Bhaalu : de toekomst van televisiekijken
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 25 keer
Hmmm, geen slecht idee. Zo zou ik de factuur van familieleden van mij kunnen gebruiken en op hun naam mijn Bhaalu zetten, en zo vervolgens Bhaalu hebben voor vijf EUR per maand
Zo had ik het nog niet bekeken
Anderzijds; dit is eigenlijk puur misbruik (je betaalt geen auteursrechten!) en hierin kan ik alle partijen wel begrijpen dat zij hier een stokje voor zullen proberen steken.
Maar toch: leuke tip, hoeveel kost die Bhaalu box nu weer
Zo had ik het nog niet bekeken
Anderzijds; dit is eigenlijk puur misbruik (je betaalt geen auteursrechten!) en hierin kan ik alle partijen wel begrijpen dat zij hier een stokje voor zullen proberen steken.
Maar toch: leuke tip, hoeveel kost die Bhaalu box nu weer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
- Bedankt: 102 keer
Goeie tip, bomma's vliegen toch zelden de cel in
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 24 keer
Ik blijf voorlopig mijn whop betalen heb er wel het extra net gemist abo uitgehaald . in een latere fase zeg ik eventueel de huur op.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 10 keer
Akkoord, TVV basic light kost minder als TN analoog + digicorder, maar wanneer ik TN digi tv uit mijn Whoppa haal dan heb ik geen Whoppa meer en ben ik toch verplicht om mijn internet + telefonie apart te betalen ?cyberbozzo schreef:Het goedkoopste TVV abo (zonder setup van TVV te nemen, gewoon je abo daar betalen) en dan Bhaalu nemen komt toch sowieso goedkoper uit dan TN analoog + huur digicorder? Niet?
Whoppa (internet 120+telefonie+digi tv) kost mij nu €71,15/m en alleen Internet 120 + telefonie kost €87/m
Op deze manier ben ik dus al verplicht om internet & telefonie ergens anders te halen
Is 100gb niet krap om Bhaalu te gebruiken en internetgebruik ?bartman schreef:Ik blijf voorlopig mijn whop betalen heb er wel het extra net gemist abo uitgehaald . in een latere fase zeg ik eventueel de huur op.
Ik ben bang dat we daar toch snel over zal zitten met ons tv & downloadgebruik.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
Leuk je kunt nu snow basis kiezen
Spijtig dat het een triestige bedienings. De safari browser geeft er direct de brui aan, telkens opnieuw inloggen... Nog net van kanaal kunnen veranderen zonder dat browser crasht.... Er een shortcut op beginscherm aan maken lost niets op.... Stieve ging veeeeel vlotter... Neen op mn ipad geen aangename ervaring
[ Post made via mobile device ]
Spijtig dat het een triestige bedienings. De safari browser geeft er direct de brui aan, telkens opnieuw inloggen... Nog net van kanaal kunnen veranderen zonder dat browser crasht.... Er een shortcut op beginscherm aan maken lost niets op.... Stieve ging veeeeel vlotter... Neen op mn ipad geen aangename ervaring
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
waarom mail je niet eens naar bhaalu? Mijn ervaring is dat ze echt wel hun best doen om problemen op te lossen
de koe zegt boe
-
- Elite Poster
Gebruik al een tijd bhaalu op de ipad2 zonder problemen . snelkoppeling op het startscherm, 1 keer ingelogd en dit blijft hij onthouden. Een crash in safari nog niet meegemaakt. Op minder dan 15 seconden na het oppakken van de ipad ben ik een uitzending aan het bekijken.skynetbbs schreef:Leuk je kunt nu snow basis kiezen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
ik heb een Ipad 1... niet voor niks dat Apple al geen nieuwe IOS meer uitbracht sinds 5.5...
maar Stievie werkt out of the box zeer vlot en ook grafisch mooier... hopelijk halveren ze hun prijs ooit
maar Stievie werkt out of the box zeer vlot en ook grafisch mooier... hopelijk halveren ze hun prijs ooit
-
- Elite Poster
en dan ook alles zichtbaar maken. Want nu is het 10€ voor de helft van 10 zenders.... (welke helft is gissen)
de koe zegt boe
-
- Elite Poster
Is 100gb niet krap om Bhaalu te gebruiken en internetgebruik ?bartman schreef:Ik blijf voorlopig mijn whop betalen heb er wel het extra net gemist abo uitgehaald . in een latere fase zeg ik eventueel de huur op.
