Scarlet limiet

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
DiViNO
Plus Member
Plus Member

Het is ondertussen 2 september en die domme meter is nog altijd niet gereset :evil:
Hij blijft mooi verder tellen, zo gaat Scarlet idd hun extra geld krijgen voor mensen die over hun limiet gaan !!!!!! :evil: :evil:
Of gaan ze testen of de smallband omzetting feiloos werkt en iedere abbonnee een dagje op smallband laten surfen ?!?!?! :evil: :evil:

Zeveraars :x
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster

Bel anders eens naar hun helpdesk. :wink:
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Ik heb even de site van scarlet bekeken, zou het niet kunnen dat ze ook een glijdende meter hebben? Want dit staat er nergens duidelijk in.

Ook zou het kunnen (aangezien de meter pas op 09/08 operationeel is geworden) dat de maand op de 9e van elke maand begint.

Ben je trouwens de enige die dit voor heeft?
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Ze hebben geen glijdende meter, wel valt hun meter niet samen met een kalendermaand (dat zou te eenvoudig geweest zijn... :? )
DiViNO
Plus Member
Plus Member

Na 6 composities van Tchaikovski of iemand anders waar ge gene sabam moet op betalen, ben 'k dan te weten ge komen dat ineens die meter reset op den dag dat uw abbo is ingegaan.

Das ook den eerste keer dat da dan toch gebeurd, normaal is't altijd bij iedereen 1ste van de maand...soit :roll:

Ik heb geen vrienden die Scarlet hebben, zijn die dan slimmer ? :p
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Bij versatel begint de 'maand' ook op de dag dat je abonnement in ging anders hoor ...
Het is namelijk niet 10 GB /maand, maar 10 GB/30 dagen, en da's uiteindelijk wel een verschil.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

meon schreef:Bij versatel begint de 'maand' ook op de dag dat je abonnement in ging anders hoor ...
Het is namelijk niet 10 GB /maand, maar 10 GB/30 dagen, en da's uiteindelijk wel een verschil.

En zo heeft men op het einde van de werkelijke maand ook geen overbelasting wanneer iedereen het resterende volume aan het downloaden is om toch maar zijn 10 GB te hebben.
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

r2504 schreef:En zo heeft men op het einde van de werkelijke maand ook geen overbelasting wanneer iedereen het resterende volume aan het downloaden is om toch maar zijn 10 GB te hebben.

Euh? Resterend volume op het einde van de maand?? Da's voor mij een compleet ongekend fenomeen :wink:
bubbs
Pro Member
Pro Member

DiViNO schreef:Na 6 composities van Tchaikovski of iemand anders waar ge gene sabam moet op betalen

Er bestaat ook nog zoiets als "uitvoerdersrechten". Het is niet dat omdat de componist van een stuk al meer dan 100 jaar dood is, dat de uitvoerder van diens muziek niet vergoed moet worden voor z'n prestatie...
Gast

DiViNO schreef:Het is ondertussen 2 september en die domme meter is nog altijd niet gereset :evil:
Hij blijft mooi verder tellen, zo gaat Scarlet idd hun extra geld krijgen voor mensen die over hun limiet gaan !!!!!! :evil: :evil:
Of gaan ze testen of de smallband omzetting feiloos werkt en iedere abbonnee een dagje op smallband laten surfen ?!?!?! :evil: :evil:

Zeveraars :x

De limieten worden gereset op factuurdatum
Kurt Breezer
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Ik heb scarlet, al een goed 2 jaar. Vanaf 1 april geen grap zijn ze begonnen met de traffiek te meten. Vanaf 1 augustus is het in gegaan dat ze nu beginnen te factureren. Om even duidelijk te zijn ik citeer van de pagina van scarlet:

Deze teller meet het verbruik op een glijdende schaal. Dat betekent dat u aan het begin van een nieuwe facturatieperiode, ongeacht de betaalformule die u heeft gekozen, een balk ziet van 0 tot 250 MB. Als de 250 MB bereikt worden, verandert de schaal en ziet u een balk tot 500 MB enz.

OPGELET: De volumemeter is gelinkt aan uw facturatiecyclus. Uw maandelijkse factuur wordt opgezet op 1 oktober. Dat betekent dat de teller op 1 oktober terug op nul wordt gezet.

Ik heb geen klagen, of klachten... teller werkt perfect!
Afbeelding
Krekkie
Premium Member
Premium Member

Kurt Breezer schreef:Ik heb geen klagen, of klachten... teller werkt perfect!

Maar zo'n glijdende schaal gebruiken als dit niet nodig is, dat maakt het toch nodeloos ingewikkeld en zaait alleen maar verwarring.
DiViNO
Plus Member
Plus Member

Kurt Breezer schreef:Ik heb scarlet, al een goed 2 jaar. Vanaf 1 april geen grap zijn ze begonnen met de traffiek te meten. Vanaf 1 augustus is het in gegaan dat ze nu beginnen te factureren. Om even duidelijk te zijn ik citeer van de pagina van scarlet:

Deze teller meet het verbruik op een glijdende schaal. Dat betekent dat u aan het begin van een nieuwe facturatieperiode, ongeacht de betaalformule die u heeft gekozen, een balk ziet van 0 tot 250 MB. Als de 250 MB bereikt worden, verandert de schaal en ziet u een balk tot 500 MB enz.

OPGELET: De volumemeter is gelinkt aan uw facturatiecyclus. Uw maandelijkse factuur wordt opgezet op 1 oktober. Dat betekent dat de teller op 1 oktober terug op nul wordt gezet.

Ik heb geen klagen, of klachten... teller werkt perfect!

Idd, maar die OPGELET opmerking stond er toen nog ni toen 'k belde dag later stond die er wel, hence who :roll:
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

En zo heeft men op het einde van de werkelijke maand ook geen overbelasting wanneer iedereen het resterende volume aan het downloaden is om toch maar zijn 10 GB te hebben.

Skynet heeft daar nochthans geen last van...

greetz,

Nob
Sandman
Pro Member
Pro Member

Gelijk Nob en ik dnek ook dat skynet an infrastructuur heel wat meer verkeer kan verdragen, maar ook opletten: zoveel heavy users heeft skynet niet he, relatief gezien dan.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”