Bhaalu : de toekomst van televisiekijken

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

bij mij werkt het goed op de stick (gk802). Je kan ook bvb uw tablet verbinden met een hdmi kabel.
de koe zegt boe
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

dat de prijs van de box omhog gaat komt volgens mij doordat deze nieuwe boxen de opnames permanent gaan kunnen bewaren. wij zullen een externe hd aan de usb poort moeten hangen als we opnames permanent willen bewaren.
vandaag bericht gehad van Yuri dat een next release nakend is (misschien hebben jullie al iets gemerkt?)

23/11 zouden ze officieel lanceren
Laatst gewijzigd door bartman 22 nov 2013, 16:18, in totaal 2 gewijzigd.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

jorgo schreef:Die stick kan interessant zijn indien alles goed werkt (waar ik op voorhand al mijn twijfels over heb).
Tegelijkertijd hebben ze blijkbaar de prijzen van de box sterk verhoogd? Die zat eerst rond de €230 en kost nu €365 :eek:

Het liefste had ik als HTPC eigenaar een simpele Windows app gezien waardoor je geen stick/box nodig hebt, maar dat zal dan weer tegen hun verdienmodel ingaan en het risico op een niet optimale gebruikerservaring.
in de nieuwe boxen zal een XXXGB zitten vandaar de meerprijs
MVA
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 apr 2013, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Ik ben niet 100% zeker, maar ik dacht dat in de boxen van begin oktober ook al HD's van 500 GB zaten ipv de SSD? Dat zou ook de merkelijk langere opstarttijd van die boxen kunnen verklaren(+-1min30) tov eerder gekochte boxen (+-45 seconden)

bartman schreef: vandaag bericht gehad van Yuri dat een next release nakend is (misschien hebben jullie al iets gemerkt?)

23/11 zouden ze officieel lanceren
Is dat dan al met HD? Daarnet nog de box gebruikt, maar nog niets gemerkt.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Yuri vertelde me eens dat er leveringsproblemen waren met de nieuwste bhaalu boxen. Toen ik hem vroeg of ik nu een box met of zonder HD zou krijgen zei hij zonder HD
Hij antwoordde toen dat nog niemand in België al werkte met een nieuwere bhaalubox met harde schijf omdat deze on hold stonden. waarschijnlijk zijn de leveringsproblemen van de baan en kunnen ze nu deze in voldoende volumes inkopen
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

MVA schreef:Ik ben niet 100% zeker, maar ik dacht dat in de boxen van begin oktober ook al HD's van 500 GB zaten ipv de SSD? Dat zou ook de merkelijk langere opstarttijd van die boxen kunnen verklaren(+-1min30) tov eerder gekochte boxen (+-45 seconden)

bartman schreef: vandaag bericht gehad van Yuri dat een next release nakend is (misschien hebben jullie al iets gemerkt?)

23/11 zouden ze officieel lanceren
Is dat dan al met HD? Daarnet nog de box gebruikt, maar nog niets gemerkt.
gaat ze dan bijvoorbeeld de HD versies van de zenders doorgeven of krijgen de SD versies een hogere bitstream.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

is er in de oudere versie van box geen mogelijkheid tot inbouwen sd schijf?
de koe zegt boe
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Inbouwen weet ik niet, wel zal het mogelijk zijn je externe harde schijf via usb te connecteren.


Sent from my iPad using Tapatalk
jeffke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 24 jun 2012, 14:27
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 15 keer

bambipower schreef:is er in de oudere versie van box geen mogelijkheid tot inbouwen sd schijf?

SD schijf ?
De allereerste versies werden geleverd met vanvoor ingangen in(vermoedelijk ook voor SD).
De box heeft een SATA aansluiting die je kan gebruiken voor 2.5" harde schijven,dus je zou zelf ook een harde schijf kunnen inbouwen.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

De nieuwe ‘virtuele videorecorder’ van Bhaalu is illegaal, vinden VRT en VTM. Met die virtuele videorecorder kun je elk programma dat wordt uitgezonden op elke zender opnemen – tegelijk.

