Vpn raspberry pi Telenet
Ik probeer hier al weken een vpn server mbv raspberry pi te configureren.
Heb hier een telenet modem router en daarachter een dlink router die ik gewoon als switch gebruik.
De raspberry is met de telenet modem verbonden via utp.
Ik benader de raspberry met mijn ipad via ssh zonder problemen.
Vpn wil niet lukken, ik weet ook niet goed wat ik voor ms-dns moet gebruiken.
Iemand die me kan helpen?
[ Post made via mobile device ]
Heb hier een telenet modem router en daarachter een dlink router die ik gewoon als switch gebruik.
De raspberry is met de telenet modem verbonden via utp.
Ik benader de raspberry met mijn ipad via ssh zonder problemen.
Vpn wil niet lukken, ik weet ook niet goed wat ik voor ms-dns moet gebruiken.
Iemand die me kan helpen?
Mabru,
Wat heb je al gedaan qua configuratie?
Wat wil je juist opzetten? ( pptp, openvpn, ... )
Heb je port forwarding al geconfigureerd in telenet router?
Wat is de configuratie op je client?
Wat heb je al gedaan qua configuratie?
Wat wil je juist opzetten? ( pptp, openvpn, ... )
Heb je port forwarding al geconfigureerd in telenet router?
Wat is de configuratie op je client?
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
ms-dns is een pptp config parameter.
Je kan gelijk welke dns server instellen, dit kan je adres van je router zijn (denk ik), maar persoonlijk zou ik toch opteren voor google dns, open dns,...
Zelf draai ik op de pi een DNS-forwarder voor m'n VPN.
In ieder geval zorgen voor later want dit gaat heus niet je huidige problemen oplossen.
1. Welke foutmelding krijg je, probeer desnoods via een laptop ipv. je tablet
2. Wil je je configuratiefiles eens posten, zo kan ik direct zeggen wat er fout is.
3. Waarom de keuze voor pptp, persoonlijk voorstander van OpenVPN
Echt waar, het is giswerk hoor zo. Je gaat heus wat meer info moeten delen alvorens we je kunnen helpen
Je kan gelijk welke dns server instellen, dit kan je adres van je router zijn (denk ik), maar persoonlijk zou ik toch opteren voor google dns, open dns,...
Zelf draai ik op de pi een DNS-forwarder voor m'n VPN.
In ieder geval zorgen voor later want dit gaat heus niet je huidige problemen oplossen.
1. Welke foutmelding krijg je, probeer desnoods via een laptop ipv. je tablet
2. Wil je je configuratiefiles eens posten, zo kan ik direct zeggen wat er fout is.
3. Waarom de keuze voor pptp, persoonlijk voorstander van OpenVPN
Echt waar, het is giswerk hoor zo. Je gaat heus wat meer info moeten delen alvorens we je kunnen helpen
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Bedankt voor de respons. Ik dacht dat ik een bericht via mail ging krijgen, vandaar dat ik niet eerder reageerde.
Ik probeer eerst pptp omdat mij dat eenvoudiger lijkt. Later zou ik dan overschakelen naar openVPN.
Ik gebruik ssh zowel met macbook als met tablet om de pi te configureren.
Foutmelding: de verbinding is verbroken door het communicatie apparaat.probeer opnieuw...
Port forwarding in telenet router poort 1723 tcp en udp
Als client probeer ik ipad,iphone,laptop
Heb een account bij no-ip aangemaakt.
Configuratiegegevens:
Telenet modem,router: 192.168.0.1
Dlink router gebruikt als switch: 192.168.0.2
Raspberry vast ip adres 192.168.0.205 , hangt nu rechtstreeks aan telenet router.
Localip 192.168.0.205
Remoteip 192.168.1.234-238
ms-dns 192.168.0.205. Hier heb ik al van alles geprobeerd, blijkbaar is dit niet het probleem
Bij chap- secrets. Username Pptpd Password * Ik maak gebruik van tabs
Net.ipv4.ip_forward = 1
Iptables -t nat -A POSTROUTING -s 192.168.0.234/24 -o eth0 -J SNAT -- to 192.168.0.205
Hopelijk kan je daar iets mee
Mvg en bedankt op voorhand.
Ik probeer eerst pptp omdat mij dat eenvoudiger lijkt. Later zou ik dan overschakelen naar openVPN.
