Problemen 3.3Mb en Alcatel Speedtouch USB

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
redbora
Starter
Starter

Gisteren werd mijn ADSLlijn verhoogd tot 3,3.
Nu heb ik een probleem met mijn Alcatel Speedtouch USB Modem (die groene platvis weet je wel).
De laatste drivers van Alcatel voor Xp zijn geinstalleerd.
De ADSL lijn valt zo na een minuutje weg en moet ik opnieuw inbellen.
Ik heb een ASUS USB Modem in bruikleen en daarmee heb ik het probleem niet.
Iemand een idee of hetzelfde voorgehad na zijn snelheidsverhoging?

Ondertussen vertelde iemand mij dat hij waarschijnlijk aan de synchronisatie van de modem ligt; hij zou namelijk te veel stroom vragen via de USBpoort.
Een oplossing zou zijn om een USBhubje met extra stroomtoevoor te installeren. De vraag is wie gaat die betalen Belgacom (de modem werd in de boetiek gekocht en kostte in den tijd nog 8.000 frankskes). Of zouden ze mijjn modem ruilen voor een andere? (Speedtouch home : die nu nog minder kost dan mijne USB toen )
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

het kan zijn dat het aan de stroomtoevoer ligt, en dat kan opgelost worden door een usb hub met apparte stroomtoevoer maar je kijkt beter eerst of je je modem in de root usb poort hebt gestoken, die op het moederbord zelf en niet ergens vanvoor in je pc (als je dat zou kunnen)

en als je zo'n hubje zou kopen dan moet jij dat betalen want het ligt aan jou pc en niet aan de modem dus zal bgc zeker niets terugbetalen. ik denk ook niet dat ze je modem gaan wisselen, als ze hem wisselen (wat ik sterk betwijfel) dan zal het aan de huidige prijs zijn en niet aan de prijs die jij ervoor betaald hebt!!
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
redbora
Starter
Starter

Bedankt SeNsEi Ze0n, ik zal eens controleren op welke usbpoort mijn modem is aangesloten.
Ik betwijfel wel sterk dat dit mijn probleem ga oplossen want als ik de modem op mijn portable aansluit (usb's rechtstreeks op MB, denk ik) heb ik hetzelfde prob.
Ik heb ondertussen ook eens elders gekeken en blijkbaar ben ik niet de enige.
PS leuke woonplaats trouwens
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

euh,

idd steek hem zoals Sensei zegt op de root-usb poort van je computer, lukt dat nog niet? Gelieve dan eerst eens de topics rond 3.3Mbit/s te checken in het forum allerlei. Er zijn al verschillende problemen opgelost in die topics. Overloop ze dus eerst eens. Ga alles eens grondig na!

Edit:

Ga ook de versie eens na, een stabielere versie van je modem is V1.6R (een update, geen volledige driver!)
http://www.speedtouchdsl.com/supuser.htm (probeer eerst versie V1.6R daarvan is geweten dat ze veel stabieler is. versie 2.0.1 is nog maar pas uit, ... heb ze al, lijkt ook stabiel...
maw update naar V1.6R, vermoedelijk heb je nu versie 1.4 ofzo die ze bij Turboline aanbieden, maar die heeft idd veel problemen, qua synch-loss.
Verder staat er al veel uitgelegd in de andere topics, qua afstanden, RWIN waarden, etc. etc. etc. je overloopt dat best toch even.
I love it when a plan comes together!
Mlu

ik heb hetzelfde probleem gehad, heb toen gebeld. en er is toen een technicus gekomen, die de distributie heeft gecontroleerd, en heeft die dan ook gefixed...
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

belgacom betaalt niks terug gij zijt ne frisse gij :mrgreen: nee nee serieus nu

als u denkt dat uw modem defect is moet u naar de technische helpdesk van belgacom bellen zij zullen samen met u nagaan of het probleem daadwerkelijk bij de modem ligt Als dat het geval is (en mits de modem nog onder garantie is) krijgt u een nieuw toestel.Als het probleem echter aan de configuratie van uw pc ligt dan helpen ze u het probleem te verhelpen.Van modems ruilen en hubs kopen daar doet belgacom niet aan mee .Als het daadwerkelijk aan de modem ligt (een defecte modem) zal u van de bediende van de helpdesk een ticketnummer krijgen.Met dat nummer (en uw defecte modem) gaat u naar een teleboetiek naar keuze en uw modem wordt gratis omgeruild tegen een nieuwe (mits garantie)

maar je hebt die modem blijkbaar allang dus de garantie zal wel vervallen zijn ......

