probleem computer bij ne maat

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
gamefreak977
Premium Member
Premium Member

Ik gisteren arriveerde ik bij mijn maat om te LANen (1 on 1).
Ik ben bijna voort en we hebben nu just 1 uurke CS gespeelt.
Hoe komt dat vraag je je waarschijnijk af ?
Wel om te beginnen zat zijn nog maar pas geformateerde PC vol met virussen.
Het betreft hier om een medion PC en hij lijkt na elke format gewoon weer direct alle virussen binnen te halen.
Die PC word op een maand meer geformat dan bij mij op een jaar.
Ik wil al de ALDI dingen weg want ik denk dat de enige mogelijkheid is dat zich daarin virussen verschuilen.
Das nu allemaal het probleem niet.

Wat wel het probleem is:
Alle virussen zijn voor zover ik weet weg, ik heb er eerst stinger op los gelaten dan antivir.
Antivir geunistalt en norton anti virus 2004 op geinstaleert samen met systemworks 2003.
Maar als ik het probeer te openen toont hij even aan dat hij bezig is om daarna niets weer te geven van norton.
Weet er iemand wat dit probleem kan veroorzaken en vooral wat ik eraan kan doen de volgende keer dat ik hier kom zodat ik miojn maat zijn PC eens virus vrij kan houden.
Want elke keer dak hier kom moek voor da we kunnen LANen meestal een uur virussen bestrijden.
Verder zijn er niet echte problemen denk ik.

Alvast bedankt
foxxy girl
Pro Member
Pro Member

dat probleem met norton komt door een virus geloof ik.

download even de avg virusscanner (http://www.grifsoft.com).

zoek ook de nieuwe versie van ad-aware (http://www.lavasoftusa.com)
Gast

gamefreak977 schreef:Ik wil al de ALDI dingen weg want ik denk dat de enige mogelijkheid is dat zich daarin virussen verschuilen.

dan zou medion snel falliet gegaan zijn., en zover ik weet zijn virussen altijd software matig en kan mindere hardware geen virussen veroorzaken. :roll: misschien moet je vriend eerst eens wat minder naief leren omgaan met een pc;....
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

1/ ALDI-dingen??? Wat bedoel je daarmee? De Medion software? Daar gaan zich heus geen virussen in verschuilen.

2/ Staat die PC unupgedate op inet aangesloten? Zo ja, dan zal deze overspoeld worden door wormen.

3/Zou je aub je zinsbouw een beetje willen corrigeren en komma's zetten waar nodig :wink:, zoals het er nu staat leest dat verschrikkelijk moeilijk.

<EDIT>Blijkbaar was iemand me voor op punt 1</EDIT>
Laatst gewijzigd door The_Borg 29 aug 2004, 13:47, in totaal 1 gewijzigd.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Akira
Elite Poster
Elite Poster

ne pc overleeft nie lang op het internet zonder antivirus, format hem installeer windows ZORG DAT EM NIET VERBONDEN IS! Installeer een AV, scan eerst, mazak verbinding haal de updates en scan weer

maar aan uit je uitleg leid ik af dat ie geen av installed heeft( ik heb er eerst stinger op los gelaten dan antivir. Antivir geunistalt en norton anti virus 2004 op geinstaleert samen met systemworks 2003)
tsja met zulke dingen heb ik nu eenmaal geen medelijden, eigen schuld dan
de pispaal <<
Naajk

Het is niet de hardware dat problemen stelt. (Aldi heeft daar niks mee te maken).

Als je de pc installeert :

Welke Windows versie gebruik je?
Gebruik een Win 2000 of XP bij voorkeur. (Nog beter is Linux, dan heb je geen virusproblemen maar dat is een discussie dat ik hier niet wil voeren.)
Win 2000 of XP omdat die dus nog support krijgen van MS.

Ga naar www.windowsupdate.com en installeer alle laatste patches. (Doe dit regelmatig of activeer de service die automatisch de patches download en installeert)
Installeer een firewall en een goede antivirus software en hou die ook up to date. (Een gratis firewall is bv www.zonealarm.com en een gratis antivirus is bv www.avast.com, home edition)

Open nooit verdachte mails en blokkeer attachements die mogelijks virussen zouden kunnen bevatten (.exe, .com, .pif enz...)

Een goede computerhygiëne is van groot belang : Denk 2 keer na eer je iets installeert of open doet...
Weetgraag
Erelid
Erelid
Contacteer:

Het kan zijn dat je MBR(MasterBootRecord) geinfecteerd is
lees er hier meer over
http://www.itsecurity.com/asktecs/apr3702.htm
Een Bios clear is ook een optie!!

