Belgacom TV Replay: een nieuwe manier van televisie kijken
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
op de decoders V3(b), V4, V5 is er onlangs (verleden maand) nieuwe software uitgerold geweest,
maar ik vraag mij af of dit
- alleen iets met TV-Replay te maken heeft,
en of dit
- alleen op die decoders uitgerold geweest is die bij de TV-Replay testers groep behoren ?
en of dit
- alleen op die decoders uitgerold geweest is die bij de TV-Replay testers groep behoren ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 100 keer
Iemand die weet hoe tv replay op tv overal werkt. Kan in de tv gids wel de programma's van een dag eerder zien, maar ik kan ze niet herbekijken.
[
Post made via mobile device ]
[

- ikhlaske
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 6 keer
Je moet via Live tv terugzagen, niet via de tv gids 

Provider: Orange Fiber 1000/200
Modem/Router: Orange Nokia Fiber Modem + Unify USG
Switch: UniFi 24p + 8p POE 150W
Wifi: Unify AP AC LR + AP AC PRO
GSM: Proximus
Nas: Synology DS 219+ 16GB ram 512GB nvme ssd cache - Synology DS 219se
Backbone: (Plex)
- Intel NUC - 16GB Ram
- Intel NUC - 4GB Ram
- Mac Mini - M1
- ikhlaske
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 6 keer
Haha oeps! Autocorrect hé!
Het moest terugzagen zijn
Het moest terugzagen zijn

Provider: Orange Fiber 1000/200
- Intel NUC - 16GB Ram
- Intel NUC - 4GB Ram
- Mac Mini - M1
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 24 keer
Hebben bezitters van het V3 model de laatste tijd ook last van traagheid, vaak vastlopen, programma's die niet opgenomen worden enz..?
Sent from my iPad using Tapatalk
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 100 keer
Als ik via tv overal naar live tv ga, kan ik alleen het huidige programma, indien dit reeds bezig is, opnieuw starten.
Maar een programma dat reeds afgelopen is kan ik niet terug bekijken.
Ik zie bij live tv rechts in de balk, waar de zenders staan, onder elke programma een |< staan, 'vorige'' bv terzake, maar als ik daar klik gebeurt er niets en als ik op |< in het beeld waar het huidige bezig is, gaat hij terug naar het begin van het huidige programma en niet naar het vorige.
Maar een programma dat reeds afgelopen is kan ik niet terug bekijken.
Ik zie bij live tv rechts in de balk, waar de zenders staan, onder elke programma een |< staan, 'vorige'' bv terzake, maar als ik daar klik gebeurt er niets en als ik op |< in het beeld waar het huidige bezig is, gaat hij terug naar het begin van het huidige programma en niet naar het vorige.
- testertje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 68 keer
Tv Overal: bij gisteren staat er bij geen enkele HD zender het replay icoon, enkel de normale zenders.
Ik moet die programma's wel degelijk via de tv gids zien, en niet via live tv.
Ik moet die programma's wel degelijk via de tv gids zien, en niet via live tv.
Victory Not Vengeance
-
- Elite Poster
Je moet langs de TV-Gids gaan en daar bv op "canvas HD" Terzake kiezen , dit werkt in ieder geval bij mij.
VTM-HD en 2BE zijn niet meer via TV replay mogelijk omdat ze geen toelating gegeven hebben naar het schijnt !
VTM-HD en 2BE zijn niet meer via TV replay mogelijk omdat ze geen toelating gegeven hebben naar het schijnt !
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 5 keer
Vastlopers en zo niet maar de laatste tijd heel veel programmas die niet opgenomen wordenbartman schreef:Hebben bezitters van het V3 model de laatste tijd ook last van traagheid, vaak vastlopen, programma's die niet opgenomen worden enz..?

[

Bgc TV-Bgc internet- Bgc vaste telefoon- Bgc generation Mtv 15
- gbmed
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
- Bedankt: 126 keer
Er is deze week een nieuwe update geweest voor de V3, V4 en de V5. Dit heeft enkel en alleen te maken met TV Replay (als ik het goed heb) en dus logischer wijze alleen bij de groep van TV-Replay testers, AFAIK.jackho schreef:op de decoders V3(b), V4, V5 is er onlangs (verleden maand) nieuwe software uitgerold geweest,
en of dit

- tommekentom
- Premium Member
- Twitter: MisterTommie
- Bedankt: 24 keer
- Contacteer:
Terugzagen? 
Sent from my iPad using Tapatalk HD