in dat geval is de beste oplossing bellen naar 0800/22700 (optie adsl storingen) en vragen of ze uw lijn nakijken indien nodig komt er iemand van belgacom bij u thuis.

greetz

Erik
Registered Linux user #286313
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Erik,

idd, normaal is het logisch dat ze niet omruilen enzo. Maar ik moet zeggen, een vriend van mij hier in het Gentse, die had een SPT USB, ook reeds uit garantie en die had steeds synch-loss (alles nagekeken, usb van de pc zelf...) uiteindelijk is er een BGC Technieker langsgeweest en die vond het probleem ook niet, heeft alles geprobeerd en gedaan en dat heeft niks gegeven. Uiteindelijk is hij uit zijn wagentje een SPT Home en een netwerkkaart van D-Link gaan halen, heeft dat ingebouwd in dienen pc, aangesloten met SPT Home.
Technieker zij om te testen met dat toestel of het beter ging zijn... sindsdien zijn we al denk ik een ruim jaar later, en mijnen vriend die surft nog altijd met nen SPT Home en nen SPT USB op zijn kast... ;-)

Ik vermoed wel dat dat niet echt de normale gang van zaken is, maar dat dat dus veel afhangt van de techniekers.. ma dan vraag ik mij ook af, of zij daar geen last enzo meekrijgen... (heb nog al zo zaken gehoord, maar dit weet ik vanuit mijn dichte omgeving, de rest neem je meestal met een korreltje zout, nietwaar? ;-) )
Gast

Erik schreef:belgacom betaalt niks terug gij zijt ne frisse gij :mrgreen: nee nee serieus nu

Erik
Ik vraag dan ook geen terugbetaling, ik zou enkel willen dat Belgacom mijn problemen, die blijkbaar aan de modem liggen en die bij hen gekocht is , oplossen.
Mijn vraag is ook of ze nog steeds de SPT USB verkopen in de teleboetiek terwijl ze weten dat er problemen zijn met deze modem en hun 3.3Mb lijn.
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

hi ,

ja die modem verkopen ze nog steeds.Ik heb dezelfde modem weining tot geen problemen.Soms valt mijn verbinding eens weg maar dat is uiterst zelden.Zou het niet kunnen dat u naast die modem nog andere usb apparaten gebruikt en daardoor de modem niet genoeg "stroom" krijgt ?? weet het niet hoor maar een ideetje

in u geval "guest" vind ik wel dat je recht hebt op een "compensatie" bijvoorbeeld een speedtouch home modem aan de prijs van de huidige usb modem 74 euro (als ik mij niet vergis) maar natuurlijk ik maak de regels niet "ten huize" belgacom ze zouden wel de problemen mogen oplossen he als die "guest" zoveel geld betaald heeft misschien moet je maar eens met uw vuist op tafel slaan

belgacom zou zijn goed hart wel eens mogen laten zien en "guest" een usbhub betalen

greetz

Erik
Registered Linux user #286313
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Anonymous schreef:
Erik schreef:belgacom betaalt niks terug gij zijt ne frisse gij :mrgreen: nee nee serieus nu

Erik
Ik vraag dan ook geen terugbetaling, ik zou enkel willen dat Belgacom mijn problemen, die blijkbaar aan de modem liggen en die bij hen gekocht is , oplossen.
Mijn vraag is ook of ze nog steeds de SPT USB verkopen in de teleboetiek terwijl ze weten dat er problemen zijn met deze modem en hun 3.3Mb lijn.
Guest,

ik vrees jammer genoeg dat de problemen niet aan de SPT USB liggen, dit is dehoofdreden, waardoor er geen compensatie ofzo zal komen, vrees ik. Uw problemen gaan aan uw binneninstallatie of vermoedelijk aan uw pc configuratie liggen. BGC zou wel wat beter support moeten geven, dat is wel volledig terecht.

Problemen zijn er niet met de SPT USB in samengang met de 3.3Mbit/s, alle problemen die er rond ontstaan, is door verkeerd gebruik, verkeerde drivers, verkeerde installaties, slechte tweaking etc. etc. fundamenteel werkt het toestel perfect aan deze hoge snelheid.