Ik gebruik ssh zowel met macbook als met tablet om de pi te configureren.
Foutmelding: de verbinding is verbroken door het communicatie apparaat.probeer opnieuw...
Port forwarding in telenet router poort 1723 tcp en udp
Als client probeer ik ipad,iphone,laptop
Heb een account bij no-ip aangemaakt.
Configuratiegegevens:
Telenet modem,router: 192.168.0.1
Dlink router gebruikt als switch: 192.168.0.2
Raspberry vast ip adres 192.168.0.205 , hangt nu rechtstreeks aan telenet router.
Localip 192.168.0.205
Remoteip 192.168.1.234-238
ms-dns 192.168.0.205. Hier heb ik al van alles geprobeerd, blijkbaar is dit niet het probleem
Bij chap- secrets. Username Pptpd Password * Ik maak gebruik van tabs
Net.ipv4.ip_forward = 1
Iptables -t nat -A POSTROUTING -s 192.168.0.234/24 -o eth0 -J SNAT -- to 192.168.0.205
Hopelijk kan je daar iets mee
Mvg en bedankt op voorhand.
- Kitt
- Elite Poster
- Twitter: kitt1977
- Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
- Bedankt: 45 keer
- Contacteer:
PPTP is gemakkelijker te configgen .. op android en iphone .... vind ik persoonlijk . OpenVPN is moeilijker ..
Maar ik vrees dat de TS een telenet home gateway heeft ... dan mag je PPPT vergeten vrees ik .. laat GRE protocol niet door .
Heb dergelijk setup geprobeerd home-gateway - > routerboard met pptp ( de home gateway in DMZ dus alles forwardded naar 1 ip die op rb staat ) .
Dus ik vrees dat je met Telenet homegateway geen andere keuze het dan openvpn .. (is ook flexibeler kan je op andere poorten draaien ) .
Maar ik vrees dat de TS een telenet home gateway heeft ... dan mag je PPPT vergeten vrees ik .. laat GRE protocol niet door .
Heb dergelijk setup geprobeerd home-gateway - > routerboard met pptp ( de home gateway in DMZ dus alles forwardded naar 1 ip die op rb staat ) .
Dus ik vrees dat je met Telenet homegateway geen andere keuze het dan openvpn .. (is ook flexibeler kan je op andere poorten draaien ) .
- honda4life
- Elite Poster
Dit is het IP van de pptp server naar de clients.Mabru schreef:Localip 192.168.0.205
Geen idee of dit kan werken, ik zou opteren voor een andere range dan je lokale range.
BAM! Je server ligt niet in het bereik van je clientsMabru schreef:Remoteip 192.168.1.234-238
Probeer Google DNS(voorbeeld), OpenDNS,... maar dit kan volgens mij ook het IP van je router zijn.Mabru schreef:ms-dns 192.168.0.205. Hier heb ik al van alles geprobeerd, blijkbaar is dit niet het probleem
In een latere stap zou je eventueel lokaal een DNS-forwarder kunnen draaien.
8.8.8.8
8.8.4.4
Toch nog wat parameters vergeten.
Ik stel voor dat je pptp opnieuw installeert en van de standaard configuratie vertrekt.
sudo apt-get purge pptpd; sudo apt-get install pptpd
Pptpd? Zeker dat dit niet case sensitive is? Gebruik een sterretje.Mabru schreef:Bij chap- secrets. Username Pptpd Password * Ik maak gebruik van tabs
euh... ook m'n sterke twijfels over hoor wat dit zou doen?Mabru schreef:Iptables -t nat -A POSTROUTING -s 192.168.0.234/24 -o eth0 -J SNAT -- to 192.168.0.205
Je foutieve client subnet over NAT naar je foutieve server ip? En dan hebben we nog niks gezegd over VPN <> LAN
Maar goed ik weet dat er veel brol tutorials te vinden zijn die niet werken / incompleet zijn.
Daarom raad ik je deze aan:
http://www.howtogeek.com/51237/ (duidelijke tutorial, toch niet voldoende voor een RPi)
https://wiki.archlinux.org/index.php/PPTP_Server (geavanceerder en dichter bij het eindresultaat).
Zou je mij de originele configuratiefiles eens kunnen bezorgen? Zo kan ik mijn configuratie vergelijken.
