Zou wel iets moois zijn, zeker als de bestanden toegankelijk zijn op Belgacom TV."Onze diensten zijn te weinig bekend bij de klanten"
De innovaties van telecombedrijf Belgacom raken te moeilijk tot bij de klanten. Het bedrijf wil meer gaan communiceren over de klantenrelatie en minder over de technologie op zich. Dat zegt Dominique Leroy, vice president consumers, die her en der genoemd wordt als voornaamste kanshebber om voormalig topman Didier Bellens op te volgen. Belgacom lanceerde vandaag zijn eigen cloud, een gratis online opslagruimte voor alle klanten.
"Toen ik hier twee jaar geleden aan de slag ging, zag ik tal van mooie producten, die echter door veel te weinig klanten gebruikt worden", zegt Leroy, die voorheen bij Unilever aan de slag was. "Ik vind dat we eenvoudiger moeten gaan communiceren. Technologie is geen doel op zich, maar een middel om de klanten een beter leven te bezorgen."
Leroy doelt onder meer op Fon, dat internetklanten gratis toegang geeft tot 700.000 hotspots in België en 12 miljoen in het buitenland. "De innovatie wordt door te weinig klanten gebruikt", zegt ze. "We moeten dat soort dingen beter in de verf zetten."
Het telecombedrijf lanceerde vandaag zijn eigen 'cloud', een online opslag voor onder meer foto's, zoals die ook door onder meer Google en Dropbox wordt aangeboden. "De kracht van onze cloud is dat hij de andere clouds integreert en dat hij toegankelijk is via Belgacom TV", zegt de vice president. Klanten met een internetabonnement krijgen 2GB gratis, wie ook belt via Proximus heeft recht op 5GB. De dienst wordt in december getest bij 10.000 vrijwilligers, in de loop van 2014 krijgen alle klanten toegang.
Dominique Leroy wil niet ingaan op haar kansen om Didier Bellens op te volgen.
De dienst wordt getest via 10.000 vrijwilligers, waar kunnen we ons inschrijven, als het al niet te laat is?
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)