Snelheid, wie te geloven?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 31 keer

Splitter in dit geval is er een verkeerd profiel heb zelf gaan opzoeken welk hij had moeten krijgen.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

ja, ik zeg niet dat het niet kan...
maar het is niet aan de TS om belgacom hierover te contacteren.

en of je dat via dommel in orde krijgt (zij moeten belgacom verwittigen en dit laten corrigeren),
is een heel andere zaak...

overigens: waar heb je het opgezocht? wss énkel in de documentatie, wat dus nog altijd geen duidelijk beeld schept,
want de documentatie is over 1 lijn hetzelfde (intern, lijntest.be, en belgacom site) maar niet noodzakelijk juist.
kan bv dat de poort op 20mbps gelocked is om een of andere reden (crosstalk, kabel niet in goed genoege staat, ...)

enfin, de OORZAAK doet er niet toe, als je via de checks aangeduid krijgt dat je méér kan halen, is en blijft het noodzakelijk je PROVIDER te raadplegen.
als dat dan -zoals in dit geval- NIET belgacom is, dan moet jouw provider dus belgacom aan het werk zetten, wat logisch is.
of dat ook zal gebeuren, is een andere zaak (en daarom dat ik zeg dat het mogelijks beter is naar belgacom te gaan, eventueel om een halfjaar later terug te switchen naar een olo)
tonym
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

door Fluppeke op 05 dec 2013, 21:21

Het echte probleem is dat BGC voor AL de klanten zoals een onafhankelijk
infrastructuurbeheerder zou moeten optreden. Utopie zolang het netwerk
niet opgeslitst wordt maar daar zijn ze hier percies geen voorstander van.
Dan krijg je toestanden zoals met electriciteit waar de netbeheerder
door vadertje staat beheerd word en ons de kosten door het strot ramt.
Als het zelfs niet uitmond in nieuwe heffingen voor groen internet???

Ik heb niets tegen een onafhankelijke netbeheerder; maar dan ook GEEN
die door de overheid (lees=politiek) beheerd word. (zoals Eandis ed.)
manu
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 4 keer

het netwerk opsplitsen is onzinnig; zie jij al elke provider alle straten opbreken om er zijn kabels te leggen? Kan je indenken wat een rotzooi het binnen aan je muur zou worden met een stopcontact van elke provider?
Luke
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 3 keer

Ze blijven 'grappig'

Dear xxxxxx

The modem you have ordered with us has recently been shipped. It will be delivered to you by taxipost shortly.
Your shipment can be tracked via this link.

Thank you for your confidence in our company & products!

schedom nv - order department
[email protected]
sint lambertusstraat 87
3401 landen
belgium
t + f = +32 70 224 305

De cancellatie bevestiging

From: dommel.com technical services
Sent: Thursday, November 28, 2013 2:24 PM
To: [email protected]
Subject: reply service ticket / antwoord service ticket [SCHEDOM-668684-SCHEDOM]

Geachte ,

blablablabla
We zullen de aanvraag voor de migratie annuleren .

Mvg

ps: De bankrekening gechecked en uiteraard mooi op 10-12 99€ eraf gesnoept. Hoe ver kunnen ze nog gaan?
Luke
Plus Member
Plus Member

Knap, geen reaktie op het ticket waarom ze ondanks de cancellatie bevestiging toch maar het ding hebben opgestuurd, ze zullen de 99 euro gebruiken voor hun kerstshopping.

Tijd om naar BGC of telenet over te stappen, de rest kan blijkbaar niks doen aan de lage snelheid en BGC trekt de paraplu open. :evil:

Voila, 27 Dec en 9 dagen later nog geen antwoord op het ticket. De 99€ is uiteraard nog niet teruggestort. De overstap naar BGC is aangevraagd, maar kan nog niet doorgaan ..... omdat Dommel een nummeroverdracht naar hen heeft openstaan.
Een lichte vorm van diefstal noem ik dit. Onterecht geld afnemen en niet teruggeven binnen een aanvaardbare termijn. Een paar mensen hebben dankzij mij Dommel genomen. Spijt dat ik daar nu van heb, maar niets staat mij tegen om hen over te hemelen naar een andere ISP als ze dit allemaal horen.
Luke
Plus Member
Plus Member

Nog even naar boven kicken.

99€ nog steeds niet teruggezien. Geen antwoord op ticket.

