DATA tranfser tussen twee laptop met ethernetkabel

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
hara_mo
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Hey

het lukt me maar niet om de C partitie te zien op de andere laptop, ik moet een gebruikersnaam en paswoord ingeven.

Wat heb ik al geprobeerd:

in netwerkcentrum: verbinding is aanwezig (openbaar) , ik heb dus het openbaar profiel aangepast: netwerkdetectie ingeschakeld, bestands en printsdeling ingeschakeld, delen van openbare mappen ingeschakeld, met beveiligd wachtwoord delen uitgeschakeld

geavanceerd delen : C partitie -> eigenschappen> tabblad delen. en zo de hele schijf gedeeld. maar nog steeds vraagt windows op de andere laptop voor een login en paswoord.

dan ben ik naar tabblad beveiliging gaan en heb daar 'iedereen toegevoegd' . ineens begon een hele scan van bestanden (waarschijnlijk attributenwijziging?) Maar ben er snel mee gestopt, leek me niet gezond.

Ik wil de data met een gigabit kabel kopieren naar een andere laptop en wil de C partitie delen om zo op gemakt de mappen te selecteren die ik wil kopiëren en de laptops aanlaten en hun ding laten doen.

Ik wil het met een gigabit kabel doen en deze manier (rechtsreeks verbinding) lijkt me de manier met beste snelheidsoverdracht.

laptop waarop de DATA zit: sony , windows 7 home premium SP1 64bits

laptop waarop de DATA met komen: HP, windows 8 professional 64bits.

Help?
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
Bedankt: 757 keer

Maak op de C drive een nieuwe share aan (de standaard admin share C$ gaat niet werken als je niet in een domein bent, da's pure ellende).
Geef als share rechten "iedereen" full control (denk eraan dat je de sharing wizard af moet zetten en met de advanced mode werken)
Bijf van de ntfs security settings af.

Edit:
Aww crap, het is een home premium, daar kan je iirc de sharing wizard niet afzetten.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
hara_mo
Plus Member
Plus Member

Betekent dit dat het niet mogelijk is voor windows 7 home premiums gebruikers hun data op deze manier (snelste overdracht) te transferen? Hmmm
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
Bedankt: 508 keer

Je hebt toch op beide laptops een account met paswoord ? Kan je dan niet gewoon die credentials ingeven als hij ze komt vragen ?!
hara_mo
Plus Member
Plus Member

Dus volgens u dien ik de login en paswoord van laptop A in te geven op laptop B.

Laptop A: heeft usernamen maar geen wachtwoord (win 7 home prem )

Laptop B : inloggen met hotmail account , dus geen lokaal account.( win 8 pro)

Dus op laptop B gewoon de login van A ingeven ( wachtwoord leeg laten)?
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 34 keer

inloggen met ./uwusername en leeg pw dan
anders kan dat probleem geven ivm domain
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
Bedankt: 508 keer

hara_mo schreef:Dus volgens u dien ik de login en paswoord van laptop A in te geven op laptop B.
Laptop A: heeft usernamen maar geen wachtwoord (win 7 home prem )
Laptop B : inloggen met hotmail account , dus geen lokaal account.( win 8 pro)
Dus op laptop B gewoon de login van A ingeven ( wachtwoord leeg laten)?
Het user/pwd dat hij komt vragen is idd van de andere laptop. Dus als je op W7 ingelogd bent, en een share op W8 wil openen, geef je idd je Microsoft Account user/pwd (dus met hotmail).
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”