B-box 3 en PS4

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

ik wil mijn PS4 via wifi verbinden met mijn B-box3 en dat lukt ook maar ik krijg telkens NAT type mislukt.

Als ik handmatig instel en Pppoe sessie kies, krijg ik NAT type 1 maar kan ik geen verbinding meer krijgen met andere apparaten in het netwerk.

Weet iemand een oplossing ?
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

Moet je een PlayStation niet in DMZ zetten in je b-box? Dit vind je waarschijnlijk terug onder de firewall-settings.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

ik heb toch iets gevonden en mss kan dit je verder helpen 't is wel voor de ps3 maar mss komt het op het zelfde neer

Je moet alleen maar de juiste instellingen ingeven op je PS3, daarom klik je op de volgende dingen:
Netwerkinstellingen> Aangepast >-Verbinding met kabel of Draadloos >-Scannen
Daarna kies je de juiste internetverbinding en daarna zal je je wifi-wachtwoord moeten ingeven als je een draadloze verbinding hebt.
Als dat gelukt is, komt de belangrijkste stap!
Bij de instellingen van je IP-adres heb je normaal 3 keuzes, namelijk Automatisch ;Handmatig; en PPPoE
PPPoE is de keuze die je hier moet maken!
Daarna zal de PS3 naar je PPPoE username en wachtwoord vragen. (zelfde als voor je pppoe van je bbox)
Als je beide hebt ingegeven in je PS3 gaat hij gewoon verder met de laatste instellingen:

DHCP - Niet instellen
DNS - Automatisch
MTU - Automatisch
Proxyserver - Niet gebruiken
UPnP - Inschakelen (als UPnP niet beschikbaar is maakt het blijkbaar niet uit)

Als laatste doe je gewoon een connectie-test en je zal zien dat je opeens NAT type 1 hebt.
Op Call of Duties is mijn NAT-type Open.
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

DMZ werkt niet (heb gewoon via bbox, wifi instellingen, de PS4 aangeklikt en DMZ uitgeschakeld)

PPPoE werkt (NAT Type 1) maar de PS kan dan wel geen andere aparaten meer zien in het netwerk
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Premium Member
Premium Member
Berichten: 724
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 90 keer

Heb hetzelfde probleem met alle Playstation apparaten (ps3, ps4 en Vita) en nog geen oplossing behalve PPPoE gevonden. Poorten openzetten of DMZ helpen niet, terwijl dit met een B-Box 2 allemaal vlot ging.
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Anders moeten ze hem nog meer dicht timmeren de Bbox :nono: belgacom
biintje
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2013, 16:08

beste,

Indien ik de internetverbinding test op mijn ps4, komt er altijd bij NAT-type; mislukt op nat type 3,
hoe kan ik deze veranderen naar nat type 2? mvg
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Lukt niet, je moet via de pppoe methode werken (zie hoger) dan heb je nat 1 maar zit je ps4 niet in het thuis netwerk.
Yolo Swaggins
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 sep 2013, 12:53

Beste,

Ik ben ook al enkele dagen aan het proberen om mijn BBox 2 en PS4 te verbinden, zonder succes. Nu zie ik hier dat ik ook met PPPoE kan verbinden maar weet niet precies wat ik fout doe. krijg de melding dat mijn gebruikersnaam/paswoord ongeldig is.

-Zet je in je PS4 ook '@SKYNET' achter je gebruikersnaam of niet?
-Maakt het uit of alles in hoofd-of gewone letters staat bij je paswoord en gebruikersnaam?

Ik heb al geprobeerd mijn Ip-adres instellingen handmatig in te voeren, waar ik al een stap mee verder kom en de PS4 een ip-adres ophaalt maar kan dan nog steeds geen verbinding met het internet maken. Heb ook al de secundaire DNS op 8.8.8.8 gezet, maar dit helpt ook niet.

op een PS forum vond ik deze uitleg voor mijn error code: "Get the status of the non HTTP_GET_200 in Internet connection"

Iemand met een gelijkaardig probleem die dit al opgelost heeft?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

als je naar de interface van je bbox2 surft http://192.168.1.1
en links op "Quick Start" klikt
zie je naast Username :
dit kan je gewoon overnemen
je paswoord staat met *********** aangeduid, maar is hoofdletter gevoelig natuurlijk.
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 31 keer

jacko is je bbox3 en sagem of technicolor? ik had van iemand gehoort gehad dat bij de sagem dmz atm niet zou werken, maar zelf ga ik het op men eigen lijn niet gaan testen.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Nee ik heb een BBOX2
Yolo Swaggins
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 sep 2013, 12:53

Yolo Swaggins schreef:Beste,

Ik ben ook al enkele dagen aan het proberen om mijn BBox 2 en PS4 te verbinden, zonder succes. Nu zie ik hier dat ik ook met PPPoE kan verbinden maar weet niet precies wat ik fout doe. krijg de melding dat mijn gebruikersnaam/paswoord ongeldig is.

-Zet je in je PS4 ook '@SKYNET' achter je gebruikersnaam of niet?
-Maakt het uit of alles in hoofd-of gewone letters staat bij je paswoord en gebruikersnaam?

Ik heb al geprobeerd mijn Ip-adres instellingen handmatig in te voeren, waar ik al een stap mee verder kom en de PS4 een ip-adres ophaalt maar kan dan nog steeds geen verbinding met het internet maken. Heb ook al de secundaire DNS op 8.8.8.8 gezet, maar dit helpt ook niet.

op een PS forum vond ik deze uitleg voor mijn error code: "Get the status of the non HTTP_GET_200 in Internet connection"

Iemand met een gelijkaardig probleem die dit al opgelost heeft?
Heb een oplossing gevonden voor bovenstaande problemen. Heb de instellingen volledig overgenomen van mijn PS3 maar enkel het ip-adres op PS3 (192.168.1.2) heb ik veranderd op mijn PS4 naar 192.168.1.3

Momenteel heb ik maar af en toe problemen met internet, denk dat mijn laptop ook op 3 zit, want samen kunnen ze niet online.
hey69
Plus Member
Plus Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 mei 2006, 13:44
Bedankt: 5 keer

zet hem dan op .4 he.. natuurlijk kan je niet 2 dezelfde aparaten op t zelfde ip adres plaatsen.
Mijn ps4 draaid op wifi met bbox2 zonder problemen. Alles op automatisch
ps3 draaid met vast ip adres.
Yolo Swaggins
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 sep 2013, 12:53

Ja, al geprobeerd met een willekeurig nummer, maar enkel met 3 werkt het.
Pepelanske
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 feb 2016, 13:05

Ik heb met mijn BBOX2 hetzelfde probleem. Kan niet online spelen omdat NAT op Strict staat.
Weet ook niet hoe ik dit kan oplossen.

Iemand een idee?
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Premium Member
Premium Member
Berichten: 724
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 90 keer

Gewoon uw poorten openzetten op uw b-box 2. http://portforward.com/english/routers/ ... om/B-Box2/
Pepelanske
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 feb 2016, 13:05

Fallschirmjaeger schreef:Gewoon uw poorten openzetten op uw b-box 2. http://portforward.com/english/routers/ ... om/B-Box2/
Heb poorten open gezet, dmz geprobeerd en via PPOE niets werkt.
Ben echt ten einde raad.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Waarschijnlijk zorgt CGN voor problemen en moet je via MyProximus, daar CGN uitzetten.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”