hallo iedereen
heb sinds 1 dag snow tv en het overduidelijk dat de beeldkwaliteit veel minder is dan telenet digitale tv
op mijn 55 inch scherm valt het erg op, zelfs de hd zenders zijn minder scherp
ik ben niet van plan om mijn dure tv te laten minder renderen door een onscherp beeld, dus wil terug af van snow tv
als ik nu snow opzeg ben ik dan die 99 euro installatiekost kwijt?
1 dag snow tv - wil opzeggen
-
- Elite Poster
- Berichten: 2472
- Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Die 99 euro ben je zeker kwijt, ik zie niets van een minimum contractduur, ik dacht dat telco's 6 maanden hanteren.
http://snow.be/nl/al-snow/hulp-nodig/ad ... gen/20#faq laat uitschijnen dat je gewoon 99 euro + verzendkosten kwijt bent, + je lopende maand ?
Vergeet niet dat je als je terug naar Telenet gaat daar ook weer activatiekosten gaat moeten betalen.
http://snow.be/nl/al-snow/hulp-nodig/ad ... gen/20#faq laat uitschijnen dat je gewoon 99 euro + verzendkosten kwijt bent, + je lopende maand ?
Vergeet niet dat je als je terug naar Telenet gaat daar ook weer activatiekosten gaat moeten betalen.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Snow is nochtans hetzelfde als BGC TV... en dat lijkt tegenwoordig toch wel mee te vallen ?marcoo schreef:het overduidelijk dat de beeldkwaliteit veel minder is dan telenet digitale tv
Het gras is altijd groener aan de andere kant hémarcoo schreef:dus wil terug af van snow tv
- Heronic
- Elite Poster
- Berichten: 2736
- Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
- Locatie: Bij mijn vrouw
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Ik zie toch geen echt verschil met bgctv en telenet hoor. (hd kanalen)
ook bgc scarlet geeft zelfde beeld dus zou me sterk lijken dat snow heel slecht beeld zou geven...
En wat is slecht? Niet scherp? Artifacts?
Instelling van de decoder goed voor je tv? 1080p?
ook bgc scarlet geeft zelfde beeld dus zou me sterk lijken dat snow heel slecht beeld zou geven...
En wat is slecht? Niet scherp? Artifacts?
Instelling van de decoder goed voor je tv? 1080p?
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Ik heb toch ook niet de indruk dat Telenet HD enigszins beter is dan Belgacom HD, integendeel. En da's dan op dezelfde tv met de twee verschillende providers.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
Moet ik annuleringskosten betalen?
Neen.
Als je je contract beëindigt, moet je geen compensatie betalen. Je moet enkel je modem/tv-decoder binnen de 5 werkdagen naar SNOW terugsturen. Als dat niet gebeurt, zal SNOW je een laatste factuur met de kosten voor de modem en/of tv-decoder sturen.
http://snow.be/nl/al-snow/hulp-nodig/ad ... n/opzeggenIk wil mijn product annuleren
Je kunt een aanvraag tot annulering van je product indienen:
telefonisch: 02/791.72.72 (bereikbaar van maandag tot zaterdag tussen 10u en 21u)
via e-mail: [email protected]
via post: SNOW, Neerveldstraat, 1200 Woluwe
Vermeld duidelijk je klantennummer en het adres, alsook de datum waarop je je product wilt annuleren.
Belangrijk: je product kan niet door een derde partij worden geannuleerd, het is de eigenaar van de lijn (contracteigenaar) die de annulering moet aanvragen.
geen opzegtermijn dus...
probleem met snow is nog steeds hun crapy software op hun slechte hardware... wsl zit er wel iets fout, tenzij je instellingen gewoon verkeerd staan.
de koe zegt boe
- Heronic
- Elite Poster
- Berichten: 2736
- Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
- Locatie: Bij mijn vrouw
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Ik gok op instellingen, ik kan mijn bgc(scarlet) decoder ook instellen dat het beeld niet om aan te zien is.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
Mn pa beweerde dat ook dat telenet scherper was.... En dan had hij zelfs nog een digibox zonder hd....