Anders moet ik zelf herinstalleren,...
Ook zal ik je werkende iptables rules bezorgen (gebruik niet die van die websites).
Ook niet vergeten dat deze regels gewist zijn bij het herstarten > script voorzien!
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- honda4life
- Elite Poster
Ik heb de standaard files al staan.
Ik ga morgen m'n aangepaste en werkende configuratie vergelijken.
Stuur me PB als ik het vergeten ben
Ik ga morgen m'n aangepaste en werkende configuratie vergelijken.
Stuur me PB als ik het vergeten ben
- honda4life
- Elite Poster
Wat te veranderen:
pptpd.conf
#localip 192.168.0.1
#remoteip 192.168.0.234-238,192.168.0.245
naar
localip 192.168.0.1
remoteip 192.168.0.234-238,192.168.0.245
In uw geval zou ik toch voor een andere range opteren, bijvoorbeeld:
localip 192.168.100.1
remoteip 192.168.100.234-238,192.168.100.245
pptpd-options
#ms-dns 10.0.0.1
#ms-dns 10.0.0.2
naar
ms-dns 192.168.0.1
#ms-dns 8.8.4.4
Waarbij 192.168.0.1 lokaal adres van de pptp-interface is.
Dit omdat ik een DNS-forwarder draai.
In uw geval zou ik toch voor Google DNS opteren, bijvoorbeeld:
#ms-dns 8.8.4.4
#ms-dns 8.8.8.8
nog enkele noodzakelijkheden / tweaks onderaan toe te voegen:
nodeflate (bijkomend?)
novj (bijkomend?)
novjccomp (bijkomend?)
noipx (bijkomend?)
#noauth (niet nodig?)
mtu 1490 (zeker nodig!)
mru 1490 (zeker nodig!)
chap-secrets
naam * paswoord *
De rest volgt later.
Dit zou zeker lokaal moeten werken.
pptpd.conf
#localip 192.168.0.1
#remoteip 192.168.0.234-238,192.168.0.245
naar
localip 192.168.0.1
remoteip 192.168.0.234-238,192.168.0.245
In uw geval zou ik toch voor een andere range opteren, bijvoorbeeld:
localip 192.168.100.1
remoteip 192.168.100.234-238,192.168.100.245
pptpd-options
#ms-dns 10.0.0.1
#ms-dns 10.0.0.2
naar
ms-dns 192.168.0.1
#ms-dns 8.8.4.4
Waarbij 192.168.0.1 lokaal adres van de pptp-interface is.
Dit omdat ik een DNS-forwarder draai.
In uw geval zou ik toch voor Google DNS opteren, bijvoorbeeld:
#ms-dns 8.8.4.4
#ms-dns 8.8.8.8
nog enkele noodzakelijkheden / tweaks onderaan toe te voegen:
nodeflate (bijkomend?)
novj (bijkomend?)
novjccomp (bijkomend?)
noipx (bijkomend?)
#noauth (niet nodig?)
mtu 1490 (zeker nodig!)
mru 1490 (zeker nodig!)
chap-secrets
naam * paswoord *
De rest volgt later.
Dit zou zeker lokaal moeten werken.
- honda4life
- Elite Poster
Oké, mijn iptables zijn wel wat ingewikkelder, dus om daar exact de pptp regels uit te halen is wat lastiger.
Ik zou me baseren op de wiki in de link hierboven: https://wiki.archlinux.org/index.php/PPTP_Server
De default policy is accept all, sluit je je Pi volledig af naar de buitenwereld, dan zijn onderstaande rules wel nodig.
Niet vergeten dat iptables gewist worden bij herstart, probeer dit eerst werkend te krijgen alvorens je deze automatisch gaat herladen bij herstart.