Heb je nu al gekeken, op welke usb-poort je modem zit? alle andere usb-devices al eens uitgelegd (=disconnected van usb poort), heb je nieuwere drivers (=V1.6R) al geprobeerd? Heb je BGC je lijn reeds laten uitmeten op storing?

mja, erik nen usb-hub betalen, ok, dat kost wel niks, dat kan er af voor Bgc voor 1 iem. maar als ze voor iedereen waar het toestel niet werkt (vb. bad tweaking, bad installs..) moet gaan compenseren.... dat gaat niet echt zenne. Zeker als je moest weten, hoeveel slechte of onvolledige installaties er zijn...
All Your Base
Plus Member
Plus Member

Misschien wel goed om weten (tis te zeggen erg belangrijk). Als je pas aangekochte USB modem incompatibel blijkt met je pc of besturingssysteem is het erg belangrijk dat je die binnen de 7 dagen omruilt voor een ander type, in hetzelfde verkooppunt als waar je hem aangekocht hebt.
Qbe
Plus Member
Plus Member

Ik heb een vraagje ivm mijn groene manta usb modem.

Onlangs (begon twee dagen geleden) begon m'n modem er we zeer lang over te doen voor te sychroniseren. Normaal gebeurde dit op een paar sec na dat vista was opgestart.

Hebben er mensen ook last van dit probleem (ik zit bij dommel)?

Aan de drivers en de lijn kan het niet liggen en voor ik naar dommel ging hebben de mannen van bgc een nieuwe voeding gestoken en de lijn nog eens nagekeken . :-D

Ofwel begint m'n manta te falen...?
Rogue
Premium Member
Premium Member

Ik heb ook zo'n alcatel speedtouch usb gehad, syncte perfect aan 4,6Mbit zonder dc's. Is de hogere sync niet gewoon wat te hoog gegrepen? Of doet ie het met andere modems wel stabiel?
Afbeelding
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Ik zou gewoon een modem-router aanschaffen, die USB dingen zijn erg oud en geven wel vaker problemen, ook onder XP.
Bovendien hang je met zo'n ding je PC direct aan Internet wat niet echt aan te raden is.
Met een modem-router zit je ook een stuk veiliger op internet vanwege de ingebouwde firewall.
Vrijwel iedereen die ik ken heeft die USB al de deur uit gedaan, want ze zijn behoorlijk slecht in synchen als je redelijk ver van de centrale zit.
Ook kan het in je filters liggen, maar dat komt niet heel vaak voor, ik ga er wel van uit dat je filter goed steken, anders heb je het ook voor.

Met die voeding bedoel je denk ik de D-Slam in de centrale? Want je modem heeft geen voeding.
Een D-Slam is de andere kan van de lijn, de kast waar je telefoonlijn ingaat om je ADSL te geven.
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

D-slam? DSLam als je dan toch een afkapping wilt maken in het woord. En nee; de stroom komt uiteraard van je USB-poort, niet van de wijkcentrale.
In elk geval: klinkt als een klassiek geval dat de modem niet genoeg stroom krijgt. Hangt deze rechtstreeks op een high-powered USB-aansluiting (achteraan de pc)?
Wat wel klopt, zoals BasMSI zegt, dat USB-modems in de regel minder performant zijn dan ethernet-modellen en gevoeliger zijn voor storingen.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Macht der gewoonte, zal het voortaan als DSLAM schrijven :lol:
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
dbr
Premium Member
Premium Member

The Oddity schreef:
Anonymous schreef:
Erik schreef:..
...
Guest,

ik vrees jammer genoeg dat de problemen niet aan de SPT USB liggen, dit is dehoofdreden, waardoor er geen compensatie ofzo zal komen, vrees ik. Uw problemen gaan aan uw binneninstallatie of vermoedelijk aan uw pc configuratie liggen. ....
In andere landen ik noem Nederland en Duitsland verkopen ze deze dingen niet meer omdat klanter er teveel problemen mee hadden.
Dus om Belgaom nou vrij te pleiten...
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 246 keer
Bedankt: 102 keer
Provider

Anonymous schreef:Ik vraag dan ook geen terugbetaling, ik zou enkel willen dat Belgacom mijn problemen, die blijkbaar aan de modem liggen en die bij hen gekocht is , oplossen.
Problemen met adsl = bellen op het nr 0800 22312 en daar zullen ze verder helpen.
ze doen een lijntest en weten dan wat er aan de hand is, niet bellen is verder sukkelen!
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
Rogue
Premium Member
Premium Member

Patje schreef: Problemen met adsl = bellen op het nr 0800 22312 en daar zullen ze verder helpen.
:roll: da gaat nogal een grap worden op de helpdesk
Afbeelding
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Ik zet er 10 euro op dat ze zeggen dat het probleem bij de gebruiker zit en niet bij Belgacom :lol:
Zelfs na een lijntest :!:

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”