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
SasAtWork

Gamefreak,

EERST Norton Antivirus 2004 én dan Systemworks 2003 is gewoon om problemen vragen hé. Want in systemworks 2003 zit ook Norton Antivirus 2003, en volgens mij zullen er bij de install van systemworks 2003 gewoonweg een aantal bestanden overschreven zijn van Norton Antivirus 2004.

En wat die virussen betreft ... als je vriend bijvoorbeeld altijd zijn PC terug herinstalleert met een ALDI master/restore CD kan dat best wel eens zijn dat hij direct terug virussen krijgt. Vooral als hij met het internet verbonden is, en geen firewall heeft. Een ongepatchte windows zal reeds geïnfecteerd worden met RPC-DCOM exploits binnen de 20 minuten na de eerste connectie met het internet. En eens je zo eentje binnen hebt is het hek van den dam. Als je dan ook nog eens zoals jij en je vriend (blijkbaar toch), 2 naieve jonge kerels bent die denken dat ze weten waar ze mee bezig zijn, tja .. dan heb je zulke zaken inderdaad voor.

Ik geef je een TIP: Als je een PC wil herinstalleren. Download EERST de updates/drivers/patches, zet die op een cd ofzo, en herinstalleer dan pas je PC en gebruik die drivers/updates/patches alvorens te connecteren met het internet. Dat is zowat de enige manier voor mensen die er niet al te veel van kennen om dit een beetje deftig te doen zonder kleerscheuren.

Grtz,

Sasuke
guess_who
Member
Member
Contacteer:

aldi = slecht :roll:
yeah right.
ik gebruik mss ook nie zoveel die medion pakketten (behalve dan die powercinema en powerdirector), maar als ik ze gebruik ben ik er erg tevreden van.
erg goed komt dat ook niet over om het op de aldi/medion te steken :?
Styno
Elite Poster
Elite Poster

guess_who schreef:erg goed komt dat ook niet over om het op de aldi/medion te steken :?

Vandaar dat hij het hier dus komt vragen, want hij snapt het zelf ook niet meer.

Gamefreak977, kan je de volgende info meegeven?
- windows versie
- internet connectie (dsl / telenet / router / firewall ... )
- als je spreekt van virussen, over welke heb je het dan?

sas schreef:Ik geef je een TIP: Als je een PC wil herinstalleren. Download EERST de updates/drivers/patches, zet die op een cd ofzo, en herinstalleer dan pas je PC en gebruik die drivers/updates/patches alvorens te connecteren met het internet.

En het is nog leuker als je op internet moet zijn om de drivers van je modem af te halen ;) ;) ;) been there...

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
Squirtle
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

Die ALDI PCs zijn *NIET* slecht he gasten, ik heb daar nog nooit ne virus op gehad :roll:
ik heb er wel die vodden XP afgegooid en er proper nen 2000 op gezet + norton, en ik sluit inet pas aan van zodra firewall en antivir up and running zijn en dan download ik direct de updates, gevolgd door service packs enzo

btw, uwe maat format dan toch al zijn partities neem ik aan? medion heeft nog zo'n backup partitie vanwaar ge powerdvd enzo kunt installen
gamefreak977
Premium Member
Premium Member

Ik kon nu pas weer reageren.
Nu zit ik alweer thuis maar de volgende keer wilk dat probleem uit de weg ruimen voor eens en altijd.
Ik weet heus wel waar ik met bezig ben hoor, als je norton anti virus al geinstalt hebt moet je dat niet instaleren bij systemworks.
Heb dat op dezelfde manier op al me PC's hier gedaan en dat werkt perfect.
En voor ik systemworks instaleerde opende hij ook al niet.

Hij format nooit zijn PC, hij steekt er enkel die repair CD in.
Dat wilk er nu allemaal afsmijten die back up partities, als da kan tenminste want volgens mij hebben virussen die bestanden geinfecteert ofzo.
't lijkt me sterk dat hij op ongeveer 2 dagen zoveel wormen kan binnenhalen, waaronder ene die windows update geinfecteert had.
Nogmaals ik weet waar ik mee bezig ben, ik zeg niet dat hij weet waarmee hij bezig is ;)
Aangezien hij allang alle updates geinstaleert had moest hij weten waarme hij bezig is.
Maar vind dat hij toch te snel virussen krijgt, ik wacht soms enkele dagen voor ik da instaleer en heb nog nooit last gehad van virussen sinds dak kazaa verwijderd heb.

