Belgacom decoder Discovery world kanaal 93 geen geluid

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
frali
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 1 keer

Na de storing deze week waarbij de beelden in vlakken werden verdeeld op discovery world, kanaal93, is het beeld terug in orde, maar het geluid is weg.Ge ziet de mensen praten, maar ge hoort niets. Ik heb eerst m'n eigen spullen gecontrolleerd en er is geen verbetering. Daarjuist nog een decoder update uitgevoerd en nog geen klank. dat is al drie dagen zo. Misschien is het nog niemand opgevallen?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

heb je al een factory reset gedaan van je decoder
DEWAELE
Member
Member
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ik kreeg op 20/11/13 van Belgacom SMS: "binnen 4 dagen krijgt Belgacom TV nieuwe functies. Laat uw modem aanstaan en uw decoder aangesloten".
Inderdaad dag later werden de TV mogelijkheden uitgebreid.
Naast een nieuwe lay-out heb ik nu mogelijkheden ter beschikking die ik waarschijnlijk nooit zal gebruiken maar waarbij ze hopelijk toch enkele abonnees mee gelukkig maken, evenwel kwamen met deze update "kinderziekten" van jaren geleden weer bovendrijven: stilstaand beeld, dansend beeld, beeldstoringen (mozaïekjes), geen geluid op kan.93, trage respons, ... .
Heb alles al geprobeerd, reset van b-box en decoders, lijn laten uittesten = geen problemen, TV toestellen nagekeken.
Technische problemen moeten dus bij het uitrollen van de update bij Belgacom liggen.
Dus : nog enkele dagen geduld ?

Constant
frali
Starter Plus
Starter Plus

Sorry voor de late reactie, maar ik was mijn pc aan 't verbouwen en dan kan ik wel eens over de grens gaan zodat hij crasht. En dan ben ik wel eventjes zoet om hem terug op z'n pootjes te zetten.

@ DEWAELE Het is precies dat wat er gebeurd is, maar ondertussen duurt het al 5 dagen.

@ jackho De update deed ik altijd door de spanning af te zetten en na ± 10 sec terug in te schakelen, maar die factory reset is nog wat anders. De decoder is er ongeveer een half uur mee bezig geweest, Het display van de decoder was net een flipperkast. Maar helaas geen verbetering

PS: Ik laat de modem en de decoder altijd aanstaan, jaar in, jaar uit. De meeste schade aan elektronica wordt toegebracht door temperatuurswisselingen, warm, koud enz.
jackho
Elite Poster
Elite Poster

Is dit een V4 decoder
Welke software versie werd er dan onlangs opgezet
frali
Starter Plus
Starter Plus

Ik heb een V3b decoder met een BBox2, Het schijnt dat die update van verleden dinsdagnacht te maken heeft met de overgang van IP4 naar IP6.
jackho
Elite Poster
Elite Poster

ik heb inderdaad van andere mensen ook al gehoord dat ze problemen hadden na de update op de V3
maar dat was dan met opnames die niet opgenomen werden, ook sedert deze nieuwe software.
Dan zullen er mss nog lijken uit de kast vallen !!
weet je ook welke software versie er dan nu op staat.

PS: eigenlijk kon ik het afleiden uit " De decoder is er ongeveer een half uur mee bezig geweest " dat het een V3 ging.
frali
Starter Plus
Starter Plus

@jackho Dankzij uw verwijzing naar factory reset heb ik de procedure om versienummers te zien gevonden. Er zijn 2 versienummers namelijk SW-versie Sigma-3.0.9.150 en HW-versie IPTV.CISCO.SACIS5020. Ik hoop dat het dit is wat u bedoelt.

PS: Ik heb geen probleem met PVR-opnamen en nog steeds geen klank op kanaal 93.
jackho
Elite Poster
Elite Poster

Inderdaad met Software: Sigma_3.0.9.150 zijn er nog mensen die klagen over klankproblemen na deze update
zij hebben soms geen geluid als ze de decoder aan zetten.
Als ze de decoder dan rebooten, werkt het wel weer.
voor de software update hadden ze daar nooit last mee

Maar bij u is wel lichtjes anders aangezien je het maar bij één zender hebt !!
frali
Starter Plus
Starter Plus

EUREKA Ik schakel zojuist naar kanaal 93 en ik heb klank!!!!
DEWAELE
Member
Member
Contacteer:

Ook hier nu klank.
Probleem opgelost ?
Constant
DEWAELE
Member
Member
Contacteer:

Ik ben een beetje voorbarig geweest.
Klankprobleem op kanaal 93 is opgelost maar probleem is verschoven naar kanaal 90.
Technici Belgacom: nog werk aan de winkel.
zone 054...
Constant
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”