V5 reageert langzaam
-
- Premium Member
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
- Locatie: Z-WVL
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 62 keer
Ik ben bij onze verhuis overgestapt van Scarlet One naar Belgacom. Bij Scarlet hadden we een v4 decoder, bij Belgacom de v5 decoder. Het doorspoelen van opnames of live tv die op pauze werd gezet lijkt mij stukken moeizamer te lopen met de nieuwe v5 dan onze oude v4, het gaat nochtans om een veel recenter toestel met betere hardware. Ben ik de enige met die ervaring of is dit een algemeen "probleem"? Het is echt irritant, als je op play drukt tijdens het doorspoelen van bvb. reclame, duurt het nog secondenlang vooraleer hij stopt met doorspoelen, dan mag je terugspoelen omdat hij te ver doorspoelde en zo blijf je bezig. Een bewuste strategie om het reclame doorspoelen te ontmoedigen?
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Bij mij werkt de decoder V5 wel goed dus moet er ergens iets anders schelen.
Je reboot best eerst de modem om te beginnen van zodra je terug kunt surfen (dus als je modem terug synct) dan de decoder eens rebooten
Rebooten van zowel de modem als de decoder doe je door de spanning 20 seconden weg te nemen en terug op te zetten, bij decoder kan je dit via de schakelaar links acteraan, als je voor de decoder staat.
Je reboot best eerst de modem om te beginnen van zodra je terug kunt surfen (dus als je modem terug synct) dan de decoder eens rebooten
Rebooten van zowel de modem als de decoder doe je door de spanning 20 seconden weg te nemen en terug op te zetten, bij decoder kan je dit via de schakelaar links acteraan, als je voor de decoder staat.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
ik zet die al jaren aan een stuk alle dagen 's avonds af en 's morgens weer op
en nog nooit om die reden mijn 70/6 DLM profiel kwijt gespeeld.
Maar ieder doet zijn goesting natuurlijk.
en nog nooit om die reden mijn 70/6 DLM profiel kwijt gespeeld.
Maar ieder doet zijn goesting natuurlijk.
-
- Member
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 29 aug 2010, 17:11
- Bedankt: 11 keer
Modem uitschakelen kan inderdaad geen kwaad. De lijnkaart in ROP zal dit detecteren wanneer de stroomkabel onderbroken wordt of modem uitgezet wordt met power knop.
Wat wel problemen kan veroorzaken is de telefoonkabel loskoppelen zonder de modem eerst uit te schakelen.
Wat wel problemen kan veroorzaken is de telefoonkabel loskoppelen zonder de modem eerst uit te schakelen.
-
- Starter Plus
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 30 aug 2011, 19:07
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 3 keer
Ik ga geen andere topic hiervoor openen maar ik heb met de V5 het volgende voor: elke dag rond 15-16 uur herstart hij, ongeacht of hij aan of uit staat.
Even opmerken: instelling staat op diepe slaap.
- staat hij uit (geen lampjes of zo te zien): krijg je eerst hello, waking +, enz . Dan valt het schermpje uit en blijft het standby lichtje branden.
- staat hij aan en je kijkt tv: je krijgt ineens het "welkom bij Belgacom tv" scherm en de melding dat de decoder opgestart is.
Helpdesk gebeld - met aan de lijn een super behulpzame medewerkster!!! - , een dergelijk bug is blijkbaar niet gekend. Resetten van de decoder lukte ook al niet dus mag hem inruilen.
Even opmerken: instelling staat op diepe slaap.
- staat hij uit (geen lampjes of zo te zien): krijg je eerst hello, waking +, enz . Dan valt het schermpje uit en blijft het standby lichtje branden.
- staat hij aan en je kijkt tv: je krijgt ineens het "welkom bij Belgacom tv" scherm en de melding dat de decoder opgestart is.
Helpdesk gebeld - met aan de lijn een super behulpzame medewerkster!!! - , een dergelijk bug is blijkbaar niet gekend. Resetten van de decoder lukte ook al niet dus mag hem inruilen.