Bhaalu : de toekomst van televisiekijken
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
domme vraag wss. moet jij zelf opnemen en wordt dit gedeeld? Op hun site vind ik dat niet zo duidelijk...als je nu alles 24/24 u. opneemt, dan kom je toch met 100-200 gb niet toe? Of is het voorbeeld dat men geeft wat je verbruikt aan data bij normaal gebruik.
Als je de box koopt, moet je wss. ook nog toetredingsbijdrage betalen? Dit is maar éénmalig?
Betaal je per tablet/smartphone toetredingsbijdrage?
Als je de box koopt, moet je wss. ook nog toetredingsbijdrage betalen? Dit is maar éénmalig?
Betaal je per tablet/smartphone toetredingsbijdrage?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
er wordt automatisch alles opgenomen. Je streamt enkel wat je wil kijken... toetreding is eenmalig + lidgeld van 5€/maand
Als je box koopt, en toetreding + lidgeld betaald dan kan je automatisch ook met je tablet zien
Als je box koopt, en toetreding + lidgeld betaald dan kan je automatisch ook met je tablet zien
de koe zegt boe
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
een box werkt enkel op tv
je hebt bij bhaalu 2 mogelijkheden. Ofwel neem je enkel de tabletversie, en hoef je geen box te kopen. Je kan dan wel enkel kijken via tablet of smartphone. U kan dan programma's kijken tot 7 dagen terug.
Ofwel neem je box, en kan je ook op tv kijken. U kan dan ook programma's bekijken tot 90 dagen terug
Waarom registreer je u niet voor een gratis testaccount (dus voor de versie zonder box)? http://benl.bhaalu.com/register
je hebt bij bhaalu 2 mogelijkheden. Ofwel neem je enkel de tabletversie, en hoef je geen box te kopen. Je kan dan wel enkel kijken via tablet of smartphone. U kan dan programma's kijken tot 7 dagen terug.
Ofwel neem je box, en kan je ook op tv kijken. U kan dan ook programma's bekijken tot 90 dagen terug
Waarom registreer je u niet voor een gratis testaccount (dus voor de versie zonder box)? http://benl.bhaalu.com/register
de koe zegt boe
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
Volgens mij gaan ze regelmatig een update van je factuur vragen.
de koe zegt boe
-
- Elite Poster
- Berichten: 1892
- Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
- Locatie: Nossegem
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 24 keer
Van zodra er een nieuwe telenet factuur klaarstaat in mijn telenet, download ik die en mail ze naar het daartoe bestemde mailadres van bhaalu, log ik direct daarna in op mijn bhaalu account zie ik dat ze dit al direct verwerkt hebben
Sent from my iPad using Tapatalk
Sent from my iPad using Tapatalk
-
- Elite Poster
- Berichten: 1892
- Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
- Locatie: Nossegem
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 24 keer
Wat ik me afvraag is hoe snel kunnen ze nu uitmaken dat dit over een factuur van Telenet gaat. Het is tenslotte een pdf die ik mail. Voor de grap zal ik de volgeden keer een fake pdf sturen en zien of op mijn account er dan ook melding van komt. Tenzij er bij bhaalu een heel vernuftigd systeem zit dat snel een pdf opent en daar dmv ocr de correcte gegevens uitleest
Sent from my iPad using Tapatalk
Sent from my iPad using Tapatalk
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
ik denk inderdaad ook, dat het niet pootervrij is
Ge kunt evengoed een abbo nemen op je ouders/familie/vrienden hun naam, met hun factuur en de box bij u thuis plaatsen
Ge kunt evengoed een abbo nemen op je ouders/familie/vrienden hun naam, met hun factuur en de box bij u thuis plaatsen
de koe zegt boe
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
Staat nochtans wel op de site....als Telenet/bGC kan bewijzen dat aantonen dat (ex-klanten) TV kijken zonder abbo...gaan ze wel verplicht worden maandelijks te checken....
Abonnees die op internet stoefen dat ze gn tv-abbo meer nodig hebben .....
Je moet geen adres opgeven, gewoon emailadres en naam voornaam en dan willekeurige factuur
sent from my xperia z, using tapatalk 4
Abonnees die op internet stoefen dat ze gn tv-abbo meer nodig hebben .....
Je moet geen adres opgeven, gewoon emailadres en naam voornaam en dan willekeurige factuur
sent from my xperia z, using tapatalk 4
- hardyscript
- Premium Member
- Berichten: 540
- Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
- Bedankt: 29 keer
- Contacteer:
waarom zou je in godsnaam misbruik maken van een dienst die 5€ per maand kost.
triestig als het daarop aankomt !
triestig als het daarop aankomt !
