Lage Downstream

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Filipke
Starter
Starter

Sinds januari dit jaar hadden wij 30/2, in augustus zijn onze waarden gedaald naar 25/2, 2 weken geleden belde ik naar de Technische dienst van Belgacom, indien het mogelijk zou zijn ons eventueel terug op een hoger profiel te plaatsen, daar onze waarden goed zijn, Downstream Training Margin: 25.9db, attenuation 14.7 db. De dienst ging het nakijken, ze hebben een lijntest gedaan, nadien kregen we een profiel die nog lager stond als voordien, eerst 30/2, dan 25/2 & na mijn telefoontje 20/2. Volgens verschillende berichten hier op het forum moet ik nu wachten tot DLM bij ons terug voorbijkomt. Vraag ik me nu toch af of DLM welk actief staat op onze lijn? Kan mij iemand helpen aub?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Het is natuurlijk logisch dat je nadat ze hun lijntest gedaan hebben dat je terugvalt op je provisioning profiel van 20/2,
nu moet de DLM terug zijn werk doen.
Normaal zou je al een verhoging kunnen krijgen binnen de 4 a 6 weken , kan ook vroeger na ongeveer 10 dagen maar het kan ook pas na maanden !

Er zijn hier mensen op het forum die van BGC zijn en dit inderdaad kunnen te weten komen,
normaal gezien kunnen de mensen van BGC callcenter dit ook navragen en weten of je dlm actief staat op je lijn,
wat hoogst warschijnlijk wel zo zal zijn.
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

Dat laatste met een korrel zout nemen. Sinds augustus stond ik op 30/6 en Eva en callcenter vertelden me dat DLM actief was.
Dankzij techniekers hier op het forum ben ik te weten gekomen dat dit absoluut niet het geval was.
Victory Not Vengeance
Filipke
Starter
Starter

dank voor de snelle reactie, komt me inderdaad bekend voor, volgens Eva stond DLM twee weken geleden niet meer actief, maar zou toen onmiddellijk actief geplaatst worden, na 10 dagen mogelijkheid tot verhoging indien de waarden OK zijn, hier op het forum spreken ze zelfs van maanden, geduld zeker.......
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

Ja, je kan idd 10 dagen wachten. Bij mij was het zelfs na reeds 9 dagen naar 50/6 en nog eens 9 dagen later 70/6.
Indien een technieker hier meeleest en je lijn wilt nakijken...
Of lees hier even op het forum en je ziet zo wie de techniekers zijn en contacteer ze via PM.
Victory Not Vengeance
jackho
Elite Poster
Elite Poster

of zich voordoen als technieker :wink: nee alle hekheid op een stokje , maar is er een snelle manier om te weten wie technieker is bij BGC tussen de forumleden?
Filipke
Starter
Starter

Dat zou interessant zijn :-)
firedrop
Starter
Starter

Ik heb de indruk dat mijn snelheid aan de lage kant is in verhouding met mijn lijnwaarden.
Moet de DLM dit niet verhogen? Of is mijn afstand tot de centrale te groot?

Code: Selecteer alles

* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
                        download          upload
Line:                  20048 kbps        2040 kbps
Modem max:             43756 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        35925 kbps         7527 kbps Estimated!
Profile:               8d
Line length:           499 m Estimated!
Training margin:       19.2 dB
Attenuation:           13.2 dB
Lijntest.be zegt alleszins dat ik 30mb zou moeten kunnen halen...
Ik vind het allemaal nogal verwarrend, iemand die licht kan werpen op de zaak voor mij?
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Da's denk ik op het randje. Het zal vooral de afstand zijn die de doorslag gaat geven vermoed ik.

"De zaak" is ook zo'n uitgebreid gegeven als het op Belgacom snelheden aankomt. :D Informatie over hoe het allemaal in elkaar zit vind je met hopen op het forum al.
firedrop
Starter
Starter

Mja, ik heb al ettelijke uren op het forum doorgebracht, in de hoop het wat te doorgronden :)

Ben ik verkeerd als ik denk dat, zelfs met mijn huidig 20mb profiel, de DLM hier toch iets aan kan doen?
Als ik het goed begrepen had, dan verhoogt de DLM een 20/2 profiel naar 30/2 of 25/2, niet?
jackho
Elite Poster
Elite Poster

Een verhoging zit er eventueel nog in o.a. op voorwaarde dat de anderen die op dezelfde verspreidingskabel zitten niet te veel gestoord worden b.v. door een verhoging aan u toe te kennen , je kunt niet alles afleiden uit dit VDSL2TOOL, zie het meer als een leidraad !
Filipke
Starter
Starter

* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
download upload
Line: 20048 kbps 2040 kbps
Modem max: 57232 kbps n/a Estimated!
Calculated max: 46990 kbps 9845 kbps Estimated!
Profile: 8d
Line length: 501 m Estimated!
Training margin: 25.8 dB
Attenuation: 14.8 dB
[/code]
Dit zijn mijn waarden, na telefonisch contact verlaagd naar profiel 20/2, vroeger 30/2, ben reeds 3 weken aan het wachten op verhoging na lijntest, toch zijn deze waarden niet slecht. Wat denken jullie?
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Langer wachten :)
jackho
Elite Poster
Elite Poster

Inderdaad er zit een verhoging in , nog best wat geduld ,