Lancering 4 G Mobi*
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 16 keer
daarnet getest in Gent Centrum
Download: 34.94 Mbps
Upload: 4.33 Mbps
Ping : 37 ms
Server: Oostkamp (Hosted by Dutsie )
Op zelfde plaats nog eens test naar andere server
Download : 27.62 Mbps
Upload: 17.65 Mbps
Ping: 31 ms
Server: Diegem (Hosted by iglobe bvba)
Download: 34.94 Mbps
Upload: 4.33 Mbps
Ping : 37 ms
Server: Oostkamp (Hosted by Dutsie )
Op zelfde plaats nog eens test naar andere server
Download : 27.62 Mbps
Upload: 17.65 Mbps
Ping: 31 ms
Server: Diegem (Hosted by iglobe bvba)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Duidelijk dat de eerste server minder presteerde... die upload was maar relatief laag voor 4G.
-
- Elite Poster
Opnieuw sterke cijfers, kijk al uit naar de resultaten die ik ga halen eenmaal alles inorde is om het te zelf te testen.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 25 keer
Daarnet terug een test gedaan in Gent zag haal terug 46mbps wat 4 keer sneller dan mijn 12mbps lijntje thuis.
[ Post made via mobile device ]
-
- Elite Poster
Stevige uploadcijfers
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Gisteren het 4G stickje van mijn werkgever even meegenomen naar huis, en meteen Proximus, Mobistar en Base getest
Allen zijn getest met exact dezelfde configuratie (laptop van Acer) en een 4G stick. Telkens in "open lucht" (dak van de wagen) vanaf het kerkplein van Gent/Ledeberg. Als server is telkens de server te Diegem geselecteerd.
Proximus
Download: 47.02 Mbps
Upload: 23.80 Mbps
Ping : 29 ms
Base
Download: 39.15 Mbps
Upload: 21.17 Mbps
Ping : 28 ms
Mobistar
Download: 28.58 Mbps
Upload: 14.03 Mbps
Ping : 52 ms
Allen zijn getest met exact dezelfde configuratie (laptop van Acer) en een 4G stick. Telkens in "open lucht" (dak van de wagen) vanaf het kerkplein van Gent/Ledeberg. Als server is telkens de server te Diegem geselecteerd.
Proximus
Download: 47.02 Mbps
Upload: 23.80 Mbps
Ping : 29 ms
Base
Download: 39.15 Mbps
Upload: 21.17 Mbps
Ping : 28 ms
Mobistar
Download: 28.58 Mbps
Upload: 14.03 Mbps
Ping : 52 ms
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 12 keer
Als je op de Mobistar site gaat kijken bij 'controleer uw dekking' per adres, dan krijg je voor 4G als maximale snelheid 42 MBps (is gewoon een standaard tekstblokje op de site, geen adres-specifieke meting); wat hetzelfde is als voor 3G (H+). Vergissing? Beperking?
Ik heb mijn activatie gevraagd, kan tot 48 uur duren volgens de site. Waar ik woon zal er wel slechts beperkte dekking zijn (2 streepjes) volgens de site. Ook waar het Mobistar Center staat op de Bondgenotenlaan in Leuven zal er maar een matige dekking zijn, daarom waarschijnlijk gaan ze voor hun demonstratieweekends naar de collega's in de Diestsestraat, waar er dan toch 3 streepjes zijn.
Ik heb mijn activatie gevraagd, kan tot 48 uur duren volgens de site. Waar ik woon zal er wel slechts beperkte dekking zijn (2 streepjes) volgens de site. Ook waar het Mobistar Center staat op de Bondgenotenlaan in Leuven zal er maar een matige dekking zijn, daarom waarschijnlijk gaan ze voor hun demonstratieweekends naar de collega's in de Diestsestraat, waar er dan toch 3 streepjes zijn.
-
- Elite Poster
Krisken: duidelijk lokale variaties, op zich zal het nu niet veel meer uitmaken denk ik wie de snelste is, met zo'n snelheden
Ik vermoed dat de volgorde dus afhangt van de plaats, maar ongetwijfeld is het 4G netwerk van Proximus beter. Toch fijn dat ze er eindelijk alledrie zijn.
