Toch heb ik al op VRT-radio (MNM) reclame gehoord voor programma's (Rasters en De val van 1 miljoen) op VIER! Ik was toen zelfs verwonderd dat dit kon.philippe_d schreef:Wat is daar grof aan?
* Als de juristen van VRT/VTM dat illegaal vinden (wat nog bewezen moet worden), hebben zij het recht om de spot te weigeren.
* Trouwens, op de VRT zenden ze toch ook geen spots uit met reclame voor de VTM en omgekeerd?
Bhaalu : de toekomst van televisiekijken
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
- Bedankt: 53 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 69 keer
Niet voor VTM, maar wel voor VIER en VIJF....philippe_d schreef:Wat is daar grof aan?
* Als de juristen van VRT/VTM dat illegaal vinden (wat nog bewezen moet worden), hebben zij het recht om de spot te weigeren.
* Trouwens, op de VRT zenden ze toch ook geen spots uit met reclame voor de VTM en omgekeerd?
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Ik denk niet dat billboards het grote effect gaan hebben.
Je moet echt al onder een steen geleefd hebben om niet van Bhaalu gehoord te hebben. In DeStandaard hebben er meerdere artikels over gestaan, zowel de uitleg hoe het werkt, de juridische onduidelijkheid, de ruzie met VRT/VMMa, ... Dat is gratis reclame.
Je moet echt al onder een steen geleefd hebben om niet van Bhaalu gehoord te hebben. In DeStandaard hebben er meerdere artikels over gestaan, zowel de uitleg hoe het werkt, de juridische onduidelijkheid, de ruzie met VRT/VMMa, ... Dat is gratis reclame.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
- Bedankt: 102 keer
Dan nodig ik je uit om naar een doorsnee supermarkt te gaan en te gaan vragen aan Jan met de pet wat "Bhaalu" is. Jij bekijkt het veel te subjectief vanuit een IT achtergrond.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 15 keer
Inderdaad,met enkel mond-aan-mond reclame gaat bhaalu het niet redden...sardonis schreef:Dan nodig ik je uit om naar een doorsnee supermarkt te gaan en te gaan vragen aan Jan met de pet wat "Bhaalu" is. Jij bekijkt het veel te subjectief vanuit een IT achtergrond.
- heist_175
- Elite Poster
Maar is jan-met-de-pet de doelgroep?
Je moet een tablet hebben, of een dure box, of een HDMI stick.
Hoeveel mensen hebben een TV met een HDMI ingang?
Vraag dan meteen aan jan-met-de-pet of ie "HDMI" kent, vermoedelijk niet.
Je moet een tablet hebben, of een dure box, of een HDMI stick.
Hoeveel mensen hebben een TV met een HDMI ingang?
Vraag dan meteen aan jan-met-de-pet of ie "HDMI" kent, vermoedelijk niet.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
De vraag is hoeveel klanten ze nodig hebben om winstgevend te zijn. Ik meen niet zo heel veel. Maar dat kunnen we natuurlijk moeilijk inschatten.
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Waar koop je nog een tv zonder? Aan de mogelijkheden ligt het niet, eerder aan de interesse in vernieuwing.heist_175 schreef:Hoeveel mensen hebben een TV met een HDMI ingang?
Jan met de pet kijkt elke avond naar familie, so you think, komen eten of wat weet ik veel en Jan met de pet is daar tevreden over.
Hij zoekt er ook niet achter en weet van niet beter.
Op zich vast niet veel maar er is 6.000.000€ terug te betalen, en omdat "investeerders" hun ding niet uit barmhartigheid doen zal daar nog wel een mooie % bijkomen. Klein vraagje in de marge is dan ook : hoeveel geduld hebben die investeerders voor ze beginnen druk zetten om hun centen terug te krijgen?De vraag is hoeveel klanten ze nodig hebben om winstgevend te zijn. Ik meen niet zo heel veel. Maar dat kunnen we natuurlijk moeilijk inschatten.
EDIT : shit, ik mag geen nieuwe berichten meer plaatsen. Het aantal is net goed zo
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
ondertussen zie ik een nieuw stukje toegevoegd in de faq op bhaalu :
http://benl.bhaalu.com/help/faq#questio ... lijkalslidWat gebeurt er als een rechter bhaalu toch illegaal zou verklaren? Ben ik dan aansprakelijk als lid van de vereniging?
Neen. Er bestaat geen enkele aansprakelijkheid voor consumenten die bhaalu gebruiken.
