uit.telenet.be forwarden
gekend probleem: mail server op locatie (via wifi, fonspot, gsm abon of andere)
is het mogelijk om met een dd-wrt router uit.telenet.be te forwarden?
smtp.telenet.be werkt enkel bij telenet adressen.
met smtp redirect (service -> hotspot)
of nat/qos port forwarden?
gmail smtp heeft ook zijn beperkingen!
iemand een oplossing?
dre
is het mogelijk om met een dd-wrt router uit.telenet.be te forwarden?
smtp.telenet.be werkt enkel bij telenet adressen.
met smtp redirect (service -> hotspot)
of nat/qos port forwarden?
gmail smtp heeft ook zijn beperkingen!
iemand een oplossing?
dre
- FunkStar
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
- Bedankt: 92 keer
Je kan denk ik gewoon uit.telenet.be gebruiken als je:
poort 587 gebruikt - je telenet login & wachtwoord ingeeft - TLS gebruikt
http://klantenservice.telenet.be/conten ... -mailadres
poort 587 gebruikt - je telenet login & wachtwoord ingeeft - TLS gebruikt
http://klantenservice.telenet.be/conten ... -mailadres
Laatst gewijzigd door FunkStar 01 dec 2013, 17:55, in totaal 1 gewijzigd.
nee, ik een website met bijgaande mail adressen. deze is niet gehost bij mij of telenet.
als je return adres niet een @telenet.be is zal mail versturen naar smtp.telenet.be NIET gaan!
mijn surface, gs3 hebben geen probleem op het thuis netwerk maar wel op een vreemd netwerk (bv fon spot of andere niet telenet hotspot) met onbekende uit.?????.be adres
Als ik een vpn(pptp) connectie naar het thuis netwerk opzet lukt dit wel maar anders niet!
tenzij met gmail, maar da's ook NIET ideaal
aangezien ik een vast ip heb dacht ik het uit.telenet.be met mijn router (dd-WRT) te forwarden of zoiets dergelijk... maar dat lukt me niet! (forwarden naar thuis ip werkt perfect!)
dRe
re
als je return adres niet een @telenet.be is zal mail versturen naar smtp.telenet.be NIET gaan!
mijn surface, gs3 hebben geen probleem op het thuis netwerk maar wel op een vreemd netwerk (bv fon spot of andere niet telenet hotspot) met onbekende uit.?????.be adres
Als ik een vpn(pptp) connectie naar het thuis netwerk opzet lukt dit wel maar anders niet!
tenzij met gmail, maar da's ook NIET ideaal
aangezien ik een vast ip heb dacht ik het uit.telenet.be met mijn router (dd-WRT) te forwarden of zoiets dergelijk... maar dat lukt me niet! (forwarden naar thuis ip werkt perfect!)
dRe
re
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Je kan altijd een eigen relay draaien op een Raspberry Pi bijvoorbeeld... en op je router forward je daar naartoe.
-
- Deel van't meubilair
Je kan ook de SMTP relay van Gmail gebruiken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Ja, je hosting provider moet normaal een smtp server hebben. Denk er wel aan dat je vanop telenet zelf niet naar poort 25 van je hosting provider kunt sturen, ze moeten dus een alternatieve poort aanbieden; meestal is dat poort 587.
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
-
- Deel van't meubilair
Ja, die heeft TN... maar als je z'n posting zou lezen zou je merken dat je vanaf die (beveiligde) SMTP server blijkbaar enkel mails kan versturen met @telenet.be als afzender ?gimic schreef:Heeft je hosting provider geen smtp server die je kan gebruiken hiervoor?
Da's dus de kern van de zaak!
Heb site met mail (ook webmail) maar geen smtp!
SMTP Telenet is wegens het gebruik van niet Telenet adres niet te gebruiken!
gmail is OOK niet ideaal!! Werkt maar ... miserie met reply adres
Heb nu vpn met pptp zodat ik wel uit.telenet.Be kan gebruiken maar is omslachtig!
Open vpn is me jammer genoeg nog niet gelukt.
... suggesties?? Goeie suggesties ...
dRe
Heb site met mail (ook webmail) maar geen smtp!
SMTP Telenet is wegens het gebruik van niet Telenet adres niet te gebruiken!
gmail is OOK niet ideaal!! Werkt maar ... miserie met reply adres
Heb nu vpn met pptp zodat ik wel uit.telenet.Be kan gebruiken maar is omslachtig!
Open vpn is me jammer genoeg nog niet gelukt.
... suggesties?? Goeie suggesties ...
dRe
-
- Deel van't meubilair
Die heb ik je reeds gegeven... maar blijkbaar ben je er niet tevreden mee. Uiteindelijk zijn er maar twee oplossingen... een publieke SMTP relay (meestal te betalen of met beperkingen), of je eigen SMTP relay draaien (ik zie niet in wat het probleem van een Raspberry PI is, goedkoop in aanschaf en stroomverbruik).Dre007 schreef:... suggesties?? Goeie suggesties ...