Probeer dan te verbinden via extern apparaat > tablet op 3G bijvoorbeeld.
iptables -A INPUT -i ppp+ -j ACCEPT (zou door de default policy overbodig zijn)
iptables -A OUTPUT -o ppp+ -j ACCEPT (zou door de default policy overbodig zijn)
iptables -A INPUT -p tcp --dport 1723 -j ACCEPT (zou door de default policy overbodig zijn, wel inkomende poort 1723 tcp correct forwarden in je router)
iptables -A INPUT -p 47 -j ACCEPT (zou door de default policy overbodig zijn, dit is het protocol inkomend)
iptables -A OUTPUT -p 47 -j ACCEPT (zou door de default policy overbodig zijn, dit is het protocol uitgaand)
iptables -F FORWARD (zou door de default policy overbodig zijn)
iptables -A FORWARD -j ACCEPT (zou door de default policy overbodig zijn)
iptables -A POSTROUTING -t nat -o eth0 -j MASQUERADE (dit zijn dé regels die de link leggen tussen je virtuele verbinding en je ethernetpoort)
iptables -A POSTROUTING -t nat -o ppp+ -j MASQUERADE (dit zijn dé regels die de link leggen tussen je virtuele verbinding en je ethernetpoort)
Rest volgt... stap per stap. Begrijpen wat je begrijpen kan.
Ik zou me baseren op de wiki in de link hierboven: https://wiki.archlinux.org/index.php/PPTP_Server
De default policy is accept all, sluit je je Pi volledig af naar de buitenwereld, dan zijn onderstaande rules wel nodig.
Niet vergeten dat iptables gewist worden bij herstart, probeer dit eerst werkend te krijgen alvorens je deze automatisch gaat herladen bij herstart.
Probeer dan te verbinden via extern apparaat > tablet op 3G bijvoorbeeld.
iptables -A INPUT -i ppp+ -j ACCEPT (zou door de default policy overbodig zijn)
iptables -A OUTPUT -o ppp+ -j ACCEPT (zou door de default policy overbodig zijn)
iptables -A INPUT -p tcp --dport 1723 -j ACCEPT (zou door de default policy overbodig zijn, wel inkomende poort 1723 tcp correct forwarden in je router)
iptables -A INPUT -p 47 -j ACCEPT (zou door de default policy overbodig zijn, dit is het protocol inkomend)
iptables -A OUTPUT -p 47 -j ACCEPT (zou door de default policy overbodig zijn, dit is het protocol uitgaand)
iptables -F FORWARD (zou door de default policy overbodig zijn)
iptables -A FORWARD -j ACCEPT (zou door de default policy overbodig zijn)
iptables -A POSTROUTING -t nat -o eth0 -j MASQUERADE (dit zijn dé regels die de link leggen tussen je virtuele verbinding en je ethernetpoort)
iptables -A POSTROUTING -t nat -o ppp+ -j MASQUERADE (dit zijn dé regels die de link leggen tussen je virtuele verbinding en je ethernetpoort)
Rest volgt... stap per stap. Begrijpen wat je begrijpen kan.
Nog geen succes extern maar al wel wat bijgeleerd.
oorspronkelijk dacht ik dat ik het script /etc/rc.local moest aanpassen en dan reboot.
Heb begrepen dat ik de commandos rechtstreeks kan invoeren en dan testen via 3g verbinding.
Als dat zou lukken dan kan ik overgaan tot aanpassen van het script en reboot.
Op dit moment is /etc/rc.local leeg. Moet daar op het einde exit 0 staan?
Bij telenet zijn mijn instellingen
Blokkeer gefragmenteerde IP pakketten : Niet actief
Firewall bescherming: Actief
UPnP : Actief
DMZ adres : 192.168.0.205 (is het ip van RBPi)
lokaal IP adres 192.168.0.205 beginpoort 1723 eindpoort 1723 protocol: beide status :actief.
mijn LAN subnet is 192.168.0.1
oorspronkelijk dacht ik dat ik het script /etc/rc.local moest aanpassen en dan reboot.
Heb begrepen dat ik de commandos rechtstreeks kan invoeren en dan testen via 3g verbinding.
Als dat zou lukken dan kan ik overgaan tot aanpassen van het script en reboot.
Op dit moment is /etc/rc.local leeg. Moet daar op het einde exit 0 staan?
Bij telenet zijn mijn instellingen
Blokkeer gefragmenteerde IP pakketten : Niet actief
Firewall bescherming: Actief
UPnP : Actief
DMZ adres : 192.168.0.205 (is het ip van RBPi)
lokaal IP adres 192.168.0.205 beginpoort 1723 eindpoort 1723 protocol: beide status :actief.
mijn LAN subnet is 192.168.0.1
- honda4life
- Elite Poster
Keuze genoeg: https://help.ubuntu.com/community/IptablesHowTo
Zelf gebruik ik if-pre-up.d
Maar met sudo iptables -L kan je eenvoudig tegen of je regels geladen worden na herstart.