Ik vermoed dat de volgorde dus afhangt van de plaats, maar ongetwijfeld is het 4G netwerk van Proximus beter. Toch fijn dat ze er eindelijk alledrie zijn.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Oei, zelfs met 4G zijn ze de traagste van de drie Maar goed, het is natuurlijk iets te voorbarig om ze daar al op af te rekenen. Over het algemeen zijn dat prima snelheden.
-
- Elite Poster
Lol, op één plaats een oordeel vellen voor heel de rest?
Er zijn hier al véél betere resultaten gepost dan dit.
Er zijn hier al véél betere resultaten gepost dan dit.
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly 04 dec 2013, 18:53, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Pro Member
Helaas geen bereik bij mij on de buurt, centrum Leuven omgeving station. Er staat een batterij antennes op het appartement 100m verder in mijn straat, met toelating voor 4g, maar noppes. In station Leuven edge.
Ze gaven bij klantendienst te kennen dat ee binnenkort verbeteringen komen on mijn omgeving. Zou best kunnen en mogen - het is nu een lege vlek op hun "netwerkverbeteringen" kaartje. Dat ze dan maar ook direct 4g 800 mhz omhoog takelen. Ik zal wel de bordjes zetten voor als ze komen met hun kraanwagen.
Ze gaven bij klantendienst te kennen dat ee binnenkort verbeteringen komen on mijn omgeving. Zou best kunnen en mogen - het is nu een lege vlek op hun "netwerkverbeteringen" kaartje. Dat ze dan maar ook direct 4g 800 mhz omhoog takelen. Ik zal wel de bordjes zetten voor als ze komen met hun kraanwagen.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 34 keer
Voor omgeving station Leuven zou deze mast het dichtst geplaast zijn.
http://www.sites.bipt.be/pdf/00003631_001.pdf
Deze staat nochtans als actief opgegeven.
http://www.sites.bipt.be/pdf/00003631_001.pdf
Deze staat nochtans als actief opgegeven.
TV: Telenet + CI+ module + Streamz
Internet: Telenet All internet 300
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
-
- Pro Member
Daarnet zat ik met een goed 4g bereik. Snelheden tussen 38 en 46 MBps down en 18 tot 20 up. Ping tss 18 en 30 ms. Sterk. Dat is vergelijkbaar met mijn Telenet Whop thuis. In de praktijk is het zoals snelle wifi. Streaming gaat zeer vlot, de snelheid van mobiele webpagina's hangt alleen nog af van de verwerkingssnelheid van het toestel. 3g is plots traag, ook al haalde ik daar tot 16 MBps op H+.
-
- Elite Poster
Hier toch even iets raar:
- gsm: iPhone 5
- Mobistar testabonnement
- 4G test geactiveerd
- SMS bevestiging ontvangen
- 4G 5GB weergegeven in MyMobistar
- gsm meermaals herstart
- juiste parameters
- in 4G gebied
Maar nog steeds geen 4G? Ik vind geen oplossing...
- gsm: iPhone 5
- Mobistar testabonnement
- 4G test geactiveerd
- SMS bevestiging ontvangen
- 4G 5GB weergegeven in MyMobistar
- gsm meermaals herstart
- juiste parameters
- in 4G gebied
Maar nog steeds geen 4G? Ik vind geen oplossing...
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 5 keer
Waarschijnlijk zit je dan niet in 4g gebied. Ik werk bvb in diegem maar heb nog geen 4g. Onderweg in vilvoorde wel al 4g gehad. Via de website kan je de test op adres doen.
-
- Elite Poster
Zoals aangegeven ben ik heel zeker wel in 4G gebied
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 16 keer
Bij mij heeft het 24u geduurd
Toen het maandag aangekondigd werd en geactiveerd werd, heb ik ook de hele dag zitten proberen
ik dacht eerst dat er iets met mijn instellingen scheelde (Op android kan je ''meer'' instellen dan op bv iphone)
Heb toen maandagavond de hoop opgegeven
en dinsdag werkte het meteen
Toen het maandag aangekondigd werd en geactiveerd werd, heb ik ook de hele dag zitten proberen
ik dacht eerst dat er iets met mijn instellingen scheelde (Op android kan je ''meer'' instellen dan op bv iphone)
-
- Pro Member
In Leuven is de dekking nogal wisselend, maar als er 2 streepjes zijn dan krijg je downloadspeeds tot 47,5MBps. Ping 20-30 ms. Dat is in de praktijk zo snel als wanneer mijn gsm op wifi zit (Telenet Whop). Streaming tv gaat dan zeer vlot. Start onmiddelijk, geen onderbrekingen. Mooi. Dat die dekking maar komt.
En toch, op een dag, zal ook dat als 'verouderd' en 'traag' gezien worden
Eigenlijk, met deze snelheid,kan het dienen als vervanging van wifi. Als je dekking goed is en je een heel dik abonnement zou hebben.
En toch, op een dag, zal ook dat als 'verouderd' en 'traag' gezien worden
Eigenlijk, met deze snelheid,kan het dienen als vervanging van wifi. Als je dekking goed is en je een heel dik abonnement zou hebben.
-
- Elite Poster
Misschien is het dan gewoon zoals bij proximus dat bepaalde wijzigingen rond middernacht worden doorgevoerd? Had je je bevestigingssms al gehad?Shenron schreef:Bij mij heeft het 24u geduurd
-
- Elite Poster
Intussen is't actief geraakt
Tests volgen!
Tests volgen!
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly 08 dec 2013, 18:17, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Binnenshuis, Kouter - Gent centrum
Wat mij opvalt is dat de snelheid ongelooflijk stabiel is, en binnen continu dezelfde pingwaarde; straks eens rondgaan in Gent voor andere resultaten.
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly 08 dec 2013, 18:18, in totaal 2 gewijzigd.
- BillyMobiel
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 11 keer
Straf!
-
- Elite Poster
Binnenshuis, Kouter (kant Ketelvest), Gent
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly 08 dec 2013, 18:20, in totaal 1 gewijzigd.
- hardyscript
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
- Bedankt: 29 keer
- Contacteer:
Snelheid in Brugge http://www.speedtest.net/my-result/i/698931546
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Elite Poster
-
- Elite Poster
Station Gent-Sint-Pieters
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly 08 dec 2013, 18:23, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Pro Member
Dat zijn prachtige snelheden als je het mij vraagt.
Ik merk ondertussen dat hun 3G ook steeds stabieler wordt.
Als dit zo blijft mag Mobistar mij nog als vaste klant gaan verwelkomen
Ik merk ondertussen dat hun 3G ook steeds stabieler wordt.
Als dit zo blijft mag Mobistar mij nog als vaste klant gaan verwelkomen
-
- Elite Poster
Je mag natuurlijk wel niet vergeten dat Proximus deze snelheden ongetwijfeld ook minstens ook haalt met gelijkaardige of betere Ping
En op meer plaatsen niet te vergeten.
Anderzijds presteert het momenteel alleszins uitstekend, en dat was niet perce binnen de verwachtingen. En wat mij betreft is het duidelijk beter dan Base launch.
En op meer plaatsen niet te vergeten.
Anderzijds presteert het momenteel alleszins uitstekend, en dat was niet perce binnen de verwachtingen. En wat mij betreft is het duidelijk beter dan Base launch.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Bij de Base launch hebben ze dan ook rare toeren uitgehaald, aan krisken's resultaten te zien hebben ze dat inmiddels toch verbeterd.
-
- Elite Poster
Op een plaats dan toch alleszins
Ik zie toch geregeld ook op 3G na een beetje gebruik de Ping omhoogschieten dat het geen naam heeft.
Bij Proximus nooit gezien, toch niet de laatste jaren, zelfs bij Mobistar zelden en bij base meer en meer. Ofwel gebruik ik te intensief volgens base.
Base 3G en 4G werken tot op vandaag nog steeds helemaal niet op thuisadres midden in centrum met vol bereik, Mobistar en Proximus halen hier respectievelijk tot 58mbits en 56 mbits.