Sent from my iPad using Tapatalk HD
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
-
- Elite Poster
@ gbmed,
Bedankt in ieder geval voor de info.
Er waren de laatste tijd veel klachten met de nieuwe software van November en dit vooral in verband met serie opnames die verdwijnen
of onvolledig gemarkeerd stonden in de decoder lijst "opgenomen" en nog veel meer klachten voor de V3(b) bezitters,
omdat deze decoder merkelijk trager reageerde op commando's.
Hopelijk zal voor deze mensen de nieuwe update van deze week dan een oplossing bieden aan hun problemen.
Bedankt in ieder geval voor de info.
Er waren de laatste tijd veel klachten met de nieuwe software van November en dit vooral in verband met serie opnames die verdwijnen
of onvolledig gemarkeerd stonden in de decoder lijst "opgenomen" en nog veel meer klachten voor de V3(b) bezitters,
omdat deze decoder merkelijk trager reageerde op commando's.
Hopelijk zal voor deze mensen de nieuwe update van deze week dan een oplossing bieden aan hun problemen.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 21 keer
bij mij werkt tv replay niet meer op VTM en 2Be blijkbaar wil vtm niet meer meewerken. Je kan niets meer terugspoelen.
Heb dit via android en op via de decoder getest.

Heb dit via android en op via de decoder getest.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Wellicht omdat vandaag TV replay officiëel is uitgerold (voor Vlaanderen en Brussel), en dus betalend wordt?
- TV Replay waarmee de kijker programma’s kan bekijken die de afgelopen 36 uur werden uitgezonden (3 euro per maand).
- TV Replay+ waarmee de kijker niet alleen programma’s van de afgelopen 36 uur kan bekijken maar bovendien de mogelijkheid heeft om in het gekozen programma door te spoelen (7 euro per maand).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 66 keer
De MEDIALAAN heeft zich uit TV replay project teruggetrokken, dus geen TV replay voor VTM, 2 BE, JIM, VTMkzoom en Vitaya, MEDIALAAN vindt al een manier om mensen te koeioneren, dat belooft wat voor de toekomst.
Een pluspunt is dat van alle Waalse zenders de TV replay kan gebruiken.

-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Tja... niet alleen bij BGC zijn er restricties... via TN Yelo kan je ook niet alles bekijken.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
De website van Belgacom is dan wel verwarrend...apestaart schreef:De MEDIALAAN heeft zich uit TV replay project teruggetrokken, dus geen TV replay voor VTM, 2 BE, JIM, VTMkzoom en Vitaya, MEDIALAAN vindt al een manier om mensen te koeioneren, dat belooft wat voor de toekomst.![]()
http://www.belgacom.be/nl/particulieren ... l?tabnav=1
De logo's die men aanduid

De tekst erbij
Vanaf 15/04 worden volgende zenders eveneens opgenomen in het aanbod: VIJF, VIJF HD, Vtm, Vtm HD, 2BE, 2BE HD, Vitaya, JIM, anne en VtmKzoom. Later zullen meer zenders het aanbod vervolledigen.
Vanaf deze datum zullen niet alle programma’s van de zenders beschikbaar zijn via TV Replay/TV Replay+. Dit komt omdat de zenders niet voor alle programma’s de rechten hebben om ze uitgesteld uit te zenden.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Medialaan blijkt zich niet teruggetrokken te hebben... MEDIALAAN zenders kunnen replay enkel doen via de TV volgens het persbericht van Belgacom...
6 zenders in fase 1
In de eerste fase, die ingaat op 17 februari, omvat het TV Replay aanbod 6 zenders (één, één HD, Canvas, Canvas HD, Ketnet/OP12, VIER, VIER HD en Belgacom 11, Belgacom 11+, Belgacom 5) en kan de kijker de programma’s van deze zenders niet alleen op zijn tv, maar ook op zijn computer, smartphone en tablet via TV Overal bekijken.
13 zenders in fase 2
Vanaf 15 april zullen 7 zenders het TV Replay aanbod uitbreiden (VIJF, VIJF HD, Vtm, Vtm HD, 2BE, 2BE HD, Vitaya, JIM, anne en VtmKzoom), de MEDIALAAN-zenders weliswaar alleen op tv. Later zullen meer zenders het aanbod vervolledigen.
6 zenders in fase 1
In de eerste fase, die ingaat op 17 februari, omvat het TV Replay aanbod 6 zenders (één, één HD, Canvas, Canvas HD, Ketnet/OP12, VIER, VIER HD en Belgacom 11, Belgacom 11+, Belgacom 5) en kan de kijker de programma’s van deze zenders niet alleen op zijn tv, maar ook op zijn computer, smartphone en tablet via TV Overal bekijken.
13 zenders in fase 2
Vanaf 15 april zullen 7 zenders het TV Replay aanbod uitbreiden (VIJF, VIJF HD, Vtm, Vtm HD, 2BE, 2BE HD, Vitaya, JIM, anne en VtmKzoom), de MEDIALAAN-zenders weliswaar alleen op tv. Later zullen meer zenders het aanbod vervolledigen.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- hardyscript
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
- Bedankt: 29 keer
- Contacteer:
Je kan het nu voor 2 maanden gratis activeren maar kan je het ook zelf annuleren ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
- Bedankt: 91 keer
Toch fantastisch, dat decreet signaalintegriteit...krisken schreef:Medialaan blijkt zich niet teruggetrokken te hebben... MEDIALAAN zenders kunnen replay enkel doen via de TV volgens het persbericht van Belgacom...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Het belangrijkste nieuws wordt hier even overkeken, reclame doorspoelen = 4 EUR per maand bijbetalen, meer dan de Replay functie zelf kost! Een zeer slecht precedent, en dus betalen voor een functie die je voorheen jaren had (nuja niet perce in replay mogelijkheid, maar goed). Als dit maar geen navolging krijgt...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Replay = Repay. 