Deze week BGC in de plaats en met de plots stijgende prijzen zal het niet lang duren voor een hoop andere mensen overschakelen.
Luke
Plus Member
Plus Member

Bon, laat mij het resultaat ff hier neerpennen.

De 99€ van die modem, nopes, nada niks. Vrijdag 's ochtends gebeld en een zekere Joeri aan de lijn. Hij ging mij 'direct' een mail sturen en ik zou daarop moeten antwoorden met mijn bankrekeningnummer zodanig dat hij het zou kunnen terugstorten. U kan het al raden, nikske noppes nada.

Ondertussen hebben ze mij ook al geld afgetroggeld voor februari, was net te laat om de domiciliering te stoppen, en rarara het duurdere packet dat ik in November had geannuleerd.

Dit weekend ben ik aangesloten op BGC, je raadt het nooit ..... op 30/6 .... 17a dus .... wat ik noooiiiiit zou kunnen krijgen volgens Dommel.
Ik surf nu nog met de inlog van Dommel door de extra ppoe sessie, , maar voor de rest zie ik op de dommel 'my packages 'no packages found that match your criteria'.
Dus alles hebben ze al afgesloten terwijl ik al betaald heb tot eind februari.

Ik weet geweld is geen oplossing, maar soms zou het beter een klein beetje oorlog moeten kunnen zijn.
Luke
Plus Member
Plus Member

En nog even een update.
Net gebeld omdat ze nog steeds een 142€ in bezit hebben waar ze geen recht toe hebben.
Nu was het weer dat alles 1 keer per maand werd terugbetaald. Als ze de verkeerdelijk gestuurde modem al van eind december terug hebben waarom staat dat geld dan nog steeds niet op mijn rekening?
Dit moet zowat de slechtste ervaring ooit zijn met een bedrijf. Zolang alles werkt is het ok, maar de moment dat er iets misgaat is het altijd in het nadeel van de klant en moet je er blijven achterzitten.
Staat maandag het geld niet op de rekening komt er een advocaat op de zaak. Zo beu ben ik die ripoff van mensen dat ik er ga voor betalen.

En rarara, nu bij BGC en mijn snelheid om te beginnen staat op 30/6 zonder 1 probleem.
Luke
Plus Member
Plus Member

Nog eens ff een update geven.
Ondanks de zoveelste belofte op 26-2 mijn geld nog niet terug.
Dan maar weer eens de telefoon genomen en na 40 min in hold gezet te zijn had ik er zowat genoeg van. Dan maar even teruggebeld en men zou mij een email sturen ..... uiteraard niets gekregen, zoals te verwachten was aangezien de ervaring de vorige weken.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Je ging toch advocaat op deze zaak zetten? Laat hem een aangetekend schrijven sturen?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Luke
Plus Member
Plus Member

Ik heb eens gehoord wat dat mij ging kosten en kreeg de gouden raad om de ombudsdienst voor telecom in te schakelen.
Aangezien ge niet de kosten van een advocaat kunt terugvorderen zonder een rechtzaak zou het mij zelfs een pak meer kosten, en om eerlijk te zijn kan ik dat momenteel missen als kiespijn vermits er nog anderen zijn die niet betalen voor geleverde diensten als ge snapt wat ik bedoel.
Luke
Plus Member
Plus Member

Vervolg X.

Ik zie dat ze een creditnota hebben gemaakt van de maand februari ... maar niet voor de modem .... dus ik open weer een nieuwe case .... voor mijn 99 euro die ze al van begin December onterecht van de rekening hebben genomen

Dit krijg ik nu als antwoord

De modem werd door u aangekocht en hierop kan dus geen terugstorting worden uitgevoerd.
Excuses voor de onduidelijkheid.
Mocht u nog vragen hebben, dan horen we dat graag!

Larie en apekool.
Modem hebben zij al lang terug. Modem werd trouwens opgestuurd na mijn cancelering waar ik de bevestiging van heb op email.
14 dagen retourrecht overtreden ze ook al.
Luke
Plus Member
Plus Member

Nog maar eens gebeld voor mijn 99 euro die al sinds december 2013 onterecht van mijn rekening is.

Weer eens die zekere Joeri aan de lijn gehad. Blijkbaar hebben de bazen nog steeds geen goedkeuring gegeven om dat geld terug te storten.
We zijn 1-4-2014 Dit moet toch wel de grootste ...firma en dievenbende zijn die er bestaat!
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”