WeePee TV stopt

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Artikel uit DeStandaard

(...)
En dus is het sop de kool niet meer waard. De overblijvende klanten van Weepee TV – enkele honderden – krijgen volgende week bericht dat de dienst op 31 december wordt stopgezet. Weepee wil zijn technologie voor streaming van video wel blijven aanbieden op de zakelijke markt.
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 102 keer

Herinner jullie de "vlekkeloze" persconferentie..

Was beetje voorspelbaar geworden vrees ik..
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Ik vrees dat Weepee wel eens helemaal zal stoppen. Al maanden blijven al mijn tickets voor support onbeantwoord !
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster

Je bent niet alleen.. Best eens bellen tijdens de dagen dat ze "open" zijn. Er zit precies maar 1 gast op support en wat de rest uitvreet, god knows :)
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Er zit daar één iemand op de support (Gerd) en moet zeggen als ik bel, dat ze mij per direct helpen.
Zo heb ik op dit moment een nummeroverdracht lopende van OVH naar WeePee voor 2 nummers en kreeg ik gisteren rond 22u een mailtje van hun dat die niet kon voltooid worden omwille van een foutje.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

met weepeetv hebben ze het zichzelf natuurlijk wat aangedaan. Alleen al de manier van betalen was veel te omslachtig. Waarom ze geen deftig spul integreerden, zoals paypal, of betalen via (overschot) van belkrediet. Had hen meerdere extra klanten opgeleverd. Ik weet mensen die eerst betaalden met overschrijving en dan soms een week moesten wachten tot hun account geactiveerd werd.
Dan het gemis van de zenders.. de trage support, het beloven van vanalles en niet uitvoeren.

Jammer voor die dat de weebox gekocht hebben... een kost voor niets.
de koe zegt boe
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster

WeepeeTV heeft nooit de mediaaandacht gekregen die het misschien nodig had. Een deftige reclamecampagne had misschien voor wat meer naambekendheid gezorgd. Persoonlijk ken ik zelfs niemand die het ooit gebruikt heeft, laat staan ervan gehoord heeft.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

idd. veel te weinig zenders.

hun support is echt ondermaats. 2 jaar terug toen ik 2 DEC-T voip toestellen daar kocht....om die op te halen was geen sinecure...dan belde ik, vroeg Andrew aan zijn collega al lachend..'komen wij morgen of niet'....

Dan kwam Stievie, bhaluu, yelotv (gratis), tv overal (gratis),...tja...dan weet je wel hoelaat het is...

Soit, is misschien begrijpelijk dat support ondermaats is....90% gebruikt hen voor incoming calls, outgoing gaat via 3den....tja, een product dat 0 € kost, kan je niet veel support verwachten (ok, ze verdienen ook wel iets aan incoming calls, maar dat zullen paar eurocenten zijn?)

Waarom ze nooit voor een bundle belminuten gezorgd hebben (wat Krisken mij nochtans goede 2 jaar terug zei dat dit er zou aankomen :-D ) aan schappelijke prijs, zou velen over de streep getrokken hebben (vaste inkomsten voor hen)....Maar ja...

Ikzelf persoonlijk zie het niet zo positief in (maar da's gewoon speculatie en niet baserend op feitelijk materiaal :-D )
weepeechris
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 80 keer

Even meegeven (ik werk er niet meer) dat WeepeeTV een apart bedrijf is (weepee new media ventures).
MarkDM schreef:Ik vrees dat Weepee wel eens helemaal zal stoppen. Al maanden blijven al mijn tickets voor support onbeantwoord !
weepeechris
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 80 keer

@bambipower De weeboxes zijn nooit commercieel op de markt gebracht hoor. Niemand heeft er eentje gekocht.

WeepeeTV had zo weinig zenders omdat die gewoon niet wilden onderhandelen. Natuurlijk waren ze toen al bezig met Stievie. Waarom zouden ze dan toelaten dat een concurrent op de markt komt...