Ik ben bang dat we daar toch snel over zal zitten met ons tv & downloadgebruik.[/quote]
Oeps foutje van mij, heb geen whop maar een whoppa
Sent from my iPad using Tapatalk
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 26 keer
Er is nu een beta Windows PC versie beschikbaar!
Surf met een windows PC naar http://benl.bhaalu.com/register
Laatst gewijzigd door zeratul 20 dec 2013, 10:49, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 69 keer
Heb jij geluid?
Ik niet...
Ik draai 'm virtueel (Mac gebruiker) in VMware.
M = Mute
+ en - voor geluid op en neer
Uiteraard geprobeerd en doet wel iets, maar geen geluid.
Ik niet...
Ik draai 'm virtueel (Mac gebruiker) in VMware.
M = Mute
+ en - voor geluid op en neer
Uiteraard geprobeerd en doet wel iets, maar geen geluid.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Hier ook geen geluid (win7)
-
- Elite Poster
werkt bij mij ook perfect (windows 8.1)
de koe zegt boe
-
- Elite Poster
Werkt goed, klik op pauze en daarna play, dan gaat ie wel niet verder. Met de muis klikken in de progress bar laat de aflevering dan weer wel verder gaan.
Maar 't ziet er eigenlijk goed uit eh.
Alleen heb ik nog niet gevonden hoe ik een ander profiel kan kiezen (maar dat weet ik bij de iPad ook nog niet...)
Maar 't ziet er eigenlijk goed uit eh.
Alleen heb ik nog niet gevonden hoe ik een ander profiel kan kiezen (maar dat weet ik bij de iPad ook nog niet...)
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 94 keer
Crasht bij mij iedere 10-15 min, op Windows XP. Visual C++ Runtime Error.zeratul schreef:Er is nu een beta Windows PC versie beschikbaar!
Hebben jullie dezelfde ervaring?
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Hier werkt de Windows variant ook goed op Win 8.1. De software is even wennen maar draait wel stabiel.
Iemand een idee of de kwaliteit op pc dezelfde is wanneer je tv kijkt via de Bhaalu Stick?
Niet dat de kwaliteit slecht is, maar toch nog een duidelijk verschil met Telenet Digitale TV.
Iemand een idee of de kwaliteit op pc dezelfde is wanneer je tv kijkt via de Bhaalu Stick?
Niet dat de kwaliteit slecht is, maar toch nog een duidelijk verschil met Telenet Digitale TV.
-
- Plus Member
De beeldkwaliteit van de streams met de box is een heel stuk beter maar dat merk je vooral bij hogere resoluties en grotere schermen.
Box (en stick?) zijn even goed als digitale TV (SD zenders) van Telenet of Belgacom indien aangesloten via HDMI of zelfs beter indien je vergelijkt met Telenet of Belgacom via SCART.
Box (en stick?) zijn even goed als digitale TV (SD zenders) van Telenet of Belgacom indien aangesloten via HDMI of zelfs beter indien je vergelijkt met Telenet of Belgacom via SCART.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt voor je reactie! De box lijkt me inderdaad echt wel goede kwaliteit, maar ik vind deze nog wat duur. Ik zou eerst aan de slag willen met een stick, maar ik heb nog niemand gevonden die me met zekerheid iets kan vertellen over de kwaliteit via stick.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Als iemand uit het Gentse Bhaalu eens wilt bekijken op een 46 inch scherm...laat gerust iets weten!
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Petrikske
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
- Bedankt: 52 keer
"mobiele" kwaliteit lijkt me een klein beetje minder van kwaliteit te zijn als het analoge Telenet aanbod, we hebben dat jaren gehad dus we kunnen dat vrij goed inschatten.
maw... Bhaluu mobiel is minder, maar 1mbit is dan ook niet denderend natuurlijk.
Verwachten dat je HD kwaliteit krijgt op je TV als je betaald voor een "smartphone" is redelijk naief niet?
maw... Bhaluu mobiel is minder, maar 1mbit is dan ook niet denderend natuurlijk.
