Gourmettijd!

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Ik ben van plan -zoals elk jaar trouwens- op kerstavond weer een gezellige gourmetavond te houden met de hele familie. Nu is de familie de laatste jaren uitgebreid en hebben we ondertussen een te kort aan gourmetstellen. Geen probleem dacht ik, dan koop ik er gewoon wat bij en misschien vervang ik de oude stelletjes ook maar meteen.

Maar blijkbaar wordt het type gourmetstel met brandpasta/spiritus nergens meer verkocht? Het zijn allemaal elektrische apparaten geworden? Dit vind ik ten eerste niet zo gezellig, en ten tweede zijn zulke stellen altijd voor meer dan 2 personen? Lijkt me niet handig, zo één apparaat in het midden van de tafel, dan heb ik liever zo'n 2-persoon stel tussen elke 2 personen, dan kan iedereen tenminste fatsoenlijk aan zijn worst :-)

Weet er iemand waar ze zo'n old-skool gourmetstellen met brandpasta/spiritus verkopen? Ik heb zowat alle winkels afgelopen, en via internet is ook niet veel te vinden... Ik heb ze dus nodig tegen 24/12, een levertermijn van 2 maand is dus uit den boze!

PS:ik weet dat elektrisch allicht veiliger, gezonder,... is, maar dat is in deze voor mij bijzaak. Call me old, ik wil 't gewoon zoals 't vroeger was :-)
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

de plaatselijke kringloopwinkel al eens geprobeerd ?

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 84 keer

MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Vorig jaar heb ik nog een stel bij Makro gekocht. Ik zou dat niet tweedehands kopen want de brandertjes verslijten. Die die we van onze slager lenen zijn ook versleten. Glaswol erin brandt kapot.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
bombas
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 36 keer

Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Vele jaren geleden aan den lijve ondervonden, zij het niet bij ons thuis maar bij vrienden. Die hadden ook zo een gourmet avond gepland voor kerstavond of oudejaaravond. Gourmetstellen hadden brandertjes met spiritus gevuld. Bleek dat 1 van die branders lekte en die dingen waren gloednieuw. Niemand had in de gaten dat een brandertje aan het lekken was tot plots in een fractie van een seconde het hele tafelkleed in lichtelaaie stond. Gelukkig was er iemand bij die lid is van de brandweer en ervaring had met dat soort dingen. Had hij ons laten doen, de keet was afgebrand. In een natuurlijke reactie begon iedereen op dat tafelkleed te slaan met handdoeken en nog van dat fraais met als gevolg dat het vuur alleen nog maar aangewakkerd werd. Voor mij persoonlijk geldt: die stellen met spiritusbranders komen nooit mijn huis binnen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Op't BWC is't niet zo gezellig om je eindejaarsperiode door te brengen... ;)
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 68 keer

Amazon(.de)?
Victory Not Vengeance
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Met de vlam in de pijp het nieuwe jaar in. :lol:
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 119 keer

Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Bedankt allemaal voor de suggesties. Eens passeren in de Makro, en anders een trip naar Nederland plannen, zo ver is dat nu ook weer niet :-)
Oh ja, ik gebruik geen spiritus, maar brandpasta, tegenwoordig zelfs zo van die voorverpakte doosjes: deskeltje eraf, en vuur erin! En stuk veiliger dan spiritus of zelf liggen aanmodderen met brandpasta.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”