Netflix komt naar België
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Pff weeral belachelijke namen. "Rex en Rio"
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Ik ook niet. Maar de mensen die ik ken met prime willen gewoon legaal meer films en series zien zonder reclame. Liefst on demand.r2504 schreef:Ik ben noch een Prime, noch een Netflix kijker... maar ik denk dat het aanbod toch niet echt vergelijkbaar is.
In dat opzicht is het aanbod zeer zeker vergelijkbaar.
Leuk om te zien dat telenet nu toch in aktie schiet. Ik hoor het wel wat het verschil in de praktijk zal zijn.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Die 15€ voor Rex (Ik spreek nog niet over het duurste) doen bij Telenet toch echt wel de prijzen oplopen vind ik,Neem nu een Whop,met digicorder kom ik ong.aan een 61€ plus dan nog die Rex kom ik uit op een 76€,(Is zelfs nog niet het Max bedrag,Telenet heeft nog Whoppa,en nu ook nog de Rio,maak daar eens de rekening van)
Ik durf gerust te stellen dat dit,voor mijn budget veel te veel is,en ik denk dat ik niet de enige zal zijn .Voor mij is 55€ voor dig tv,intenet,en vaste tel het absoluute max.Er zijn nog wel heel wat andere dingen te betalen.Als ik Netflix neem zal ik v/e One naar een Trio abbo moeten overstappen.Voor mij blijft Netflix een flinke streep voorhebben
Ik durf gerust te stellen dat dit,voor mijn budget veel te veel is,en ik denk dat ik niet de enige zal zijn .Voor mij is 55€ voor dig tv,intenet,en vaste tel het absoluute max.Er zijn nog wel heel wat andere dingen te betalen.Als ik Netflix neem zal ik v/e One naar een Trio abbo moeten overstappen.Voor mij blijft Netflix een flinke streep voorhebben
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
Netflix komt naar België.... jeeeeeeeeeeej.... alleen mis ik nog een smart tv (die ik niet direct van plan ben om aan te schaffen enkel voor netflix en consoorten.
Nu zat ik mij af te vragen wat eigenlijk een goed alternatief is om toch te kunnen netflix''en zonder mijn pc of ander toestel. Zo heb je de opkomende dongles en natuurlijk de mediaspelers. Ik doe mijn eerste stapjes in deze wereld en ik wil dus een oplossing die ook kan netflix'en in de toekomst.
Dus qua mediaspeler dacht ik aan zoiets als dit: http://azerty.nl/2-1636-450480/wd-tv-li ... k-dig.html
Maar hoe zit dat nu precies met die dongles?
Nu zat ik mij af te vragen wat eigenlijk een goed alternatief is om toch te kunnen netflix''en zonder mijn pc of ander toestel. Zo heb je de opkomende dongles en natuurlijk de mediaspelers. Ik doe mijn eerste stapjes in deze wereld en ik wil dus een oplossing die ook kan netflix'en in de toekomst.
Dus qua mediaspeler dacht ik aan zoiets als dit: http://azerty.nl/2-1636-450480/wd-tv-li ... k-dig.html
Maar hoe zit dat nu precies met die dongles?
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
- Heronic
- Elite Poster
Appletv of wdtv live zijn 2 mediaplayers die netflix ondersteunen. Beiden te koop bij bv vandenborre.
Naast netflix kan je hiermee ook al je mediabestanden (video, muziek, foto's) vanop het netwerk afspelen.
Er zijn ook apps voor bv shoutcast zodat je en enorme hoeveelheid online radio stations kunt nemen.
Wat het netwerk betreft kan dit via wifi, utp kabel of powerline(via stopcontact).
Naast netflix kan je hiermee ook al je mediabestanden (video, muziek, foto's) vanop het netwerk afspelen.
Er zijn ook apps voor bv shoutcast zodat je en enorme hoeveelheid online radio stations kunt nemen.
Wat het netwerk betreft kan dit via wifi, utp kabel of powerline(via stopcontact).