Tja zichtbaar geen verschil... Behalve in de portefeuille... Hij kon niet geloven dat je voor 39euro per maand evengoed beeeld had als voor 100euro... En dan beginnen ze over vanalles... Geen kanaalz enzo...tjaaaaa
[ Post made via mobile device ]
Tja zichtbaar geen verschil... Behalve in de portefeuille... Hij kon niet geloven dat je voor 39euro per maand evengoed beeeld had als voor 100euro... En dan beginnen ze over vanalles... Geen kanaalz enzo...tjaaaaa
[ Post made via mobile device ]
-
- Elite Poster
- Berichten: 2472
- Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Het enige verschil is dat Belgacom / Scarlet dezelfde boxen gebruikt, en snow een eigen box, alhoewel de meeste kanalen uit de shared mux komen dus dezelfde kwaliteit zouden moeten hebben, of de decoder is slecht.
telenet digitale tv is overduidelijk beter dan snow
kleine test op mijn samsung led tv 55inch, en dan een foto nemen met mijn digitale camera
beiden aangesloten op hdmi kabel, beiden op 1080 i resolutie
ik had het niet gedacht, maar zelfs dan is het kwaliteitsverschil zichtbaar
uit terzake van deze avond
telenet is duidelijk scherper dan snow, kijk maar eens naar de haarsprietjes en oneffenheden van de huid
kleine test op mijn samsung led tv 55inch, en dan een foto nemen met mijn digitale camera
beiden aangesloten op hdmi kabel, beiden op 1080 i resolutie
ik had het niet gedacht, maar zelfs dan is het kwaliteitsverschil zichtbaar
uit terzake van deze avond
telenet is duidelijk scherper dan snow, kijk maar eens naar de haarsprietjes en oneffenheden van de huid
- Devilzown
- Elite Poster
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
Moet zeggen dat ik zowel op men Samsung lcd als mijn Panasonic plasma amperhand verschil kan zien.
Heb hier wel Belgacom geen Snow, maar dat zijn dezelfde streams.
Heb hier wel Belgacom geen Snow, maar dat zijn dezelfde streams.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1315
- Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
- Locatie: Oostende
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 66 keer
Marcoo, als dat werkelijk waar is dan is inderdaad onaanvaardbaar en dan moet je in dat geval je conclusies uittrekken en uw contract met Snow-Base opzeggen en overstappen naar Telenet of eventueel naar Belgacom.
Ik zou zo'n slechte beeldkwaliteit ook niet aanvaarden en dan ook mijn conclusies uittrekken.
Dat ze nog niet beschaamd zijn om zoiets een HD beeld te noemen, een analoog TV beeld ziet er nog beter uit.
Ik zou zo'n slechte beeldkwaliteit ook niet aanvaarden en dan ook mijn conclusies uittrekken.
Dat ze nog niet beschaamd zijn om zoiets een HD beeld te noemen, een analoog TV beeld ziet er nog beter uit.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1315
- Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
- Locatie: Oostende
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 66 keer
Ik zit zowel bij Telenet als bij Belgacom en over die HD beelden ben ik zeer tevreden over.
Ik heb wel de indruk dat de SD beelden bij Telenet iets beter zijn dan bij Belgacom.
Ik heb wel de indruk dat de SD beelden bij Telenet iets beter zijn dan bij Belgacom.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3202
- Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
- Bedankt: 451 keer
Je hebt zowel SD als HD kanalen.... De juiste kiezen
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Jup, overduidelijk een SD kanaal.
Hier geen enkel verschil tussen BTV & Telenet in HD. Even goed.
Hier geen enkel verschil tussen BTV & Telenet in HD. Even goed.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
er een duidelijk kwaliteitverschil tussen de snow hd en niet-hd kanalen
maar telenet hd is nog veel beter
ik ben wel eens benieuwd of jullie hetzelfde detail zien als mijn telenet hd als jullie naar de aflevering van 16 december van terzake kijken. Wie doet ff de test?
snow terug opzeggen betekent wellicht dat ik de installatiekost van 99 euro kwijt ben, dat bevalt me niet want is toch een ferm bedrag
maar telenet hd is nog veel beter
ik ben wel eens benieuwd of jullie hetzelfde detail zien als mijn telenet hd als jullie naar de aflevering van 16 december van terzake kijken. Wie doet ff de test?
snow terug opzeggen betekent wellicht dat ik de installatiekost van 99 euro kwijt ben, dat bevalt me niet want is toch een ferm bedrag
-
- Elite Poster
- Berichten: 1492
- Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Lijkt me toch wel een groter kwaliteitsverschil dan verwacht. Volgens mij is er toch iets met je instellingen.
Herinner me in de winkel eens ooit een telenet & belgacom tv naast elkaar te hebben getest. Het kwaliteitsverschil was daar heel moeilijk te zien.
Ze zullen bij belgacom en telenet ook wel hun resolutie & compressie zo afstellen dat het gelijk is met de concurrentie.
Herinner me in de winkel eens ooit een telenet & belgacom tv naast elkaar te hebben getest. Het kwaliteitsverschil was daar heel moeilijk te zien.