Als het intern werkt, moet het extern ook werken.
Het verkeer forwarden, daar heb je pas de tables voor nodig, maar niet voor te verbinden. Dat is puur modeminstellingen.
Ook als je intern verbonden bent, en je gebruikt je extene IP werkt dit NIET, verbreek je wifi bijvoorbeeld.
http://www.canyouseeme.org/
Hier kan je zien of je poort open staat naar de buitenwereld, poortnummer invullen en testen maar.
Laat ook even die noip achterwege, probeer het eerst maar aan de praat te krijgen op IP (te zien op bovenstaande site)
Zelf gebruik ik if-pre-up.d
Maar met sudo iptables -L kan je eenvoudig tegen of je regels geladen worden na herstart.
Als het intern werkt, moet het extern ook werken.
Het verkeer forwarden, daar heb je pas de tables voor nodig, maar niet voor te verbinden. Dat is puur modeminstellingen.
Ook als je intern verbonden bent, en je gebruikt je extene IP werkt dit NIET, verbreek je wifi bijvoorbeeld.
http://www.canyouseeme.org/
Hier kan je zien of je poort open staat naar de buitenwereld, poortnummer invullen en testen maar.
Laat ook even die noip achterwege, probeer het eerst maar aan de praat te krijgen op IP (te zien op bovenstaande site)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 41 keer
Ik had dit probleem ook eerst. Toen moest ik volgende 2 regels nog uitvoeren
Kwam van deze site:
http://www.larmeir.com/setting-up-a-ppt ... nd-ubuntu/
Code: Selecteer alles
$ /sbin/iptables -P FORWARD ACCEPT
$ /sbin/iptables --table nat -A POSTROUTING -o eth0 -j MASQUERADE
http://www.larmeir.com/setting-up-a-ppt ... nd-ubuntu/
- honda4life
- Elite Poster
PPTP heeft een wat speciaal soort packet, als je wil kan je hier wat extra lezen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Point-to-P ... g_Protocol
Niet alle modems ondersteunen dit om dit door te laten, misschien is een server nog een stap moeilijker...
hier kan ik je niet verder helpen vermits ik geen Telenet in huis heb, dus hopelijk kan iemand anders je helpen.
Jouw configuratie zou dus oké moeten zijn als je de poort extern kan zien.
Wat ik de nadelen van pptp vind:
Poort niet (eenvoudig te wijzigen), dus eenvoudig te blokkeren
Het protocol is eenvoudig te detecteren en te blokkeren
Niet elke apparatuur ondersteunt het protocol
minder performant
voordelen:
eenvoudig te configureren
Dus wil je dit gebruiken in het buitenland op hotel, dan heb je een hele slechte keuze gemaakt
Benieuwd of Argon gelijk heeft, ik denk het niet omdat dit forwarding is
http://en.wikipedia.org/wiki/Point-to-P ... g_Protocol
Niet alle modems ondersteunen dit om dit door te laten, misschien is een server nog een stap moeilijker...
hier kan ik je niet verder helpen vermits ik geen Telenet in huis heb, dus hopelijk kan iemand anders je helpen.
Jouw configuratie zou dus oké moeten zijn als je de poort extern kan zien.
Wat ik de nadelen van pptp vind:
Poort niet (eenvoudig te wijzigen), dus eenvoudig te blokkeren
Het protocol is eenvoudig te detecteren en te blokkeren
Niet elke apparatuur ondersteunt het protocol
minder performant
voordelen:
eenvoudig te configureren
Dus wil je dit gebruiken in het buitenland op hotel, dan heb je een hele slechte keuze gemaakt
Benieuwd of Argon gelijk heeft, ik denk het niet omdat dit forwarding is
Misschien moet ik het huiswerk hermaken met openVPN.
Heeft er hier iemand een werkende VPN server met raspberry pi en telenet modem/router?
Bedankt voor alle hulp tot nu toe
Heeft er hier iemand een werkende VPN server met raspberry pi en telenet modem/router?
