Hey
het lukt me maar niet om de C partitie te zien op de andere laptop, ik moet een gebruikersnaam en paswoord ingeven.
Wat heb ik al geprobeerd:
in netwerkcentrum: verbinding is aanwezig (openbaar) , ik heb dus het openbaar profiel aangepast: netwerkdetectie ingeschakeld, bestands en printsdeling ingeschakeld, delen van openbare mappen ingeschakeld, met beveiligd wachtwoord delen uitgeschakeld
geavanceerd delen : C partitie -> eigenschappen> tabblad delen. en zo de hele schijf gedeeld. maar nog steeds vraagt windows op de andere laptop voor een login en paswoord.
dan ben ik naar tabblad beveiliging gaan en heb daar 'iedereen toegevoegd' . ineens begon een hele scan van bestanden (waarschijnlijk attributenwijziging?) Maar ben er snel mee gestopt, leek me niet gezond.
Ik wil de data met een gigabit kabel kopieren naar een andere laptop en wil de C partitie delen om zo op gemakt de mappen te selecteren die ik wil kopiëren en de laptops aanlaten en hun ding laten doen.
Ik wil het met een gigabit kabel doen en deze manier (rechtsreeks verbinding) lijkt me de manier met beste snelheidsoverdracht.
laptop waarop de DATA zit: sony , windows 7 home premium SP1 64bits
laptop waarop de DATA met komen: HP, windows 8 professional 64bits.
Help?
DATA tranfser tussen twee laptop met ethernetkabel
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
- Bedankt: 757 keer
Maak op de C drive een nieuwe share aan (de standaard admin share C$ gaat niet werken als je niet in een domein bent, da's pure ellende).
Geef als share rechten "iedereen" full control (denk eraan dat je de sharing wizard af moet zetten en met de advanced mode werken)
Bijf van de ntfs security settings af.
Edit:
Aww crap, het is een home premium, daar kan je iirc de sharing wizard niet afzetten.
[
Post made via mobile device ]
Geef als share rechten "iedereen" full control (denk eraan dat je de sharing wizard af moet zetten en met de advanced mode werken)
Bijf van de ntfs security settings af.
Edit:
Aww crap, het is een home premium, daar kan je iirc de sharing wizard niet afzetten.
[

-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Dus volgens u dien ik de login en paswoord van laptop A in te geven op laptop B.
Laptop A: heeft usernamen maar geen wachtwoord (win 7 home prem )
Laptop B : inloggen met hotmail account , dus geen lokaal account.( win 8 pro)
Dus op laptop B gewoon de login van A ingeven ( wachtwoord leeg laten)?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
- Bedankt: 508 keer
Het user/pwd dat hij komt vragen is idd van de andere laptop. Dus als je op W7 ingelogd bent, en een share op W8 wil openen, geef je idd je Microsoft Account user/pwd (dus met hotmail).hara_mo schreef:Dus volgens u dien ik de login en paswoord van laptop A in te geven op laptop B.