Ze zullen bij belgacom en telenet ook wel hun resolutie & compressie zo afstellen dat het gelijk is met de concurrentie.
en welke instelling zou dat dan wel kunnen zijn? beiden aangesloten op zelfde hdmi poort, resolutie op 1080 i
zou ik mij kunnen beroepen op volgende:
zou ik mij kunnen beroepen op volgende:
Indien u, in uw hoedanigheid van consument, deze overeenkomst heeft afgesloten op afstand, is de volgende clausule van toepassing:
- De consument heeft het recht aan de onderneming mee te delen dat hij afziet van de aankoop, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief, binnen 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de
levering van het goed of op het sluiten van de dienstenovereenkomst.
- De consument beschikt niet over het recht om van de aankoop af te zien in geval van levering van diensten waarvan de uitvoering met instemming van de consument begonnen is vóór het einde van
bovenvermelde termijn van 14 kalenderdagen.
-
- Premium Member
- Berichten: 480
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 40 keer
als ik het goed interpreteer:
Ik zou eerst contact opnemen met Snow en eventueel uw vergelijkingsfoto doorsturen. Mogelijks staat er hier of daar nog een instelling verkeerd op je decoder.
Indien er een technieker moet langskomen, kunnen hier volgens mij wel kosten aan verbonden zijn, mocht blijken dat het inderdaad een foutieve instelling is.
Vraag hen zelf dan eens wat ze met de installatiekost zouden doen?
Eventueel kan je ombudsman inschakelen, maar of die veel zal kunnen doen, valt te betwijfelen.
- indien er tussen afsluiten van het contract en installatiedatum meer dan 14 dagen zit, dan is je termijn reeds verlopen
- indien je installatie vroeger dan 14 dagen na ondertekenen contract hebt laten uitvoeren, zie je sowieso af van het recht om kosteloos op te zeggen
Ik zou eerst contact opnemen met Snow en eventueel uw vergelijkingsfoto doorsturen. Mogelijks staat er hier of daar nog een instelling verkeerd op je decoder.
Indien er een technieker moet langskomen, kunnen hier volgens mij wel kosten aan verbonden zijn, mocht blijken dat het inderdaad een foutieve instelling is.
Vraag hen zelf dan eens wat ze met de installatiekost zouden doen?
Eventueel kan je ombudsman inschakelen, maar of die veel zal kunnen doen, valt te betwijfelen.
-
- Plus Member
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 19 nov 2008, 09:59
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 26 keer
Als de bronstream 576p en je decoder staat ingesteld op 720p terwijl je TV een 1080p is dan heb je dubbele scaling met merkbaar beeldkwaliteitsverlies tot gevolg.
1080i nemen als de bronstream 576i is en 1080p nemen als de bronstream 1080p is.
Volgens test-aankoop, artikel van 1/1/12, is de HD kwaliteit bij BelgacomTV even goed als Telenet (quotering 'zeer goed' in beide gevallen) maar is SD kwaliteit van 2BE en Vier bij Belgacom minder (matig vs redelijk). RTL-TVI en LA UNE zijn dan weer beter bij Belgacom. Bij Telenet knijpen ze de minder populaire (niet vlaamstalige) zenders harder toe omdat die allemaal tegelijk op 1 kabel zitten, terwijl belgacom/snow altijd maar 1 stream over je lijn sturen, die hebben dus minder reden om toe te knijpen.
1080i nemen als de bronstream 576i is en 1080p nemen als de bronstream 1080p is.
Volgens test-aankoop, artikel van 1/1/12, is de HD kwaliteit bij BelgacomTV even goed als Telenet (quotering 'zeer goed' in beide gevallen) maar is SD kwaliteit van 2BE en Vier bij Belgacom minder (matig vs redelijk). RTL-TVI en LA UNE zijn dan weer beter bij Belgacom. Bij Telenet knijpen ze de minder populaire (niet vlaamstalige) zenders harder toe omdat die allemaal tegelijk op 1 kabel zitten, terwijl belgacom/snow altijd maar 1 stream over je lijn sturen, die hebben dus minder reden om toe te knijpen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
- Locatie: 398m van de [email protected]
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Je moet dit dan ook voor ELKE ANDERE BRON anders instellen, dezelfde instellingen voor mn pc als sattelietontvanger gaat ook niet hoor.marcoo schreef:telenet digitale tv is overduidelijk beter dan snow
kleine test op mijn samsung led tv 55inch, en dan een foto nemen met mijn digitale camera
beiden aangesloten op hdmi kabel, beiden op 1080 i resolutie
ik had het niet gedacht, maar zelfs dan is het kwaliteitsverschil zichtbaar
uit terzake van deze avond
telenet is duidelijk scherper dan snow, kijk maar eens naar de haarsprietjes en oneffenheden van de huid
Dat de consument dat niet goed kan/weet is correct.