En na veel over en weer gemail is de uitleg dat mijn instellingen niet juist zijn voor base. Daarom natuurlijk dat het elders wel kan werken
Post made via mobile device ][/size]
Ik zie toch geregeld ook op 3G na een beetje gebruik de Ping omhoogschieten dat het geen naam heeft.
Bij Proximus nooit gezien, toch niet de laatste jaren, zelfs bij Mobistar zelden en bij base meer en meer. Ofwel gebruik ik te intensief volgens base.
Base 3G en 4G werken tot op vandaag nog steeds helemaal niet op thuisadres midden in centrum met vol bereik, Mobistar en Proximus halen hier respectievelijk tot 58mbits en 56 mbits.
En na veel over en weer gemail is de uitleg dat mijn instellingen niet juist zijn voor base. Daarom natuurlijk dat het elders wel kan werken
Post made via mobile device ][/size]
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly 29 nov 2013, 18:47, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Dat is normaal. Zoveel Mobistar-gebruikers zijn er niet actief... Da's alsof je de wifi helemaal voor jezelf hebt.
-
- Elite Poster
Base bij de launch net hetzelfde want niet iedereen zat plots tegelijk met een 4G toestel op hun netwerk, daarom is het ook een launch en dus iets nieuw dat nog niet iedereen gebruikt en er zijn in het algemeen meer Mobistar gebruikers (netwerk) dan Base heeft. Los van welke technologie is de kans op grotere belasting op Mobistar antennes groter. En dat neemt niet weg dat Base 4G launch minder goede resultaten kon voorleggen, zeker qua ping, dan Mobistar launch nu. Dat zal wel niet door het aantal gebruikers komen want het is een probleem dat Base frequenter had voorheen op 3G en ook tot op vandaag nog geregeld voorheeft.
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly 29 nov 2013, 20:44, in totaal 1 gewijzigd.
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Ik zie hier een veronderstelling zonder cijfers, ik zou er toch voorzichtig mee zijn tenzij je cijfers kan voorleggen?
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Pro Member
Ondertussen is de eerste Waalse gemeente (Mons) ook een feit, deze was bij de start maandag nog niet aangegeven.
http://www.mobistar.be/nl/aanbod/mobiel ... 4g-netwerk
http://www.mobistar.be/nl/aanbod/mobiel ... 4g-netwerk
-
- Elite Poster
- Mobistar netwerk (dus incl. MVNO): 4 509 446 (30/06/2013) om dan later na het derde kwartaal in totaal meer dan 5 miljoen te halen dankzij Telenet, maar dat doet er hier niet toe want ik had het over het netwerk.
http://corporate.mobistar.be/go/nl/over ... edrijf.cfm
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/e ... /1.1759170
- Proximus netwerk: uit FY 2012 bleek dat ze op een totaal van 5 416 000 klanten zaten (incl. MVNO), let wel: intussen is dit wat gestegen zoals recentere berichten aangaven, omdat de hype en prijzenslag (en tevredenheid) rond King&Kong afnam en er veel mensen terug overschakelden bijvoorbeeld.
http://www.belgacom.com/be-nl/newsdetai ... sults.page
http://www.zdnet.be/nieuws/150739/forse ... -belgacom/
- Base netwerk: 4,1 miljoen klanten MAAR dat is inclusief SNOW en MVNO volgens hun eigen "cijfers en feiten" rubriek. Dus lang niet enkel mobiel netwerk blijkbaar. Ze geven ook aan in recentere press releases dat er 930 000 slapende prepaid simkaarten zijn gewist in 2012, dus die 4,1 miljoen zal daar ook wel een vermindering in zien, bij MVNO's om 334 000 en in 2de kwartaal 2013 bij Base nog eens 108 000 sims. Zelfs met een sterke stijging moeten we dan voor enkel mobiele klanten het in de 3 miljoen gaan zoeken, zeker omdat volgens een artikel in de Tijd, voor hetzelfde jaar als de cijfers en feiten van Base zelf gebruiken, er gesproken wordt over 3,1 miljoen klanten bij Base als gsm operator. Trek hier van de 1 038 000 verwijderde verlopen sims van af (excl. MVNO) die men dus zelf aangeeft in recentere cijfers en we zitten aan 2 miljoen klanten voor 2012, en zelfs met een zeer grote groei van 25% naar en in 2013 toe zou dit 500 000 klanten meer geven, en dus 2,5 miljoen. Met een onwaarschijnlijke groei van 50% zou dit 3 miljoen klanten geven.