-
- Elite Poster
't is zo.
Mensenlief waar gaat dit in dit land naartoe, de ene na de andere indexering die maakt dat telecom (los van mobiel) steeds duurder wordt voor hetzelfde, en nu gaat men nog eens basisfuncties ferm betalend laten maken. Wat voor een prijzen. Je zou echt voor minder naar de kleinere spelers op de markt switchen. Jammer genoeg is er voor tv niet echt een 3de keuze (snow en scarlet one leveren ferm in qua aanbod tov andere dus geen echt vergelijkbaar alternatief).
Mensenlief waar gaat dit in dit land naartoe, de ene na de andere indexering die maakt dat telecom (los van mobiel) steeds duurder wordt voor hetzelfde, en nu gaat men nog eens basisfuncties ferm betalend laten maken. Wat voor een prijzen. Je zou echt voor minder naar de kleinere spelers op de markt switchen. Jammer genoeg is er voor tv niet echt een 3de keuze (snow en scarlet one leveren ferm in qua aanbod tov andere dus geen echt vergelijkbaar alternatief).
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Ik heb nooit een VCR een tiental kanalen 36 uur lang weten opppakken om op elk gevraagd moment een bepaald item uit die lange strems terug te starten met een druk op de knop. Dit is geen basisfunctie maar een evolutie.iRockabizzydilly schreef:'t is zo.
Ik begrijp niet wat het probleem juist is. Wil je het niet betalen, goed. Betaal je ervoor, zoveel te beter. Er wordt niets afgenomen van de kijker, maar er wordt iets tegen betaling toegevoegd. Hier zijn mensen aanwezig die dit maar al te graag anders afschilderen.
-
- Elite Poster
Lord alsjeblieft zeg, ik weet dat je er werkt maar nu verkoop je toch wel onzin. Zelfs met een video kon je probgleemloos doorspoelen zonder hiervoor extra te moeten betalen. Met digitale tv kan dit ook al heel lang en inbegrepen in de basisfunctionaliteit. Ook voor programma's die je met reeds gemist en andere opvroeg. Nu zou je hiervoor wel moeten bijbetalen, zie de prijs 3 EUR voor Replay en 7 EUR voor Replay+ waar je als extra ook kan doorspoelen (in reclame dus voornamelijk). Dat is 4 EUR meer voor een basisfunctie van digitale TV en zelfs video destijds, simpelweg doorspoelen.
Kunnen doorspoelen kost dus meer dan Replay functie zelf. Vind je dit normaal? Ik denk toch dat Replay zelf veel meer biedt dan een functionaliteit.
Kunnen doorspoelen kost dus meer dan Replay functie zelf. Vind je dit normaal? Ik denk toch dat Replay zelf veel meer biedt dan een functionaliteit.
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly 18 feb 2014, 09:41, in totaal 3 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Mij gaat het helemaal niet om die 3 EUR, maar om die 4 EUR meer om gewoonweg (voornamelijk reclame) te kunnen doorspoelen, iets wat nu al perfect kon bij opgevraagde programma's.Goztow schreef:Ben ik dak de enige die de prijzen nog redelijk vind? 3 euro daar kan je gemiddeld 1 gemiste film mee huren op vod.
[Post made via mobile device ]
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik denk dat Belgacom daar niet veel kan aan doen, maar dat dit een vereiste was voor de MEDIALAAN om mee te doen.
Dus geen blame naar de distributeur, maar naar zenders ?
Dus geen blame naar de distributeur, maar naar zenders ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Inderdaad. En je kan dit nog steeds. Want die functie, dus wanneer je een programma opneemt, wordt NIET weggenomen. En ajb zeg, waar ik werk doet er niet toe, stop eens met dat altijd te herhalen.iRockabizzydilly schreef:Lord alsjeblieft zeg, ik weet dat je er werkt maar nu verkoop je toch wel onzin. Zelfs met een video kon je probgleemloos doorspoelen zonder hiervoor extra te moeten betalen. Met digitale tv kan dit ook al heel lang en inbegrepen in de basisfunctionaliteit.