http://m.standaard.be/cnt/DMF20131122_00852808


Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Het doet me allemaal denken aan de muziekindustrie. Plots komt iemand op de proppen met een product dat de consument fantastisch vindt. Mp3s online. De muziekindustrie schreeuwt moord en brand ipv het zelf aan te bieden of biedt zelf halfslachtige alternatieven. En dan maar naar de rechter stappen. Ipv naar de markt te luisteren en de vraag naar uitgesteld kijken echt aan te wakkeren. Al jaren wil ik gewoon kijken naar wat beschikbaar is op het moment dat ik dat wil. Alle aanbieders zouden dit met de huidige technologie kunnen. Maar.niemand kijkt naar wat de markt vraagt. En de luttele pogingen zijn allemaal beperkt in zenders. Alsof de consument zin heeft om die allemaal te combineren. Ik zeg chapeau aan Bhaalu.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

waarom zou je ook een akkoord moeten hebben van de zenders... ? Alsof we een akkoord nodig hebben als we een film opnemen op onze oude vhs of dvd recorder? Nonsens dus, en inderdaad zoals Goztow schrijft : een paniekaanval
de koe zegt boe
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

En kun je nu die opnames (zonder al te veel poespas) op een DVD branden in originele kwaliteit?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

bambipower schreef:waarom zou je ook een akkoord moeten hebben van de zenders... ? Alsof we een akkoord nodig hebben als we een film opnemen op onze oude vhs of dvd recorder? Nonsens dus, en inderdaad zoals Goztow schrijft : een paniekaanval
Er zou dus inderdaad wel een akkoord nodig zijn. Al weet ik niet of dit van toepassing is op bhaalu : http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/ap ... 2013204469

Indien er geen akkoord bereikt wordt, zal een bemiddelaar instaan tot het bereiken van een akkoord.

verloop wetsontwerp : http://www.vlaamsparlement.be/Proteus5/ ... ?id=679111

Ik ben benieuwd naar het verloop van deze veldslag.

Ik snap ook het moeilijk doen van de zenders niet. Stel u voor dat ik de film van gisteren wil bekijken, dan kan ik de film bekijken met als kans dat ik de reklames zie... ofwel kijk ik de film niet, en ga ik scrablen. En dan kijk ik al zeker geen reklame... Dus er is alleen maar een mogelijkheid tot winnen bij de zenders, als ze dingen als bhaalu stimuleren.
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Het mislopen van reclame inkomsten is een drogreden. De werkelijke reden is dat ze zelf zoiets aan het ontwikkelen zijn maar dat het een minderwaardig product is t.o.v. Bhaalu en dat ze daar inkomsten gaan mislopen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

inderdaad. Volledig akkoord mee...
jammer weeral dat de politiek hierin meegaat. (zie wetsontwerp)
de koe zegt boe
speciall
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:49
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 4 keer

Zou Bhaalu werken op een Xtreamer sidewinder 3? (draait op android)
Dat zou voor ons de ideale oplossing zijn
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ik dacht dat je gratis 15 minuten kon testen?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

je mag 8uur gratis testen http://benl.bhaalu.com/
de koe zegt boe
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

nu dat Bhaalu officieel gelanceerd wordt schieten de vlaamse zenders wakker. dat snap ik niet goed. Je gaat me toch niet zeggen dat het pas sinds vandaag is dat de zenders afweten van het bestaan van Bhaalu. Kan het zijn dat het telenet en of belgacom is die langs de zenders om proberen bhaalu als iets illegaals af te schilderen om zo de mensen "angst" aan te jagen om ze toch maar aan hun bakje te houden

De gewone man gaat misschien toch twijfelen want in zijn gazet staat dat dat niet helemaal legaal is.

En wat maakt het voor vrt of vtm nu uit of ik kijk naar hun zenders via de digibox of de bhaalu box. op beide kan je live/near live kijken. als ik om 20u thuiskom en ik wil het 19u journaal op één zien, gaat het vlugger met bhaalu om naar deze uitzending te navigeren dan op de telenetbox (ofwel had ik deze opgenomen ofwel kijk ik via net gemist)
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Natuurlijk is het allemaal een geldkwestie.
Waarom zijn al die standaardboxen van Telenet, Belgacom, TVV, Mobistar indertijd,..., CI+ zo ontworpen dat je niet aan je opnames kunt ?
Omdat ze van bij het begin al zaten te denken om later met zo'n betalende catchup dienst te komen, natuurlijk, Hollywood is altijd het excuus geweest om dat te verbergen.
En als je wel aan je opnames kunt, kun je ze overzetten naar iets anders (PC harddisk bijv.), je kunt ze beschermen tegen crashen van de harddisk, en bent in principe niet meer beperkt in capaciteit.
Dat zorgt ervoor dat opnames verloren gaan (harddisk vol, en er wordt automatisch gewist, crashes, ...) en mensen moeten sneller zaken opvragen via VOD, en dat brengt geld in het laatje bij de providers, en de zenders.
Als dat kan met Baahlu, dan lopen de anderen die inkomsten dus mis.
Vraag is alleen of ze recht hebben op die inkomsten.
Los van wat de wet zegt (die wordt toch maar geschreven om de belangen van grote firma's te dienen), vind ik dat je als kijker betaald hebt voor auteursrechten via je TV abonnement, en dan moet het gedaan zijn met weer extra geld te eisen voor diezelfde programma's, voor zover je daarvoor de providers of de zenders niet meer nodig hebt, natuurlijk.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

