iPhone 5 en LTE

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
James04061981
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:47

misschien gebruiken ze zoiets zoals ze op deze site verkopen om de iphone 5s te "unblocken"
er zijn trouwens 1 of meerdere personen op marktplaats/facebook die dit ook aanbieden voor 20€ voor zowel base als proximus

http://www.rsim5.com/index.php
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Nee, zeker niet.
FODEconomie
Verified Account
Verified Account
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 okt 2013, 17:06
Bedankt: 21 keer

tonym schreef:
FODEconomie schreef:Hallo iedereen,

we krijgen met betrekking tot deze problematiek de laatste dagen meer en meer vragen bij de FOD Economie. We hebben deze vragen gebundeld en bezorgd aan de verschillende experten. Zij onderzoeken dit nader.

Van zodra wij een antwoord van hen hebben, zal ik dit ook hier op dit forum plaatsen.

Vriendelijke groeten,

Sara Jane Deputter
Het conversatieteam van de FOD Economie

Volg ons: @fodeconomie - http://www.facebook.com/fodeconomie

Dit probleem is hier nu reeds één jaar aangekaart.

Ik hoop alleen dat dit FOD onderzoek niet loopt tot het voorbijgestreefd is.
Maw. als Mobistar met 4G aktief is en Apple de andere providers ook toelaat.

Eerlijk gezegd moeten de spelregels eens duidelijk aan Apple opgelegd worden.
Ik zou er op aan dringen dat de FOD-Economie daadwerkelijk optreed indien
blijkt dat Apple in deze materie in de fout ging (en zelfs ev. laattijdig)
Hallo iedereen,
hierbij het antwoord dat wij vandaag bezorgd hebben:

Beste Filip,
Eerst en vooral: als Federale overheidsdienst mogen wij ons niet publiek uitspreken over de “fout” of “schuld” van individuele bedrijven. De enige dia dat kan doen is de gerechtelijke macht. Wij kunnen je dus enkel een overzicht geven van wat ondernemingen algemeen moeten respecteren in het kader van de reglementering.
Zoals al aangekondigd op het moment dat je de vraag stelde, is deze betrekkelijk complex. Nogal wat overheidsdiensten en reglementering kunnen hier een rol spelen.
In de eerste plaats legden we het probleem voor aan onze eigen experts. Zij toetsten het dossier af aan de reglementering in verband met de marktpraktijken. In die reglementering waren 2 punten mogelijk van toepassing.
Ten eerste is er het principe dat de consument voldoende geïnformeerd moet worden. In dit geval wil dit zeggen dat de producent en de eindverkoper de klant voldoende moet informeren over de mogelijkheden of de beperkingen van zijn aankoop.
Indien je als consument denkt dat je niet voldoende geïnformeerd werd dan kan je bij ons een klacht indienen. Alle informatie over hoe je dit doet, vind je op: http://economie.fgov.be/nl/geschillen/k ... _indienen/
Een tweede punt dat mogelijk van toepassing is binnen de marktpraktijken is "oneerlijke concurrentie". De voorwaarden om "oneerlijke" concurrentie te kunnen inroepen zijn hier echter niet toepasbaar (voor de volledigheid de juridische uitleg: om oneerlijke concurrentie in te roepen is een buitencontractuele 'fout' vereist in hoofde van de onderneming die de aangeklaagde praktijk verricht. Een wetsinbreuk is op zich een fout, ook rechtsmisbruik kan een fout uitmaken). Bij oneerlijke concurrentie kunnen bovendien enkel de betrokken benadeelde partijen een vordering instellen, en kan de minister of de FOD niet tussenkomen, aangezien oneerlijke concurrentie niet geacht wordt rechtstreeks het "algemeen belang" te raken.

We legden de vraag ook voor aan onze collega’s van het BIPT. Het BIPT is bevoegd om het gebruik van het radiofrequentiespectrum te beheren, coördineren en te monitoren. Het BIPT kan echter niet optreden tegen fabrikanten die er voor kiezen om bepaalde functionaliteiten van hun apparatuur niet te activeren of die bepaalde functionaliteiten niet toevoegen.