Er is geen enkele twijfel over het consumentenrecht tot time-shiften. Indien een rechter dit toch tegen de wet in zou oordelen zal Right Brain niet alleen alle rechtskosten voor zich nemen, niet alleen in eerste instantie, maar ook in hoger beroep, desnoods voor hogere gerechtshoven en zelfs eventueel voor het Europees Hof voor de Rechten van de Mens in Straatsburg. Moesten we dit dan nog verliezen, zullen we een nieuwe video recording set-top-box op de markt brengen waarop we reeds een patent aangevraagd hebben en die toelaat aan alle individuele gebruikers om zonder enige vorm van samenwerking met andere gebruikers aan videorecording te doen met dezelfde Right Brain experience bhaalu. Zonder feitelijke samenwerking bestaat er geen feitelijke vereniging. De prijs van deze video recorder zonder samenwerking in het delen van hardware (zonder het delen van content) zal dan voor de consument weliswaar veel hoger liggen. De investering die consumenten daarvoor maken in een mobiele licentie, stick of box zullen als minimale korting aangeboden worden op deze hogere prijs, deze bijkomende korting zal aan alle bestaande leden aangeboden worden en Right Brain zal geen marge aanrekenen op het verkoopsbedrag voor deze leden.
de koe zegt boe
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 14 keer
Eigelijk heb ik het hele Bhaalu concept nog niet in detail doorgrond, maar als ik thuis een NAS (+TVHeadend) heb draaien en ik neem daar de uitzendingen mee op die ik later wil bekijken (ook na 90 dagen, ook in bulk, via een app op de android of een webinterface via EPG te selecteren), dan heb ik toch al mijn "prive" Bhaalu?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
jup, inderdaad, alhoewel je dan niet alle tvkanalen continue opneemt. Al bij al, blijft het wel hetzelfde
de koe zegt boe
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
1337 CongratsHeronic schreef:shit, ik mag geen nieuwe berichten meer plaatsen. Het aantal is net goed zo
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Heronic
- Elite Poster
Pfff euforie is zo vluchtig he
PS : hoe kan je met tvheaded alles opnemen? (bgc of tn dan)
PS : hoe kan je met tvheaded alles opnemen? (bgc of tn dan)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 24 keer
is bhaalu nu ook al in nederland officieel van start gegaan of is dat daar nog maar pas uitgerold bij een beperkt testpubliek? vreemd dat het wat stil is rond bhaalu op de sociale media, wordt heel al en toe eens iets over getwitterd of een bericht op fb geplaatst en wat fora betreft is dit het enige dat ik weet dat een onderwerp wijdt aan bhaalu. ok er zullen in belgie maar een 2250 bhaalu leden zijn (ik baseer me op de likes bij facebook)
Haha, wat is dat voor een kromme redenering, het aantal leden afleiden uit het aantal likes op Facebook.bartman schreef:is bhaalu nu ook al in nederland officieel van start gegaan of is dat daar nog maar pas uitgerold bij een beperkt testpubliek? vreemd dat het wat stil is rond bhaalu op de sociale media, wordt heel al en toe eens iets over getwitterd of een bericht op fb geplaatst en wat fora betreft is dit het enige dat ik weet dat een onderwerp wijdt aan bhaalu. ok er zullen in belgie maar een 2250 bhaalu leden zijn (ik baseer me op de likes bij facebook)
- hardyscript
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
- Bedankt: 29 keer
- Contacteer:
Wat doe je dan met Twitter Bartman ?
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Sent from my iPad using Tapatalk HD
-
- Plus Member
ja,maar das dan heel klein schalig,wat bhaalu doet is als je er bij nadenkt best wel indrukwekkend.johand schreef:Eigelijk heb ik het hele Bhaalu concept nog niet in detail doorgrond, maar als ik thuis een NAS (+TVHeadend) heb draaien en ik neem daar de uitzendingen mee op die ik later wil bekijken (ook na 90 dagen, ook in bulk, via een app op de android of een webinterface via EPG te selecteren), dan heb ik toch al mijn "prive" Bhaalu?
TVV is de enige provider die eigen hardware toelaat,waardoor ze al hun signaal uit de lucht halen (behalve eventuele onversleutelde DVB-C kanalen).
TVV laat maar max 4 kanalen toe per kaart,je kan ook maar max 2 extra kaarten nemen.
dus om 20 kanalen op te nemen heb je al 5 kaarten nodig,bijhorden smartcardreaders.
ook moet je afhankelijk van hoeveel transporders evenveel tuners hebben.
natuurlijk ook nog een schotel met GSO en een bijhorende switch.
dan nog een zware server die alles in goede banen zou leiden en een zeeeer hoge upstream indien je het ook online zou zetten zoals bhaalu.
