Kijk jij ook TV met een kaartje (CI+)?

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Dus wie in Roeselare woont kan dus in principe zowel Focus als WTV Zuid ontvangen?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

r2504 schreef:
boulder schreef:het is wel zo dat tegenwoordig niet alle regionale zenders overal te zien zijn
Dat is nooit geweest... enkel in overlappende regio's. Als je dus op een grens woont dan zitten wel beide zenders erop, maar kan je slechts één bekijken.
Ik meen mij te herinneren dat dat wel een aantal jaar zo geweest is.
Alle regionale zaten samen op één mux, en de enige beveiliging was dat je aan de hand van je postcode de juiste regionale zender kon zien.
Er waren toen mensen die doelbewust hun postcode veranderden om eens de regionale omroep van een ander deel van het land te zien.

Ondertussen werkt het anders, en zijn de meeste streams leeg, ook al lijkt het alsof de zender zelf erop zit.
Op die manier wordt er efficiënter met bandbreedte omgesprongen, want er moeten altijd maar één of twee zenders per regio opgezet worden, de rest zijn dan een soort dummy's.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

apestaart schreef:Dus wie in Roeselare woont kan dus in principe zowel Focus als WTV Zuid ontvangen?
Slecht voorbeeld, denk ik
  1. bijna alle programma's zijn nu al dezelfde (ook gemeenschappelijke redactie), dus zoveel verschil is er niet :).
  2. Roeselare ligt niet op de "overlapping", maar het ganse Arronsidement Roeselare is WTV gebied.
  3. Met overlapping wordt vooral straten/wijken bedoeld, die door verschillend zendgebied (gemeenten) lopen, en die via dezelfde Telenet kabel hun signaal krijgen.
http://www.focus-wtv.be/contact-focus-w ... 731582.htm
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

philippe_d schreef:[*]Met overlapping wordt vooral straten/wijken bedoeld, die door verschillend zendgebied (gemeenten) lopen, en die via dezelfde Telenet kabel hun signaal krijgen.[/list]
Zo fijn is de overlapping ook niet... ik ken hier verschillende gemeentes die volledig in RTV gebied liggen maar eveneens ATV op de kabel hebben. Het heeft dus eerder te maken met een hoofdstation of zo van waar alles vertrekt.
sissel1950
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 nov 2012, 14:27
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Na veel vijven en zessen en drie maal bezoek van Telenet techniekers is de CI+ module niet te installeren op tv toestel UE37D5700, waarom niet, niemand weet het. Samsung schrijft mij dat dit toestel niet gecertificeerd is voor CI+ module, enkel de serie F en Telenet beweerd van wel. Dus als consument staat ge met de billen bloot. Heb nog garantie tot juni 2014 maar Samsung blijft bij zijn standpunt. Gaat niet. Dus module binnen gebracht en HD digibox gekocht.
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

Werkt dat model ook met zo een losse CAM adapter? Die los mee wordt geleverd en je achteraan je tv moet inpluggen waar je CI+ module dan inpast? Want ik heb bij meerdere modellen op het Samsung forum gelezen dat die wel eens defect kunnen zijn. Of had je dat al uitgesloten?

Niet dat ik denk dat je nu nog terug gaat :-)
MJ
Pro Member
Pro Member
Berichten: 345
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:07
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

Hier 'geen service beschikbaar' regio 013, analoog heb ik nog wel beeld, nog iemand?

Edit : tv opnieuw moeten laten scannen, blijkbaar waren een paar zenders van frequentie gewisseld...
gdaivier
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 14 maa 2012, 09:29
Locatie: oostende
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 11 keer

Ik heb een vraagje over de Telenet CI+ module
Wanneer je deze CI+ module gebruikt in je smart tv heb je dan gewoon digitaal beeld of HD digitaal beeld.
Ik zou deze dan kopen niet ter vervanging van mijn digicorder maar een toevoeging om eindelijk HD kanalen te hebben.

[Mod Edit] bericht verplaatst naar bestaande topic
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Je hebt HDTV voor de zenders die beschikbaar zijn in HDTV natuurlijk (net zoals op een HD Digicorder).

