Netflix komt naar België
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Ik denk niet dat het zo simpel is, want destijds heb ik ook tijdelijk een abonnement genomen via de gewone .com, maar omdat ik via een canadees ip surfte kreeg ik niet alle content die in de US wel beschikbaar is.mgo72 schreef:Dus je wordt lid in het goedkoopste land en ziet de USA?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 37 keer
- Contacteer:
Neen idd, je moet nog wel Dns hebben van land dat je wil zien.
Weet iemand NL-servers ervoor? Heb ondertussen en USA-account.
Heb ik op Apple-tv ook een Nederlandse iTunes account nodig of enkel NL-Dns'en?
Weet iemand NL-servers ervoor? Heb ondertussen en USA-account.
Heb ik op Apple-tv ook een Nederlandse iTunes account nodig of enkel NL-Dns'en?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
- Contacteer:
Ik zag zelf nog netflix aan het werk op zo'n mediabakje hier bij familie in Vlaanderen dit weekend.
Naast zo'n bakje (of smart tv die dat ondersteund natuurlijk) heb je hier ook nog nodig:
- een unblock account (betalend, werkt geloof ik een week op proef)
- een netflix account (uiteraard ook betalend, 1 maand gratis)
Op de unblock account kan je instellen welke dns je wil (usa, gb, nl enz).
Uiteraard heeft dit wel ook gevolg voor de ondertiteling ...
Wijzigen van dns kan steeds via webpagina of zelfs gewoon via zijn smartphone.
Het aanbod is inderdaad verschillend bij het schakelen tss de aangeboden dnssen.
Nog over de beeldkwaliteit: die was voortreffelijk (was wel maar een 32" TV)
Naast zo'n bakje (of smart tv die dat ondersteund natuurlijk) heb je hier ook nog nodig:
- een unblock account (betalend, werkt geloof ik een week op proef)
- een netflix account (uiteraard ook betalend, 1 maand gratis)
Op de unblock account kan je instellen welke dns je wil (usa, gb, nl enz).
Uiteraard heeft dit wel ook gevolg voor de ondertiteling ...
Wijzigen van dns kan steeds via webpagina of zelfs gewoon via zijn smartphone.
Het aanbod is inderdaad verschillend bij het schakelen tss de aangeboden dnssen.
Nog over de beeldkwaliteit: die was voortreffelijk (was wel maar een 32" TV)
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Iemand die weet wat dit technisch eigenlijk doet... en wat het met DNS te maken heeft ?fredo66 schreef:- een unblock account (betalend, werkt geloof ik een week op proef)
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Je surft via de dns servers van unblock ipv de dns servers van je provider.
Je moet dus op je mediaspeler de dns instellingen, welke meestal op auto staan, wijzigen naar die van unblock.
Uiteraard moet je ook een account hebben. Als je dat allemaal hebt, doet, dan verschijnt netflix in de lijst van toepassingen op je mediaspeler
Je moet dus op je mediaspeler de dns instellingen, welke meestal op auto staan, wijzigen naar die van unblock.
Uiteraard moet je ook een account hebben. Als je dat allemaal hebt, doet, dan verschijnt netflix in de lijst van toepassingen op je mediaspeler
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
-
- Deel van't meubilair
Maar die DNS server moet dan toch "iets" doen... en het enige dat dat kan zijn is een ander adres geven dan je normaal zou krijgen... maar dat kan je ook met een hosts file op je PC.
Ik begrijp dus het magische aan die service nog steeds niet.
Ik begrijp dus het magische aan die service nog steeds niet.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 25 keer
De Netflix site moet een request krijgen van een DNS server die zich in het land bevindt waar Netflix actief is. Dus een Amerikaanse DNS server geeft je Amerikaanse content, een Nederlandse DNS geeft je toegang tot de Nederlandse content etc.Iemand die weet wat dit technisch eigenlijk doet... en wat het met DNS te maken heeft ?
De streams zelf zijn niet regio afhankelijk. Dit wil zeggen dat alleen de request om een stream af te spelen uit het correcte land moet komen. De stream zelf wordt rechtstreeks naar jou gestreamd zonder tussenkomst van een (proxy) server. Dit is al jaren zo en Netflix heeft er blijkbaar niet zoveel problemen mee dat hun content in andere landen wordt afgespeeld. Ze zouden dit veel strenger kunnen maken. Maar voor hun zijn het inkomsten, en het is gratis reclame.
