Ik kan direct al melden dat Telenet geen bestandsnamen doorstuurt, maar.. toch wel wat te weten komt.
Dit gaat via HTTP Post commands naar een extern adres, namelijk 10.16.2.7 in mijn geval. Hieronder een voorbeeld:
Ik start 'Mijn media' -> 'Mijn apparaten'
Dadelijk gaat er een HTTP Post met volgende informatie (HTML karakters werden voor de leesbaarheid gedecode):
Ik open mijn apparaatmethodName=logEvent
digiBoxId=xxx
description=DLNA||app_start
programName=PC2STB
logTime=23/11/2013+13:50:49
providerId=xxx
applicationService=DIGIBOXUSAGE
timestamp=xxx
Je ziet de UPnP software verschijnen, het apparaat en de 'main' folder die default highlight (Video). Dit is niet de folder naam (voor zover ik weet), maar gewoon een kapstok die BubbleUPnP heeft gemaakt, zo zijn er ook Music, Images en Filesystem. Eens in de folder (waar ook folders in zitten) worden geen verdere details doorgegeven heb ik de indruk.methodName=logEvent
digiBoxId=xxx
description=DLNA||BubbleUPnP+Media+Server+(ASUS+Transformer+Pad+TF300T)||Video
programName=PC2STB
logTime=23/11/2013+13:50:52
providerId=xxx
Ik browse naar een video en start het afspelen
Ik stop de weergave van de videomethodName=logEvent
digiBoxId=xxx
description=DLNA||BubbleUPnP+Media+Server+(ASUS+Transformer+Pad+TF300T)||video+start
programName=PC2STB
logTime=23/11/2013+13:50:56
providerId=xxx
Ik ga uit de Mijn Media applicatiemethodName=logEvent
digiBoxId=xxx
description=DLNA||BubbleUPnP+Media+Server+(ASUS+Transformer+Pad+TF300T)||video+end
programName=PC2STB
logTime=23/11/2013+13:51:11
providerId=xxx
M.a.w. de Telenet digicorder geeft geen data door m.b.t. wat je exact aan het bekijken bent, maar men weet wel ongeveer wat je doet, wanneer, hoe lang en naargelang je setup ook met extra data (bv. de software en hardware in mijn geval).methodName=logEvent
digiBoxId=xxx
description=DLNA||app_exit&programName=PC2STB
logTime=23/11/2013+13:51:14
providerId=xxx
applicationService=DIGIBOXUSAGE
timestamp=xxx
Persoonlijk heb ik daar geen probleem mee, al is het op het randje.