Radio via Internet

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Kort en bondig : bestaan er mediaspelers die, behalve de talloze internetradio's, ook de radiozenders van de VRT kunnen afspelen? Ik ken persoonlijk vrij weinig van deze materie, maar ben hier toch nieuwsgierig naar...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Provider

Ja, ik denk dat er bijna geen andere zijn.
J.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
johand
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 14 keer

krisken schreef:Kort en bondig : bestaan er mediaspelers die, behalve de talloze internetradio's, ook de radiozenders van de VRT kunnen afspelen?
Je bedoelt dan via FM? of ook als internetstream?
sky
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 116 keer
Te Koop forum

Als je toestellen bedoelt die vrt radio streams kunnen afspelen, dan denk ik ook zoals Joe de mannen reeds zei,
dat zowat elke internet radio die kan afspelen.
Hebben in de keuken een medion internet radio staan, die kan zowel fm als streams afspelen, of audio bestanden van een nas of windows share.
Meestal kan je je regio ingeven en kan je kiezen uit een lijst van lokaal te ontvangen radio streams.

Sinds deze week ook een sonos systeem staan. Super gebruiksvriendelijk en volledig aanpasbaar, multi-room, ja kan elke ruimte afzonderlijk bedienen indien gewenst of overal dezelfde muziek spelen.
En ook daar kan je eender welke radio stream (heb ze niet allemaal getest, maar radio 2 heb ik toch inde lijst zien staan) of lokaal audio bestand afspelen, en bedienbaar met tablet of smartphone.
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

Die medion internetradio's spelen idd alles van lokale zenders, ook de VRT. Voor op mijn Androids gebruik ik Tune-in radio...
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

De FM ontvangst is belabberd bij ons, internetradio staat hier al jaren vaak de hele dag op, nog nooit echt problemen mee gehad. Urls in dit topic zijn idd de correcte: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=23&t=25778
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
krisken
userbase crew
userbase crew

Aha super :-) 't Is inderdaad omdat de FM stream hier erg slecht is.
En zijn er aanraders qua internetradio's? Liefst verkrijgbaar bij Coolblue (bons etc :-))

Telefonie = EDPnet + OVH
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Aanraders, niet echt, ze zijn toch bijna allemaal hetzelfde.

Veel gebaseerd op dezelfde chipset en website: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=1&t=39741

Daarnaast nog een aantal 'eigen softwares' zoals de Noxon spelers bvb.
Van de Noxon A540+ ben ik trouwens heel tevreden, geen idee of coolblue die verkoopt.
(juist effe gaan kijken, blijkbaar leveren ze geen noxon meer).

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

Waarom zou je nog een radiotoestel aankopen? Bij mij thuis doe ik het zo: (Android) smartphone met daarop TuneIn app geinstalleerd. Wifi aanschakelen en de smartphone wordt met een 3,5mm jack in de koptelefoon aansluiting verbonden met een zendertje dat het audio signaal draadloos naar een speakersetje van 15 euro stuurt (gekocht bij Kruidvat)
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Omdat ik mijn smartphone meeneem en er dan soms toch nog iemand anders thuis is...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Joe de Mannen schreef:Omdat ik mijn smartphone meeneem en er dan soms toch nog iemand anders thuis is...

J.
Niet elk lid van het gezin heeft een smartphone?? En dat anno 2013??
Dan zijt gij dat die de grafieken van smartphone bezit naar beneden haalt :angel:
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 68 keer

Er zijn nog heel veel mensen die geen smartphone hebben hoor,(wel een gewone gsm,voor bellen en berichtjes) het kost allemaal,en niet iedereen heeft een smartphone nodig.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Jack,

Toch wel, maar da's toch geweldig onhandig, niet ?

Hier staat gewoon een multiroom, elke kamer luistert onafhankelijk naar wat de persoon in die kamer wil.
Er staan daar oa. 2 internetradios op die elk iets anders kunnen afspelen.

En als er telefoon is, dan nemen we gewoon op :)

J.
krisken
userbase crew
userbase crew

Jack Daniels schreef:Waarom zou je nog een radiotoestel aankopen? Bij mij thuis doe ik het zo: (Android) smartphone met daarop TuneIn app geinstalleerd. Wifi aanschakelen en de smartphone wordt met een 3,5mm jack in de koptelefoon aansluiting verbonden met een zendertje dat het audio signaal draadloos naar een speakersetje van 15 euro stuurt (gekocht bij Kruidvat)
Goh, dat is een mogelijke oplossing, maar dan mag je smartphone de hele dag aan de stekker hangen wat ook niet echt wenselijk is, toch?

Telefonie = EDPnet + OVH
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Jack Daniels schreef:Waarom zou je nog een radiotoestel aankopen? Bij mij thuis doe ik het zo: (Android) smartphone met daarop TuneIn app geinstalleerd. Wifi aanschakelen en de smartphone wordt met een 3,5mm jack in de koptelefoon aansluiting verbonden met een zendertje dat het audio signaal draadloos naar een speakersetje van 15 euro stuurt (gekocht bij Kruidvat)
Lijkt mij heel omslachtig en mijn oren doen pijn als ik dit lees, maar ieder zijn eigen goesting. Hier een Onkyo receiver met netwerkaansluiting, die speelt hier alles: internetradio, surround voor films, tv, ... Heeft een 2de zone om ook muziek te hebben in de eethoek.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Een smartphone aan de stekker gaat in elk geval een pak minder stroom verbruiken dan een versterker/receiver of enig ander toestel aan de stroom. En pijn aan de oren? We zijn niet allemaal audio freaks die thuis dezelfde kwaliteit eisen als in een concertzaal.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 450 keer

Raspberry pi aan een luidspreker via gsm te regelen: http://www.raspyfi.com/raspyfi-1-0-audi ... ux-is-out/
sky
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 116 keer
Te Koop forum

Hangt er ook een beetje vanaf wat je juist wilt en/ of hebt.
Heb je naar al je kamers reeds luidspreker kabel liggen, dan kan je inderdaad een receiver of dergelijke plaatsen die multi room audio kan afspelen.
Waarschijnlijk beperkt tot een kamer of twee veronderstel ik. Wil je ook je tv en surround enz. ben je zonder twijfel best af met dit systeem.

Als je echter flexibel wilt zijn nu even in de keuken luisteren, dan verder luisteren in bureau, en dan wat romantische muziek in de slaapkamer :lol:
kijk je toch best naar iets in het genre van de play 3 of play 1 luidsprekers van sonos (of van een ander merk, ken nu alleen dit omdat we dit zelf hebben)

Inpluggen in stopcontact en je kan draardloos (of met netwerkabel) luisteren naar wat je wilt. Je moet alleen je luidspreker meenemen en klaar is kees. (of meerdere luidsprekers aanschaffen)
Maar zoals ik zei er bestaan zeker nog andere systemen die hetzelfde kunnen maar daar heb ik geen kennis van.

edit: Ik liep deze middag hier in Brussel eens door de mediamarkt en daar hebben ze hele rij allemaal internet radio's, van goedkoop tot duur.
Misschien kan je daar een eerst gaan luisteren en kijken en dan daarna via coolblue aankopen met je bon.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”