Tot slot is ook de Belgische Mededingingsautoriteit (BMA) bevoegd in dit dossier. Deze dienst maakte tot voor kort deel uit van de FOD Economie, maar opereert nu zelfstandig. Toen de dienst nog deel uitmaakte van de FOD, evalueerde de mededingingsautoriteit het dossier al een eerste maal vanuit de invalshoek van een eventuele inbreuk op het mededingingsrecht. Het oordeel was dat met de toen beschikbare gegevens geen inbreuk kon worden vastgesteld. De BMA volgt het dossier verder op en voor een huidige stand van zaken kan je best rechtstreeks contact opnemen met de BMA. Je vindt de contactgegevens voorlopig nog steeds via onze site op:http://economie.fgov.be/nl/ondernemingen/mededinging/

Met vriendelijke groeten,

Het conversatieteam
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2548
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Maw: Apple gaat - bij het niet toelaten van iPhones op andere 4G netwerken dan de door hun ''goedgekeurde"' - dus juridisch gesproken nergens in de fout

Helaas moeten we dan zelf maar onze conclusie trekken over deze bedenkelijke praktijken van Apple.
Gebruikersavatar
Bert911
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 dec 2013, 11:51
Locatie: Kempen

Ik vind dit heel spijtig.

Zelf altijd een tevreden iPhone gebruiker geweest en zowel op professioneel als privé vlak bijna altijd al een Proximus gebruiker geweest.
En nu durf ik al eens naar andere toestellen kijken, de overstap naar de 5s heb ik nog niet gemaakt.
BGC Internet + TV + Telephony + Mobile Smart+
Proximus Mob. Enterprise
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Pas als Apple zou merken dat de verkoop van iPhones in België opvallend slechter zou beginnen gaan dan in andere landen, dan zullen ze er misschien eens aan denken om hun strategie m.b.t. 4G/LTE te herzien. Als consument heb je nog altijd de macht om zelf te bepalen wiens producten je koopt en wie m.a.w. je geld krijgt. Gebruik deze macht dan ook, in plaats van ondanks alles toch iPhones te blijven kopen (waardoor Apple het signaal krijgt dat ze zich alles kunnen permitteren) en nadien een beetje te lopen klagen (wat toch niets oplevert).
Gebruikersavatar
Bert911
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 dec 2013, 11:51
Locatie: Kempen

Inderdaad, anders had ik de 5s al gekocht.
BGC Internet + TV + Telephony + Mobile Smart+
Proximus Mob. Enterprise
Geert2800
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 aug 2013, 19:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

Maat vanmij gaat klacht indienen bij Test Aankoop.
Heb hem heel veel succes toegewenst.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

nickz schreef:Pas als Apple zou merken dat de verkoop van iPhones in België opvallend slechter zou beginnen gaan dan in andere landen, dan zullen ze er misschien eens aan denken om hun strategie m.b.t. 4G/LTE te herzien. Als consument heb je nog altijd de macht om zelf te bepalen wiens producten je koopt en wie m.a.w. je geld krijgt. Gebruik deze macht dan ook, in plaats van ondanks alles toch iPhones te blijven kopen (waardoor Apple het signaal krijgt dat ze zich alles kunnen permitteren) en nadien een beetje te lopen klagen (wat toch niets oplevert).
Jammer genoeg is Apple voor België een tweederangsmarkt. Getuige ook onlangs de berichten van journalisten die geen antwoord kregen van Apple of geen test-toestellen.

Dus ofwel betalen Proximus en Base Apple (wat ze niet willen), ofwel opent Apple vrijwillig voor Proximus en Base (ain't gonna happen).

Conclusie: alle Proximus en Base gebruikers die Apple willen zullen naar Mobistar moeten en hopen dat het nieuwe netwerk van Mobistar een beetje deftig is. Wil je bij Proximus of Base blijven zal het Windows Phone of Android worden (of BB voor de laatste believers ;-)).

