Sip-accounts groeperen bij Weepee

Plaats reactie
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Ik heb diverse Sip- en fax-accounts bij Weepee met elk een DID-nr. Ik moet over al die accounts hun belkrediet waken.
Is er een manier om die te groeperen in één user-account zoals bij een normale provider ? Dan moet ik maar op 1 belkrediet passen.

Is een trunk-account de oplossing ? Ik wil wel alle DID's blijven registreren op verschillende ATA's. Ik heb geen telefooncentrale.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Gewoon alle accounts laten grouperen onder een pro account. Contacteer Weepee hiervoor.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ter aanvulling bij het antwoord van VoID:
Bij een PRO account wordt het belkrediet van al jouw bestaande accounts samengevoegd, en je hoeft slechts één belkrediet in de gaten houden (op welke account maakt niet uit).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
weepeechris
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 okt 2010, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 80 keer

Inderdaad, we kunnen al die accounts onder één pro account plaatsen. Gewoon een mailtje naar [email protected] en we brengen het in orde. Behalve het delen van belwaarde verandert er helemaal niets.

Pro-accounts hebben als extra voordeel dat ze naar het buitenland kunnen bellen.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Pro-accounts hebben als extra voordeel dat ze naar het buitenland kunnen bellen.
Huh ? Is dit weer iets nieuw ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
weepeechris
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 okt 2010, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 80 keer

@VOiD Nee hoor, is al meer dan een jaar zo. Enkel accounts onder een pro kunnen naar het buitenland bellen. Was een reactie tegen fraude. Aanmaken van een pro kan op eenvoudig verzoek en kost niets.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Dat zijn de standaard instellingen.
Je kan ook met een gewone Sip-account naar het buitenland bellen, maar dat moet eerst manueel geactiveerd worden.

Alles wat bij een andere operator vanzelf gaat moet bij Weepee aangevraagd worden met een ticket, dan wachten en zagen.
Ze zorgen er goed voor hun eigen werkvolume.

(Ik wacht dus nog altijd op mijn Pro-account.)
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
weepeechris
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 okt 2010, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 80 keer

@MarkDM stuur je me in pm even het ticketnummer?
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

weepeechris schreef:@VOiD Nee hoor, is al meer dan een jaar zo. Enkel accounts onder een pro kunnen naar het buitenland bellen. Was een reactie tegen fraude. Aanmaken van een pro kan op eenvoudig verzoek en kost niets.
Chris, is deze wijziging ooit gecommuniceerd naar de klanten toe of heb ik dit volledig gemist ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
weepeechris
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 okt 2010, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 80 keer

@VOiD bij mijn weten wel. Dateert al van 2011.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Chris, ik kan hier niets van terugvinden. Waar staat dit trouwens op de Weepee site ? Lijkt me toch wel belangrijk om weten dergelijke beperking.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Bij mijn weten is dat niet gecommuniceerd. Ik heb het ondervonden met een nieuwe sip-account . Ik kon ermee in België bellen maar niet naar buitenland. Na klacht hebben ze dat geactiveerd voor buitenland.
Het was vorig jaar. Er was gelijktijdig een probleem met de User Agent. Amai.

Voor uw plezier gaat ge niet bij Weepee.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

het begint me echt tegen te steken bij Weepee. Eerst voeren ze zonder enige communicatie een user-reset button in (die je dan in sommige browsers nog niet eens ziet staan en bovendien m'n backup setup omzeep helpt) en nu weer deze beperking zonder communicatie.

Zijn er nog zo'n geweldige 'features' die ze geimplementeerd hebben ? :evil:
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
weepeechris
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 okt 2010, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 80 keer

@VOiD die user reset button is er al van voor ik er was. Dus dat was 2011 of vroeger, is niet nieuw hoor.

Wat de pro-accounts betreft: die zijn gratis en maken we aan op eenvoudig verzoek.

Eigenlijk is dat een "opt in" systeem om naar het buitenland te bellen en zo filteren we ook alle automatische aanvragen door bots.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Chris, dat van die user agent reset weet ik maar ik erger mij er nog steeds aan :)

Wat mij het meeste stoort is dat Weepee zomaar wijzigingen uitvoert zonder de gebruikers op de hoogte te brengen. Je moet zelf liggen zoeken waar het probleem zit en dan via Twitter (of Userbase :wink: ) klagen vooraleer er actie komt. Het lijkt me toch een minimum dat men een e-mail rondstuurt bij dergelijke wijzigingen en deze informatie duidelijk op de website zet ? Qua communicatie een dikke nul voor Weepee.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Daarenboven weten de mensen die eventueel wel op deze feature zitten te wachten, evenmin dat ze er gebruik van kunnen maken.
Een email is snel verstuurd.