Ik maak zelf gebruik van de Amerikaanse Netflix. Deze heeft de meeste content en ik heb er geen probleem mee dat ik geen Nederlandse ondertitels heb. Als DNS server gebruik ik deze van Tunlr.net. Deze is nu gratis, maar wordt betalend vanaf januari.
Ik ben van plan om zelf DNS proxy op te zetten op een VPS (Virtual Private Server) in Amerika. Uiteraard beperkt voor enkele gebruikers . Dit komt goedkoper uit dan een account bij bv unblock.us en als system/network engineer kan ik er alleen maar van leren
-
- Deel van't meubilair
Inderdaad... pure nonsens... ik heb dus nog altijd geen zinnig antwoord gehoord wat die unblock toestand precies doet.
-
- Plus Member
Ik heb het mss niet zo goed uitgelegd. Jij stuurt een request naar de Netflix site. Door de alternatieve DNS server in te stellen doe je een eigenlijk request naar een proxy server. Vergelijk het met je HOST file onder Windows. Deze proxy doet vervolgens de echte request naar de Netflix site. Dus voor Netflix lijkt het dat deze request van een Amerikaans IP komt. De proxy stuurt het resultaat vervolgens naar jou terug. De streams zelf gaan niet over de proxy.
Hopelijk is het nu wat duidelijker.
Hopelijk is het nu wat duidelijker.
-
- Premium Member
- Bedankt: 53 keer
Nu klopt de uitleg inderdaad. Met dit gevaar dat niet alleen requests voor Netflix kunnen worden ge-redirect, maar ook ALLE andere domeinnamen. Ze zeggen dit niet te doen, maar in theorie kan dit perfect. Best dus de normale DNS servers terugzetten als je klaar bent met kijken.
-
- Plus Member
Daar heb je gelijk in. Daarom dat ik zelf een proxy wil opzetten. Een VPS heb je voor 15$ per jaar (500GB transfer/maand zal wel voldoende zijn). Nu gebruik ik Netflix alleen op AppleTV. Dus alleen dit aparaat heeft een alternatieve DNS.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Het is net daarom dat je dit moet instellen op je mediaapparaat en NIET op je router. Dan geldt het ook alleen maar voor je mediaapparaat hé en kunnen je overige internetverbindingen gewoon verlopen.wimpie3 schreef:Nu klopt de uitleg inderdaad. Met dit gevaar dat niet alleen requests voor Netflix kunnen worden ge-redirect, maar ook ALLE andere domeinnamen. Ze zeggen dit niet te doen, maar in theorie kan dit perfect. Best dus de normale DNS servers terugzetten als je klaar bent met kijken.
Hier nog een artikel ivm unblock.us en netflix
http://www.zdnet.be/nieuws/149376/bekij ... -op-je-tv/
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Gaat de streaming dan ook over de proxy? (anders is het volume/2)kdhoe schreef:Daar heb je gelijk in. Daarom dat ik zelf een proxy wil opzetten. Een VPS heb je voor 15$ per jaar (500GB transfer/maand zal wel voldoende zijn). Nu gebruik ik Netflix alleen op AppleTV. Dus alleen dit aparaat heeft een alternatieve DNS.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
-
- Plus Member
Neen. Streams zijn rechtstreeks. Alleen de DNS requests. Meer info hier: https://github.com/corporate-gadfly/Tunlr-CloneHeronic schreef:Gaat de streaming dan ook over de proxy? (anders is het volume/2)kdhoe schreef:Daar heb je gelijk in. Daarom dat ik zelf een proxy wil opzetten. Een VPS heb je voor 15$ per jaar (500GB transfer/maand zal wel voldoende zijn). Nu gebruik ik Netflix alleen op AppleTV. Dus alleen dit aparaat heeft een alternatieve DNS.
- Heronic
- Elite Poster
Dan ga jij die 500Gb nooit op krijgen. Kost delen door de geinteresseerden?
-
- Plus Member
Eerst zien dat ik het werkend krijg, daarna kunnen we pratenHeronic schreef:Dan ga jij die 500Gb nooit op krijgen. Kost delen door de geinteresseerden?
HTTP traffic zal geen probleem zijn, HTTPS daarentegen... In ieder geval, VPS is aangevraagd. Kost me de volle 11€ voor een jaar. Dit weekend eens mee spelen.
