hallo allemaal
ik heb een probleem met mijn downloadsnelheid. ik heb een VDSL2 abbonnement bij scarlet met 4 up en 50 down en op speedtest behaal ik 3.5 up en 48 down. ik heb een 60 mbit abbonement bij hitnews maar bij het downloaden kom ik niet boven de 800kb uit!! komt dit doordat ze mijn verbinding knijpen? iemand enige ervaring hiermee?
knijpt scarlet usenetverbindingen?
- testertje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 68 keer
Hoeveel draadjes (threads) heb je tegelijkertijd?
Bij 50mbit kan je 20 connecties instellen, 60 mbit vind ik niet terug op de site.
Met of zonder SSL al eens geprobeerd?
Bij 50mbit kan je 20 connecties instellen, 60 mbit vind ik niet terug op de site.
Met of zonder SSL al eens geprobeerd?
Victory Not Vengeance
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
heb geen probleem met sunny usenet. 10 megabit pakket en haal netjes 1,2 - 1,3 megabytes
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
-
- Starter
ik hoop op die vraag en andere scarlet aangelegenheden binnenkort een definitief antwoord van scarlet te krijgen. ik ben namelijk hun vdsl2 abonnement aan het overwegen, en stuurde ze daarom eeen mailtje met de volgende vragen :
1) of hun modem/router/wifi combinatie bridged te configureren is, en indien niet of het toestel dan enkel als modem te gebruiken valt?
2) of zij net als telenet een heel scala aan poorten blokkeren?
3) of zij aan traffic shaping doen (doen ze allemaal, die isp's), en zo ja, of zij me konden op de hoogte stellen van hun beleid daaromtrent? zoals welk verkeer wordt aan banden gelegd en onder welke voorwaarden.
Na het lezen van talrijke post omtrent de talloze beperkingen die isps aan onze digitale hobby wensen op te leggen, leek het me aangewezen eerst vragen te stellen, vooraleer een betaling te doen.
of ze op deze vragen gaan antwoorden, dat is een andere kwestie. Maar kvond het het proberen waard.
[ Post made via mobile device ]
1) of hun modem/router/wifi combinatie bridged te configureren is, en indien niet of het toestel dan enkel als modem te gebruiken valt?
2) of zij net als telenet een heel scala aan poorten blokkeren?
3) of zij aan traffic shaping doen (doen ze allemaal, die isp's), en zo ja, of zij me konden op de hoogte stellen van hun beleid daaromtrent? zoals welk verkeer wordt aan banden gelegd en onder welke voorwaarden.
Na het lezen van talrijke post omtrent de talloze beperkingen die isps aan onze digitale hobby wensen op te leggen, leek het me aangewezen eerst vragen te stellen, vooraleer een betaling te doen.
of ze op deze vragen gaan antwoorden, dat is een andere kwestie. Maar kvond het het proberen waard.
[ Post made via mobile device ]
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Iets zegt me dat je geen zin had om even op het forum rond te kijken. Echter wel handig misschien om dit in de infobase op te nemen .
1) De sagem is te gebruiken als modem only
2) Er is geen saga aan poorten geblokkeerd.
3) Er is geen soort van geregeld verkeer. De enige die hier actief mee bezig is is telenet. Ze zetten ENKEL een blokkade op de maximum internent snelheid en die bedraagt 30 mbps down en 2,5 mbps up (in het geval van trio).
Wil je hogere snelheden kan je terecht bij tal van andere isp's zoals edpnet.
1) De sagem is te gebruiken als modem only
2) Er is geen saga aan poorten geblokkeerd.
3) Er is geen soort van geregeld verkeer. De enige die hier actief mee bezig is is telenet. Ze zetten ENKEL een blokkade op de maximum internent snelheid en die bedraagt 30 mbps down en 2,5 mbps up (in het geval van trio).
Wil je hogere snelheden kan je terecht bij tal van andere isp's zoals edpnet.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Scarlet beperkt niets, alle poorten (behalve poort 25) staan open.
De enige beperking eventueel is de 'zwakke' modem/router die gratis wordt meegeleverd. Maar daar kan je perfect een mouw aanpassen.
Oplossing: Sagem 3464 uitsluitend als modem gebruiken, Wifi uitschakelen en een PPPoE-verbinding via een eigen kwalitatieve router opzetten.
Via http://www.smallnetbuilder.com/lanwan/r ... harts/view kan je checken welke router de beste prestaties levert wat betreft Maximum Simultaneous Connections en LAN/WAN Throughput.
De enige beperking eventueel is de 'zwakke' modem/router die gratis wordt meegeleverd. Maar daar kan je perfect een mouw aanpassen.
