3G ontvangst Mobile Vikings op de trein

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
texarcanaa
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 7 keer
Provider

Heeft er iemand ervaring met het surfen via MV op de trein en meer bepaald hoe goed (of slecht) de 3G ontvangst is?
Specifieker: traject Zottegem - Brussel

De reden waarom ik dit vraag is als volgt:

Sinds begin dit jaar zit ik bij een nieuwe klant in Brussel en neem ik de trein.
Handig om ondertussen op de iPad 2 te surfen (micro sim, komt straks aan bod) dacht ik en ik kocht mij een Proximus Pay&Surf kaartje van €10.

Gedurende een maand heel tevreden van geweest, maar dan een paar keer een herlading van €10 gedaan en blijkt dat je dan niet opnieuw een maand van 500MB kan genieten, maar dat je echt per verbruik wordt aangerekend en dan loopt die €10 er zo door.
Dus kocht ik mij iedere maand een nieuwe herlaadkaart van €10 via de website.

Nu heb ik mijn 2.5j oude beestje ingewisseld voor de iPad Air en deze ondersteunt geen microsim meer, dus een probleem aangezien je op de proximus website niet kan aangeven welk type sim kaart je wenst. Nu moet ik dus naar een Belgacom Center om te switchen.

Aangezien ik vroeger al klant was bij MV, vraag ik mij af of ik weer geen data only sim zou nemen.

Andere alternatieven zijn ook welkom, maar ik probeer een abonnement te vermijden. Heb geen zin om €20/maand te betalen om te surfen op de trein.
Mobistar is voor mij al geen optie aangezien ik een business abo heb daar via het werk en de 3G ontvangst op de trein is ronduit slecht.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer
Provider

Base/MV aan de rand van Brussel met de trein is een ramp, al jaren geleden zo en verwachtte dat dit nu beter was, niet dus.
En dan bedoel ik dat langs bepaalde trajecten bij het uit- of inrijden van Brussel er gewoon 'no service' verschijnt, of met moeite 2 streepjes edge/gprs.
In Brussel zelf is het al niet veel beter qua 3G snelheden. Maar da's dan wel bij haast elk netwerk het geval.

Andere optie: Proximus Generation Connect

20 EUR/herlading voor 2GB, onbeperkt sms'en en tot 80Min bellen (25 cent/min) en per herlading 10MB internet in Europa (optellend).
Internet in het buitenland is zogezegd enkel bij automatische herladingen maar da's niet het geval. Elke generation connect klant krijgt deze per herlading.
U krediet kan je altijd laten cashen met een belsysteem.

Zo kan je via Thoorn.nl 10.10 van de 20 EUR terugkrijgen, met als resultaat dat je voor alles 9.90 EUR per herlading betaald.
FrederikD
Plus Member
Plus Member
Twitter: frederikdevos
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 11 keer
Provider

Zo slecht zijn mijn ervaringen met MV in Brussel toch niet hoor...
Het is een prepaid kaartje, ik zou het gewoon eens proberen. Het kost toch maar €15.
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 53 keer
Provider

3G op de trein is nog altijd huilen met de pet op. Ik doe dagelijks het traject Leuven - Brussel. Met MV was het een ramp, bijna het hele traject Edge. Nu ik bij Proximus zit is het beter, maar op het perron in het Noordstation zijn er plekken met totaal géén 3G. Je vraagt je af hoe het mogelijk is...
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:
Provider

Ik doe dagelijks het traject Gent-Brussel Noord en goed 3G ontvangst heb je niet overal, maar wel vaak (zowel Base als Proximus). Enkel Centraal is nog een ramp : noppes van 3G als je binnen aan het rijden bent. Enkel als je er stilstaat heb je plots wel 3G ontvangst. En in Noord heb ik overal ontvangst (3G) zowel proximus als Base.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
texarcanaa
Plus Member
Plus Member
Provider

Ja krisken, ik heb momenteel exact dezelfde ervaring met Proximus.
Met Mobistar is het vooral edge ontvangst.

Ik overweeg misschien toch Smart 15 van Proximus ipv terug naar MV te gaan, met de huidige promo komt het dan op €12 voor 20 maanden en geen vast contract.
En met 500MB/maand kom ik ruimschoots toe.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer
Provider

medionmobile vraagt 4,00 € voor 400 Mb data. Waarom niet eens een keer uitproberen...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer
Provider

Aldi Talk zit toch ook op Base netwerk, zelfde dus als MV...
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer
Provider

laat je kaartje dan knippen? is gratis in o.m. Mediamarkt.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer
Provider

iRockabizzydilly schreef:
20 EUR/herlading voor 2GB, onbeperkt sms'en en tot 80Min bellen (25 cent/min) en per herlading 10MB internet in Europa (optellend).
Internet in het buitenland is zogezegd enkel bij automatische herladingen maar da's niet het geval. Elke generation connect klant krijgt deze per herlading.
U krediet kan je altijd laten cashen met een belsysteem.

Zo kan je via Thoorn.nl 10.10 van de 20 EUR terugkrijgen, met als resultaat dat je voor alles 9.90 EUR per herlading betaald.
Uit zijn eerst post leid ik af dat hij met 500 mb / maand toekomt.
Dus cashen is niet nodig.

maand 1 : herlading 20 euro generation connect.
maand 2 : met het belkrediet een datapack kopen (10 euro voor 500mb)
maand 3 : idem

Dus drie maanden surfen voor 20 euro, op voorwaarde dat men natuurlijk niet met het krediet belt.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer
Provider

Inderdaad beter, 20 EUR voor 3 maanden data. 2GB + 500MB + 500MB +10 MB internet in Europa.

Mijn oplossing was dus 29,70 EUR voor 3 maanden (20 EUR x 3 min cashback van 10.10 EUR x 3) met 2GB+2G+2GB en 30 MB internet in Europa.
Wat wel maakt dat de prijs per megabyte gevoelig lager ligt, maar je moet inderdaad meer betalen maar krijgt ook dubbel zoveel volume en dus een groter reserve voor als je eens wat meer gebruikt. En 3x zoveel internet in het buitenland.

Het is dus een persoonlijke overweging.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer
Provider

beetje off-topic, maar vandaag in de krant : http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/Opini ... n-is.dhtml
de koe zegt boe
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 53 keer
Provider

Ik vind dat artikel toch een beetje overdreven. In nagenoeg 90% van alle hotels waar ik tot nu toe ben geweest, moet je bijbetalen voor internet.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer
Provider

En toch is dat in de huidige tijd met de haren getrokken. Ik wil er gerust voor betalen maar niet -tig keer meer dan thuis en dat is meestal wel het geval en dan is de kwaliteit nog niet eens dezelfde als thuis.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
texarcanaa
Plus Member
Plus Member
Provider

decat schreef: Uit zijn eerst post leid ik af dat hij met 500 mb / maand toekomt.
Dus cashen is niet nodig.

maand 1 : herlading 20 euro generation connect.
maand 2 : met het belkrediet een datapack kopen (10 euro voor 500mb)
maand 3 : idem

Dus drie maanden surfen voor 20 euro, op voorwaarde dat men natuurlijk niet met het krediet belt.
Interessant :-)
Bedankt!
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”