Persoonlijk heb ik ook liever email dan twitter of andere "social media" kanalen.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Mijn accounts zijn nu gegroepeerd in een Pro-account. Ik krijg sindsdien elke maand 2 emails met "Monthly stats". Is dat normaal ? Ik zou verwachten slechts 1 email. Ik vermoed dat ik 2 pro-accounts heb, met elk een deel van mijn sip-accounts.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

In de naam van de spreadsheet met de monthly stats zie je het PRO account nummer:
cdr_month_2013-09grp1234.xlsx = PRO account 1234
Krijg jij 2 verschillende bestanden?

Vraag aan WeePee om deze 2 accounts samen te voegen in één PRO account ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Ghislain
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 02 nov 2013, 11:24
Bedankt: 21 keer

MarkDM schreef:Mijn accounts zijn nu gegroepeerd in een Pro-account. Ik krijg sindsdien elke maand 2 emails met "Monthly stats". Is dat normaal ? Ik zou verwachten slechts 1 email. Ik vermoed dat ik 2 pro-accounts heb, met elk een deel van mijn sip-accounts.
Hoe lang heb je moeten wachten op die PRO account ?
Ik heb hier Ticket#2013110501001087 open staan sinds 5 november en nog steeds niet in orde.
Resultaat, ik gebruik Weepee (bijna) niet meer (althans voorlopig niet).
Weinig professioneel en zeer povere klantenservice....
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Dat groeperen is maar gelukt naar openbaar klagen hier op het forum. Het is dan nog fout gelopen, er zijn 2 pro-accounts gemaakt. Tickets om dat te corrigeren worden ook al maaanden niet behandeld. Het enige dat ze daar nog doen is nieuwe nummers binnenpakken.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

Zoals ik het begrijp zitten de financiën & service goed fout daar? Tijd om de nummers onder te brengen bij een andere provider voor ik ze kwijt ben...

Of blijven deze jouw eigendom?
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Tim.Bracquez schreef:Of blijven deze jouw eigendom?
Zie deze onderwerp

http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=39266

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Ghislain
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 02 nov 2013, 11:24
Bedankt: 21 keer

MarkDM schreef:Dat groeperen is maar gelukt naar openbaar klagen hier op het forum. Het is dan nog fout gelopen, er zijn 2 pro-accounts gemaakt. Tickets om dat te corrigeren worden ook al maaanden niet behandeld. Het enige dat ze daar nog doen is nieuwe nummers binnenpakken.
Ik kan best begrijpen dat het voor een start up niet altijd makkelijk is om dit soort van puur administratieve zaken goed in te regelen maar klanten weken en maanden in de kou laten staan met de illusie van een 'er is een ticketnummer dus het komt ooit wel eens in orde' slaat gewoon alles. Als ik mij niet vergis blijkt WeepeeChris, actief op dit forum, alvast enige relatie met Weepee te hebben, misschien kan hij een oplossing faciliteren ? Ik begrijp trouwens niet waarom elke bijkomende account niet automatisch aan een bestaande gebruiker gekoppeld wordt ? Weepee, dit is gewoon anti reclame, doe er wat aan !
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Weepee is geen beginnende startup meer he. Het bedrijf bestaat ondertussen toch al lang.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Ghislain
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 02 nov 2013, 11:24
Bedankt: 21 keer

Ze bestaan ondertussen een jaar of vijf maar pas sinds 2012 als naamloze vennootschap.
Hopelijk krijgen ze customer service en hun interne processen en systemen snel een beetje beter onder controle want momenteel lijkt het er niet echt naar....

Update:
Ben blij te kunnen melden dat ik zopas geconstateerd heb dat de accounts eindelijk samengevoegd zijn onder 1 pro account :-)
Een e-mailtje om me hiervan te verwittigen heb ik echter niet gezien (verbeteringstip Weepee want blijkbaar lezen jullie dan toch mee).
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”