Verwachten dat je HD kwaliteit krijgt op je TV als je betaald voor een "smartphone" is redelijk naief niet?
-
- Plus Member
Bandbreedte zegt niks over de kwaliteit. MPEG2 vs H264 vs H265 en ook binnen H264 zijn er gigantische verschillen (Base/Main/High/..) en de gebruikte encoder en encoder tijd maakt ook veel uit. Je kan de beeldkwaliteit echt niet vergelijken aan dat cijfer.
Een objectieve vergelijking met bvb Telenet analoog mag je natuurlijk wel maken, dat is nuttige info.
Een objectieve vergelijking met bvb Telenet analoog mag je natuurlijk wel maken, dat is nuttige info.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Is het met Bhaalu niet zo dat ongeacht welke optie je kiest je iedere maand 5 euro moet betalen... of ben ik fout ?Petrikske schreef:Verwachten dat je HD kwaliteit krijgt op je TV als je betaald voor een "smartphone" is redelijk naief niet?
In dat opzicht lijkt het mij niet correct dat je een andere kwaliteit zou krijgen (en blijkbaar ook een ander aantal dagen).
-
- Elite Poster
In de licentie die je koopt zit dat eigenlijk vervat (wat je krijgt).
Voor de mobiele licentie betaal je 49 euro.
Een gelijkaardig bedrag (en ik vermoed meer), zal vervat zitten in het aankoopbedrag van je box/stick.
Trouwens, heeft het veel zin om een hogere resolutie door te sturen naar een iPad ? Daar merk je toch niet veel van?
Of je moet de bedoeling hebben om je beeld door te sturen naar je appleTV bvb. OK, maar als dat zou kunnen dan ondermijn je eigenlijk hun opzet.
Ze willen uiteraard ook nog iets aan de box verdienen.
Bovenstaande zijn veronderstellingen, maar ik denk niet dat ik er ver naast zit.
Voor de mobiele licentie betaal je 49 euro.
Een gelijkaardig bedrag (en ik vermoed meer), zal vervat zitten in het aankoopbedrag van je box/stick.
Trouwens, heeft het veel zin om een hogere resolutie door te sturen naar een iPad ? Daar merk je toch niet veel van?
Of je moet de bedoeling hebben om je beeld door te sturen naar je appleTV bvb. OK, maar als dat zou kunnen dan ondermijn je eigenlijk hun opzet.
Ze willen uiteraard ook nog iets aan de box verdienen.
Bovenstaande zijn veronderstellingen, maar ik denk niet dat ik er ver naast zit.
- Petrikske
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
- Bedankt: 52 keer
Klopt, wat je ook beslist om te nemen, maandelijkse kosten bedragen 5€r2504 schreef: Is het met Bhaalu niet zo dat ongeacht welke optie je kiest je iedere maand 5 euro moet betalen... of ben ik fout ?
In dat opzicht lijkt het mij niet correct dat je een andere kwaliteit zou krijgen (en blijkbaar ook een ander aantal dagen).
Je zit dus wel met vrij hoge kosten van de hardware (als je beslist om voor de box of stick te gaan)
Maar ik vind ze allebei veel te duur, in die box zit bv. maar een 1,2 dual core processor.
Kan ik met bhaalu ook HD kijken?
Als je een bhaalu Box hebt, kan je binnenkort ook in HD kijken. Naarmate er meer bhaalu-leden co-investeren en participeren in de mede-eigendom van de back-end infrastructuur, zal HD verder ondersteund kunnen worden.
