Zou ik synology cloudstation kunnen gebruiken om mijn outlook pst file te sync met mijn nas?
Nu staat mijn pst file rechtstreeks op mijn nas, maar outlook heeft nogal eens problemen als de nas toevallig niet bereikbaar is.
Of zijn er andere mogelijkheden?
Nas + cloudstation + outlook
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
- Bedankt: 227 keer
- Contacteer:
Microsoft biedt geen ondersteuning voor Personal Folders Files die op een netwerkmap staan. Dat zal niet zonder reden zijn...
Je PST-bestand lokaal bewaren in een CloudStation-bewaakte map zal m.i. ook weinig soelaas brengen. CS synct nl. geen bestanden groter dan 10GB.
Ik ben benieuwd naar andere reacties...
[
Post made via mobile device ]
Je PST-bestand lokaal bewaren in een CloudStation-bewaakte map zal m.i. ook weinig soelaas brengen. CS synct nl. geen bestanden groter dan 10GB.
Ik ben benieuwd naar andere reacties...
[

-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Nochtans werk ik al jaren op die manier (al is het wel een extra PST) zonder enig probleem.Sinna schreef:Microsoft biedt geen ondersteuning voor Personal Folders Files die op een netwerkmap staan.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
Heb jij dan PST files die groter zijn dan 10GB?Sinna schreef:Je PST-bestand lokaal bewaren in een CloudStation-bewaakte map zal m.i. ook weinig soelaas brengen. CS synct nl. geen bestanden groter dan 10GB.
Ik heb altijd de gewoonte gehad om met meerdere PST files te werken (een 10-tal), zodat je ze elk wat kan beperken in grootte ...
Ook gemakkelijker om te backuppen (in sommige van die PST's wordt niet meer bijgeschreven, alleen geraadpleegd: die moeten dan niet altijd mee in de backup ...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Kitt
- Elite Poster
- Twitter: kitt1977
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 45 keer
Ik heb al vaak pst's gezen van 10 -20Gb ...leuk is dat als je outlook opstart .. ( zelfs als ze lokaal staan )
Laat staan via netwerk .. dat werkt mss redeljk als je pst paar 100mb groot is .. maar als hij ettelijke Gbytes wordt dan begint te meserie ... ( ooit al opgezet bij sommige klanten .. na paar maand kloegen ze al steen en been dat het traag werd ... dus terug pst lokaal gaan zetten ... )
Het is ook af te raden ..gezien het er niet voor gemaakt is ..
http://www.proexchange.be/blogs/exchang ... -2010.aspx
Pst is een heel slecht ontworpen formaat .. ik ben ook al jaren outlook gebruiker .. maar moet zeggen sinds ik alles naar google apps overgezet heb .. gebruik ik zelden nog m'n outlook .. iets zoeken in een pst van 10gb ben je effe bezig ( zeker als die op non ssd staat en helemaal als op een lan ) .
En in tijden van smartphone en tablets .. is pop3 echt wel old scool geworden . ( ik heb pop3 enkel nog actief om mijn mails nog als backup te heben in outlook)
Laat staan via netwerk .. dat werkt mss redeljk als je pst paar 100mb groot is .. maar als hij ettelijke Gbytes wordt dan begint te meserie ... ( ooit al opgezet bij sommige klanten .. na paar maand kloegen ze al steen en been dat het traag werd ... dus terug pst lokaal gaan zetten ... )
Het is ook af te raden ..gezien het er niet voor gemaakt is ..
http://www.proexchange.be/blogs/exchang ... -2010.aspx
Pst is een heel slecht ontworpen formaat .. ik ben ook al jaren outlook gebruiker .. maar moet zeggen sinds ik alles naar google apps overgezet heb .. gebruik ik zelden nog m'n outlook .. iets zoeken in een pst van 10gb ben je effe bezig ( zeker als die op non ssd staat en helemaal als op een lan ) .
En in tijden van smartphone en tablets .. is pop3 echt wel old scool geworden . ( ik heb pop3 enkel nog actief om mijn mails nog als backup te heben in outlook)
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 763 keer
Het klopt ten dele wel wat hierboven staat. MS ondersteund PST via SMB niet, omdat bij het openen en afsluiten die hele PST file van voor tot achter gelezen wordt. Als je dat op de werkvloer met een paar PCs tegelijk doet, kan je al wel raden dat het niet al te bijster snel gaat.
Sinds Windows Vista gaat zoeken in Outlook ook via de Windows Search index. Als die dus begint met je PSTs te indexeren, zit je met hetzelfde probleem als hierboven. Indexeer je de PST niet, dan vind je er inderdaad zo goed als niets in - als je er dan in zoekt, is het wéér netwerktraffic.
Mijn persoonlijke mening is dat Outlook alleen mooi kan werken in een professionele omgeving, met een Exchange en daar dan eventeel een Online Archive op tragere storage. Moet je je geen zorgen meer maken over backups als je dat centraal instelt.
Sinds Windows Vista gaat zoeken in Outlook ook via de Windows Search index. Als die dus begint met je PSTs te indexeren, zit je met hetzelfde probleem als hierboven. Indexeer je de PST niet, dan vind je er inderdaad zo goed als niets in - als je er dan in zoekt, is het wéér netwerktraffic.
Mijn persoonlijke mening is dat Outlook alleen mooi kan werken in een professionele omgeving, met een Exchange en daar dan eventeel een Online Archive op tragere storage. Moet je je geen zorgen meer maken over backups als je dat centraal instelt.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 763 keer
Nee, een "online archive" is functionaliteit van Exchange sinds 2010. Op zich komt het er gewoon op neer dat je een 2de mailbox in een aparte store hebt, die je eventueel op tragere (near line SAS of zelfs nog trager, maakt op zich niet zoveel uit) storage zet.
iSCSI gaat niet bijzonder sneller zijn dan de bandbreedte van uw netwerk. En ik denk toch niet dat een iSCSI target gemaakt is om de hele tijd gedisconnecteerd te worden - gesteld dat je een laptop hebt...
iSCSI gaat niet bijzonder sneller zijn dan de bandbreedte van uw netwerk. En ik denk toch niet dat een iSCSI target gemaakt is om de hele tijd gedisconnecteerd te worden - gesteld dat je een laptop hebt...
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 243 keer
Voor zover ik weet doet windows zelf geen reconnect van iscsi, je moet het zelf manueel doen (opnieuw toevoegen) of rebooten.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
- Bedankt: 227 keer
- Contacteer:
@Selder: bedankt voor de verduidelijking. Ik zal dit in gedachten houden bij de vervanging van de mailserver komend jaar...
[
Post made via mobile device ]
[