De technologie achter WeepeeTV blijft behouden en het wordt een B2B-bedrijf. Het is eigenlijk enkel het product voor consumenten dat verdwijnt.

P.S. dit is mijn persoonlijke reflectie. Werk er niet meer :)
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 91 keer

Ik heb vorige week nog een enquête van iMinds over WeePee TV ingevuld. Zouden die resultaten nog verwerkt hebben?
bambipower
Elite Poster
Elite Poster

heeft weepeetv ooit wel een bemiddelaar aangesteld rond het onderhandelen?

Als ik de wettekst goed begrijp : http://www.vlaamsparlement.be/Proteus5/ ... ?id=679111 zal er indien er geen akkoord bereikt wordt een bemiddelaar instaan voor het bereiken van een akkoord.

Dus... er kan altijd een akkoord komen. Zal natuurlijk tijd vragen... en geld.
de koe zegt boe
johand
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

Ja lap... en waar kan ik nu nog 3 weken/jaar naar de BBC snooker kijken :-) zonder Belgacom en telenet en consoorten?
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Zeker voor BBC zijn er meerdere mogelijkheden.
Ik kan ze niet allemaal hier op het forum posten, maar Google eens :).

Er zijn websites die live (zelfs niet near-live) BBC geven...
edit: en dat is dan BBC World, BBC1, 2 en 3.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

bambipower schreef:Dan het gemis van de zenders..
Dat is het enige belangrijke... en daar faalde men grandioos.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Toch jammer. Het idee was niet slecht. Ik lees ook een paar honderden klanten. Dus nooit van de grond gekomen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Too little, too late

sent from my xperia z, using tapatalk 4
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Ho, fijn, en wat met mensen die een jaar abo hebben afgesloten? Die verliezen zomaar hun geld? Heel erg fijn op die manier...
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Voor de mensen die zeggen dat ze bij Weepee zo traag reageren. Twee keer op fb een bericht gepost en steeds snel antwoord, zelfs laat op de avond...

Wat gaat er gebeuren met mensen die een jaar abo hebben afgesloten nu jullie er op 31 december mee stoppen?

WeePeeTV: We gaan een regeling treffen voor al onze klanten. Midden december gaan we een persoonlijke mail sturen hiervoor

-> Verdomme, geen alternatief voor handen om tv te kijken op de pc... Geen Belgacom klant, en Yelo werkt niet op niet Telenet netwerken, Stievie enkel op tablet en phones, Bhaalu enkel op een tv...
pufpufpuf
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

Ik veronderstel dat u Telenet klant bent? Moest u beschikken over een nas zou ik hier een vpn opzetten, kan je overal Yelo tv zien
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Helaas kan ik op het werk aan de infrastructuur/PC instellingen niets aanpassen...

(ja, wij mogen tv kijken op het werk op de achtergrond...)
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

@Slafes:

"Bhaalu TV kijken wordt voorlopig nog niet ondersteund voor PC, Mac, iPad 1 en bepaalde Android tablets.
We werken hieraan en hopen bhaalu binnen enkele weken op deze platformen te ondersteunen.
Ondertussen kan je reeds kijken op je iPad (versie 2 en hoger), Android tablet (vanaf 4.0), smartphone of via een bhaalu-box op je TV.
Je opnames maken kan wel al op PC, Mac, iPad1 of Android tablets die nog niet ondersteund worden om te kijken."
jollito
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 7 keer

pufpufpuf schreef:Ik veronderstel dat u Telenet klant bent? Moest u beschikken over een nas zou ik hier een vpn opzetten, kan je overal Yelo tv zien
Of een Raspberry PI met VPN, zo doe ik het tegenwoordig.
60 euro heeft me dat gekost.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

jollito schreef:60 euro heeft me dat gekost.
Niet dat een Raspberry Pi geen fun is... maar voor 60 euro koop je een deftige router met full VPN support in alle geuren en kleuren !
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Ben al een poosje uit het hele router gedoe uit... Ik weet dat mijn router meer opties aan boord heeft dan wat ik er zelf van ken maar je moet dan toch ook nog een vpn provider hebben die je ook nog eens moet betalen of zijn er andere opties?