-
- Elite Poster
- Berichten: 1892
- Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
- Locatie: Nossegem
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 24 keer
Mijn bedoeling was van het eens te proberen en ook onmiddellijk een mail naar hun support te sturen met de nodige uitleg. Neen ik ga zeker niet de boel vervalsen, geen paniek
Sent from my iPad using Tapatalk
Sent from my iPad using Tapatalk
-
- Elite Poster
- Berichten: 1892
- Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
- Locatie: Nossegem
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 24 keer
Pas recent iets grappigs ontdekt. Druk op pauze en daarna op sprong vooruit dan krijgt ge slowmotion , grappig als ze dan praten...
Sent from my iPad using Tapatalk
Sent from my iPad using Tapatalk
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
soms krijg ik toch nog altijd een spontane reboot van de bhaalubox... deze avond al 2 keer. Redelijk storend.
de koe zegt boe
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Raar...heb ik geen last van eigenlijk. Misschien updates ofzo?
Of staat deze in een gesloten plek (kan erg warm worden).
Of staat deze in een gesloten plek (kan erg warm worden).
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Plus Member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 30 apr 2013, 20:05
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 12 keer
Hier geen restarts meer. Wel af-en-toe hickups(fractie van een seconde), soms stilstaand beeld (5-10-20 seconden) en heel soms gewoon zwart beeld en dan moet ik zelf de box herstarten. Verder zeer tevreden, nu nog HD en Eurosport 2 toevoegen en het kan niet veel meer beter wat mij betreft.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1308
- Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
- Locatie: Arendonk
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 69 keer
Extra zenders vind ik minder belangrijk dan het gladstrijken van de plooien op dit ogenblik.
Kijk eens een half uurtje Discovery of NG ? Om de paar minuten bevriest/hikt het. Iets wat ik niet heb bij één, canvas, 4, 5...
Dus niets mis met de box maar met de stream die ze zelf krijgen aangeleverd.
Maar 't komt wel goed, geduld denk ik dan maar.
Kijk eens een half uurtje Discovery of NG ? Om de paar minuten bevriest/hikt het. Iets wat ik niet heb bij één, canvas, 4, 5...
Dus niets mis met de box maar met de stream die ze zelf krijgen aangeleverd.
Maar 't komt wel goed, geduld denk ik dan maar.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1892
- Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
- Locatie: Nossegem
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 24 keer
Hier ook meer dan tevreden, veel minder last van kinderziekten dan ik had en soms nog heb met de digibox. Wat ik minder vind is dat de afstandsbedienig traag werkt, druk je op sprong vooruit en wil je stoppen reageert hij niet meteen en moet je dan terugspoelen. Je moet hem ook echt richten op het bakje, niet zoals sommige andere remotes die je mag richten naar waar je wil
Sent from my iPad using Tapatalk
Sent from my iPad using Tapatalk
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ik snap echt die problemen niet. Ik kijk zowat continue discovery en ok er is wel eens een hickup maar dat is een fractie van een seconde en dat gebeurd eens per uur, niet om de zoveel seconden bij mij. Kan de fout niet eerder liggen bij een trage internetlijn of een lijn met veel traffic terwijl je kijkt (downloaden etc)?ygeffens schreef:Extra zenders vind ik minder belangrijk dan het gladstrijken van de plooien op dit ogenblik.
Kijk eens een half uurtje Discovery of NG ? Om de paar minuten bevriest/hikt het. Iets wat ik niet heb bij één, canvas, 4, 5...
Dus niets mis met de box maar met de stream die ze zelf krijgen aangeleverd.
Maar 't komt wel goed, geduld denk ik dan maar.
Zelfs op een 4mbit ADSL lijn (Belgacom) werkte dat vorig weekend perfect. De enige problemen die we hadden was als een laptop die op dezelfde lijn stond eens ging downloaden of youtube kijken. Wat ik wel inmiddels heb veranderd hier thuis is de Bhaalu box op een eigen UTP kabel gezet naar de switch. Tot een anderhalve maand terug werkte ik met devolo's bij de tv waar dan de tv, bhaalu en een WII was op aangesloten (op een switch) en dat gaf wel regelmatig hickups (toch eens om de 5 a 10 minuten). Nu heb ik een UTP kabel gelegd naar daar (met diezelfde switch) en sindsdien werkt het vrij stabiel...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Plus Member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 30 apr 2013, 20:05
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 12 keer
Hier werkt de bhaalubox via Wifi, op zo'n meter of 6 a 7 van de bbox2 (met 1 muur ertussen). Belgacom lijn is 30 Mb. De Hickups zijn relatief frequent, de andere fenomenen doen zich slechts sporadisch voor. En neen, er zijn geen andere apparaten verbonden met de wifi die zwaar downloaden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1308
- Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
- Locatie: Arendonk
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 69 keer
Telenet Fluo, downloaden doe ik hier niet, enkel wat voip, maar ik bel meestal via telenet. Geen remote backup, enkel lokaal op de NAS.Ik snap echt die problemen niet. Ik kijk zowat continue discovery en ok er is wel eens een hickup maar dat is een fractie van een seconde en dat gebeurd eens per uur, niet om de zoveel seconden bij mij. Kan de fout niet eerder liggen bij een trage internetlijn of een lijn met veel traffic terwijl je kijkt (downloaden etc)?