Heb jij dan nog een oude SD Digicorder in gebruik ?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

gdaivier schreef:Ik zou deze dan kopen niet ter vervanging van mijn digicorder maar een toevoeging om eindelijk HD kanalen te hebben.
Ik gebruik ook de CI+ module, niet alleen voor de HD kanalen, maar voor alle kanalen.
En de digicorder (ook een oud SD model) alleen om op te nemen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
MJ
Pro Member
Pro Member
Berichten: 345
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:07
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

Vraagje : ik zou bij familie de digibox willen vervangen door een CI+ module (ik heb getest met de mijne en het werkt), welke stappen kan ik best ondernemen om over te schakelen, ze hebben nu nog een shake internet+TV.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Als de Digibox gehuurd wordt dan ga je met een recente aanrekening van jouw familie(klantennummer nodig!) naar een Telenet-center om het huurcontract stop te zetten en de Digibox in te leveren. Daarna koop je in datzelfde winkelpunt gewoon een CI+ module. Klaar.

Als de Digibox aangekocht is dan koop je gewoon een CI+ module en verkoop je de Digibox ergens tweedehands of zo...

Hier vind je een overzicht van de Telenet-centers: http://telenet.be/nl/contact/service-centers
skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 feb 2013, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Ik zou zo graag eens willen testen of zo'n kaartje bij mij werkt

LG 50PK950

Maar niemand kan het met zekerheid zeggen :(
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Zoals hier al tientallen keren aangehaald:
  • 1) Heeft jouw toestel een DVB-C tuner?
    2) Heeft jouw toestel een CI+ slot ?
    Dit moet je kunnen terugvinden in de documentatie van jouw TV
Indien op beide vragen het antwoord "JA" is, dan kan ik jou met bijna 100-percentige zekerheid garanderen dat het zal werken!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 feb 2013, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Beide ja ja :)
Maar durf het precies niet aan te gaan.
Wat als het niet werkt, sta ik daar mooi !
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Online of telefonsich bestellen ?
Dit geeft je een 14-dagen retourrecht.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 feb 2013, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Mmm ivm CI+ blijkt nu dat in bepaalde landen de tv wel CI+ heeft en in andere weer niet...
Hoe kan ik dit dan met zekerheid weten..
skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 feb 2013, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

philippe_d schreef:Online of telefonsich bestellen ?
Dit geeft je een 14-dagen retourrecht.
Aja?
Gewoon telefonisch bij telenet?
pina
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 jul 2008, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

ik heb nu begrepen dat je met die CI+ toch kan opnemen op een externe stick. Maar kan je die opnames dan daarna ook op uw laptop bekijken of een ander toestel? En is het trager zappen afhankelijk van de TV of is dat sowieso trager door de CI+ kaart?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

dan moet je wel een smart TV hebben dacht ik

sent from my xperia z, using tapatalk 4
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Je kan die opnames alleen bekijken op de TV waarmee het opgenomen is. Zoek maar eens op het forum hierover.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

ik ga deze week eens testen met een receiver waar ik het kaartje kan insteken en kijken wat de opnames dan doen...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
jeffke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 24 jun 2012, 14:27
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 15 keer

laroyj schreef:ik ga deze week eens testen met een receiver waar ik het kaartje kan insteken en kijken wat de opnames dan doen...
ik betwijfel of jou receiver ci+ gecertificeerd is.
opnames gemaakt via ci+ zijn enkel te bekijken op dat toestel.
zelf als je 2 dezelfde tv's hebt (zelfde merk,type,..) gaat het nog niet werken.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

Ik ben multimedia-dealer en verkoop sinds kort kabel receivers CI+ waarop de telenet CI+ modules en kaartjes werken en kan je verzekeren dat de opnames die je maakt op een stick overal kunnen worden afgespeeld...
Wij hebben de test gedaan door opnames te maken van VTM HD op een 64Gb USB stick op de kabel receiver en deze gewoon op de tv en pc afgespeeld via windows media player...onze toestellen nemen gewoon op als een *.ts file....
Modbreak:
Verwijzing naar commerciële activiteit verwijderd. zie Forumregels
....

Cable receiver CI+ met enkelvoudige tuner 149 euro, met twintuner 199 euro met 2 jaar garantie!
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

laroyj schreef:Wij hebben de test gedaan door opnames te maken van VTM HD op een 64Gb USB stick op de kabel receiver en deze gewoon op de tv en pc afgespeeld via windows media player...onze toestellen nemen gewoon op als een *.ts file....
Mmm... dat is tegen alle regels van CI+ in... en ik denk niet dat TN dat graag gaat horen.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

Ik snap het probleem echt niet, er wordt van onze overheden gevraagd dat telenet de markt een beetje open gooit zodat de klant/gebruiker zelf kan beslissen welke apparatuur er kan gebruikt worden....
Bij Tv Vlaanderen kan je ook een dreambox, openbox, VU Duo etc gebruiken met ingebouwde kaartlezer of de CI module van hun....
Ook daar kan je opnemen op de ingebouwde harde schijf , externde schijf of usb stick die je dan weer elders kan afspelen...