-
- Deel van't meubilair
Het artikel op de website is een beetje verwarrend/onvolledig...kdhoe schreef:Neen. Streams zijn rechtstreeks. Alleen de DNS requests. Meer info hier: https://github.com/corporate-gadfly/Tunlr-Clone
1. DNS requests (deze kan je desnoods via een lokale hosts file oplossen)
2. SNI requests (deze moet dus gebeuren via een US based IP)
3. Streaming requests gaan naar een CDN
In de tekening zie je echter nergens het 3e punt staan... wat eigenlijk stap 9 en 10 is.
Men vermeld gelukkig wel "The actual streaming media sits on CDN networks and is usually not geo-locked."
-
- Plus Member
Ik heb mijn proxy werkend gekregen door bovenstaande tutorial te volgen. Netflix werkt perfect op mijn PC, AppleTV, iPad & iPhone.kdhoe schreef:Neen. Streams zijn rechtstreeks. Alleen de DNS requests. Meer info hier: https://github.com/corporate-gadfly/Tunlr-CloneHeronic schreef:Gaat de streaming dan ook over de proxy? (anders is het volume/2)kdhoe schreef:Daar heb je gelijk in. Daarom dat ik zelf een proxy wil opzetten. Een VPS heb je voor 15$ per jaar (500GB transfer/maand zal wel voldoende zijn). Nu gebruik ik Netflix alleen op AppleTV. Dus alleen dit aparaat heeft een alternatieve DNS.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Kan je ook iets zeggen over het aanbod? want daar zijn de meningen nogal verdeeld over in Nederland.mrmo schreef:ik heb het al een paar weken werkend. ik heb een nederlandse dns adres van mijn vpn provider ingesteld op mijn ps3 kost me ongeveer 3 euro in de maand + de kosten voor netflix
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 21 keer
Volgens laatste berichten zou Netflix naar België komen in mei 2014. Ik kijk er al naar uit. Vraag me af of ze ongeveer de zelfde prijs gaan hanteren dan in Nederland? Zal grote concurrentie worden voor telenet rex en rio die toch een pak duurder zijn.
- Heronic
- Elite Poster
Ze zullen nog at tijd nodig hebben om hun aanbod aan te dikken maar ik ga hen in elk geval steunen.
Alweer een kanaal bij op de htpc dan. Playon is gene vetten
Alweer een kanaal bij op de htpc dan. Playon is gene vetten
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 8 keer
'k hou het ook in de gaten,
als Netflix hun aanbod interessant is (wordt) dan vliegt mijne Rio direct buiten;
grtz,
B.
als Netflix hun aanbod interessant is (wordt) dan vliegt mijne Rio direct buiten;
grtz,
B.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
ondertussen nog steeds geen antwoord op vragen over inhoud!!! We hebben al genoeg (amerikaanse) series op onze (grotendeels waardeloze) vlaamse zenders...
Laatst gewijzigd door wied 04 jan 2014, 14:15, in totaal 1 gewijzigd.
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Een beter aanbod dan hetgeen ze in Amerika hebben gaan wij niet krijgen hoor.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- Heronic
- Elite Poster
Om mee te starten niet, op termijn zou dat best wel in de buurt kunnen komen.
-
- Elite Poster
Ik wacht ook op netflix,maar ik moet wel toegeven dat de meningen,vooral juist na de Launch zeer verschillend waren in Nederland,,mss is Netflix nu al bezig zijn aanbod bij te spijkeren (vandaar mijn vraag hierboven).Spijtig dat er geen reactie op is.Ik heb ook gelezen dat Netflix hun aanbod hier in Belgie meer zou afstemmen op een aanbod in Frankrijk (Volgens mij is Netflix nu nog niet in Frankrijk).Ik hoop de we daarbij ook niet de Franse taal daarbij krijgen?? dat zou pas een koude douche zijn.
- Heronic
- Elite Poster
Natuurlijk, de comments in nederland gaan dan ook vaak over lopende zaken.
Men kan niet om bestaande exclusiviteitscontracten heen maar in de toekomst...
Bij telenet hebben ze nu hun best gedaan om netflix een stapje voor te zijn maar ik twijfel er niet aan dat men tov een internationaal bedrijf wiens core business het is om dergelijke content aan te bieden al snel de duimen zal moeten leggen.
Men kan niet om bestaande exclusiviteitscontracten heen maar in de toekomst...
