Kosten aansluiting nieuwe verkaveling
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 118 keer
Ik heb via een sleutel op de deur maatschappij een nieuwbouw gekocht in een nieuwe verkaveling. Maar er is blijkbaar geen Telenet verdeelkast binnen de 80 meter aanwezig (helpdesk gebeld). Bij een aanvraag van de aansluiting zou er dus een onbekende meerkost bijkomen. Het project bestaat echter uit 4 ééngezinswoningen. Hoe wordt dit praktisch gedaan dan? Betaalt de eerste van deze 4 die dit aanvraagt de kosten voor de netwerkuitbreiding en de andere 3 niets extra? Indien er een telefoonlijn ligt kan ik misschien beter voor Belgacom gaan tot dat er iemand anders Telenet heeft aangevraagd dan?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Kon de helpdesk je daar ook geen antwoord op geven ?
We kunnen er hier wel over speculeren (en dat is dat de eerste zal opdraaien voor de kosten)... maar dat lost weinig op.
Je kan natuurlijk ook altijd eens met de andere bewoners gaan praten en meteen de kosten delen door vier.
We kunnen er hier wel over speculeren (en dat is dat de eerste zal opdraaien voor de kosten)... maar dat lost weinig op.
Je kan natuurlijk ook altijd eens met de andere bewoners gaan praten en meteen de kosten delen door vier.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
Zou je niet verwachten van een "sleutel op deur" maatschappij dat die ook zorgen voor de aansluitingen op alle nutsvoorzieningen?
Dus ook een Telenet kabel binnentrekken, en een Belgacom "pre-installatie" ?
Bouwmaatschappijen die hier niet voor zorgen zijn toch de naam "sleutel op de deur" maatschappij niet waardig?
Dus ook een Telenet kabel binnentrekken, en een Belgacom "pre-installatie" ?
Bouwmaatschappijen die hier niet voor zorgen zijn toch de naam "sleutel op de deur" maatschappij niet waardig?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 244 keer
Ik dacht dat normaal de verkavelaar betaald om de nutsvoorzieningen in zijn verkaveling te brengen.
http://netaanleg.telenet.be/assets/pdf/ ... J09_NL.pdf
Hoofdstuk 1.1.4.8
Dat het een verplichting is dat weet ik dan weer niet. ( Netwerkpartner = de intercommunale die het netwerk fysiek beheerd, ik denk zo aan iverlek, intergem, ... )
http://netaanleg.telenet.be/assets/pdf/ ... J09_NL.pdf
Hoofdstuk 1.1.4.8
Dat het een verplichting is dat weet ik dan weer niet. ( Netwerkpartner = de intercommunale die het netwerk fysiek beheerd, ik denk zo aan iverlek, intergem, ... )
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 133 keer
Mijn neef heeft vorig jaar de grond naast zijn huis verkaveld. Ik heb hem horen zeggen dat hij veel moest betalen aan de verschillende nutsbedrijven. Dat was een voorwaarde om de verkavelingsvergunning te krijgen bij de gemeente.
Ik denk dus dat bij jou de verkavelaar dat moest voorzien hebben.
Ik denk dus dat bij jou de verkavelaar dat moest voorzien hebben.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1934 keer
Qua telecom is alleen de Belgacom-koperdraad onderworpen aan wettelijke verplichtingen. Een aansluiting zonder abonnement kost bij Belgacom daardoor slechts 30 euro in eender welke situatie op voorwaarde dat er een sleuf of wachtbuis op jouw privéterrein klaarligt.
Bij Telenet dient de aanvrager van een aansluiting zelf op te draaien voor alle kosten wanneer er nog geen coax ligt op minimum 80 meter van de deur.
Je zal dus jouw contract met de bouwfirma moeten nakijken om te checken of coaxaansluiting inbegrepen is in de prijs. Maar hoop er maar niet te veel op, meestal moet je voor de coaxaansluiting zelf opdraaien net zoals je bij sleutel-op-de-deur zelf opdraait voor tuinaanleg en schilderwerken.
[
Post made via mobile device ]
Bij Telenet dient de aanvrager van een aansluiting zelf op te draaien voor alle kosten wanneer er nog geen coax ligt op minimum 80 meter van de deur.
Je zal dus jouw contract met de bouwfirma moeten nakijken om te checken of coaxaansluiting inbegrepen is in de prijs. Maar hoop er maar niet te veel op, meestal moet je voor de coaxaansluiting zelf opdraaien net zoals je bij sleutel-op-de-deur zelf opdraait voor tuinaanleg en schilderwerken.
[

- ikkejonge
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
Ga bij de gemeente eens navragen welke nuts- en infrastructuurwerken zijn opgelegd in de verkavelingsvergunning. Normaal kan de verkavelaar niet verkopen zonder de nodige waarborgen hiertoe te hebben voorzien, anders kan hij geen verkoopbaarheidsattest van de gemeente bekomen.
Let wel of je effectief in een verkaveling valt. Groepsbouwprojecten zoals het bouwen van vier woningen in één aanvraag en splitsen na het water- en winddicht afwerken zijn vergund onder een gewone stedenbouwkundige vergunning. Hierbij heeft de gemeente soms onvoldoende tijd om de nutsmaatschappijen aan te schrijven en de voorwaarden in de vergunning op te nemen.
Let wel of je effectief in een verkaveling valt. Groepsbouwprojecten zoals het bouwen van vier woningen in één aanvraag en splitsen na het water- en winddicht afwerken zijn vergund onder een gewone stedenbouwkundige vergunning. Hierbij heeft de gemeente soms onvoldoende tijd om de nutsmaatschappijen aan te schrijven en de voorwaarden in de vergunning op te nemen.
Just enjoy life and don't whine about it.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 118 keer
Bedankt voor de antwoorden. Ik denk inderdaad dat het bouwen van de vier woningen in één aanvraag is gebeurd en het splitsen na het water- en winddicht gebeurt. Ik zal de gemeente hierover eens contacteren. Bij sleutel-op-de-deur moet je volgens mij ook zowat altijd de nutsvoorzieningen zelf aanvragen en betalen.
- ikkejonge
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
Eigenlijk zijn de vereisten elektriciteit, water, riolering, gas (zelfs niet altijd), telefonie en tv. In dergelijke gevallen kiezen ontwikkelaars dan soms inderdaad enkel voor Belgacom uit kostenoverweging.
Just enjoy life and don't whine about it.