Dag iedereen
Ik heb momenteel een ADSL2+ lijn van EDPnet die ik eventueel zou willen upgraden naar VDSL. Ik heb dit tot nu toe nog niet gedaan omdat ik een 12/1 profiel zou krijgen wat niet/amper sneller zou zijn dan de 10,97/0,636 die ik nu via ADSL haal.
Echter onlangs wou ik nog eens checken of dit verbeterd zou zijn, en met (gedeeld) succes.
Als ik met mijn adres probeer, zou ik op een 30/2 komen voor VDSL of 16/10 bij VDSL High Upload.
Als ik echter met het telefoonnummer probeer, is VDSL leeg (staat echt op 0 voor beide), maar nog steeds 16/10 bij High Upload.
Mijn vraag is dus, welke van de 2 klopt het meeste, en wat lijntest geeft, wat zijn de garanties dat dit ook effectief klopt?
Alvast bedankt
Betrouwbaarheid lijntest.be
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Meestal mag je er wel grotendeels op af gaan, al is er geen garantie.
Het lijkt echter niet onmogelijk, maar het verschil nu al tussen ADSL en VDSL is groter dan je in theorie/op papier in cijfers ziet.
Sowieso doen zou ik zeggen.
Het lijkt echter niet onmogelijk, maar het verschil nu al tussen ADSL en VDSL is groter dan je in theorie/op papier in cijfers ziet.
Sowieso doen zou ik zeggen.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 2 keer
Mja hoe zit het dan met het verschil tussen mijn adres en telefoonnummer. Is daar een verklaring voor?
Stel dat ik met een high download profiel maar 12/1 kan krijgen, kan ik dan met een high upload profiel toch nog steeds die 16/10 halen die men zegt? Of wordt mijn lijn daar opeens erg onstabiel van.
Stel dat ik met een high download profiel maar 12/1 kan krijgen, kan ik dan met een high upload profiel toch nog steeds die 16/10 halen die men zegt? Of wordt mijn lijn daar opeens erg onstabiel van.
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
geef je een BELGACOM telefoonnummer in?Génicus schreef:Mja hoe zit het dan met het verschil tussen mijn adres en telefoonnummer. Is daar een verklaring voor?
want als je bv het telefoonnummer van edpnet (een voip lijn) ingeeft, kan je daar geen (correcte) resultaten mee krijgen.
lijntest.be baseert zich op BIJ BELGACOM gekende gegevens mbt telefoonlijnen, koperbundels, rops, ...
in principe als je een BELGACOM telefoonnummer ingeeft, zouden je gegevens moeten overeenkomen met die van je adres.
geef je echter een nummer in dat niet door belgacom gekend is (dus niet van hun is), dan zullen die gegevens enkel correct zijn op adres.
en lijntest.be is vrij correct/betrouwbaar, maar onthou dat je maximum op 30/6 geprovisioneerd zal worden, dus voor bv 50/6 moet je altijd wachten tot DLM passeert. (dacht ik dat ook geldig is voor edpnet, of mis ik me hierin?)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Volgens mij krijg je dan ook geen resultaat te zien en is de vraag als je een telefoonnummer invoert die van Belgacom is waarom krijg je soms verschillende resultatan tussen het ingeven van dit bij bgc bekend nummer en de methode waarbij je uw adres invoert.geef je echter een nummer in dat niet door belgacom gekend is (dus niet van hun is), dan zullen die gegevens enkel correct zijn op adres.
Dit is iets wat o.a. mijn gebuuer voorhad enkele jaren geleden als hij de test uitvoerde op zijn TF nummer en dan op zijn adres, toen hij zich op VDSL wilde aansluiten ?
- Joachim
- ISP Staff
- Twitter: jslabbaert
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 382 keer
Dat geldt inderdaad ook voor edpnetSplitter schreef:onthou dat je maximum op 30/6 geprovisioneerd zal worden, dus voor bv 50/6 moet je altijd wachten tot DLM passeert. (dacht ik dat ook geldig is voor edpnet, of mis ik me hierin?)
Normaal is een telefoonnummer check (enkel belgacom telefoonnummer) betrouwbaarder dan een adres-check.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Ik wil je wel geloven, maar bij mijn gebuur was dat juist andersom en ik heb dit bij andere mensen nog gehoord, dat je beter eens op adres zoekt
Als we duidelijk het verschil weten tussen de gegevens die op telefoonnummer gevonden worden en op adres dan is het misterie opgelost mss![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ik spreek hier nu wel enkel en alleen voor bij Belgacom gekende nummers, bij mij is in ieder geval het resultaat op TF nummer en op adres het zelfde zoals het hoort !
Als we duidelijk het verschil weten tussen de gegevens die op telefoonnummer gevonden worden en op adres dan is het misterie opgelost mss
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ik spreek hier nu wel enkel en alleen voor bij Belgacom gekende nummers, bij mij is in ieder geval het resultaat op TF nummer en op adres het zelfde zoals het hoort !