Vroeger, toen de apen en uilen nog praatten, moest je betalen om een programma op te vragen. Daar betaalde je tussen 1 en 3 euro om een tv programma op te vragen en door te spoelen, PER programma. Je kan deze op aanvraag programma's nog steeds aankopen OF je kan ervoor kiezen om tv replay te "kopen", OF je kan ze door elkaar gebruiken.iRockabizzydilly schreef:Ook voor programma's die je met reeds gemist en andere opvroeg. Nu zou je hiervoor wel moeten bijbetalen, zie de prijs 3 EUR voor Replay en 7 EUR voor Replay+ waar je als extra ook kan doorspoelen (in reclame dus voornamelijk). Dat is 4 EUR meer voor een basisfunctie van digitale TV en zelfs video destijds, simpelweg doorspoelen..
Je kan nog steeds doorspoelen, want je kan je harde schijf nog steeds gebruiken.iRockabizzydilly schreef:Kunnen doorspoelen kost dus meer dan Replay functie zelf. Vind je dit normaal? Ik denk toch dat Replay zelf veel meer biedt dan een functionaliteit.
Het valt wel heel hard op hoe zwaar je basht op Belgacom, hoor.
-
- Elite Poster
Lord, je kijkt veel te duidelijk met een werknemersbril, vandaar, het ligt er echt wel dik op en het is niet altijd correct.
Ik bash totaal niet continu Belgacom. Dit gaat hier dan ook niet perce over Belgacom, maar het is in het algemeen een slechte evolutie. Toegegeven ik sprak hier over de 2 grote spelers in België maar da's dan uiteraard ook Telenet. Dit is dan ook zoals ik zei een precedent, wat zoveel wil zeggen als dat er nog gaan volgen, en dat nu de stap is gezet om ook verder het kunnen doorspoelen betalend te maken. Het ijs is gebroken als het ware. En bashen of niet, BGC is in deze de 'eerste'. En da's wat mij betreft een jammere zet, en het heeft niks te maken met de prijssetting van Replay en de dienst zelf, dus die dienst vergelijken met hoe het vroeger was is geen argument waarmee je je werkgever moet verdedigen in dit geval. Ik weet heus wel dat dit een serieuze evolutie is waarmee de klant meer krijgt.
Ik bash totaal niet continu Belgacom. Dit gaat hier dan ook niet perce over Belgacom, maar het is in het algemeen een slechte evolutie. Toegegeven ik sprak hier over de 2 grote spelers in België maar da's dan uiteraard ook Telenet. Dit is dan ook zoals ik zei een precedent, wat zoveel wil zeggen als dat er nog gaan volgen, en dat nu de stap is gezet om ook verder het kunnen doorspoelen betalend te maken. Het ijs is gebroken als het ware. En bashen of niet, BGC is in deze de 'eerste'. En da's wat mij betreft een jammere zet, en het heeft niks te maken met de prijssetting van Replay en de dienst zelf, dus die dienst vergelijken met hoe het vroeger was is geen argument waarmee je je werkgever moet verdedigen in dit geval. Ik weet heus wel dat dit een serieuze evolutie is waarmee de klant meer krijgt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Een digitale kopie enkele dagen opslaan kost werkelijk niks (zowel qua prijs als qua technologie die ervoor nodig is). Artificiële schaarste van de goederen en beperking van de distributie is de enige reden waarom ze er een enorme premium op kunnen plakken. De enige invloed dat de consument heeft op dit systeem is via "illegale" kopieën, of door heimelijk beloerd te worden zodat men er een nog hogere paywall rond kan zetten.