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Mjaaa.... maar hoe zit het precies met die chrome dongles voor tv zoals een Rikomagic MK802 IIIs.
Aangezien ik een NAS heb staan en alle mediacontent erop staat leek me dat toch een budgetvriendelijker alternatief iets
Aangezien ik een NAS heb staan en alle mediacontent erop staat leek me dat toch een budgetvriendelijker alternatief iets

- Zorba
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 57 keer
Apple TV speelt slechts een beperkt aantal bestandsformaten. Als Media Player is die redelijk beperkt, zeker als je veel mkv's hebt staan.Heronic schreef:Appletv of wdtv live zijn 2 mediaplayers die netflix ondersteunen. Beiden te koop bij bv vandenborre.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Na wat opzoekwerk verricht te hebben lijkt die WESTERN DIGITAL WD TV LIVE me wel te bevallen. Mogelijk bgc tv en telefonie gewoon buiten smijten en gewoon volledig voor online content te gaan
. Ben nog aan het twijfelen tussen volledig online of trio van scarlet... maar aangezien ik praktisch geen tv kijk of de vaste lijn nog amper gebruik kan ik ze net zo goed buiten gooien.

-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 6 keer
De goedkoopste oplossing blijft Netflix afspelen via Chrome of Firefox met een plugin als Hola unblock, dan heb je enkel het Netflix US abonnement nodig.
Voor Netflix USA via een of andere media player heb ik nog geen enkele oplossing gezien die gratis werkt, t.t.z. zonder dat er een betalende DNS (bvb. nblock-us) of VPN dienst (Uno-DNS, Hidemyass, ...) aan te pas komt, wat toch al gauw 3 tot 5 EUR per maand extra kost bovenop het Netflix abonnement. Is mss. wel de moeite voor wie al een toestel heeft dat de surround sound streams van Netflix ondersteunt, zoals een PS3.
Via de browser is nl. enkel 2-kanaals audio mogelijk.
Voor Netflix USA via een of andere media player heb ik nog geen enkele oplossing gezien die gratis werkt, t.t.z. zonder dat er een betalende DNS (bvb. nblock-us) of VPN dienst (Uno-DNS, Hidemyass, ...) aan te pas komt, wat toch al gauw 3 tot 5 EUR per maand extra kost bovenop het Netflix abonnement. Is mss. wel de moeite voor wie al een toestel heeft dat de surround sound streams van Netflix ondersteunt, zoals een PS3.
Via de browser is nl. enkel 2-kanaals audio mogelijk.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Het hoeft niet speciaal netflix usa te zijn. Ik kan gerust nog wel even wachten tot ze in belgië zitten
. Mijn wederhelft heeft toch ondertitels nodig al kan ik leven zonder.
Uiteindelijk heb ik nu wel het toestel gevonden waar ik me in kan vinden en ben in blijde verwachting ervan: een MINIX NEO X5mini.

Uiteindelijk heb ik nu wel het toestel gevonden waar ik me in kan vinden en ben in blijde verwachting ervan: een MINIX NEO X5mini.
-
- Member
OK, maar afgaand op het aanbod van Netflix in Nederland zal je het dan met een schraler aanbod moeten stellen. Films als Drive, Hunger Games etc. zullen hier in tegenstelling tot Netflix US niet beschikbaar zijn.
-
- Premium Member
- Bedankt: 69 keer
AppleTV is standaard inderdaad niet echt de beste oplossing.
Mij ATV2 is gejailbreaked en speelt alles af (lokaal + stream) via XBMC.
Die MINIX NEO X5mini is anders ook best geïnspireerd op een Apple tv qua design ...
Mij ATV2 is gejailbreaked en speelt alles af (lokaal + stream) via XBMC.
Die MINIX NEO X5mini is anders ook best geïnspireerd op een Apple tv qua design ...

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 153 keer
Maar als ik NetFlix NL vergelijk met Rex, die bijna 2x duurder is.
Ok, heb je extra themazenders, waar ik geen enkel van bekijk.
Netflix ook in HD (met compressie uiteraard), Rex alles SD.
DD of DTS bij Netflix, volledig afwezig bij Rex.
Technisch veel beter, veel goedkoper, en wat beter aanbod... Alleen jammer voor de 100GB limieten...
Technisch veel beter, veel goedkoper, en wat beter aanbod... Alleen jammer voor de 100GB limieten...

-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Oh... alle vierkante doosjes zijn dus geinspireerd door Apple... volgens mij heeft Apple dat gewoon afgekeken van mijn brooddoos.theduvelking schreef:Die MINIX NEO X5mini is anders ook best geïnspireerd op een Apple tv qua design ...
-
- Member
Ja, maar Rex is dan ook wel om te huilen vergeleken met wat zowel qua aanbod als prijs gangbaar is in het buitenland.ddd schreef:Maar als ik NetFlix NL vergelijk met Rex, die bijna 2x duurder is.
Wat die datalimieten betreft, dat wordt een flinke kluif voor de regulator.
Nu is er reeds lichte concurrentievervalsing van Belgacom en Telenet tegenover andere Internet-TV providers door hun eigen diensten die wel via hun Internet-infrastructuur lopen (TV overal, VOD, Belgacom TV, en nu dus Rex) toch niet mee te tellen in de Internet-limieten, maar als straks Netflix erbij komt dan is dat niet meer houdbaar.
BIPT zal daarbij ook nog moeten waken over netneutraliteit, zeker bij Telenet, die er nu reeds tegen zondigt.
- Heronic
- Elite Poster
Nee bipt zal er niet over waken.
Netflix is een online dienst zoals er zovelen zijn. deezer, spotify, moviemax, youtube etc etc.
En internet diensten verbruiken nu eenmaal data.
Als je van die limiet vanaf wil zal je van telenet afmoeten.
Netflix is een online dienst zoals er zovelen zijn. deezer, spotify, moviemax, youtube etc etc.
En internet diensten verbruiken nu eenmaal data.
Als je van die limiet vanaf wil zal je van telenet afmoeten.
-
- Pro Member
- Twitter: AllAboutEve
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 21 keer
Beste,
Netflix is al mogelijk in Nederland. Kan iemand mij zeggen hoe je weet welke programma's je kan kijken? Serie?
Bijkomende vraag: heb nu apple tv, zal dat daarmee ook kunnen?
vriendelijke groeten
Eve
[Mod Edit] bericht verplaatst naar bestaande Netflix topic
Netflix is al mogelijk in Nederland. Kan iemand mij zeggen hoe je weet welke programma's je kan kijken? Serie?
Bijkomende vraag: heb nu apple tv, zal dat daarmee ook kunnen?
vriendelijke groeten
Eve
[Mod Edit] bericht verplaatst naar bestaande Netflix topic
- Zorba
- Elite Poster
Voorlopig is Moreflix nog niet geupdatet, maar normaal kan je op die website kijken welke series/films er in welk land beschikbaar zijn.
Normaal zal, eens het officiëel beschikbaar is, de Netflix app op je Apple TV zichtbaar zijn.
Normaal zal, eens het officiëel beschikbaar is, de Netflix app op je Apple TV zichtbaar zijn.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 22 keer
En wat is de prijs van dit toestel, staat blijkbaar nergens op hun site vermeldPumbaaH schreef: Uiteindelijk heb ik nu wel het toestel gevonden waar ik me in kan vinden en ben in blijde verwachting ervan: een MINIX NEO X5mini.
Bij bol blijkbaar 80 of 100€
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
volgens sommige reviews een prachtig toestelletje, MAAR dan wel icm een touchscreen!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Bij conrad net geen 80 euro (verzending is gratis).
Je kan het bedienen met de bijgesloten afstandsbediening, alternatieve afstandsbediening, smartphone of andere manieren.
@ wied: Je kan dan net zo goed gaan zeggen dat alle mediaplayers het best werken met een touchscreen (alsof iedereen naar zijn/haar tv gaat lopen om een kanaal te verzetten).