Bij telenet hebben ze nu hun best gedaan om netflix een stapje voor te zijn maar ik twijfel er niet aan dat men tov een internationaal bedrijf wiens core business het is om dergelijke content aan te bieden al snel de duimen zal moeten leggen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Je vergeet wel dat de mensen liever lui dan moe zijn (zelfs al kost het hun meer). Rex/Rio kan je gewoon als optie bijnemen bij Telenet en dat werkt out of the box. Voor Netflix moet je nu eenmaal wat doen: Smart TV, PS3, Xbox,... hebben, die dan ook nog eens instellen. Voor de gemiddelde tech-savvy mens zal dat niet onoverkomelijk zijn, maar voor Jan met de pet kan dat best een struikelblok zijn.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
ja, over liever lui dan moe gesproken! Even een klein beetje googelen maar om deze lijst te krijgen
http://www.netflix-nederland.nl/aanbod- ... nederland/
http://www.netflix-nederland.nl/aanbod- ... nederland/
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
- Heronic
- Elite Poster
Liever lui dan moe ja.. maar die app installeren is even moeilijk als zappen...
300€ vs 96€ oftewel 204€ per jaar goedkoper... man er veranderen dagelijks mensen van energie leverancier voor kleinere besparingen
Dus wees gerust het prijsverschil is iedereen de kleine moeite uiteindelijk wel waard.
Vergeet niet dat die apps in tegenstelling tot nu dan wel gewoon(zonder omwegen) beschikbaar zullen zijn ook he.
300€ vs 96€ oftewel 204€ per jaar goedkoper... man er veranderen dagelijks mensen van energie leverancier voor kleinere besparingen
Dus wees gerust het prijsverschil is iedereen de kleine moeite uiteindelijk wel waard.
Vergeet niet dat die apps in tegenstelling tot nu dan wel gewoon(zonder omwegen) beschikbaar zullen zijn ook he.
-
- Elite Poster
Ik schrik hier inderdaad over de prijzen van Telenet,want het dikt nogal hard aan:
Whoppa (onbeperkt internet in wel nodig,met Netflix) 71,70€
Rex erbij kost dan 15€ extra. OF:
Rio erbij kost dan 25€ extra.
We spreken hier dus v/e Telenet factuur v/e 86,7€ of zelfs v/e 96,7€.
Dat is een maandelijks bedrag die voor mij zeker veel te hoog ligt.
Bij mij zal het dan worden:
Scarlet Trio 39€ (Ik heb nu One aan 52€,maar dit zal dan veranderen,gewoon om het bedrag naar beneden te halen)
Netflix 8€ (zelfde prijs in Ned) .
Ik kom dan aan een 47€.
Met Scarlet One erbij kom ik tot een 60€
Men kan dus zeggen dat het product van Telenet niet te vgl valt,omdat de prijs gewoon veel hoger ligt,het gaat hier om 80%,of 40% meer,alleen bij het goedkoopste Netflix alternatief Rex..
Whoppa (onbeperkt internet in wel nodig,met Netflix) 71,70€
Rex erbij kost dan 15€ extra. OF:
Rio erbij kost dan 25€ extra.
We spreken hier dus v/e Telenet factuur v/e 86,7€ of zelfs v/e 96,7€.
Dat is een maandelijks bedrag die voor mij zeker veel te hoog ligt.
Bij mij zal het dan worden:
Scarlet Trio 39€ (Ik heb nu One aan 52€,maar dit zal dan veranderen,gewoon om het bedrag naar beneden te halen)
Netflix 8€ (zelfde prijs in Ned) .
Ik kom dan aan een 47€.
Met Scarlet One erbij kom ik tot een 60€
Men kan dus zeggen dat het product van Telenet niet te vgl valt,omdat de prijs gewoon veel hoger ligt,het gaat hier om 80%,of 40% meer,alleen bij het goedkoopste Netflix alternatief Rex..
-
- Deel van't meubilair
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
is nog ff wachten, maar eindelijk een datum in zicht
als ze de series die mij het meest interesseren in het aanbod hebben, dan neem ik het zowiezo.
(enfin, als ze niet zoals al de belgische aanbieders een halfjaar na datum komen met nieuwe afleveringen)
als ze de series die mij het meest interesseren in het aanbod hebben, dan neem ik het zowiezo.
(enfin, als ze niet zoals al de belgische aanbieders een halfjaar na datum komen met nieuwe afleveringen)