-
- Elite Poster
ik heb indertijd eerst 49 euro eenmalig + eerste keer 5 euro betaald om te kunnen kijken op de ipad. Een goede week of 2 later heb ik de box gekocht (toen nog aan 245)
ik kan dus nu ofwel via de box ofwel via de ipad kijken maar niet tegelijk.
even terzijde: als je een uitzending start op je ipad is het dan niet zo dit programma kan verder kijken op je box. (sling fling) ik zie dat er onderaan zo een symbool staat, maar als ik daar op druk komt er dat er geen actieve boxen gevonden zijn, ofschoon de box op dat moment aan staat
ik kan dus nu ofwel via de box ofwel via de ipad kijken maar niet tegelijk.
even terzijde: als je een uitzending start op je ipad is het dan niet zo dit programma kan verder kijken op je box. (sling fling) ik zie dat er onderaan zo een symbool staat, maar als ik daar op druk komt er dat er geen actieve boxen gevonden zijn, ofschoon de box op dat moment aan staat
-
- Deel van't meubilair
Blijkbaar kan je met de Bhaalu trial enkel live kijken ? (niets opnemen, noch bekijken)
Er blijkt trouwens ook geen app te zijn voor iPad ? (meestal is die er eerst)
Er blijkt trouwens ook geen app te zijn voor iPad ? (meestal is die er eerst)
-
- Plus Member
Beide beweringen zijn fout.
De app is wel niet via de appstore: http://blog.bhaalu.com/bhaalu-op-ios/
Live kijken kan niet. Wel met 2 minuten vertraging. Als je alleen dat kan, dan zit je misschien op profiel 0, wat niet de standaard instelling is voor mobiel kijken.
Mobiel profiel stel je in via de website, Instellingen, profielen en het TV icoontje voor een profiel te kiezen.
Andere mogelijke verklaring: je kan alleen kijken wat je hebt opgenomen. Dus als je net geregistreerd bent en opnames hebt aangezet, kan je best een dag wachten vooraleer je gaat kijken om toch 1 dag content te hebben...
Live kijken kan niet. Wel met 2 minuten vertraging. Als je alleen dat kan, dan zit je misschien op profiel 0, wat niet de standaard instelling is voor mobiel kijken.
Mobiel profiel stel je in via de website, Instellingen, profielen en het TV icoontje voor een profiel te kiezen.
Andere mogelijke verklaring: je kan alleen kijken wat je hebt opgenomen. Dus als je net geregistreerd bent en opnames hebt aangezet, kan je best een dag wachten vooraleer je gaat kijken om toch 1 dag content te hebben...
-
- Elite Poster
Ik weet niet meer zeker, maar als je bijvoorbeeld een serie als favoriet markeert dat je dan ook meteen de afleveringen te zien krijgt die voor je toetreding zijn uitgezonden. Ik herinner me dat ik iets in die aard voor had met de serie The Killing 3 Ik had, toen die op canvas werd uitgezonden, deze als favoriet gemarkeerd en kon teruggaan tot de eerste aflevering, ik kreeg zelfs de reeksen 1 en 2 van de killing er bij (bhaalu gaf toe dat dit een bug was)
-
- Elite Poster
Is dat dan van 'hetzelfde seizoen'?
http://benl.bhaalu.com/help/faq#questio ... es_bewarenMet bhaalu Mobiel bekijk je je opnames op tablet of smartphone tot 7 dagen na opname. Markeer je een programma als favoriet of wordt het aangeraden op sociale media, dan kan je dat programma tot 28 dagen na opname herbekijken. En voor series kan je het hele uitgezonden seizoen opnemen en bekijken.
Met de bhaalu Stick bekijk je net zoals met bhaalu Mobiel je opnames op Tv tot 7 dagen terug in de tijd, je favoriete programma’s en je aanbevelingen van je sociale media tot 28 dagen na opname en voor series alle afleveringen van het uitgezonden seizoen.
de koe zegt boe
-
- Deel van't meubilair
Dat is geen app... da's gewoon een web pagina !zeratul schreef:Beide beweringen zijn fout.
Ik zal het doorgeven aan de persoon... heb zelf gaan Apple hardware.zeratul schreef:Als je alleen dat kan, dan zit je misschien op profiel 0, wat niet de standaard instelling is voor mobiel kijken.
-
- Plus Member
Web pagina, web app, app, what's in a name. Je moest eens weten hoeveel apps er in de appstore met web technologie gemaakt zijn en verpakt in een web app naar app framework zoals bijvoobeeld Phonegap.r2504 schreef:Dat is geen app... da's gewoon een web pagina !zeratul schreef:Beide beweringen zijn fout.
Door niet in de app store te gaan, vermijd je een heel aantal vervelende verplichtingen rond abonnementsgeld e.d. en hoge commisies die Apple anders neemt.