Ik heb zonet nog even de test gedaan en je krijgt inderdaad de melding "The server responded: 550 5.1.0 <[email protected]> is not an alias of xxxxxxxx". Je zou dus ook bij TN kunnen gaan zeuren over die alias verplichting op hun authenticated SMTP server (omdat je dus enkel @telenet.be aliasses kunt koppelen aan je account).
-
- Deel van't meubilair
Dan moet je nog zorgen dat dit authenticated SMTP is... je wil namelijk niet dat iedereen via jou SMTP server gaat spammen.
-
- Deel van't meubilair
Port forwarding werkt enkel naar interne IP-adressen... dus niet naar externe.
En zelfs al zou het kunnen dan stel je daarmee jou adres verantwoordelijk voor het sturen van spam... en ik denk niet dat je dat wil.
En zelfs al zou het kunnen dan stel je daarmee jou adres verantwoordelijk voor het sturen van spam... en ik denk niet dat je dat wil.
Forwarden van extern ip naar intern lukt
Forwarden van intern ip naar extern ip lukt
Dus moet, mits aanpassen firewall in dd-wrt, ook van buiten af via router naar buiten lukken!
vraag is hoe?
dRe
Samengevat:
Van buitenaf (via wifi hotspot of mobile data of wifi thuis) wil ik verkeer via mijn vast ip A.B.C.D poort 69 (waar router met dd-wrt luisterde) naar extern ip adres E.F.G.H poort 33 sturen.
Forwarden van intern ip naar extern ip lukt
Dus moet, mits aanpassen firewall in dd-wrt, ook van buiten af via router naar buiten lukken!
vraag is hoe?
dRe
Samengevat:
Van buitenaf (via wifi hotspot of mobile data of wifi thuis) wil ik verkeer via mijn vast ip A.B.C.D poort 69 (waar router met dd-wrt luisterde) naar extern ip adres E.F.G.H poort 33 sturen.
-
- Deel van't meubilair
Ik geraak in m'n jas, m'n jas geraakt in m'n valies... dus ik geraak in m'n valies logica !Dre007 schreef:Dus moet, mits aanpassen firewall in dd-wrt, ook van buiten af via router naar buiten lukken!
Dit zijn de rules normaal...Dre007 schreef:vraag is hoe?
iptables -t nat -I PREROUTING -p tcp --dport <EXTERNAL_PORT> -j DNAT --to <INTERNAL_IP>:<INTERNAL_PORT>
iptables -I FORWARD -p tcp -d <INTERNAL_IP> --dport <INTERNAL_PORT> -j ACCEPT [-s <EXTERNAL_IP>]
Poort 69 is extern niet bereikbaar... je moet een poort nemen > 1024, en die forwarden naar poort 25 van uit.telenet.beDre007 schreef:Van buitenaf (via wifi hotspot of mobile data of wifi thuis) wil ik verkeer via mijn vast ip A.B.C.D poort 69 (waar router met dd-wrt luisterde) naar extern ip adres E.F.G.H poort 33 sturen.
M'n opmerking blijft echter nog steeds dat jij je op die manier verantwoordelijk maakt als spam relay !
Weet dat het gevaarlijk is, maar t'is verdomme gemakkelijk je 'eigen' smtp te hebben die overal en met alles werkt!
Ik probeer dat morgen uit en laat je iets weten!
Ga maffe!
THANKS
Dre
VALIES IS smtp.ip EN JAS want.ip? Of omgekeerd?
Nb. Ik geef jas aan garçon en doe hem liever niet zelf naar vestiaire! Hihi
Ik probeer dat morgen uit en laat je iets weten!
Ga maffe!
THANKS
Dre
VALIES IS smtp.ip EN JAS want.ip? Of omgekeerd?
Nb. Ik geef jas aan garçon en doe hem liever niet zelf naar vestiaire! Hihi
iptables -t nat -I PREROUTING -p tcp --dport 5559 -j DNAT --to 195.130.137.68:25
iptables -I FORWARD -p tcp -d 195.130.137.68--dport 25 -j ACCEPT -s <wan-ip??>
Dit lukt me niet. Heb blijkbaar iets over het hoofd gezien?
Bewaren als firewall rule en heropstarten...
En dan niets.
dRe
iptables -I FORWARD -p tcp -d 195.130.137.68--dport 25 -j ACCEPT -s <wan-ip??>
Dit lukt me niet. Heb blijkbaar iets over het hoofd gezien?
Bewaren als firewall rule en heropstarten...