Moest je thuis zoiets willen bouwen zou ik gewoon een gigablue hd800 quad kopen,met 1 DVB-C tuner en 3 DVB-S tuners,kan je mss 5-6 kanalen tegelijk mee opnemen en kan je je opnames syncen naar je NAS.
Makkelijkst en ook het goedkoopste.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Voor dergelijke dingen gebruikt Bhaalu gewoon de cloud... geen investeringen in dure hardware en je kan makkelijk schalen.jeffke schreef:dan nog een zware server die alles in goede banen zou leiden en een zeeeer hoge upstream indien je het ook online zou zetten zoals bhaalu.
-
- Plus Member
- Bedankt: 9 keer
Sinds enkele ogenblikken krijgen we de volgende melding :
"De bhaalu service is momenteel niet beschikbaar"
(De beer kijkt ook een beetje sip, maar dat kan mijn interpretatie zijn )
Hebben hier nog mensen last van ?
"De bhaalu service is momenteel niet beschikbaar"
(De beer kijkt ook een beetje sip, maar dat kan mijn interpretatie zijn )
Hebben hier nog mensen last van ?
-
- Plus Member
- Bedankt: 9 keer
Vreemd, na reboot van de box alles terug in orde.
Hebben wel nog altijd nu en dan last van een hapering.
Is hier al meer over geweten ? Is dit puur een software probleem dat gefixt kan worden ?
Of is het eerder een hardware gerelateerd probleem ?
Zijn er nog mensen die het lastig vinden dat het een kleine 2 minuten duurt eer dat die box opgestart is ?
Of laten jullie de box continue aan staan ?
Is hier al meer over geweten ? Is dit puur een software probleem dat gefixt kan worden ?
Zijn er nog mensen die het lastig vinden dat het een kleine 2 minuten duurt eer dat die box opgestart is ?
-
- Elite Poster
Je kan ze ook bellen Telefoon: 078 / 353740 (08h- 22h van maandag tot zondag)cougare schreef:Vreemd, na reboot van de box alles terug in orde.
Sent from my iPad using Tapatalk
-
- Elite Poster
Stel dat bhaalu in zee zou gaan met een videocontent (is dat de juiste naam?) aanbieder welke zijn er zo al? Ik ken hbo, Netflix, maar bestaan er ook Belgische (dvdpost?) of een circle (van de videotheken)
-
- Plus Member
Je hebt toch een computer nodig met een DVB-S2 tuner ?r2504 schreef:Voor dergelijke dingen gebruikt Bhaalu gewoon de cloud... geen investeringen in dure hardware en je kan makkelijk schalen.jeffke schreef:dan nog een zware server die alles in goede banen zou leiden en een zeeeer hoge upstream indien je het ook online zou zetten zoals bhaalu.
die staat toch niet in de cloud ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
[quote="bartman"]Stel dat bhaalu in zee zou gaan met een videocontent (is dat de juiste naam?) aanbieder welke zijn er zo al? Ik ken hbo, Netflix, maar bestaan er ook Belgische (dvdpost?) of een circle (van de videotheken)
in feite zou stievie de logische partner moeten/kunnen zijn...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Deel van't meubilair
Inderdaad, maar of er nu één iemand kijkt of 100.000 ... dat blijft identiek.jeffke schreef:Je hebt toch een computer nodig met een DVB-S2 tuner ?
die staat toch niet in de cloud ?
-
- Elite Poster
Stievie de logische partner van Netflix?wied schreef:bartman schreef:Stel dat bhaalu in zee zou gaan met een videocontent (is dat de juiste naam?) aanbieder welke zijn er zo al? Ik ken hbo, Netflix, maar bestaan er ook Belgische (dvdpost?) of een circle (van de videotheken)
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
-
- Elite Poster
inderdaad, stievie + netflix. Maar dan wel met minder nationale zenders, want deze geven zelf al genoeg series. 5€ voor bhaalu, 5€ voor stievie en 8€ voor netflix zou toch mooi zijn
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Deel van't meubilair
Waarom zou je geld geven aan Stevie als je met Bhaalu zoveel meer kan ?wied schreef:5€ voor bhaalu, 5€ voor stievie
Stievie is gewoon véél te duur en te beperkt.
- Heronic
- Elite Poster
Waarom zou een van beiden "in zee gaan" met netflix?
Er zijn netflix apps voor tal van tv's en mediaspelers, het werkt op elke pc.
Ik denk niet dat daar veel samenwerking in zit.