Je kan vrij makelijk cable receivers vinden waar je naar de fta kanalen zonder module kan kijken en deze via USB kan opnemen, en dat kan je dan gewoon op de tv bekijken ook.
Op de kabel receivers met CI+ kan je dan als extra je Telenet CI+ module plaatsen, de gescrambelde kanalen worden dan gedecodeerd door je Telenet CI+ module, wil je extra pakketten dan kan het ook., maar dit kost extra, ook al heb je ze op de digibox....
Op dit moment zitten er idd nog niet zoveel beperkingen op die CI+, dat kan idd metertijd veranderen, maar of ze dat ook zowiezo gaan doen, want dan veranderen ze weer iets en kan een eigenaar van een werkende ontvanger misschien reclameren, alhoewel...

De lijst van gecertificeerde tv's en ontvangers op de telenet site is heel beperkt, en werkende toestellen mogen steeds aangemeld worden, maar mijn ervaring is dat ook al maak je een melding, de lijst wordt niet zo vaak aangepast.......
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
bartd
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 29 aug 2010, 11:50
Bedankt: 6 keer

laroyj schreef:Ik ben multimedia-dealer en verkoop sinds kort kabel receivers CI+ waarop de telenet CI+ modules en kaartjes werken en kan je verzekeren dat de opnames die je maakt op een stick overal kunnen worden afgespeeld...
Wij hebben de test gedaan door opnames te maken van VTM HD op een 64Gb USB stick op de kabel receiver en deze gewoon op de tv en pc afgespeeld via windows media player...onze toestellen nemen gewoon op als een *.ts file....

Cable receiver CI+ met enkelvoudige tuner 149 euro, met twintuner 199 euro met 2 jaar garantie!
Van welk merk zijn die cable receivers ?
Heb je een link naar site van de fabrikant met technische gegevens ?
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

Sorry Bart,

Ik ga hier openbaar geen melding gaan maken over merk type enz...wij hebben diverse merken gekocht en getest en dit zijn de enige toestellen waar we het momenteel werkend hebben.....
Modbreak:
Verwijzing naar commerciële activiteit verwijderd. zie Forumregels
....

Op volgende link staat een advertentie met foto's en info
http://www.2dehands.be/audio-video-tv/t ... locale=all

Iemand die interesse heeft moet het maar bestellen, als ik hier alles neerpen verkoop ik zelf niks meer....bedoeling is dat ik er toch nog iets aan verdien en de kostprijs van alle andere aangekochte receivers terugverdien eerst...
Ik heb het exclusieve dealership voor Belgie aangevraagd, we zien wel wanneer dat rond is.....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1374
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

Kan je garanderen dat die oplossing ook blijft werken? 't Is aanlokkelijk omdat het een wat opener platform is dan de Digicorder, maar langs de andere kant: 149 eur + 75 eur voor de CI+ module is eigenlijk maar 25 eur minder dan een HD Digicorder in aankoop. Als het dan na een change bij Telenet ook nog eens stopt met werken...
bartd
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 29 aug 2010, 11:50
Bedankt: 6 keer

Je vergeet er nog de prijs van je usb stick of harde schijf bij te tellen. Het zal dus al duurder zijn dan een Digicorder.
Cable receiver CI+ met enkelvoudige tuner 149 euro, met twintuner 199 euro met 2 jaar garantie!
Heb je voor die twintuner twee CI+ modules nodig ?
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

Ook niet alle televisietoestellen zij gecertificeerd, wanneer je nu een tv werkend hebt met deze module en plots zou deze niet meer werken, zal VandenBorre U een nieuwe tv geven?.....ik veronderstel wanneer het nu werkt dat het zal blijven werken, tv met een kaartje is een legaal product van telenet, CI+ gecertificeerd, en onze cable receiver is ook CI+ gecertificeerd....en het werkt perfect!

Het is een toestel welke ook in andere landen gebruikt wordt, natuurlijk met CI+ kan het alle kanten uit, maar je aangekochte digicorder kan het ook na 26 maanden begeven, net buiten garantie en ben je ook je centen kwijt, al 2 keer voor gehad....
mensen die nog een oude digicorder hebben, hebben ook geen HD etc... techniek evolueert nu eenmaal....op dit toestel zitten ook een tweetal spelletjes ingebouwd...

