Kan je een overgekochte decoder die nog geregistreerd staat op de de lijn van de verkoper zonder probleem aansluiten op je lijn
en wordt die dan automatisch op je lijn geregistreerd of moet er een bepaalde procedure gevolgd worden.
overgekochte decoder registreren
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
De V3 kan daar moeilijk over doen, de nieuwere zouden geen probleem mogen geven.
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Ook hier twee tweedehands decoder in huis (V4) en geen enkel probleem.
Ik vermoed at beide toestellen nog geregistreerd stonden op vorige eigenaar.
Na kortstondig te spelen was het ermee gedaan, lijnnummer ingeven en absoluut geen problemen mee.
Ik vermoed at beide toestellen nog geregistreerd stonden op vorige eigenaar.
Na kortstondig te spelen was het ermee gedaan, lijnnummer ingeven en absoluut geen problemen mee.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Weet er iemand hoe dit juist in zijn werk gaat als je een decoder aansluit die nog geregistreerd staat bij een ander eigenaar.
Bij het aansluiten op je lijn wordt dit op één of andere manier automatisch gecontroleerd of deze decoder aan het juiste telefoonnummer gekoppeld is?
Bij het aansluiten op je lijn wordt dit op één of andere manier automatisch gecontroleerd of deze decoder aan het juiste telefoonnummer gekoppeld is?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Het is het Mac adres dat gekoppeld is in het systeem en gelinkt is bij het verlaten van stock aan klantenbestand, maar da's niet meer zo bij V4 en V5, een check wordt daar niet echt gedaan en die kan je dus vrij gebruiken (niet zoals bij Telenet, als je kabel hebt en digicorder van elders kan je deze meestal niet lang gebruiken, zeker niet als je zelf geen huurt).
-
- Elite Poster
Ok, je zegt
>>>>> "een check wordt daar niet echt gedaan en die kan je dus vrij gebruiken"
maar wat is dan de reden dat er om je lijnnummer gevraagd wordt zoals hierboven geciteerd werd :
>>>>>> "Na kortstondig te spelen was het ermee gedaan, lijnnummer ingeven en absoluut geen problemen mee."
Is dat dan niet om het mac adres te koppelen aan je lijnnummer of is het andere reden?
>>>>> "een check wordt daar niet echt gedaan en die kan je dus vrij gebruiken"
maar wat is dan de reden dat er om je lijnnummer gevraagd wordt zoals hierboven geciteerd werd :
>>>>>> "Na kortstondig te spelen was het ermee gedaan, lijnnummer ingeven en absoluut geen problemen mee."
Is dat dan niet om het mac adres te koppelen aan je lijnnummer of is het andere reden?
- honda4life
- Elite Poster
lijnnummer: identificatie
Ik denk dat dit vooral voor het gemak gedaan is, je gebruikernaam op zo'n afstandsbediening intypen is vast niet zo handig of er bestaat geen virtueel klavier in de decoder,...
Ik denk dat het kortstondig spelen mogelijk was doordat er beeld was, voor identificatie wordt gedaan.
Ik denk dat dit vooral voor het gemak gedaan is, je gebruikernaam op zo'n afstandsbediening intypen is vast niet zo handig of er bestaat geen virtueel klavier in de decoder,...
Ik denk dat het kortstondig spelen mogelijk was doordat er beeld was, voor identificatie wordt gedaan.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
Als je een aangekochte decoder (die geregistreerd stond op de verkoper) aansluit in de plaats van je eigen huurdecoder,
dan moet er iets op één of andere manier gedetcteerd worden dat het om een andere decoder gaat want anders zou er toch niet gevraagd worden om je lijnnummer in te voeren.
dan moet er iets op één of andere manier gedetcteerd worden dat het om een andere decoder gaat want anders zou er toch niet gevraagd worden om je lijnnummer in te voeren.
- honda4life
- Elite Poster
Ik spreek wel over reeds opgezegde abonnementen van de vorige verkopers, maar inderdaad.
