Iemand al ervaring met de BlackBerry Q10 of Q5?
Ik had graag een nieuw toestel met 4G aangekocht.
Vroeger wel enkele BB's gehad maar deze zijn totaal anders.
Ervaringen BlackBerry Q10 & Q5
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 25 keer
Om eerlijk te zijn zou ik nietmeer voor BlackBerry kiezen, ik weet niet of Blackberry in zijn huidige vorm zal blijven bestaan (ik vrees er eigenlijk voor).
Mocht ik morgen een nieuw zakelijk toestel mogen kiezen, zou ik voor een Windows Phone gaan.
Mocht ik morgen een nieuw zakelijk toestel mogen kiezen, zou ik voor een Windows Phone gaan.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 215 keer
Tja BlackBerry is soms de enige oplossing.
Vergeet ook niet dat de kosten voor BlackBerry datagebruik tijdens roaming significant lager zijn in het buitenland voor mensen die veel reizen (zoals ik).
Enkele van ons zijn nu omgeschakeld op iphones en de kosten voor roaming swingen de pan uit ondanks identiek gebruik (dus geen surfen voor de fun...)
Ik blijf dus nog zolang mogelijk bij BB omwille van het kostenplaatje voor de firma (een multinational)
Echter geen ervaring met de Q reeks.
Vergeet ook niet dat de kosten voor BlackBerry datagebruik tijdens roaming significant lager zijn in het buitenland voor mensen die veel reizen (zoals ik).
Enkele van ons zijn nu omgeschakeld op iphones en de kosten voor roaming swingen de pan uit ondanks identiek gebruik (dus geen surfen voor de fun...)
Ik blijf dus nog zolang mogelijk bij BB omwille van het kostenplaatje voor de firma (een multinational)
Echter geen ervaring met de Q reeks.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 17 keer
- Contacteer:
Die data compressie is spijtig genoeg niet meer van toepassing sinds BB OS10.
Over de Z10 zeer tevreden, momenteel gebruik ik een Z30 maar dat scherm is toch net iets te groot.
Je hebt weinig apps maar langs de andere kant zit het OS heel goed in elkaar. Vooral de 'Hub' is heel handig en overzichtelijk.
Als je een fysiek toetsenbord achterwege kan laten kan je een zeer goede koop doen met een Z10 bij BASE, €349 en nog eens €50 cash back van Blackberry zelf.
De Q5 zou ik achterwege laten, is de minste van heel de serie.
Mvg
Over de Z10 zeer tevreden, momenteel gebruik ik een Z30 maar dat scherm is toch net iets te groot.
Je hebt weinig apps maar langs de andere kant zit het OS heel goed in elkaar. Vooral de 'Hub' is heel handig en overzichtelijk.
Als je een fysiek toetsenbord achterwege kan laten kan je een zeer goede koop doen met een Z10 bij BASE, €349 en nog eens €50 cash back van Blackberry zelf.
De Q5 zou ik achterwege laten, is de minste van heel de serie.
Mvg
Everything that has a beginning has an end.
Ik heb gezien dat ze nu bij Smartphoneshop in reclame staan.
Witte en rode Q5 voor 199 euro.
En zwarte Q10 voor 299 euro!
Vind ik wel een koopje, maar langs de andere kant denk ik ook waarom zo goedkoop?
Zit er nog wel toekomst in BB?
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Witte en rode Q5 voor 199 euro.
En zwarte Q10 voor 299 euro!
Vind ik wel een koopje, maar langs de andere kant denk ik ook waarom zo goedkoop?
Zit er nog wel toekomst in BB?
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
BGC Internet + TV + Telephony + Mobile Smart+
Proximus Mob. Enterprise
Proximus Mob. Enterprise
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
BB OS10 heeft aan de ééne kant inderdaad ActiveSync, maar aan de andere kant kan die nog altijd verbinden via het BES netwerk hoor. Je hebt dan alleen een BES10 server nodig, hij kan inderdaad niet meer met een BES5.x verbinden.
en via zo'n verbinding kan je nog steeds profiteren van de befaamde Blackberry compressie.
en via zo'n verbinding kan je nog steeds profiteren van de befaamde Blackberry compressie.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 17 keer
- Contacteer:
Amaai, voor €299 is die Q10 zeker een koopje!
Al is het maar voor het toetsenbord...
Niet twijfelen zou ik zeggen.
En wat ondersteuning betreft: die is er enkel langer dan 1 jaar voor Nexus (Android) toestellen of Iphone. Bij de meeste andere toestellen kan je al updates vergeten na 1 jaar...
Al is het maar voor het toetsenbord...
Niet twijfelen zou ik zeggen.
En wat ondersteuning betreft: die is er enkel langer dan 1 jaar voor Nexus (Android) toestellen of Iphone. Bij de meeste andere toestellen kan je al updates vergeten na 1 jaar...
Everything that has a beginning has an end.