En dan niets.
dRe
-
- Deel van't meubilair
Je mist een blanco voor "--dport"... en je moet natuurlijk alle parameters invullen.
Als ik in mijn netwerk zit lukt dit maar via buiten krijg ik volgende foutmelding:
Taak - Verzenden... rapporteert fout (0x800CCC67): De reactie van de server was: 421 juliette.telenet-ops.be bizsmtp 188.188.43.88 relaying denier
Blijkbaar ziet hij me als een buitenstaander en mail ik niet via de router ???
dRe
NB : we zijn toch al zover ...
Taak - Verzenden... rapporteert fout (0x800CCC67): De reactie van de server was: 421 juliette.telenet-ops.be bizsmtp 188.188.43.88 relaying denier
Blijkbaar ziet hij me als een buitenstaander en mail ik niet via de router ???
dRe
NB : we zijn toch al zover ...
-
- Deel van't meubilair
Je bent nergens... nogmaals (en de laatste raad die ik je geef), zet een eigen beveiligde relay op dmv. een Raspberry Pi of zo.Dre007 schreef:NB : we zijn toch al zover ...
Oké, zal het idee laten varen om dit via de router te doen.
Wordt er echt zo gezocht naar vrije mail servers voor spam? Is dat geen naald in reusachtige hooiberg zoeken?
ipadres + al die poorten ...
Maar ik wil evenwel geen pc erbij! Ik blijf verder zoeken ....
Script van dd-wrt ....
(beveiligde smtp ... )
smtp op mijn Nas draaien (iomega ix4) ...
...
dRe
Nb: via vpn gaat het, maar is omslachtig. Telkens vpn opzetten om te kunnen verzenden.
Wordt er echt zo gezocht naar vrije mail servers voor spam? Is dat geen naald in reusachtige hooiberg zoeken?
ipadres + al die poorten ...
Maar ik wil evenwel geen pc erbij! Ik blijf verder zoeken ....
Script van dd-wrt ....
(beveiligde smtp ... )
smtp op mijn Nas draaien (iomega ix4) ...
...
dRe
Nb: via vpn gaat het, maar is omslachtig. Telkens vpn opzetten om te kunnen verzenden.
Oke, help je me daarbij?r2504 schreef:Je bent nergens... nogmaals (en de laatste raad die ik je geef), zet een eigen beveiligde relay op dmv. een Raspberry Pi of zo.Dre007 schreef:NB : we zijn toch al zover ...
Raspberry pi 512 Versie 2 bestellen?
Ik wil er een smtp server op voor mijn persoonlijk + xbmc
http://www.kiwi-electronics.nl/raspberr ... player-kit
Dit voldoende?
Mvg
r2504 schreef:Je kan altijd een eigen relay draaien op een Raspberry Pi bijvoorbeeld... en op je router forward je daar naartoe.
Kan je me daarbij helpen aub!!
raspbery pi geïnstalleerd en werkende.
xbmc er op
ben nu aanhet zoeken voor rdp erop te plaatsen.
Mvg
Dre
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 34 keer
Als je er zo weinig van afweet, gebruik gmail. Simpeler en safer.
Mail opzetten is niet zo simpel. Voor je 't weet wordt je mailserver geblacklist omdat je server aan 't spammen is.
Ik vraag me trouwens af waarom je persé een brakke smtp als die van Telenet wil gebruiken, als er legio andere mogelijkheden zijn. Voor jouw probleem zijn er typische oplossingen, zoals bv. MailGun, maar dat is ook niet van "poortje forwarden"...
Mail opzetten is niet zo simpel. Voor je 't weet wordt je mailserver geblacklist omdat je server aan 't spammen is.
Ik vraag me trouwens af waarom je persé een brakke smtp als die van Telenet wil gebruiken, als er legio andere mogelijkheden zijn. Voor jouw probleem zijn er typische oplossingen, zoals bv. MailGun, maar dat is ook niet van "poortje forwarden"...
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Je kan bij Gmail perfect je andere mail adres instellen als Reply adres.
Ik heb jaren zo gewerkt, je gebruikt enkel de SMTP server, en alle antwoorden komen op je gewone adres terecht.
Ik heb jaren zo gewerkt, je gebruikt enkel de SMTP server, en alle antwoorden komen op je gewone adres terecht.
Heb nu wel mijn PI. Trouwens zeer leuk ding. Nu enkel xbmc.
Ben geen fan van google. Zeker nu ze google calendar sync ook al hebben gestopt.
Google controleerde veel te veel. Meer dan ze toegeven.
Het zou leuk zijn mocht me dit lukken.
dRe
Ben geen fan van google. Zeker nu ze google calendar sync ook al hebben gestopt.
Google controleerde veel te veel. Meer dan ze toegeven.
Het zou leuk zijn mocht me dit lukken.
dRe