Ik beschuldig dus den ALDI nie ik zeg gewoon dat er zich misschien virussen ingenestelt hebben en aangezien die partities nooitt geformat worden als je zo'n repair CD insteekt, neem toch aan dat da zo gaat want daar ken ik niets van.
Ik denk dat het zijn zus is die onvoorzichtig omgaat tijdens het surfen op die PC, want nadat zij ff gesurft had, hebk scan gedaan met stinger, want norton wou niet starten zoals iedereen nu wel weet, en er bevonden zich 2 nieuwe wormen in temp inet files.
Zijn kazaa lite, die er nu nog niet op geinstaleert was, doet aan heel dat virus gebeuren ook geen goed.

Maar deze keer had hij zonder kazaa op enkele dagen al zoveel virussen en wormen.
Lijkt me verdacht want ik kan nog veel langer zonder scanner virusloze PC behouden, daarmee dat ik zeg dat er misschien virussen in de ALDI partities zitten.
Ik ga nooit een woord verkeerd zeggen over hardware van ALDI, kweet dak da vroeger wel al eens gedaan heb maar daar moetk dus op terug komen.
BTW ik heb die PC niet geformat dus je kan me niet verwijten dak da slecht gedaan heb.
Als ik PC format vliegt er dezelfde dag nog beveiliging en updates op.
En ja, ik weet dak mezelf meerdere malen herhaald heb in deze post.

@styno
Het waren het grootste deel wormen.
Hij heeft een DSL verbinding en windows XP pro.
Geen router of firewall

@Weetgraag:
Zo'n antwoord hoor ik (graag).
Zal sebiet eens kijken of het dat zou kunnen zijn ;)

PS: Ik verschuldig mij voor gebrek aan deftige zinsbouw in de eerste zin maar het moest allemaal wat snel gaan, aangezien ik in enkele momenten al weg moest.
Ik hoop dat het in deze post wat beter is, heb meestal zoveel mogelijk erop gelet ;)
Weetgraag
Erelid
Erelid
Contacteer:

Ik twijfel geen seconde dat je weet waar je mee bezig bent,
zoals je zelf schrijft.
- Alle backuppartities afgooien en ook de zus van je maat er afgooien :wink:
Als hij geen format doet en steeds de recoverycd's gebruikt kan je nooit een "clean" install hebben want de temps van die reinstalls blijven staan op de backup partities.
Ik ga voor een infectie van de MBR maar zeker is dat nu ook niet,
ga voor een format en reinstall zoals jij het doet en kijk wat er gebeurd.

Veel succes

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
gamefreak977
Premium Member
Premium Member

Ja maar tis omdat ik ergens in iemands post heb zien staan van kinderen die niet weten waarmee ze bezig zijn.
En iedereen die me kent zou toch moeten weten dak toch wel redelijk goed weet waarmee ik bezig ben, over me vriend gaak nu niets zeggen.
Mensen mogen dat posten van mij (en dus ook over mij) maar niet als ze het volledige verhaal niet kennen.
En sasatwork maakte zijn opmerking terecht, ik had zo'n fout inderdaad kunnen begaan.
En ik twijfel niet in aan de goede bedoelingen van mijn mede UBers, met uitzonderingen natuurlijk :twisted:
Styno
Elite Poster
Elite Poster

Inderdaad, een recovery gaat geen format/clean install doen.
En bij trojans en wormen zou ik een format aanraden, reinstall van het OS zonder connectiviteit naar het internet en pas na virusscanner + firewall het internet terug aansluiten en updates draaien.

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
gamefreak977
Premium Member
Premium Member

Kijk dat bedoel ik dus, ik zeg niet dat die ALDI dingen slecht zijn.
De hardware is voor die prijs zeer mooi, al hoewel ik mijn PC's goedkoper koop maar tenslotte heeft iedereen ook niet het geluk van een neef te hebben die zijn eigen hardware bedrijf heeft.
Tis vooral die repair discs waark niet zo voor ben.
De volgende kaar al die repair partities verwijderen en alles formatten.
En windows XP pro opzetten int Engels want NL hebk niet.
En zie niet in waarom dat NL zou moeten zijn.
Op Engels is het ook makkelijk kan ik SP2 instaleren en daarmee ook alle updates voor SP2 en hoef hem nog steeds niet op het internet te verbinden.
Squirtle
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

ik heb mijn recovery cd nog nooit geprobeerd dus ik weet niet wat dat ding doet, ik heb altijd gedacht dat die gewoon een quick format deed en dan een image ging terugzetten zoals ik vroeger al bij andere pc pakketjes gezien heb (ten tijde van win me)
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”