Bedankt voor alle hulp tot nu toe
- Loeri
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 73 keer
- Bedankt: 26 keer
Toevallig
Heb tijdje geleden OpenVPN op de pi gezet maar ik krijg geen internet toegang buitenaf
Tutorial die je kan volgen: http://raspberrypihelp.net/tutorials/1- ... r-tutorial
Edit: internet over openvpn werkt nu
Was deze firewall rules vergeten:
Heb tijdje geleden OpenVPN op de pi gezet maar ik krijg geen internet toegang buitenaf
Tutorial die je kan volgen: http://raspberrypihelp.net/tutorials/1- ... r-tutorial
Edit: internet over openvpn werkt nu
Was deze firewall rules vergeten:
Code: Selecteer alles
#!/bin/bash
iptables -t filter -F
iptables -t nat -F
iptables -A FORWARD -m state --state RELATED,ESTABLISHED -j ACCEPT
iptables -A FORWARD -s "10.8.0.0/24" -j ACCEPT
iptables -A FORWARD -j REJECT
iptables -t nat -A POSTROUTING -s "10.8.0.0/24" -j MASQUERADE
- Loeri
- Premium Member
Jup heb Whoppa.
Heb wel een trage snelheid..
Mn pi doet de laatste tijd raar.. Vroeger haalde ik toch 11MB/s over LAN en nu niet eens 2MB/s
Heb OpenVPN met TCP poort 3389 moeten gebruiken aangezien de school nogal veel poorten blokkeert.
Edit: Yelo tvwerkt dus maar kwaliteit is niet zo goed
Screenshot
Mn pi doet de laatste tijd raar.. Vroeger haalde ik toch 11MB/s over LAN en nu niet eens 2MB/s
Heb OpenVPN met TCP poort 3389 moeten gebruiken aangezien de school nogal veel poorten blokkeert.
Screenshot
- honda4life
- Elite Poster
Nog beter poort 443 of 80, dit is de poort voor webverkeer (als je geen telenet hebt)Loeri schreef:Jup heb Whoppa.
Screenshot
@Marbu als het intern werkt, moet het extern ook werken!
Heb je toevallig een gedetailleerdere foutomschrijving? Meestal kom je met de error nummer een pak verder.
- Loeri
- Premium Member
Heb vandaag 4/4Mbps en 60ms ping gehaald op school en ging beter vooruitMabru schreef:Zal de tutorial volgen en zien of ik hier een beter resultaat kan krijgen.
Openvpn gebruikte dan 40% van de cpu van de pi bij de speedtest.
- honda4life
- Elite Poster
Windows geeft je een error nummer
Bij OpenVPN is de bottleneck inderdaad rond de 8 mbit, maakt amper uit welke compressie.
Niet genoeg rekenkracht
Bij OpenVPN is de bottleneck inderdaad rond de 8 mbit, maakt amper uit welke compressie.
Niet genoeg rekenkracht
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 167 keer
Misschien niet helemaal wat je zoekt, maar ik heb een hamachi logmein VPN server op de raspberry over 3G.Mabru schreef:Heeft er hier iemand een werkende VPN server met raspberry pi en telenet modem/router?
Ik heb gewoon hamachi logmein geinstalleerd en dat schijnt toch onafgebroken te werken sinds 9 november.
Ik gebruik dat om in 'noodgeval' snel iets van mijn NAS te halen als ik niet thuis ben.
21:27:48 up 27 days, 6:11, 1 user, load average: 0.13, 0.12, 0.13
root 1843 1 0 Nov09 ? 00:32:24 /opt/logmein-hamachi/bin/hamachid
https://secure.logmein.com/central/Central.aspx:
Client Client ID Virtual IP Version Tag
raspberrypi 141-187-xxx 25.207.173.xxx armv6l-2.1.0.86
- honda4life
- Elite Poster
heb je de easy-rsa folder gekopieerd naar jouw home folder ofzo?
Het is even zoeken, maar terug te vinden onder /usr/share/??? (doc?) (openvpn?) ...
Het is even zoeken, maar terug te vinden onder /usr/share/??? (doc?) (openvpn?) ...
Ik Ben nu in Frankrijk war het mij gelukt is met Sfr Tv . Telenet probeer ik in Belgie als ik terug ben.
Je moet eerst openvpn op de raspberry aan de praat krijgen! Is mij gelukt dankzij een geduldig en zeer behulpzaam forumlid.
Je moet eerst openvpn op de raspberry aan de praat krijgen! Is mij gelukt dankzij een geduldig en zeer behulpzaam forumlid.