Ik heb bij Weepee 2 SIP account met elk een nummer.
Thuis heb ik 2 IP telefoons die verbonden zijn met een raspbx. In freepbx heb ik 2 trunks,2 extensions en 2 inbound routes aangemaakt.
Ik heb echter 1 outbound route genaamd extern.
Als ik uitbel met telefoon 1 die extensie 1 gebruikt, dan gebruikt deze telnr ...7
Als ik uitbel met telfoon 2 die extensie 2 gebruikt, dan belt deze ook uit met telnr..7 ipv ...8.
Waar moet ik definiëren dat toestel 1, trunk 1 gebruikt voor uitgaand bellen, en toestel 2 trunk 2 gebruikt?
Freepbx - uitgaand nummer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
Probeer eens bv:
Outbound route 1: dial pattern: xxxx./extensie 1, kies trunk 1
Outbound route 2: dial pattern: xxxx./extensie 2, kies trunk 2
- Bijlagen
-
- CaptureItPlus635211933303739642.png
- (2.98 KiB) 630 keer gedownload
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Als ik het goed begrijp wil je gewoon dat er op één trunk met 2 telefoontoestellen (met elk hun eigen nummer) kunnen uitbellen?negRib schreef:Ik heb bij Weepee 2 SIP account met elk een nummer.
Thuis heb ik 2 IP telefoons die verbonden zijn met een raspbx. In freepbx heb ik 2 trunks,2 extensions en 2 inbound routes aangemaakt.
Ik heb echter 1 outbound route genaamd extern.
Als ik uitbel met telefoon 1 die extensie 1 gebruikt, dan gebruikt deze telnr ...7
Als ik uitbel met telfoon 2 die extensie 2 gebruikt, dan belt deze ook uit met telnr..7 ipv ...8.
Waar moet ik definiëren dat toestel 1, trunk 1 gebruikt voor uitgaand bellen, en toestel 2 trunk 2 gebruikt?
Of begrijp ik je nu verkeerd?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Aan elk toestel is er een nummer toegewezen. Ik wil dat het toestel uitbelt met zijn nummer.
Inkomende oproepen op nummer ...7 gaan naar telefoon 1. Wanneer telefoon 1 uitbelt, moet het nummer ...7 gebruikt worden.
Inkomende oproepen op nummer ...8 gaan naar telefoon 2. Wanneer telefoon 12uitbelt, moet het nummer ...8 gebruikt worden. Dit lukt dus niet. Het uitgaande nummer van telefoon 2 is altijd de ...7 ipv de ...8.
Groeten,
Birgen
Inkomende oproepen op nummer ...7 gaan naar telefoon 1. Wanneer telefoon 1 uitbelt, moet het nummer ...7 gebruikt worden.
Inkomende oproepen op nummer ...8 gaan naar telefoon 2. Wanneer telefoon 12uitbelt, moet het nummer ...8 gebruikt worden. Dit lukt dus niet. Het uitgaande nummer van telefoon 2 is altijd de ...7 ipv de ...8.
Groeten,
Birgen
jos123 schreef:Probeer eens bv:
Het werkt! Hartelijk dank!Zal ik deze avond eens proberen!