Deze cable receiver heeft geen netwerk aansluiting voor streaming of sharing of zo, zou dus niet weten wat daar zou kunnen mis mee zijn..... dus de prijs is idd ongeveer hetzelfde als de eigenlijke digicorder, maar je kan je opnames echt overal gaan bekijken, via Yelo zitten er heel wat beperkingen op,gezien er zowel bij VTM als de VRT geen rechten zijn om te bekijken op andere toetstellen dan je digiboxen...en dan maar reklame maken.....
...met dit toestel kan je idd niet streamen maar je opnames van harde schijf of usb stick kan je wel overal op afspelen...., het gekende nadeel van tv met een kaartje, nl de EPG die maar 2 dagen vooruit kan kijken blijft uiteraard maar wordt niet echt als probleem ervaren.....
De kwaliteit is zeer goed, er is tevens de mogelijkheid de audio kanalen(taal) en subtitling(taal) in te stellen...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 102 keer

Modbreak:
Geen persoonlijke aanvallen a.u.b. zie Forumregels
....


Jammer dat er naast geldwolven zoals Telenet ook nog eens rotte appels zijn zoals jij...

:bang:
Mensen, trap er niet in. Van zodra Telenet doorheeft welke receiver dit is blokkeren ze gewoon het ID van de CI+ lezer. Zodoende kan men direct beperkingen opleggen aan de module.
Laatst gewijzigd door Robert Ford 18 dec 2013, 11:57, in totaal 1 gewijzigd.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

Op de digicorder heb je ook meerdere tuners die intern verbonden zijn, het signaal wort ook gedecodeerd door 1 enkel kaartje of voor de toestellen zonder kaartje, door de eprom of wathever....

Er is maar 1 CI(+) slot dus moet met 1 module gaan, je kan dan 2 opnames maken en naar een 3de kanaal zappen mits dit deel uitmaakt van één van de 2 op te nemen transponders, anders is zappen niet meer mogelijk of is het 1 opname en zappen naar een andere TP, ook menu's en info zijn mogelijk tijdens een opname..., ook afspelen van een reeds gemaakte opname... MPEG2/MPEG4, H264.....
Er zijn 4 tuner aansluitingen tuner 1 in en uit en tuner 2 in en uit, er is een doorluskabeltje bijgeleverd..., dus 149 euro voor de solotuner en 199 euro voor de versie met de twintuner...
Levertermijn voor de enkelvoudige tuner enkele dagen, de twintuner ruim een week....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

@ Sardonis kzou nie weten waarom ik een rotte appel ben...

geef de mensen gewoon de info die ze willen, er wordt gezegd dat je geen opnames kan maken of ze enkel kan afspelen op het toestel waarop ze gemaakt zijn,
ik bewijs het tegendeel, en geef de mogelijkheid het zelf ook uit te proberen...heb er ook heel wat tijd en energie moeten insteken...
...voor niks gaat de zon op...en ik doe het bijna voor niks...so what.....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

@ Sardonis ... dus als je een televisie hebt met DVR mogelijkheid en je gebruikt tv met een kaartje en telenet heeft er weet van dan zal je met je televisie niet meer kunnen opnemen...dan heb je alleen maar de beperking op een aantal versleutelde kanalen, voor de fta kanalen heb je de module al niet nodig...dit slaat toch op niks, ik heb ook digicorders thuis, vrijheid van apparatuur !!!!

Ik ga deze discutie hier sluiten, ipv mensen te kunnen helpen zijn er hier bepaalde individuen die de boel liever zouden saboteren en tegenwerken,
vandaar dat ik ook geen merken of types of eender wat vermeld...
In Belgie betalen we extra heffingen op usb-stick , cdr's , dvr's enz om ons toe te laten opnames te maken, restricties opleggen door een provider kan dus niet!
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Los van tegenwerken, verborgen reclame maken,... Uit het oog van de consument vind ik wat je hier allemaal schrijft wel zeer leuk, maar echt vertrouwen scheppen doe je hier bij mij niet. Wel in tegendeel.