Je kan het bedienen met de bijgesloten afstandsbediening, alternatieve afstandsbediening, smartphone of andere manieren.
@ wied: Je kan dan net zo goed gaan zeggen dat alle mediaplayers het best werken met een touchscreen (alsof iedereen naar zijn/haar tv gaat lopen om een kanaal te verzetten).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
SOMMIGE reviews beweren dat android enkel snel en intuitief werkt via een touchscreen!
Laatst gewijzigd door wied 03 okt 2013, 21:01, in totaal 1 gewijzigd.
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Vreemd want bij degene die ik heb gezien is dat nergens in terug gekomen (deze bijvoorbeeld)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 153 keer
http://tweakers.net/nieuws/92195/netfli ... elgie.html
"Netflix lijkt plannen te hebben om zijn videodienst ook in België aan te gaan bieden, zo is op te maken uit een foto van een wegwijzer met 'te veroveren landen'. De foto is gemaakt in het hoofdkantoor van het Amerikaanse bedrijf."
"Netflix lijkt plannen te hebben om zijn videodienst ook in België aan te gaan bieden, zo is op te maken uit een foto van een wegwijzer met 'te veroveren landen'. De foto is gemaakt in het hoofdkantoor van het Amerikaanse bedrijf."
-
- Elite Poster
Ik vraag me af wanneer ze nu gaan komen,in de maand Dec. zal er wrsl niet zoveel gebeuren,met de feestdagen e.d.,dus als het nog dit jaar zou zijn,gok ik zo op eind Nov. ongeveer.
Op de website v/d Tijd,staat op 26/10 een art. Netflix,neen nog geen plannen voor Belgie.(kan het voll. art niet openen)
We hebben hier dus tegengestelde berichten.
Op de website v/d Tijd,staat op 26/10 een art. Netflix,neen nog geen plannen voor Belgie.(kan het voll. art niet openen)
We hebben hier dus tegengestelde berichten.
-
- Elite Poster
Vandaag (Nu)staat er een art. in De Tijd (Op de website) met de titel:
Netflix komt in mei 2014 naar Belgie.(Ik kan het voll. art. niet openen)
http://www.tijd.be/
Netflix komt in mei 2014 naar Belgie.(Ik kan het voll. art. niet openen)
http://www.tijd.be/
- bitbite
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 42 keer
(hoe komt het dat ik fluppie niet kan citeren? de knop staat niet waar hij bij de andere berichten wel staat - tiens, nu gaat het wel?)
In het artikel staat niet zoveel in: ze pakken voorzichtig Frankrijk aan, lancering herfst 2014. Lancering België zou in mei 2014 zijn en mogelijk Duitsland zomer 2014
In het artikel staat niet zoveel in: ze pakken voorzichtig Frankrijk aan, lancering herfst 2014. Lancering België zou in mei 2014 zijn en mogelijk Duitsland zomer 2014
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 24 keer
Zou technisch gezien, Netflix kunnen langs de Bhaalu box? Bestaat er kans dat die 2 gaan samenwerken?Goztow schreef:Ntflix werkt al op vele mediaspelers.
[Post made via mobile device ]
Sent from my iPad using Tapatalk
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Mocht dat gebeuren hé...dat netflix en bhaalu samenwerken hé...oja i like 

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
Chromecast/Apple TV/Google TV/random media speler #1337, Netflix speelt of veel dingen hoor.bartman schreef:Komt er dan apart een netflix box voor aansluiting op de tv? Of gaan ze samenwerken met of solo spelen
Sent from my iPad using Tapatalk
- Zorba
- Elite Poster
Ja dit klopt. Ik verander via Hola heel regelmatig van land omdat niet alle content overal beschikbaar is.mgo72 schreef:Heb ik het ergens goed gelezen?
Met een account in 1 land kan je alle netflixen bekijken door de proxyservers te veranderen.
Klopt dit?
Hét grote nadeel van Netflix ook...