Hallo,
Momenteel heb ik één telefoonnummer met een Siemens GIGASET. Alles gebeurt dus via dat toestel.
Wat ik graag zou hebben is het volgende:
- Op alle computers in de zaak (5) zou ik graag een softclient hebben, die automatisch opstart wanneer computer aan staat
- Bij een inkomend gesprek belt nog steeds de GIGASET, maar ook alle softclients die op dat moment online zijn
- Wanneer Gigaset (of 1 softclient) in gesprek is, komen gesprekken nog steeds binnen op die niet bezette clients.
- Uitgaande gesprekken gaan altijd, ook als er één lijn bezet is.
- Gigaset belt altijd, maar via softclient kan je instellen dat je niet bereikbaar bent (enkel dus uitgaande gesprekken)
- Eventueel mogelijkheid om door te schakelen naar andere softclients?
>> Nu, sowieso lijkt het me dat ik mijn OVH lijn zal moeten upgraden naar Ligne SIP Entreprise. Tot 2 lijnen zijn dan mogelijk, prijs valt goed mee. MAAR:
- Zijn alle bovenstaande zaken mogelijk dan?
- Welke software op de computers is aangeraden?
- Is configuratie moeilijk, of moet dit vrij simpel te lukken zijn?
Alvast bedankt!
OVH via pc client
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ik gebruik deze client http://www.3cx.nl/voip-telefoon/softphone/
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Ligne SIP Entreprise = Tot 2 lijnen.
Maar jij spreekt van 5 pc's en 1 telefoon. Dat is 6.
OVH is nogal strikt wat het aantal gelijktijdige registraties van SIp-devices betreft.
Weet niet of dat ook zo is voor Ligne SIP Entreprise. Iemand ?
3starsNet en Nomado daarentegen maken daar geen probleem van. Ze vermelden zelfs dat zoiets mogelijk is.
Maar jij spreekt van 5 pc's en 1 telefoon. Dat is 6.
OVH is nogal strikt wat het aantal gelijktijdige registraties van SIp-devices betreft.
Weet niet of dat ook zo is voor Ligne SIP Entreprise. Iemand ?
3starsNet en Nomado daarentegen maken daar geen probleem van. Ze vermelden zelfs dat zoiets mogelijk is.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Bedoelen ze bij OVH 5 simultane connecties, of 5 gesprekken op hetzelfde moment? Dacht het laatste? Dus als er 3 niet bellen en 2 wel, dan zal het wel meteen voicemail zijn bij inkomend. Maar als er 1 iemand aan het bellen is, dan moet het perfect werken op de andere telefoons? Of zie ik het verkeerd?
-
- Elite Poster
Ik had Ligne Sip Individuelle met 1 simultaan gesprek. Maar dat is in feite 1 connectie. Het was niet mogelijk om tegelijk een tweede ATA te registreren.
Dus voorzichtig zijn bij OVH. Ik denk dat het niet zal werken. Bij Weepee is dat ook zo.
Dus voorzichtig zijn bij OVH. Ik denk dat het niet zal werken. Bij Weepee is dat ook zo.
OK, in het slechtste geval koop ik er dan lijnen bij.
Maar, dat doorschakelen intern, is dat dan mogelijk? En andere zaken?
Ik heb die 3CX Phone System is gedownload maar dat is toch al vrij gecompliceerd om zelf op te zetten voor wat ik "maar" nodig heb.
Maar, dat doorschakelen intern, is dat dan mogelijk? En andere zaken?
Ik heb die 3CX Phone System is gedownload maar dat is toch al vrij gecompliceerd om zelf op te zetten voor wat ik "maar" nodig heb.
-
- Elite Poster
Doorschakelen zal alleen lukken als je een Sip-trunk abonnement neemt.
De rest is geen probleem met gewone lijnen.
Het zou wel eens goedkoper kunnen zijn bij Nomado want daar moet je geen lijnen bijbestellen.
Ik weet niet wat hun max aantal connecties is, maar dat kan je vragen.
Als je wil doorschakelen ga je overal PABX abonnement nodig hebben denk ik.
De rest is geen probleem met gewone lijnen.
Het zou wel eens goedkoper kunnen zijn bij Nomado want daar moet je geen lijnen bijbestellen.
Ik weet niet wat hun max aantal connecties is, maar dat kan je vragen.
Als je wil doorschakelen ga je overal PABX abonnement nodig hebben denk ik.
In eerste instantie zou 2 computers + 1 telefoon voldoende zijn. Dan zou ik dus nog één lijn moeten bijbestellen?
Iemand trouwens ervaring met BLINK? Ik krijg OVH daar maar niet in geconfigureerd...
http://icanblink.com/index.phtml
Iemand trouwens ervaring met BLINK? Ik krijg OVH daar maar niet in geconfigureerd...
http://icanblink.com/index.phtml
Heb zojuist BRIA geïnstalleerd (met OVH account), heb daar nog steeds een "ligne individuelle", en heb zopas kunnen doorschakelen daarmee?
Ik belde met mijn GSM, even praten, dan klikte ik op doorschakelen, vervolgens nam ik op op andere GSM, ging perfect...
Ik belde met mijn GSM, even praten, dan klikte ik op doorschakelen, vervolgens nam ik op op andere GSM, ging perfect...
Als ik upgrade naar Entreprise line, hoef ik dan nog instellingen te wijzigen? Of zal gewoon connecteren met 2 clients op dezelfde moment dan ineens WEL werken?
PS: heb woensdag upgrade gevraagd via control panel OVH, wanneer is dat normaal OK? De telefoon pakken ze niet op in ieder geval
PS: heb woensdag upgrade gevraagd via control panel OVH, wanneer is dat normaal OK? De telefoon pakken ze niet op in ieder geval
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
- Bedankt: 102 keer
Ik gebruik phone, niet de meest gelikte user interface maar het doet perfect wat het moet doen...
http://www.phoner.de/index_en.htm
http://www.phoner.de/index_en.htm