Enkel indien er een jailbreak komt voor iOS 7 of indien Apple gebruikers massaal weglopen van Proximus met die reden kan je met je Apple misschien nog op Proximus raken in de toekomst.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

deej schreef:Conclusie: alle iPhone gebruikers die LTE willen zullen naar Mobistar moeten en hopen dat het nieuwe netwerk van Mobistar een beetje deftig is.
een beetje aangepast

[Afbeelding Post made via mobile device ]
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Hier is dus duidelijk een beetje politieke wil vereist om bedrijven te verbieden functionaliteit selectief aan te bieden. Een beetje netneutraliteit dus, maar dan in andere domeinen.

Trouwens, het is hier duidelijk dat dit soort praktijken, zij het dan mss niet "oneerlijke concurrentie" in de technische zin van het wood, wel degelijk het algemeen belang raken. Er zou dus dringend eens mogen opgetreden worden.
Je voelt toch ook aan dat een bedrijf dat zegt "sorry, maar die service, die ons toestel overigens perfect aankan, mag je enkel gebruiken daar waar wij het toelaten" eigenlijk fout bezig is en teruggefloten moet worden.




[Afbeelding Post made via mobile device ]
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

Zo heeft Apple bijvoorbeeld voor de iPhone en iPad ons netwerk zeer uitgebreid getest om er zeker van de zijn dat je optimaal kan genieten van die toestellen én van de superhoge snelheid van ons 4G-netwerk. We hebben 4G-certificering van Samsung smartphones sinds maart 2013. En sinds april 2013 ook voor Apple toestellen, na een procedure van 6 maanden! Andere fabrikanten vereisen geen certificering. Dus ben je met een compatibel apparaat helemaal klaar voor het surfen op 4G van Mobistar!
Netwerk van Mobistar uitgebreid getest op 4G gedurende 6 maaanden waarbij er nog niets van netwerk actief was. De test was wellicht eerder hoeveel €€€ er op tafel kwamen.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Dan ben je slecht geinformeerd. Er liep al lang een test in Antwerpen. Hoewel dat helemaal niet zou moeten volstaan voor die tests, was er dus wel al een netwerk. Ik weet het, relatief.
Trouwens, dat Mobistar niet heeft zitten prutsen met 4G is mij nogal duidelijk. Niet akkoord? Test het dan maar eens deftig :wink: .

Nee ff serieus, dat er al langer tests aan de gang geweest zijn en er goed over nagedacht is is duidelijk.
Nu is't wachten op de grotere groep gebruikers, en de commerciële voorwaarden. En stiekem hoop ik op een onbeperkte data bundel met FUP ofzo al is het voor 100/maand.
Why? Omdat het nu voor de testers zo is en 't is een absolute zegen! 'k Zit nu al aan 150GB sinds 28 november, en vaste connectie ligt volledig uit alsook de wifi router, no need for it. Het potentieel is er maar 't zal nog serieuze toekomstmuziek zijn waarschijnlijk :wink:
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Berichten: 508
Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

iRockabizzydilly schreef:Trouwens, dat Mobistar niet heeft zitten prutsen met 4G is mij nogal duidelijk. Niet akkoord? Test het dan maar eens deftig :wink:
Correctie: ze hebben toch niet overal zitten prutsen ;-) Of heb ik u niet in een ander topic zien posten dat buiten Gent de snelheden (veel?) lager uitkomen? :-D
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Haha juist, maar daar had ik het duidelijk wel over 3G :wink:
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Berichten: 508
Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

Rechtsreeks gekopieerd uit een ander topic.
iRockabizzydilly schreef:Op een bepaald moment had ik op de perrons zelfs 2 "strepen" 4G met m'n Mobistar testsim. Alleszins wel niet te vergelijken met de 88+ Mbps die ik haalde op perron van station Gent-Sint-Pieters.
Lijkt mij toch dat je het over 4G had. Ofwel schort er iets aan mijn begrijpend lezen. :-D
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Haha ok, maar dat was dan station Leuven (maar toch vooral in een 3G context en dat ik niet helemaal zelfde ervaringen had als een andere poster ivm dekking in Leuven station), en inderdaad het ontvangst was daar niet indrukwekkend maar nog steeds beter dan het 2G en 3G ontvangst en de snelheden van de alle operatoren daar. Snelheden op die plaats waren toch ook wel ferm boven de 30 en vaak rond de 41Mbps down en 12Mbps up en in't licht van de 3G prestaties daar is dat heel goed.

