Aansluiting VVT2 kabel belgacom.

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
kurt2013
Starter
Starter

tf2007 (1).jpg
tf2007 (1).jpg
Beste mensen, heb zojuist de belgacom do it yourself pakket ontvagen met de post.

Het bevat een b-box 2.

Nou heb ik een vraag over de aanluiting, van de stekkerdoos(van belgacom).
In mijn woning komt een 1 grijze kabel binnen, een VVT2 (4 draadjes, wit,blauw,paars,groen)

Nou wil het zijn dat de vorige huurder, (voor welke reden dan ook) de aansluitingen/draden heeft losgekoppeld.

Ik ben hier zojuist pas achter gekomen.

Blauw- A1-B1
Groen- B2-A2
Zwart A-B
Oranje E-E
Kan iemand mij vertellen welke/kleur draadjes waarop ik moet aansluiten???

Ik heb alleen een "basic" internet contract afgesloten bij belgacom, dus geen telefoon en of televisie.

Ik heb al een aantal uur op internet proberen te zoeken naar der aansluitingen, maar kom er geen wijs uit.

Hoor het graag!

Kurt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Digital_007
Member
Member
Bedankt: 11 keer

Kurt,

Dit is een 2 paar telefoonkabel. Je hebt maar 1 paar nodig voor 1 internetlijn.
De paren zijn:
- wit en blauw
- paars en groen

Je moet eerst nakijken waar de telefoonkabel van belgacom toekomt in woning of appartement. De kabel die je beschrijft is een binnenkabel en veronderstel ik dus dat deze toekomt in een appartement. Indien oude aansluiting kan dit type kabel ook van straat komen.

Je sluit deze kabel aan op de zwarte klemmen (Câble d' introduction).
Als je met voltmeter meet zou je een gelijkspanning van ongeveer 56V moeten meten tussen de 2 draden van een paar. Zo kan je uitvissen welk paar aangesloten werd door belgacom op straat.

Bijvoorbeeld blauw op A en wit op B.
Indien dit niet werkt probeer je het andere paar (paars en groen). Bijvoorbeeld paars op A en groen op B.

Groeten,
Digital_007
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”