Wat is het probleem nog, het werkt hoor
Wat is het probleem nog, het werkt hoor
-
- Elite Poster
Ja maar dat is het juist dat ik niet weet of het abonnement opgezegd is van de verkoper van deze V4 decoder en daarmee dacht ik dat het zou kunnen problemen geven als ik hem bij mij aansluit op mijn lijn !
Stel dat het niet opgezegd is zou dit dan lukken denk je, volgens de uitleg die je al gegeven hebt veronderstel ik van wel !
Stel dat het niet opgezegd is zou dit dan lukken denk je, volgens de uitleg die je al gegeven hebt veronderstel ik van wel !
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 35 keer
De registratie is volgens het mac adres en lijnidentificatienummer. Je kan die laten unassingen door BGC of door een technieker hier op het forum.
Maar als het "systeem" voor enkele maanden geen trafiek registreerd over die decoder en over de lijnummer waarmee de decoder assinged is ,word deze automatisch geunassinged en gaat je na enkele maanden terug een lijnnummer moeten ingeven.
Ik weet niet als die nog op vorige eingenaar assinged is ,deze ook de nPVR opnames gaat delen en dat jij die kan raadplegen. Zo ook de eventuele aankopen.
Maar ik vermoed van niet, zou een groot security issue zijn.
Maar als het "systeem" voor enkele maanden geen trafiek registreerd over die decoder en over de lijnummer waarmee de decoder assinged is ,word deze automatisch geunassinged en gaat je na enkele maanden terug een lijnnummer moeten ingeven.
Ik weet niet als die nog op vorige eingenaar assinged is ,deze ook de nPVR opnames gaat delen en dat jij die kan raadplegen. Zo ook de eventuele aankopen.
Maar ik vermoed van niet, zou een groot security issue zijn.
-
- Elite Poster
Het is onderander ook daaraan dat ik dacht , niet alleen die nPVR maar als die verkoper ook een boeket had b.v..b dan zou het kunnen dat ik eventueel ook dit boeket kan aanspreken als ik die op mijn lijn hang.
Daarom stelde ik mij de vraag zou er dan geen controle gebeuren als je zo'n decoder op je lijn hangt en dat er dan ergens kan gedetecteerd worden dat die nu bij iemand anders staat.
Het mac adres is natuurlijk dezelfde maar of er dan ook gecontroleerd wordt, (of kan gekontroleerd worden) dat hij nu op een andere lijn(lijnnr.) hangt dat is wat ik mij afvraag!
Daarom stelde ik mij de vraag zou er dan geen controle gebeuren als je zo'n decoder op je lijn hangt en dat er dan ergens kan gedetecteerd worden dat die nu bij iemand anders staat.
Het mac adres is natuurlijk dezelfde maar of er dan ook gecontroleerd wordt, (of kan gekontroleerd worden) dat hij nu op een andere lijn(lijnnr.) hangt dat is wat ik mij afvraag!
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 35 keer
het is zoals ik in mijn vorige post zeg. Als er een X aantal maanden geen traffiek gebeurt op dat mac adres op die bepaalde lijn waar die gekoppeld staat. dan wordt die automatisch unassinged
-
- Elite Poster
Neen dit moet ik allemaal nog uitproberen , maar ik wou eerst zoveel mogelijk informeren of je dit zonder problemen kunt doen, een nog reregistreerde decoder van iemand anders, op je lijn aansluiten. In ieder geval als je uw eigen decoder een factory reset geeft moet je geen lijnummer ingeven dit heb ik al dilwijls moeten doen.
-
- Elite Poster
Dat is wel raar als je het mij vraagt !
dit heb ik nog nooit moeten doen bij een factory reset of is dit dan verandert bij de V5 !?
Ik heb dit al zo dikwijls met de V3 en de V4 moeten doen en nog geen enkele keer werd er om een lijnnummer gevraagd
dit heb ik nog nooit moeten doen bij een factory reset of is dit dan verandert bij de V5 !?
Ik heb dit al zo dikwijls met de V3 en de V4 moeten doen en nog geen enkele keer werd er om een lijnnummer gevraagd