http://m.demorgen.be/dm/m/nl/5401/Multi ... temId=5400

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

..."Met één opdracht kunnen ze alle programma's van alle zenders continu opnemen"...

Deze zin lijkt mij veelzeggend!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Kay
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 mei 2013, 16:28
Bedankt: 1 keer

Kan ik met bhaalu live kijken?
Je kan je opnames vrij snel bekijken, na de live uitzending, al zit er wel enkele minuten vertraging op. Het blijft een opname natuurlijk. "Near live" is dus een beter woord dan live.


Bedoelt men hier, dat men het opgenomen programma al kan bekijken enkele minuten na de afloop van het programma, of enkele minuten nadat het programma gestart is? Dat maakt immers een groot verschil als je bijvoorbeeld een sportwedstrijd wil bekijken. Pas na die volledig afgelopen is, dan heeft het ook geen zin meer. Enkele minuten later, dan kan je het bij wijze van spreken nog live bekijken.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

men kan 2 min na start al bekijken... dus het journaal van 1900u kan je zien om 1902u
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Dat vind ik wel sterk, daar mag men op het journaal mee uitpakken ipv Stievie hahaha....
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Met bhaalu kan je echt veel meer. Verder terug in de tijd, binnen niet al te lange tijd ook HD kanalen, niet bepekt tot de 10 Vlaamse. Ook leuk is als je een serie ontdekt die al tijdje bezig is. Zelf ontdekte ik pas onlangs een serie op vier, dat al in september begonnen was, normaal kan je met de box maar een maand terug in de tijd, maar van zodra je een serie als favoriet markeert krijg je meteen alle afleveringen te zien.


Sent from my iPad using Tapatalk
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Wat voor mij een meerwaarde is van Bhaalu tov Stievie, is dat Bhaalu tenmiste een volwaardig tv-kijk systeem is, met "decoder" aangesloten aan de televisie.
Stievie is misschien wel leuk voor tablets/smartphones, maar ik vermoed dat het merendeel van tv-kijkend Vlaanderen dat nog voor een tv toestel doet.

Heeft iemand trouwens Bhaalu geprobeerd op zijn smartphone?
Op mijn iPhone 4 werkt dit voortreffelijk! Heel intuïtief en nog relatief snel in de Safari browser op mijn 3,5 jaar oude telefoon.
photo 2.PNG
photo 1.PNG
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

op mijn ipad 2 en samsung galaxy s3 werkt het ook vlot en aangenaam.

en als je op vakantie gaat en je hebt daar een televsietoestel + wifi ter beschikking, neem je de bhaalu box mee in je valies, als je dat zou willen.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

ik denk toch dat veel niet geweten is bij de mensen die bhaalu+ box nog niet echt getest hebben.

wat stievie niet heeft zijn de profielen en aflijnen van programma's.
je kan een programma zoeken op je tablet, als favorriet markeren onder jouw profiel en meteen is dat ook als favoriet op je box zichtbaar.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

En ook het feit dat het zich niet beperkt tot 10 Vlaamse zenders, maar tot een uitgebreider aanbod naargelang jouw tv abo.
en als je op vakantie gaat en je hebt daar een televsietoestel + wifi ter beschikking, neem je de bhaalu box mee in je valies, als je dat zou willen.
Heb ik dan ook al gedaan, in oktober naar Zuid-Frankrijk geweest, en daar een hele week ketnet gehad voor mijn dochtertje als het slecht weer was. :-)
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 okt 2006, 01:22
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