Wellicht kan de processor van de Sagem 3464 al deze threads niet snel genoeg verwerken.mrmo schreef:met 30 threads
Oplossing: Sagem 3464 uitsluitend als modem gebruiken, Wifi uitschakelen en een PPPoE-verbinding via een eigen kwalitatieve router opzetten.
Via http://www.smallnetbuilder.com/lanwan/r ... harts/view kan je checken welke router de beste prestaties levert wat betreft Maximum Simultaneous Connections en LAN/WAN Throughput.
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Zou absoluut een probleem mogen geven hoor
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 2 keer
deze constructie heb ik al staan. ik heb de sagem modem gebrugt met een TPLINK TL-WDR3600. maar het ligt aan mijn synology, ik heb mijn usenetserver getest met een desktop pc met sabnzbd en daar haal ik makkelijk 5.6mbps download, dus dat wordt op zoek naar een zwaarder model nas.raf1 schreef:Scarlet beperkt niets, alle poorten (behalve poort 25) staan open.
Wellicht kan de processor van de Sagem 3464 al deze threads niet snel genoeg verwerken.mrmo schreef:met 30 threads
- honda4life
- Elite Poster
Met of zonder SSL? Moet het écht die maximale snelheid zijn? Dan gebruik je toch even de computer?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Je nas zou het moeten aankunnen.... Mijn NAS (buffalo linkstation) kan met gemak 1.2 halen via usenet en ik denk dat die hardware toch echt minder krachtig is dan die van synology.
Als je normale snelheden haalt bij andere downloads van internet naar je NAS ligt het niet aan je synology. Misschien is de snelheid in je usenet plugin mogelijk begrenst?
Als je normale snelheden haalt bij andere downloads van internet naar je NAS ligt het niet aan je synology. Misschien is de snelheid in je usenet plugin mogelijk begrenst?
-
- Starter
@honda4life
met ssl, ja dat is wel een must heb er ook couchpotato en sickbeard op draaien
@PumbaaH
ik heb het met nzbget getest gisteren en toen kwam ik op snelheden van 1.2mbps, wel wat beter maar niet de snelheid die ik zou moeten hebben, namelijk 5.6mbps. IK heb een DS210j en de processor en ramgeheugen zitten vaak aan het maximum, misschien van het weekend is formatteren en herinstallen en anders upgraden naar een 213+ die ik op het oog heb.
@PumbaaH
ik heb het met nzbget getest gisteren en toen kwam ik op snelheden van 1.2mbps, wel wat beter maar niet de snelheid die ik zou moeten hebben, namelijk 5.6mbps. IK heb een DS210j en de processor en ramgeheugen zitten vaak aan het maximum, misschien van het weekend is formatteren en herinstallen en anders upgraden naar een 213+ die ik op het oog heb.
- Razornord
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 17 keer
Ik heb hetzelfde probleem gehad als mrmo op een DS211j. Het was opvallend hoeveel resources sabnzbd innam (namelijk alle resterende CPU die beschikbaar was) zodat de synology onwerkbaar werd. Ik heb nu als tussenoplossing sabnzbd geïnstalleerd op een Ubuntu-pc en ik wil de file dan wegschrijven naar de synology (maar dat laatste lukt me nog niet ).
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Ik weet niet wat je zoal doet met je NAS. Mogelijk meer dan wat het beestje gaat aankunnen en dan lijkt het me inderdaad zinvol naar een zwaarder modelletje uit te wijken.
(Ik woon nog alleen dus geen last van anderen die gebruik willen maken van de NAS)
(Ik woon nog alleen dus geen last van anderen die gebruik willen maken van de NAS)
- honda4life
- Elite Poster
Je hoeft niet noodzakelijk de zwaarste cipher te gebruiken hé, tenzij je dat echt wil.mrmo schreef:@honda4life
@PumbaaH
Afhankelijk of jouw NAS GnuTLS of OpenSSL gebruikt, kan je dit ingeven (bij NZBGet is dit absoluut het geval).
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
Kan ook zijn dat Hitnews gewoon reseller is en een beperkte capaciteit afneemt van een grotere speler. Er zijn volgens mij de laatste weken pieken te noteren omdat er enkele zware en populaire bestanden zijn bijgekomen.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
-
- Starter
ik heb het nu opgelost. afgelopen weekend heb ik een DS213+ voor een schappelijke kunnen overnemen en nu na alles geinstalleerd te hebben haal ik snelheden van 5.6 tot 6.0mbps met SabNZBD en hou genoeg processorprocenten en geheugen over voor andere processen