Wat mij betreft echter geen referentie want wat de drie operatoren daar uitsteken is niet representatief voor de verwachtingen elders.
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer



Unleash LTE :beerchug: :beerchug:
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

YEAAAH!

Bon 't is geinstalleerd, iemand tips voor LTE activatie?
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Allemaal leuk, maar welk package in Cydia maakt LTE beschikbaar?
Deze werkt niet onder 7.0.4: http://v.backspace.jp/repo
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Zal afwachten worden tot iemand een update klaarmaakt.. De moeilijkste stap is alvast gepasseerd nu :)
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Dat er maar snel iets komt dan...
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Valt me wel op dat sinds die jailbreak er op staat dat m'n batterij veel sneller leeggeraakt ookal staat er voor de rest niks open. En 't is een gloednieuw toestel dus daar kan het ook niet aan liggen.
Gebruikersavatar
ikhlaske
Pro Member
Pro Member
Berichten: 331
Lid geworden op: 15 dec 2010, 13:25
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 6 keer

Iemand al een idee voor de juiste repo?
Provider: Orange Fiber 1000/200
Modem/Router: Orange Nokia Fiber Modem + Unify USG
Switch: UniFi 24p + 8p POE 150W
Wifi: Unify AP AC LR + AP AC PRO
GSM: Proximus
Nas: Synology DS 219+ 16GB ram 512GB nvme ssd cache - Synology DS 219se
Backbone: (Plex)
  • Intel NUC - 16GB Ram
  • Intel NUC - 4GB Ram
  • Mac Mini - M1
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 okt 2006, 01:22
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

Ik haalde de CommCenter altijd vanuit deze repo:

http://v.backspace.jp/repo/

Maar het zal wachten zijn op een update vrees ik ...

http://v.backspace.jp/repo/r/?ios5.commcenter.patch
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Enkele dagen wachten gaat nog wel lukken zeker ;) . Hier zal het wrs toch meteen afstaan, batterij wat sparen, gaat al rap genoeg af
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

4G verbruikt minder batterij dan 3G of zelfs 2G.

Maar met al die drama rond deze JB ga ik mij er toch niet aan wagen...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Denk dat je toch wel aanzienlijk batterijdaling zal zien als je constant van 4G terugvalt naar 3G, of constant een zwak bereik van 4G hebt? Dan verbruikt dat toch veel meer? Ohja, het is al wat opgehelderd. Als je niet in China woont is er niks anders dan anders :)
Geert2800
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 aug 2013, 19:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

iRockabizzydilly schreef:Valt me wel op dat sinds die jailbreak er op staat dat m'n batterij veel sneller leeggeraakt ookal staat er voor de rest niks open. En 't is een gloednieuw toestel dus daar kan het ook niet aan liggen.
Das mij inderdaad ook opgevallen. De batterij wordt leeggezogen niet normaal.
Geert2800
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 aug 2013, 19:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

Er is een update van EvasiOn beschikbaar. Heb mijn iPhone terug moeten 1 herstellen.
Want hij slot telkens de app op de iPhone van EvasiOn.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Ik ga met een wijde boog omheen deze jailbreak ... véél te veel drama rond.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Er zijn toch inderdaad veel schaduwkantjes aan blijkbaar, 'k heb het al ff weer verwijderd. Jammer genoeg is het dus (nog) niet echt een oplossing om toch 4G te hebben :-(
dus zitten we met de 3 zelfde oplossingen:
- het zo laten en op 3G blijven 'sukkelen'
- Mobistar 4G nemen, als de commerciële launch binnen een paar dagen goed uitdraait (netwerk zelf is er zeker meer dan klaar voor en is een reden om te switchen).
- een andere smartphone nemen