Sent from my GT-I9505G using Tapatalk
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Second that...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

het werkt , en ik gebruk het ,gebruik mijn digicorder ook, gebruik het enkel om opnames op een stick te maken die ik elders eens op de laptop, tablet of tv wil afspelen en voor mij is dat voldoende.....is makkelijker en veel minder omslachtig dan streaming toestanden met inlogproblemen of snelheidsproblemen wanneer je gebruik maakt van een hotspot etc...
Dat ik die boxen ook zelf verkoop is gewoon een gevolg van mijn hobby....en als iemand het onbetrouwbaar vind moet je het niet doen, niet moet, het kan gewoon....
Ik zal trouwens vandaag nog Telenet vragen om een reactie of ze er wel een probleem mee hebben, ik denk van niet, want er is gewoon niks verkeerd mee..
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

@laroyi
Verdoken reklame voor een commerciële activiteit hoort niet thuis op Userbase. Links worden verwijderd.

@sardonis
Gelieve de discussie beschaafd te houden, persoonlijke aanvallen horen ook niet thuis op Userbase.


Terug on-topic
Ik ga ervan uit dat laroyi niet echt de bedoeling had om reclame te maken voor een eigen webshop, maar in de eerste plaats om te reageren op de discussie over opnames via een CI+ module. In die zin vind ik zijn reactie toch volledig on-topic.
r2504 schreef:Mmm... dat is tegen alle regels van CI+ in... en ik denk niet dat TN dat graag gaat horen.
Waarom zou dat tegen de regels zijn van CI+ ?
Voor zover ik op de hoogte ben, heeft CI+ de mogelijkheid om te:
  • verbieden dat een programma kan worden opgenomen.
  • verbieden dat een opgenomen programma kan worden gekopieerd.
  • verbieden dat een opgenomen programma na een bepaalde tijd nog kan worden bekeken.
  • verbieden dat bij het afspelen van een opgenomen programma de reclame wordt overgeslagen.
Zolang de content providers deze zaken niet dooor Telenet laat verbieden via het CI+ signaal (en de Telenet CI+ firmware), zie ik het probleem niet.
Er zijn nu toch ook CI+ gecertifiëerde SAT receivers die de mogelijkheid hebben om opnames te maken / weer te geven / te streamen?
SpecialK schreef:Kan je garanderen dat die oplossing ook blijft werken
Neen, dat kan hij niet.
Telenet kan in de toekomst bepaalde zaken inbouwen in zijn CAM modules (via Firmware upgrades).
Ze kunnen er zelfs voor zorgen dat de CI+ module niet meer werkt, indien de klant de upgrade weigert.
Vandaar dat in Duitsland de invoering van CI+ zeer omstreden is. De "upgrade" van CI naar CI+ wordt niet als een technische vooruitgang gezien, maar van een "technische bevoogding".
sardonis schreef:Van zodra Telenet doorheeft welke receiver dit is blokkeren ze gewoon het ID van de CI+ lezer. Zodoende kan men direct beperkingen opleggen aan de module.
Dit is technisch onmogelijk. Gezien er geen enkele interactiviteit is, kan Telenet niet nagaan, in welke toestellen de CAM module gebruikt wordt. Ze kunnen dus geen module blokkeren, omdat deze in een bepaald toestel gebruikt wordt.
[Edit] Telenet kan inderdaad individuele toestellen blacklisten, maar dan moeten ze denk ik wel een Firmware upgrade doorvoeren van de CAM Module?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1374
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

Ik ben het eens met je standpunt over dat tv-toestel, maar daar is de situatie wat mij betreft duidelijk: als je een toestel koopt dat niet op de lijst van gecertifieerde toestellen staat, is het jouw probleem als het morgen niet meer werkt. En dan heb je nog steeds een tv-toestel; je moet welliswaar een Digibox (of concurrerend product) aankopen maar de tv as such blijft wel werken. De box waar jij over spreekt is eigenlijk waardeloos in België als TV met een kaartje er morgen niet meer op werkt.
Koop je een toestel dat wel gecertifieerd is, dan vind ik dat je bij Telenet mag aankloppen als het door een aanpassing bij hen niet meer werkt.

Ik stel de vraag maar omdat ik met TV Vlaanderen al een paar keer problemen gehad heb door een aanpassing aan hun kant. Telkens vond ik op fora voldoende anderen met hetzelfde probleem, en met hun tips heb ik het probleem ook iedere keer opgelost gekregen. Omdat ik eigen hardware gebruikte (oa een ontvanger die ook een gemotoriseerde schotel bedient, en die dus niet zomaar vervangen kan worden) vertikte TV Vlaanderen mij verder te helpen.

Enfin, in ieder geval een interessante discussie. En als de foto's op je 2dehands pagina correct zijn weet ik genoeg ;)
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”