OVH via pc client

Plaats reactie
Jeroen07
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 04 jan 2013, 01:49
Bedankt: 2 keer

Hallo,

Momenteel heb ik één telefoonnummer met een Siemens GIGASET. Alles gebeurt dus via dat toestel.

Wat ik graag zou hebben is het volgende:

- Op alle computers in de zaak (5) zou ik graag een softclient hebben, die automatisch opstart wanneer computer aan staat
- Bij een inkomend gesprek belt nog steeds de GIGASET, maar ook alle softclients die op dat moment online zijn
- Wanneer Gigaset (of 1 softclient) in gesprek is, komen gesprekken nog steeds binnen op die niet bezette clients.
- Uitgaande gesprekken gaan altijd, ook als er één lijn bezet is.
- Gigaset belt altijd, maar via softclient kan je instellen dat je niet bereikbaar bent (enkel dus uitgaande gesprekken)
- Eventueel mogelijkheid om door te schakelen naar andere softclients?

>> Nu, sowieso lijkt het me dat ik mijn OVH lijn zal moeten upgraden naar Ligne SIP Entreprise. Tot 2 lijnen zijn dan mogelijk, prijs valt goed mee. MAAR:

- Zijn alle bovenstaande zaken mogelijk dan?
- Welke software op de computers is aangeraden?
- Is configuratie moeilijk, of moet dit vrij simpel te lukken zijn?

Alvast bedankt!
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:


Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Jeroen07
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 04 jan 2013, 01:49
Bedankt: 2 keer

Werkt dat op de recente windows versies ook? Want dat zie ik niet?

En verder: zijn alle zaken die ik hierboven heb omschreven dan mogelijk (na upgrade bij OVH) ?
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Ligne SIP Entreprise = Tot 2 lijnen.
Maar jij spreekt van 5 pc's en 1 telefoon. Dat is 6.
OVH is nogal strikt wat het aantal gelijktijdige registraties van SIp-devices betreft.
Weet niet of dat ook zo is voor Ligne SIP Entreprise. Iemand ?

3starsNet en Nomado daarentegen maken daar geen probleem van. Ze vermelden zelfs dat zoiets mogelijk is.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Jeroen07
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 04 jan 2013, 01:49
Bedankt: 2 keer

Bedoelen ze bij OVH 5 simultane connecties, of 5 gesprekken op hetzelfde moment? Dacht het laatste? Dus als er 3 niet bellen en 2 wel, dan zal het wel meteen voicemail zijn bij inkomend. Maar als er 1 iemand aan het bellen is, dan moet het perfect werken op de andere telefoons? Of zie ik het verkeerd?
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Ik had Ligne Sip Individuelle met 1 simultaan gesprek. Maar dat is in feite 1 connectie. Het was niet mogelijk om tegelijk een tweede ATA te registreren.
Dus voorzichtig zijn bij OVH. Ik denk dat het niet zal werken. Bij Weepee is dat ook zo.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Jeroen07
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 04 jan 2013, 01:49
Bedankt: 2 keer

OK, in het slechtste geval koop ik er dan lijnen bij.

Maar, dat doorschakelen intern, is dat dan mogelijk? En andere zaken?

Ik heb die 3CX Phone System is gedownload maar dat is toch al vrij gecompliceerd om zelf op te zetten voor wat ik "maar" nodig heb.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Doorschakelen zal alleen lukken als je een Sip-trunk abonnement neemt.
De rest is geen probleem met gewone lijnen.
Het zou wel eens goedkoper kunnen zijn bij Nomado want daar moet je geen lijnen bijbestellen.
Ik weet niet wat hun max aantal connecties is, maar dat kan je vragen.

Als je wil doorschakelen ga je overal PABX abonnement nodig hebben denk ik.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Jeroen07
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 04 jan 2013, 01:49
Bedankt: 2 keer

In eerste instantie zou 2 computers + 1 telefoon voldoende zijn. Dan zou ik dus nog één lijn moeten bijbestellen?

Iemand trouwens ervaring met BLINK? Ik krijg OVH daar maar niet in geconfigureerd...

http://icanblink.com/index.phtml
Jeroen07
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 04 jan 2013, 01:49
Bedankt: 2 keer

Heb zojuist BRIA geïnstalleerd (met OVH account), heb daar nog steeds een "ligne individuelle", en heb zopas kunnen doorschakelen daarmee?

Ik belde met mijn GSM, even praten, dan klikte ik op doorschakelen, vervolgens nam ik op op andere GSM, ging perfect...
Jeroen07
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 04 jan 2013, 01:49
Bedankt: 2 keer

Als ik upgrade naar Entreprise line, hoef ik dan nog instellingen te wijzigen? Of zal gewoon connecteren met 2 clients op dezelfde moment dan ineens WEL werken?

PS: heb woensdag upgrade gevraagd via control panel OVH, wanneer is dat normaal OK? De telefoon pakken ze niet op in ieder geval :-)
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 102 keer

Ik gebruik phone, niet de meest gelikte user interface maar het doet perfect wat het moet doen...

http://www.phoner.de/index_en.htm
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”