Als nieuwe telenet hebben we enkele weken geleden enkel internet besteld aangezien we nog even wilden wachten met digitale tv. Twee dagen geleden hebben we dan toch besloten om digitale TV te bestellen en ik heb daarvoor gekozen voor de self starter installatie van 0€ extra. Activering is gratis aangezien ik al een telenet product (internet) heb en dit staat ook op de aankoopbevestiging:
Kabeltelevisie
Eenmalige kosten
Activering kabeltelevisie met verplaatsing: 50,00 *
Uw Telenet-voordelen
Gratis activering kabeltelevisie (ter waarde van € 50)
Digitale tv
Eenmalige kosten
Activering digitale tv € 50,00
Pre-installatie digitale tv
Uw Telenet-voordelen
Deze bedragen zijn de kortingen die u geniet op bovenstaande prijzen. We brengen ze in mindering.
Gratis activering digitale tv (ter waarde van € 50)
Allemaal goed en wel, maar nu werd ik gisteren gebeld door telenet met de melding dat het blijkbaar onmogelijk voor mij is om Digitale TV zelf te installeren en dat er een technieker moet langskomen. Iets wat ik heel vreemd vind want alle kabels en apparatuur liggen er nog van de vorige huurder. Een goede redenen kon ze ook niet geven. Ze vertelde me wel dat het gratis zou zijn, maar ik heb hier enkel een mondelinge bevestiging van. Is er eigenlijk een manier om een schriftelijke bevestiging te verkrijgen dat de installatie door een telenet technieker gratis gebeurd en dat er op de eindfactuur geen extra kosten worden aangerekend?
Self starter installatie beschikbaar
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 10 keer
Op de aankoopbevestiging staat duidelijk vermeld dat je gekozen hebt voor een pre-installatie.
Een pre-installatie is net als een self starter installatie volledig gratis, geen extra kosten dus.
Dit installatietype is alleen beschikbaar als een self starter om één of andere reden niet gaat.
De installateur zal ervoor zogen dat het nodige er hangt zodat je zelf verder aan de slag kunt.
Hij doet dus niet de volledige installatie (zoals bij Comfort), maar brengt alles in gereedheid.
Meer informatie:http://klantenservice.telenet.be/conten ... allatie-in
Een pre-installatie is net als een self starter installatie volledig gratis, geen extra kosten dus.
Dit installatietype is alleen beschikbaar als een self starter om één of andere reden niet gaat.
De installateur zal ervoor zogen dat het nodige er hangt zodat je zelf verder aan de slag kunt.
Hij doet dus niet de volledige installatie (zoals bij Comfort), maar brengt alles in gereedheid.
Meer informatie:http://klantenservice.telenet.be/conten ... allatie-in
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
- Bedankt: 69 keer
Als je eerst alleen Internet laat installeren wordt een filter op je kabelsignaal geplaatst om TV te blokkeren. Dit moet inderdaad door een technieker worden verwijderd. Als die dan toch ter plaatse is vindt Telenet het veiliger om dan ook een deel van de rest van de installatie te doen. Zo zijn ze meteen zeker dat alles werkt. Een Selfstarter of Preinstallatie zijn altijd gratis.
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP