Telenet pushed Yelo interface naar Digicorder op 13/11

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Beste Whoppa-klant,

De troeven van Yelo TV op je tablet en smartphone ken je al. Nu kan je daar ook op je tv van genieten: zo hebben we het TV-menu een make-over gegeven. 't Is handiger, vlotter, 't ziet er beter uit en 't kost niks:

En voor al dat leuks hoef je niets te doen.

In de loop van woensdag 13 november wordt alles automatisch geïnstalleerd. Zet je digicorder dus niet uit en plan geen opnames. Wees gerust: je opnames blijven bewaard. We sturen je nog een herinnerings-sms. Op kanaal 444 en telenet.be/voorna ontdek je alvast alle nieuwigheden.

Wil je liever nu nog geen installatie van het nieuwe TV-menu op je televisie? Klik hier. (de link is gepersonaliseerd dus die kan je zelf in de mail vinden).
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Ik heb de Yelo interface al een paar weken en het is wennen.
Gebruikersavatar
williamh
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 okt 2012, 19:02
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 2 keer

Heb Yelo reeds sinds het mogelijk was die zelf te installeren via pag. 444.
Even alles uitproberen, hier werkt het perfect.
Handig vind ik het dat je gedurende de dag opnames kunt programmeren op je computer, T.V. hoeft aan te staan.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

williamh schreef:Handig vind ik het dat je gedurende de dag opnames kunt programmeren op je computer, T.V. hoeft aan te staan.
Daarvoor heb je heus geen Yelo interface nodig op je decoder... dit is trouwens iets dat al heel lang gaat (zelfs voor mensen met oude SD decoders).
williamh schreef:Heb Yelo reeds sinds het mogelijk was die zelf te installeren via pag. 444.
Aangezien ik nog steeds een oude TV heb kan dit niet vanwege geen HDMI... hopelijk verprutst de upgrade op 13 november dat niet (al het geluk dat het geen vrijdag is :-) )
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Ik heb geen yelo menu en kan ook via de pc alles programmeren. Voor mij hoeft dat nieuwe menu absoluut niet en ook voor mijn ouders niet. We wachten dus hopelijk op de mail alvorens alles ineens zo staat.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Ik had vorige week ook toevallig gezien dat je op zender 444 blijkbaar de mogelijkheid krijgt om de software van je Digibox te upgraden. Ik was tempted maar heb het dan niet gedaan omdat er tijd geleden toch berichten waren dat hun nieuwe interface behoorlijk traag is op de oude Digiboxen ? Hopelijk is dat ondertussen beter, want nu hebben we dus blijkbaar niet meer de mogelijkheid om het niet te installeren.

EDIT: http://klantenservice.telenet.be/conten ... ieuw-model : dus ik neem aan dat oude Digiboxen gewoon de huidige (oude) interface behouden...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Tomby schreef:Hopelijk is dat ondertussen beter, want nu hebben we dus blijkbaar niet meer de mogelijkheid om het niet te installeren.
Toch wel... in de mail zit een link naar een pagina waarop je kan aangeven dat je de Yelo interface NIET wil.

Met stapt dus op 13 november over van een opt-in naar een opt-out.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Ok, tnx. Heb hier geen mail gekregen, dus vermoed dat ze die selectief enkel naar mensen met een AD-2100 sturen en de AD-2000 gewoon sowieso op de huidige interface blijft.
remus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 28 dec 2009, 15:05
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 15 keer

Ik heb een AD-2100 maar geen mail gehad?
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Ik heb zojuist de stap dan maar gezet op mijn AD-2100 en wou dat ik het niet gedaan had :(

Naar mijn eerste aanvoelen gaat het geheel trager (soms houteriger). Er wordt bovendien te veel plaats ingenomen, voor niets of zelfs minder dan vroeger (bv. zender info onderaan bij zappen). De vorige interface was meer minimalistisch en naar mijn eerste aanvoelen overzichtelijker en informatiever. In de huidige interface schuift alles ook altijd maar mee voor de lol. In de TV gids bij zender 1 krijg je lekker de gids mee van de 3 (radio)zenders ervoor... nutteloos en enkel en alleen maar omdat men altijd maar alles wat geselecteerd is centraal wil. In de vorige interface had je tenminste een zo goed als statische gids waardoor je kon navigeren voor extra informatie of instellingen, nu is het bij elke navigatie aanpassen en je hoofd er bij houden.

Mogelijk went het nog wel, maar voorlopig noem ik het een achteruitgang!

PS: ook geen mail gehad trouwens, wel over een vernieuwde webmail-interface, maar niet over Yelo.
Hakki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 12 dec 2011, 15:33
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 22 keer

NuKeM schreef:Ik heb zojuist de stap dan maar gezet op mijn AD-2100 en wou dat ik het niet gedaan had :(

Naar mijn eerste aanvoelen gaat het geheel trager (soms houteriger). Er wordt bovendien te veel plaats ingenomen, voor niets of zelfs minder dan vroeger (bv. zender info onderaan bij zappen). De vorige interface was meer minimalistisch en naar mijn eerste aanvoelen overzichtelijker en informatiever. In de huidige interface schuift alles ook altijd maar mee voor de lol. In de TV gids bij zender 1 krijg je lekker de gids mee van de 3 (radio)zenders ervoor... nutteloos en enkel en alleen maar omdat men altijd maar alles wat geselecteerd is centraal wil. In de vorige interface had je tenminste een zo goed als statische gids waardoor je kon navigeren voor extra informatie of instellingen, nu is het bij elke navigatie aanpassen en je hoofd er bij houden.

Mogelijk went het nog wel, maar voorlopig noem ik het een achteruitgang!

PS: ook geen mail gehad trouwens, wel over een vernieuwde webmail-interface, maar niet over Yelo.
Ik draai al een klein half jaar deze versie en volledig dezelfde mening. Toen ook aan telenet deze feedback gegeven (houterig traag, gebrek aan overzicht, onnozele zenders als je op nummer 1 staat) en ze hebben er precies niks mee gedaan.. Die willen precies niks anders dan dat hun digicorders als traag ervaren worden.

Oude modellen op oude versie zijn traag
Nieuw modellen op oude software zijn cava, maar nu met de nieuwe versie weer traag..

Het ziet er modern uit, maar functionaliteit en overzicht verkies ik toch nog steeds boven looks!

Tip aan de twijfelaars: schakel niet om als het niet moet.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Hakki schreef:Tip aan de twijfelaars: schakel niet om als het niet moet.
En het grote probleem is dat je niet meer terug kan...
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Goed om weten. Ik snap overigens de push al helemaal niet, want voor zover ik gelezen heb, is er qua functionaliteit helemaal niets dat je mist als je niet upgradet.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Het is dezelfde interface als de Horizon box van UPC Nederland (wat daar trouwens ook een nachtmerrie is).

Lijkt me dus een soort "Liberty Glocal interface"... al begrijp ik ook niet dat men hier dan weer totaal andere decoders voor gebruikt.
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Ik heb ook geen mail ontvangen, en zou zo te horen toch liefst op de huidige interface blijven. Wat moet ik doen om alsnog die mail te krijgen zodat ik op die link kan klikken?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Mogelijk doet men dit gefaseerd per regio ?
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 102 keer

Ook ik wil op de huidige interface blijven..

Ook nog geen mail gehad :(
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Wat gebeurt er voor niet-interactieve digicorders zoals hier?
Ik heb geen mail gehad, want waar zou Telenet mijn mailadres van moeten hebben? (Ex in-di hier).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

meon schreef:Wat gebeurt er voor niet-interactieve digicorders zoals hier?
Software updates komen over coax... niet over het netwerk.
meon schreef:Ik heb geen mail gehad, want waar zou Telenet mijn mailadres van moeten hebben? (Ex in-di hier).
Kijk eens in je Mijn Telenet wat er staat als contact gegevens.
pina
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 jul 2008, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

en wat is nu het voordeel aan yelo op de digicorder? Ik zie geen specefieke functionele veranderingen, enkel cosmetische, klopt dat?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

pina schreef:en wat is nu het voordeel aan yelo op de digicorder? Ik zie geen specifieke functionele veranderingen, enkel cosmetische...
http://telenet.be/nl/voor-en-na
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

De manuele upgrade die je kon uitvoeren was niet mogelijk zonder HDMI aansluiting... echter vanmorgend had ik de nieuwe interface ook op een oude analoge TV (al was ik niet meteen onder de indruk, het lijkt allemaal nogal druk en verwarrend).
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

meon schreef:Wat gebeurt er voor niet-interactieve digicorders zoals hier?
Ik heb geen mail gehad, want waar zou Telenet mijn mailadres van moeten hebben? (Ex in-di hier).
Een goeie vraag eigenlijk.
Ik heb ook 2 aangekochte digicorders. Stel dat ik deze update nu helemaal niet wil...
Mag Telenet zomaar hun software pushen naar MIJN digicorders?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

woutervh schreef:Ik heb ook 2 aangekochte digicorders. Stel dat ik deze update nu helemaal niet wil...
Mag Telenet zomaar hun software pushen naar MIJN digicorders?
Er was een opt-out voorzien... maar toen ik die gisterenavond probeerde was het al te laat :-(
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 25 keer

woutervh schreef:Wat gebeurt er voor niet-interactieve digicorders zoals hier?
Die krijgen ook die upgrade want dat werkt over de Coax kabel.
Ben eens benieuwd, zal straks eens kijken als ik bij mijn ouders ben hoe dat er uitziet daar...
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Nog niks gehad; mogelijk is mijn grijs model te oud (hopelijk), want van wat ik zie op de voor-en-na pagina wordt de gids onderaan de zender ineens veel groter om zo goed als geen extra info te geven; nutteloze plaatsverspilling dus, die elke regel van een "HUD" overtreed: de interface moet zoveel mogelijk compact en uit het zicht blijven. Zucht.
Ook geen mail gehad overigens, kan iemand hier ns de opt-out link zetten, just in case? :-)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

De Yelo interface is enkel voor het AD-2100 model.

De opt-out link was trouwens een persoonlijke link.
KerberosX
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 12 jun 2010, 22:37
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 20 keer

Heb hier ook de AD-2100 (die recente zwarte toch?), maar heb geen mail ontvangen en ik heb ook geen automatische upgrade gekregen.

- Mogelijk wordt de upgrade gefaseerd uitgerold?
- of heeft het te maken met mijn modem-only setup?

Sta trouwens niet te springen, heb eigenlijk voor het eerst een vloeiende interface met de AD-2100. Wie weet wat er gebeurt na de upgrade...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

KerberosX schreef:Sta trouwens niet te springen, heb eigenlijk voor het eerst een vloeiende interface met de AD-2100. Wie weet wat er gebeurt na de upgrade...
Over de snelheid op zich heb ik trouwens niet echt klachten... de rest is even wennen.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

r2504 schreef:
meon schreef:Ik heb geen mail gehad, want waar zou Telenet mijn mailadres van moeten hebben? (Ex in-di hier).
Kijk eens in je Mijn Telenet wat er staat als contact gegevens.
Ondertussen hier evenmin een update op noch de AD-2100 als AD-2000. Maar ik heb ook helemaal geen modem of Mijn Telenet :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

meon schreef:Ondertussen hier evenmin een update op noch de AD-2100 als AD-2000. Maar ik heb ook helemaal geen modem of Mijn Telenet :)
Een modem of Mijn Telenet heb je ook totaal niet nodig... de software updates komen gewoon over coax binnen.

Vermoedelijk is de upgrade dus regio gebonden... of eventueel manueel via pagina 444.
Gebruikersavatar
Loeri
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 sep 2011, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 73 keer
Bedankt: 26 keer

Jammer dat het niet op een AD-2000 werkt..
Heb het wel vorige week eens gezien bij een kennis en ik moet zeggen dat het nogal trager reageert dan de vorige versie :?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Loeri schreef:ik moet zeggen dat het nogal trager reageert dan de vorige versie :?
Raar... want ik heb daar dus absoluut geen klagen van zoals ik al eerder schreef.

Ik gebruik nog wel een analoog toestel en dus geen HDTV resolutie.
palmarenko
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2006, 07:04

Sind gisteren men oude digicorders gaan omruilen voor nieuwe. Het eerste dat die nieuwe automatich deden was updaten naar Yelo. Aangezien ik nog van de oude kom weet ik dus niet of de interface trager is, maar hij is tenmiste 5x sneller dan men oude digicorder.
Ik moet wel zeggen dat de yelo interface soms echt niet logisch ineen zit. Bv. als je een reeks van een bepaald programma wil opnemen moet je blijkbaar eerst naar het menu "opname aanpassen" gaan, veranderen in "alle afleveringen", dit menu verlaten (zonder dat je ergens moet bevestigen) en dan naar programma opnemen. Achteraf veranderen naar "alle afleveringen" blijkt niet te werken.
Gelukkig kan ik nu alle opnames via men tablet instellen wat toch veel makkelijker en duidelijker is.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

palmarenko schreef:maar hij is tenmiste 5x sneller dan men oude digicorder.
Da's ook niet moeilijk... die is trouwens ook gewoon onwerkbaar geworden (een schande dat mensen hier nog 8 euro/mnd voor moeten betalen).
palmarenko schreef:Ik moet wel zeggen dat de yelo interface soms echt niet logisch ineen zit.
Ik was gisteren aan het zoeken hoe je in de TV Gids van dag kan veranderen... bovenaan links zie je wel een datum met pijltjes maar het lukte me niet om ernaar te nagiveren.
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 751
Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 30 keer

De rewind en forward knop laten je toe van dag te veranderen
KerberosX
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 12 jun 2010, 22:37
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 20 keer

Allez, de volgende wave is aan de beurt blijkbaar. Heb maar wijselijk Nee gezegd, zie er momenteel geen enkel voordeel in.

Beste Whoppa-klant,

De troeven van Yelo TV op je tablet en smartphone ken je al. Nu kan je daar ook op je tv van genieten: zo hebben we het TV-menu een make-over gegeven. 't Is handiger, vlotter, 't ziet er beter uit en 't kost niks:

Een totaal nieuw visueel kleedje Een helder en transparant tv-menu, zo kan je rustig verder kijken terwijl je door het menu scrolt Je foto's, filmpjes, muziek van je computer op je tv bekijken en beluisteren ...

En voor al dat leuks hoef je niets te doen.

In de loop van woensdag 11 december wordt alles automatisch geïnstalleerd. Zet je digicorder dus niet uit en plan geen opnames. Wees gerust: je opnames blijven bewaard. We sturen je nog een herinnerings-sms. Op kanaal 444 en telenet.be/voorna ontdek je alvast alle nieuwigheden.

Wil je liever nu nog geen installatie van het nieuwe TV-menu op je televisie? Klik hier.

Veel plezier ermee!

Inge Smidts
Marketingdirecteur
Quid pro quo
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 feb 2011, 23:09
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 61 keer

Kreeg vandaag een kaartje in de bus van Telenet daags na de gepersonaliseerde e-mail dat ik automatisch ging overgeschakeld worden

Je kan blijkbaar ook (voorlopig) opt-outen via http://www.telenet.be/nunogniet

[Afbeelding Post made via mobile device ]
pina
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 jul 2008, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ik heb zo een AD-2100 en dat navigeren in de tv gids is TERGEND traag! Dat kan toch niet dat dat bij iedereen zo is? En die interface is gewoon verschrikkelijk en zelfs niet up te date. Als website kan het nog net, omdat je dan kan navigeren met uw muis, maar op tv is dat toch onwerkbaar.
StinkyPanda
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 24 apr 2011, 23:16
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 10 keer

Hier is de tv gids ook veel trager dan de oude versie.
De tv gids vind ik toch een regelrechte ramp om te bedienen en bekijken. De vorige werkte veel sneller, beter en overzichtelijker.
Met de rest kan ik nog leven.

Kan het zijn dat omdat ik nog een "oud" tv toestel heb en mijn digicorder verbonden is via scart dat alles van de yelo interface nu niet in proportie is ?
Het lijkt mij allemaal veel te groot weergegeven.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”