DLM niet meer actief na installatie bbox3 ter vervang bbox2

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Joneszy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 08 jan 2010, 13:10
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 4 keer

Nadat ik mijn nieuwe bbox3 had geïnstalleerd viel ik van 70mbit sync terug op 30mbit sync. Dit is volgens hetgeen ik op het forum hier gelezen heb normaal en had ik ook verwacht.

Nu had ik ook verwacht dat dit automatisch weer zou verhoogd worden naar 50 en wat later weer naar 70. Aangezien dit na enkele weken nog niet gebeurd was,heb ik een lijntest uitgevoerd om te zien of er geen problemen waren. Het bleek dat er een 'probleem' was. En enkele dagen later stond er bij dat er een techn. interventie zou komen. Vandaag is die melding weg en is alles oké volgens de lijntest. Ik belde daarnet naar de technische dienst om te vragen wat nu het probleem geweest was, maar dit kon mij enkel vertellen dat DLM niet meer actief stond en wellicht niet meer actief zou worden en ik dus vastzit op 30mbit ???

Enig idee of deze info klopt? Ik zal het ook eens vragen aan Eva...

En ik dacht dat er ook een speciaal nummer bestond om je lijn eens te resetten, weet iemand dit nog?

=> update: Eva zegt dat er geen probleem is en dat de lijn wel goed is. Hopelijk dus binnenkort een beter profiel. .. technische dienst heeft blijkbaar geen goed zicht daarop of te weinig kennis.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Joneszy schreef:En ik dacht dat er ook een speciaal nummer bestond om je lijn eens te resetten, weet iemand dit nog?
0800 22424
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Joneszy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 08 jan 2010, 13:10
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 4 keer

is dit hetzelfde als een lijntest?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Ja, dat is een lijntest, maar de wegen van DLM zijn nog steeds ondoorgrondelijk.

Na een modemwissel kan het zijn dat je DLM definitief kwijt bent...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Joneszy schreef:is dit hetzelfde als een lijntest?
Je bedoelt de lijntest die je kan initiëren via e-services?
Ik denk het niet.
  • - De 0800 22424 lijntest zet je lijn terug op jouw provisioning profiel (30/6), en dan "kan" DLM terug starten
    - De e-services lijntest zet - volgens mij - jouw lijn niet terug, maar kijkt of er problemen zijn ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

In ieder geval heb ik van de technische dienst als antwoord gekregen dat de lijntest op e-services alleen aangeeft wat de staus is van je lijn en niks te maken heeft met het starten van DLM.
Joneszy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 08 jan 2010, 13:10
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 4 keer

ok, ik heb het nummer gebeld. Vorige keer dat ik dat eens gedaan heb stond ik vrij snel weer op 50 enz.

:beerchug:
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Bij mij na 6 weken een eerste verhoging en tweede verhoging 2 weken later
Joneszy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 08 jan 2010, 13:10
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 4 keer

nu al sinds 21 november aan het wachten op de verhoging, maar morgen komt sinterklaas! wie weet heeft hij meneer DLM ook bij zich, ik ben heel braaf geweest :P
SaXoKe
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 dec 2013, 20:46
Bedankt: 1 keer

Bij mij is de DLM terug sinds enkele dagen. K was mijn DLM ook kwijt na het vervangen van de BBOX2 door de 3.
K geloof dat de lijn om de 90dagen geconttroleerd wordt om te zien of je nog voldoet aan een DLM profiel.
Nu sta ik weer rustig op 50Mbps
Joneszy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 08 jan 2010, 13:10
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 4 keer

de sint is vandaag langsgekomen, ik sta weer op 50mbit :-D
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”