CI+, CI, TELENET, ZIGGO

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
VORENUS
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 nov 2013, 19:43

Ik bezit een Samsung LE40C650L1WXXN. Volgens Telenet is deze televisie niet geschikt voor hun CI+ module met kaart.
Toen ik op de website van ZIGGO keek bleek deze televisie toch geschikt mits voorzien van een recente firmware. Deze firmware is niet te vinden op de Belgische site van Samsung. Bij Samsung.nl is deze toch beschikbaar. In België plaats men het liefst digiboxen waar ze huurgeld voor kunnen vragen of laten ze je een nieuwe televisie kopen. (leve het milieu)
Opnieuw contact opgenomen met telenet en kreeg als antwoord dat een tv met CI+ slot in nederland zal werken voor ziggo maar niet in vlaanderen voor telenet. Ze denken dat ze ons alles kunnen wijsmaken. CI+ is toch een norm die zowel in vlaanderen als nederland hetzelfde moet zijn. Als ik in nederland een tv koop met dergelijk slot wat zou dan het verschil zijn als ik dezelfde tv in vlaanderen zou kopen ?
Graag jullie mening.
(ik heb nog geen cam-module met kaart aangeschaft en kan aldus niet bevestigen of deze werkt met telenet)
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

In de handleiding zie ik dat het wel degelijk een CI+ sleuf is. Maar dat garandeert niets.
Ik zou de upgrade doen met de Nederlandse firmware en dan testen, of omgekeerd.
Er zijn veel toestellen die Telenet niet erkent maar waar het op werkt .
Kan je bij niemand een module eventjes lenen ?

Zie ook topic http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=102&t=38231
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Er is géén enkele reden om eraan te twijfelen of deze TV geschikt is voor Telenet CI+
  • a) Dit toestel heeft een DVB-C tuner
    b) Dit toestel ondersteunt CI+
    c) Dit toestel is een Benelux model (XXN)
Een update met de recente FW is altijd aan te raden.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
janneke dust
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 24 nov 2013, 11:46
Bedankt: 1 keer

Veel kans dat het werkt. Als je geen kaartje met module kan lenen om te testen dan kan je deze online bestellen, als het dan niet werkt kan je alles terugsturen.
VORENUS
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 nov 2013, 19:43

ik heb de bestelling online gedaan. Ik hoef het kaartje niet terug te sturen werkt prima. Ik zal proberen deze samsung aan de lijst toe te voegen.
marc
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”