlug kan vergeten die ik er al mee gehad heb, waarop de winkelbediende vroeg heb je een ruilnummer en het antwoord was nee.
Daarop zei de winkelbediende normaal moet je een ruilnummer hebben en verdween achteraan in de winkel om terug te komen met een V5 !
Dus dat het wel gebeurt heb ik met mijn eigen ogen meegemaakt.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 120 keer
Tja inderdaad, maar het inruilnummer wordt niet gecontroleerd, alleen op een blaadje genoteerd.jackho schreef:Daarop zei de winkelbediende normaal moet je een ruilnummer hebben en verdween achteraan in de winkel om terug te komen met een V5 !
Wat kan het de winkelbediende schelen dat er géén inruilnummer is.
De gast zal gewoon een fictief nummer invullen... !!! (of het blaadje is zogezegd verloren)
-
- Moderator
- Berichten: 2548
- Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 215 keer
Ik heb bij het inruilen nochtans steeds mijn telefoonnummer moet doorgeven en het inruilnummer werd gecheckt tegen een open ticket.
Maar... kan me moeilijk voorstellen dat jullie niet zo 'creatief' zijn om een omruiling voor elkaar te krijgen via de helpdesk!?
Maar... kan me moeilijk voorstellen dat jullie niet zo 'creatief' zijn om een omruiling voor elkaar te krijgen via de helpdesk!?
Heeft iemand opgemerkt dat deze modem niet reageert op ICMP/Ping van de WAN kant?
Ik wil deze gebruiken samen met een router aangesloten aan de LAN kant om OpenVPN te kunnen gebruiken. Ik heb de nodige port 443 geopened; dit is gelukt en ik heb bevestigd dmv de website http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports.
Maar OpenVPN werkt niet. Ik vermoed dat het probleem is omdat de ICMP/Ping pakketen geblokeerd zijn door de modem. Ik heb de modem vervangen door een Fritzbox 7360 die gecertificeerd is om aan het Belgacom netwerk te kunnen aansluiten. Met de Fritzbox werkt OpenVPN perfect.
Ideeen?
Paul
Ik wil deze gebruiken samen met een router aangesloten aan de LAN kant om OpenVPN te kunnen gebruiken. Ik heb de nodige port 443 geopened; dit is gelukt en ik heb bevestigd dmv de website http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports.
Maar OpenVPN werkt niet. Ik vermoed dat het probleem is omdat de ICMP/Ping pakketen geblokeerd zijn door de modem. Ik heb de modem vervangen door een Fritzbox 7360 die gecertificeerd is om aan het Belgacom netwerk te kunnen aansluiten. Met de Fritzbox werkt OpenVPN perfect.
Ideeen?
Paul
-
- Elite Poster
- Berichten: 3018
- Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
axs schreef:Ik heb bij het inruilen nochtans steeds mijn telefoonnummer moet doorgeven en het inruilnummer werd gecheckt tegen een open ticket.
Maar... kan me moeilijk voorstellen dat jullie niet zo 'creatief' zijn om een omruiling voor elkaar te krijgen via de helpdesk!?
Het is eigenlijk gewoon ne kermis. Ik loop een paar maanden geleden binnen met een bbox 2 om een bbox 3 te krijgen. Geen probleem, ik krijg er een mee in 2min zonder enig probleem.
Twee maanden later in dezelfde Proximus winkel. Heeft u een storingsnummer? Nee. Ah wacht dan even, dan belt de technische dienst u binnen 20min die u dan het nummer geeft om aan de verkoper te geven die dat nummer dan niet meer nodig heeft. En dan krijg je de bbox mee.
Ik heb ondertussen ontdekt dat de BBOX 3 gemaakt door Sagem niet reageert op Ping. IK heb die vervangen door de Technicolor variant, en deze reageert wel op Ping. OpenVPN werkt ook. Probleem schoon opgelost!
Maar wat raar is, mijn Fritzbox 7360 werkt niet meer op de lijn van Belgacom. Ik heb drie exemplaren geprobeerd. De eerste werkt voor ongeveer twee weken, de andere twee voor een maar een paar uren, daarna begint de DSL LED te flitsen dat de verbinden gebroken is.
Nu content met de Technicolor BBOX 3.
Maar wat raar is, mijn Fritzbox 7360 werkt niet meer op de lijn van Belgacom. Ik heb drie exemplaren geprobeerd. De eerste werkt voor ongeveer twee weken, de andere twee voor een maar een paar uren, daarna begint de DSL LED te flitsen dat de verbinden gebroken is.
Nu content met de Technicolor BBOX 3.
polomora schreef:Heeft iemand opgemerkt dat deze modem niet reageert op ICMP/Ping van de WAN kant?
Ik wil deze gebruiken samen met een router aangesloten aan de LAN kant om OpenVPN te kunnen gebruiken. Ik heb de nodige port 443 geopened; dit is gelukt en ik heb bevestigd dmv de website http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports.
Maar OpenVPN werkt niet. Ik vermoed dat het probleem is omdat de ICMP/Ping pakketen geblokeerd zijn door de modem. Ik heb de modem vervangen door een Fritzbox 7360 die gecertificeerd is om aan het Belgacom netwerk te kunnen aansluiten. Met de Fritzbox werkt OpenVPN perfect.
Ideeen?
Paul