Wie gaat er nu ook op reis als't daar slecht weer is? :nono: :lol:
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

misschien speciaal om de box te kunnen testen :lol:
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

svenska schreef:En ook het feit dat het zich niet beperkt tot 10 Vlaamse zenders, maar tot een uitgebreider aanbod naargelang jouw tv abo.
en als je op vakantie gaat en je hebt daar een televsietoestel + wifi ter beschikking, neem je de bhaalu box mee in je valies, als je dat zou willen.
Heb ik dan ook al gedaan, in oktober naar Zuid-Frankrijk geweest, en daar een hele week ketnet gehad voor mijn dochtertje als het slecht weer was. :-)
een vraagje. ik veronderstel dat dat tv toestel dan een hdmi aansluiting had? want wat moet je doen als er alleen een scart aansluiting aanwezig is? kan je de box dan aansluiten?
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Oke nu gaan we wel heel offtopic, maar als je in oktober naar Zuid-Frankrijk gaat, is er altijd een kans op slecht weer...
En een gekregen paard kijk je niet in de bek, als jullie begrijpen wat ik bedoel :wink:

En inderdaad, er was een LG LCD TV met HDMI aanwezig in het vakantiehuis.

Ontopic: ik zie hier als grote doelgroep Vlamingen in het buitenland, en vooral buiten Europa, waar die vroeger geen oplossing hadden zoals binnen Europa met TVV.
Maar natuurlijk moeten die groep Vlamingen overal ter wereld het wel te weten komen dat Bhaalu bestaat....
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

bartman schreef:
een vraagje. ik veronderstel dat dat tv toestel dan een hdmi aansluiting had? want wat moet je doen als er alleen een scart aansluiting aanwezig is? kan je de box dan aansluiten?
Je zal dan een scart to hdmi omvormer nodig hebben. Ik vind die nogal prijslijk (60€ zonder verzending). Dan leg je beter een paar 100€ op en koop je een nieuwe tv
de koe zegt boe
matb
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 06 jul 2008, 19:57
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Kan iemand mij uitleggen waarom er verschil zit op de retentie tussen mobiel/stick en met de box? Alles wordt toch gestreamed vanuit de server?
En waarom zit er een hardeschijf in de bhaalu box?
jeffke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 24 jun 2012, 14:27
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 15 keer

matb schreef:Kan iemand mij uitleggen waarom er verschil zit op de retentie tussen mobiel/stick en met de box? Alles wordt toch gestreamed vanuit de server?
En waarom zit er een hardeschijf in de bhaalu box?
De enige reden dat ik kan bedenken is geld,een box kost meer dus brengt meer op.

harde schijf zou dienen om je 'opnames' lokaal te bewaren zodat ze langer beschikbaar zijn.
er is ook sprake geweest dat later de opnames ook gedeeld worden tussen de boxen,maar dit is nog steeds niet actief.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

svenska schreef:Oke nu gaan we wel heel offtopic, maar als je in oktober naar Zuid-Frankrijk gaat, is er altijd een kans op slecht weer...
En een gekregen paard kijk je niet in de bek, als jullie begrijpen wat ik bedoel :wink:

En inderdaad, er was een LG LCD TV met HDMI aanwezig in het vakantiehuis.

Ontopic: ik zie hier als grote doelgroep Vlamingen in het buitenland, en vooral buiten Europa, waar die vroeger geen oplossing hadden zoals binnen Europa met TVV.
Maar natuurlijk moeten die groep Vlamingen overal ter wereld het wel te weten komen dat Bhaalu bestaat....
Een andere erg grote doelgroep zijn mensen met vakantiehuisjes die ze te huur zetten. In Wallonië is het al moeilijk om Nederlandse zenders te verkrijgen in sommige delen (Het VOO netwerk is niet zo op orde als het Telenet netwerk bij ons, Afstand voor VDSL is dikwijls te lang en door de bomen is TVV ook niet altijd een alternatief. Een 6mbit of 4mbit ADSL netwerk durft wel nog te werken aldaar. En daar werkt Bhaalu goed op. Zolang er niet teveel ander netwerkverkeer is (bvb youtube of download).

Ook hier al getest vanuit Tsjechië, werkte fantastisch!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Heb vandaag enkele uurtjes getest op m'n Minix Neo G4 stick op een 32" TV, hebben slechts 4mbit internet maar dat werkt dus perfect.
Totaal geen haperingen in de stream, beetje laggy bij het selecteren van de zenders, maar dat is misschien omdat alles word bediend met
de muis.

De SD beeldkwaliteit valt heel goed mee wetende dat dit bedoeld is voor tablet/smartphone.

Heb ondertussen al een abo genomen en heb ook m'n laatste factuur van TV Vlaanderen gemaild.
Telkens onmiddelijk reactie via mail, knap.

Moet ik nu s'nachts niet meer naar Ter Zake kijken op een lawaaierige laptop. :)
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”