Dus nog niet wat de andere 2 hebben, ook niet met MVNO bijgeteld.
http://www.kpngroup.be/public/uploads/f ... _nl%29.pdf
http://www.standaard.be/cnt/dmf20131022_00803340
cijfers en feiten: http://www.kpngroup.be/nl/x/60/feiten-en-cijfers
http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... 4-3125.art
Hoe dan ook: 5,5 miljoen gebruikers op Proximus net, 4,5 miljoen op het Mobistar net en een pakweg 2,5 miljoen op het Base netwerk geeft nogaltijd 13,5 miljoen gebruikers en da's nogaltijd niet weinig of onjuist voor 11 miljoen belgen, inclusief alle kinderen en hoogbejaarden. Veel meer zal het niet zijn.
Ik zou dus vooral oppassen met comments als veronderstelling af te doen en fout . Of dacht je echt dat het Base netwerk meer gebruikers kende dan de andere netwerken?
http://corporate.mobistar.be/go/nl/over ... edrijf.cfm
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/e ... /1.1759170
- Proximus netwerk: uit FY 2012 bleek dat ze op een totaal van 5 416 000 klanten zaten (incl. MVNO), let wel: intussen is dit wat gestegen zoals recentere berichten aangaven, omdat de hype en prijzenslag (en tevredenheid) rond King&Kong afnam en er veel mensen terug overschakelden bijvoorbeeld.
http://www.belgacom.com/be-nl/newsdetai ... sults.page
http://www.zdnet.be/nieuws/150739/forse ... -belgacom/
- Base netwerk: 4,1 miljoen klanten MAAR dat is inclusief SNOW en MVNO volgens hun eigen "cijfers en feiten" rubriek. Dus lang niet enkel mobiel netwerk blijkbaar. Ze geven ook aan in recentere press releases dat er 930 000 slapende prepaid simkaarten zijn gewist in 2012, dus die 4,1 miljoen zal daar ook wel een vermindering in zien, bij MVNO's om 334 000 en in 2de kwartaal 2013 bij Base nog eens 108 000 sims. Zelfs met een sterke stijging moeten we dan voor enkel mobiele klanten het in de 3 miljoen gaan zoeken, zeker omdat volgens een artikel in de Tijd, voor hetzelfde jaar als de cijfers en feiten van Base zelf gebruiken, er gesproken wordt over 3,1 miljoen klanten bij Base als gsm operator. Trek hier van de 1 038 000 verwijderde verlopen sims van af (excl. MVNO) die men dus zelf aangeeft in recentere cijfers en we zitten aan 2 miljoen klanten voor 2012, en zelfs met een zeer grote groei van 25% naar en in 2013 toe zou dit 500 000 klanten meer geven, en dus 2,5 miljoen. Met een onwaarschijnlijke groei van 50% zou dit 3 miljoen klanten geven.
Dus nog niet wat de andere 2 hebben, ook niet met MVNO bijgeteld.
http://www.kpngroup.be/public/uploads/f ... _nl%29.pdf
http://www.standaard.be/cnt/dmf20131022_00803340
cijfers en feiten: http://www.kpngroup.be/nl/x/60/feiten-en-cijfers
http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... 4-3125.art
Hoe dan ook: 5,5 miljoen gebruikers op Proximus net, 4,5 miljoen op het Mobistar net en een pakweg 2,5 miljoen op het Base netwerk geeft nogaltijd 13,5 miljoen gebruikers en da's nogaltijd niet weinig of onjuist voor 11 miljoen belgen, inclusief alle kinderen en hoogbejaarden. Veel meer zal het niet zijn.
Ik zou dus vooral oppassen met comments als veronderstelling af te doen en fout . Of dacht je echt dat het Base netwerk meer gebruikers kende dan de andere netwerken?
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly 21 jul 2014, 12:40, in totaal 2 gewijzigd.