Ik zie het wel zo... Ik betaalde 120 euro per jaar voor WeepeeTV, nadeel was dat er geen Vier/Vijf op te zien was. Maar als ik kosten moet maken die hoger liggen dan dit bedrag begint het wel zot te worden denk ik...

Ben ook aan het twijfelen of het technisch allemaal mogelijk is op het werk... Het zit daar zo dichtgetimmerd en we moeten via een werk IP gaan om bepaalde dingen te kunnen uitvoeren...

Misschien dat we beter maar gewoon via DVB-T kijken... Kost ons niets en voor BBC en dergelijke zijn er inderdaad andere oplossingen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Slafes schreef:maar je moet dan toch ook nog een vpn provider hebben die je ook nog eens moet betalen of zijn er andere opties?
Waarom zou je... je zet toch gewoon een VPN verbinding op naar je thuis (om alzo op een TN verbinding terecht te komen en Yelo te kunnen kijken).

VPN providers is als je bijvoorbeeld een IP in een ander land wil om die beperking te omzeilen.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Dat komt ook niet goed, ik ga mijn upstream niet delen met 3 collega's op het werk. Die kijken 4-5u per nacht naar tv. Mijn limiet zou er nogal doorknallen.

Maw, er is geen optie voor ons... Het zal wachten zijn tot Stievie op de pc te bekijken is.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

goed nieuws hoop ik om te zien dat weepee zijn webshop heeft vernieuwd :-D
Back to core business!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

WeepeeTV definitief op zwart vanaf 1/1/2014.
Beste WeepeeTV gebruiker,

Een jaar geleden lanceerde Weepee het innovatieve "WeepeeTV". Met Over-The-Top technologie heeft Weepee het mogelijk gemaakt om TV niet alleen thuis op je TV toestel, maar ook via PC, tablet of smartphone naar je vertrouwde zenders te kunnen kijken en dit zowel thuis als buitenshuis. We kregen in het afgelopen jaar veel positieve reacties van jullie en jullie feedback heeft ons ook in staat gesteld om onze technologie verder te ontwikkelen. Daar zijn we jullie dan ook heel dankbaar voor.

Nu een jaar later hebben een aantal grote spelers in de Belgische TV markt zelf een concurrerend product uitgerold. Weepee heeft in die nieuwe markt als kleine speler niet de middelen om zijn TV product rechtstreeks aan consumenten te verkopen en de zware zender rechten die daarmee verbonden zijn te dragen.

Weepee heeft daarom besloten om zijn technologie enkel nog in te zetten op de professionele markt als leverancier van een Over-The-Top oplossing voor operatoren.

Concreet betekent dit dat het "WeepeeTV" product per 31/12/2013 stopgezet wordt. Tot die datum kun je dus nog genieten van de zenders op al je toestellen. Vanaf 1 januari 2014 zal de uitzending van de zenders en de toegang tot "WeepeeTV" stopgezet worden.

Indien je nog een abonnement hebt lopen dat geldig is na 1 januari 2014, stuur dan een mailtje naar [email protected] met je login en je bankrekening nummer. Weepee stort het tegoed dan in de loop van januari terug op je bankrekening.

Vriendelijke groeten,
Het WeepeeTV team
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Dat zat er wel aan te komen. Meer dan een softlaunch is er nooit gekomen, de full launch bleef uit en extra zenders hebben we ook nooit gezien. 2 maandjes heb ik het gebruikt, de enige zenders waar ik naar keek waren Een, Canvas en Acht, dus het was de moeite niet om het te blijven behouden. Komt daar nog bij dat het nooit in gang geraakt is op XBMC, wat ook een breekpunt was voor mij.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster

ze hebben het wel snel opgegeven : http://www.vlaamseregulatormedia.be/nl/ ... n-vrt.aspx

Blijkbaar zijn het dus echt wel de zenders die moeilijk doen (zou steevie er voor iets tussen zitten?)
de koe zegt boe
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”