Netflix wil veel klanten bereiken en de toestellen willen deze comfortdienst maar al te graag mogelijk maken.
Netflix op de bhaalu zou zeker een pluspunt zijn. Bhaalu kan een app voorzien maar dat zal het zowat zijn dan.
HBO zit al exclusief bij telenet. Dat kan dus al niet.
FOX , ABC, AMC zijn ook wel leuk en nog "vrij" zover ik weet.
Maar als men streams gaat aanbieden die :
1. geen internetdiensten zijn(netflix)
2. niet via de aanbieders gaan (tn, bgc, tvv)
3. en dus buiten uw abonnement vallen.
dan worden ze toch gewoon aanbieder?
En dan kunnen ze het dunne lijntje tussen wat mag en wat niet niet meer bewandelen.
Hoewel ik dus niet geloof dat ze dat zouden doen zou het mij wel eens over de streep kunnen trekken (eens stabiel en de toekomst gegarandeerd.)
Er zijn netflix apps voor tal van tv's en mediaspelers, het werkt op elke pc.
Ik denk niet dat daar veel samenwerking in zit.
Netflix wil veel klanten bereiken en de toestellen willen deze comfortdienst maar al te graag mogelijk maken.
Netflix op de bhaalu zou zeker een pluspunt zijn. Bhaalu kan een app voorzien maar dat zal het zowat zijn dan.
HBO zit al exclusief bij telenet. Dat kan dus al niet.
FOX , ABC, AMC zijn ook wel leuk en nog "vrij" zover ik weet.
Maar als men streams gaat aanbieden die :
1. geen internetdiensten zijn(netflix)
2. niet via de aanbieders gaan (tn, bgc, tvv)
3. en dus buiten uw abonnement vallen.
dan worden ze toch gewoon aanbieder?
En dan kunnen ze het dunne lijntje tussen wat mag en wat niet niet meer bewandelen.
Hoewel ik dus niet geloof dat ze dat zouden doen zou het mij wel eens over de streep kunnen trekken (eens stabiel en de toekomst gegarandeerd.)
-
- Elite Poster
wat mij vooral interesseert is een (goedkope) manier om de vlaamse zenders te bekijken zonder abo van TN, BGC of TVV. Ik had daarvoor mijn hoop op stievie gevestigd . Tevergeefs, helaas
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 10 keer
Een vraagje aan de Bhaalu gebruikers.
Hebben jullie Bhaalu genomen voor de kijkervaring of om goedkoper tv te kunnen kijken ?
Ik ben namelijk al een paar dagen aan het uitpluizen of Bhaalu me nu een goedkoper zou uitkomen t.o.v. Whoppa maar bij elke berekening kom ik duurder uit
Wanneer digi tv zou laten vallen en het zenderaanbod voor telenet analoog bekijk dan mis ik bij Bhaalu toch een aantal interessante zenders.
Hebben jullie Bhaalu genomen voor de kijkervaring of om goedkoper tv te kunnen kijken ?
Ik ben namelijk al een paar dagen aan het uitpluizen of Bhaalu me nu een goedkoper zou uitkomen t.o.v. Whoppa maar bij elke berekening kom ik duurder uit
Wanneer digi tv zou laten vallen en het zenderaanbod voor telenet analoog bekijk dan mis ik bij Bhaalu toch een aantal interessante zenders.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 25 keer
Het goedkoopste TVV abo (zonder setup van TVV te nemen, gewoon je abo daar betalen) en dan Bhaalu nemen komt toch sowieso goedkoper uit dan TN analoog + huur digicorder? Niet?
- heist_175
- Elite Poster
Je zal nog wel een bomma hebben die TN analoge kabel heeft.
Je registreert een emailadres op haar naam en stuurt de factuur van TN van uw bomma naar Bhaalu.
Niets illegaals en kost €5 per maand voor u.
Anders neem je een TVV abo voor €15 en je installeert niets van hardware. Je neemt enkel het abonnement om in Bhaalu "recht" te hebben op uw zenders.
Goedkoopste abo Belgacom: €20 (internet start: €24,95 -> internet+TV start: €45,95)
Je registreert een emailadres op haar naam en stuurt de factuur van TN van uw bomma naar Bhaalu.
Niets illegaals en kost €5 per maand voor u.
Anders neem je een TVV abo voor €15 en je installeert niets van hardware. Je neemt enkel het abonnement om in Bhaalu "recht" te hebben op uw zenders.
Goedkoopste abo Belgacom: €20 (internet start: €24,95 -> internet+TV start: €45,95)