Of natuurlijk hopen op vrijstelling van 4G voor iPhones op alle netwerken, en dat diene Cook zich eens goed verslikt in zijn politieke speeches/mails over equality. Zelfs ik ben het grondig beu en walg van zijn onzin en de onzin die Apple tegenwoordig verkoopt.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

iRockabizzydilly schreef:- het zo laten en op 3G blijven 'sukkelen'
De 3G snelheden zijn tegenwoordig ook meer dan voldoende vind ik. Ik zie er niet meer naar of mijn gsm H+ of 4G heeft. Je merkt alleen echt vertraging op bij "3g" of lager.
iRockabizzydilly schreef:- Mobistar 4G nemen, als de commerciële launch binnen een paar dagen goed uitdraait (netwerk zelf is er zeker meer dan klaar voor en is een reden om te switchen).
Val ik terug op de dekkingsgraad, die bij hun nog echt beter moet. Woon je in een grootstad dan kan je hiervoor opteren.
iRockabizzydilly schreef:- een andere smartphone nemen
Ga ik niet akkoord, Apple inc. moet gewoon niet zo onozel doen en iedereen geven waar ze recht op hebben indien het beschikbaar is op het toestel. Als jij morgen iets koopt en het is van u, ga je ook niet akkoord gaan dat ze per regio restricties gaan opleggen. Jij betaald de volle pot, dus je hebt recht op een perfect werkend toestel. Jailbreak zal hopelijk in de toekomst soelaas bieden voor de mensen met zulke dure telefoon.

iRockabizzydilly schreef:Of natuurlijk hopen op vrijstelling van 4G voor iPhones op alle netwerken, en dat diene Cook zich eens goed verslikt in zijn politieke speeches/mails over equality. Zelfs ik ben het grondig beu en walg van zijn onzin en de onzin die Apple tegenwoordig verkoopt.
Die moet er gewoon zijn, op hun tablets is het ook vrijgegeven.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Akkoord, een ander toestel kopen is gewoon een optie als je echt 4G nu wil. Het zou niet zo mogen zijn maar da's de realiteit.
En het zou inderdaad moeten vrijgesteld zijn... onbegrijpelijk.
CasperCusumano
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 dec 2013, 00:28

Zoals velen heb ik ook mijn bedenkingen met de jailbreak (Vrij onstabiel bij mij + ik vertrouw die Chinese appstore niet). Maar is het mogelijk om een aangepaste carrier bundle op een iPhone te zetten zonder een jailbreak? Deze jailbreak is vrij onstabiel op mijn gsm maar ik zou toch mijn LTE willen activeren. Ik zou dan onderstaande methode hiervoor willen gebruiken. Geen idee of dit een dom idee is want daarvoor ken ik veel te weinig over het onderwerp :)

1) iPhone jailbreaken
2) Carrier bundle aanpassen met iFile en commcenter
3) Aangepaste carrier bundle uit de iPhone opslaan op mijn PC
4) Jailbreak verwijderen
5) Aangepaste carrier bundle met LTE terugzetten op de iPhone
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Als je die jailbreak verwijdert, dan zal iOS die aangepaste CommCenter niet meer uitvoeren...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Geert2800
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 aug 2013, 19:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

Net de jailbreak bij mij terug verwijderd!
Hij zuigt de batterij leeg! Dan pas ik wel, dat was in het verleden anders.
Spijtig...
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 820
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

Wat noemen jullie leegzuigen? Ik merk niet veel verschil op mijn 5.
De laatste jb versie heeft die Chinese winkel niet meer én de originele installeerde die enkel wanneer je Chinees als standaardtaal had ingesteld.
Zitten er nog fouten in de jb? Natuurlijk, iedereen vergeten hoeveel updates er bij de vorige zijn uitgekomen?
Geduld is een schone deugd en trouwens zoveel interessante apps/tweaks zijn nog niet omgezet om op iOS te werken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Victory Not Vengeance
Geert2800
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 aug 2013, 19:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

Wat ik noem leegzuigen? Als je de iphone gebruikt om bijv gewoon een smske te sturen en daar gaat plots 20% af, dat noem ik leegzuigen.

Ik zet hem er alleziens niet meer op! Ik wacht wel tot er enig nieuws is dat de 5s ook met zijn 64bits kwa tweaks ondersteund worden.
Want nu heb ik de indruk dat er iets op de achtergrond draait waar geen weet van is.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Is er intussen al een mogelijkheid uit om 4G te activeren?
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”