Alles is hier met UTP bekabeld. Via wifi kan die niet, ik heb zopas een nieuwe Airport geinstalleerd met nieuwe naam en ww (en nooit op Bhaalu ingevuld).Zelfs op een 4mbit ADSL lijn (Belgacom) werkte dat vorig weekend perfect. De enige problemen die we hadden was als een laptop die op dezelfde lijn stond eens ging downloaden of youtube kijken. Wat ik wel inmiddels heb veranderd hier thuis is de Bhaalu box op een eigen UTP kabel gezet naar de switch. Tot een anderhalve maand terug werkte ik met devolo's bij de tv waar dan de tv, bhaalu en een WII was op aangesloten (op een switch) en dat gaf wel regelmatig hickups (toch eens om de 5 a 10 minuten). Nu heb ik een UTP kabel gelegd naar daar (met diezelfde switch) en sindsdien werkt het vrij stabiel...
Maar zoals ik eerder schreef. Het probleem doet zich niet voor bij één, canvas, op12, 4, 5 en wel op Nat Geo en Discovery. Voor mij duidelijk een probleem met de zender.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Goed OK maar dan nog is het raar dat ik daar geen klachten van heb, toch?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- sirWard
- Erelid
- Berichten: 928
- Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
- Twitter: sirWard
- Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 87 keer
Ik moet nu toch wel zeggen dat ik wij die hier ook meer dan 1 keer per uur hebben. Ik herinner mij het altijd als zeer storend (elke halve minuut wel eens) tot niet aanwezig, en eigenlijk niet iets daartussen.
Of het is er niet of het is zo storend dat we direct iets anders bekijken wegens onkijkbaar.
Sent from my GT-I9505G using Tapatalk
Of het is er niet of het is zo storend dat we direct iets anders bekijken wegens onkijkbaar.
Sent from my GT-I9505G using Tapatalk
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
bij mij is die spontane reboots ook wisselvallig. Weken niets, en dan ineens dagen achtereen, soms meerdere keren. Geen lijn in te vinden.
Mijn box staat nu vrij, vrijer kan ik hem niet zetten. Tlijkt me een box probleem, want op mijn pad ondervind ik nooit iets
Mijn box staat nu vrij, vrijer kan ik hem niet zetten. Tlijkt me een box probleem, want op mijn pad ondervind ik nooit iets
de koe zegt boe
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Kunnen jullie eens programma's (en zenders) opnoemen waar jullie dergelijke problemen hebben?
Wil die ook wel eens bekijken en zien of ik problemen heb?
Wil die ook wel eens bekijken en zien of ik problemen heb?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
ik had het gisteren op één toen ik 'thuis' wou bekijken (de uitzending van vrijdag 20.15u). De reboot was ongeveer halverwege de uitzending van thuis.
de koe zegt boe
-
- Elite Poster
- Berichten: 1308
- Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
- Locatie: Arendonk
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 69 keer
Zoals aangegeven, NG en Discovery.krisken schreef:Kunnen jullie eens programma's (en zenders) opnoemen waar jullie dergelijke problemen hebben?
Wil die ook wel eens bekijken en zien of ik problemen heb?
Eveneens Profiel 0 (#0), quasi-live-kijken dus, maar daarvan heeft Bhaalu reeds aangegeven dat ze het weten en dat ze er aan werken (beeld stopt soms enkele seconden).
Zet op eender welk profiel rechts "kijk nu" en je hebt iets vergelijkbaar aan #0, dan heb ik het eveneens.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
toen ik naar 'thuis' keek, was het al enkele uren later. Bij mij was het dan wel geen haperen, maar reboot. Khad het daarjuist ook weer. Bij de reboot vind ik hem dan lang blijven hangen in 'verbinding maken met netwerk''.
de koe zegt boe
Hallo iedereen,
We hebben hier een tijdje niets gepost maar we hebben het gesprek vanop afstand blijven volgen. Nu zie ik dat er een aantal mensen problemen hebben met freezes en spontane reboots. Mag ik vragen aan iedereen met deze problemen om ons een mailtje te sturen via [email protected]? Op die manier kunnen we case per case kijken wat er aan de hand is en werken aan een oplossing! We hebben sowieso het probleem al ontdekt, maar hoe meer relevante informatie, hoe sneller/beter de oplossing. We willen bij deze ook iedereen van Userbase bedanken die ons eerder al waardevolle feedback stuurde!
Groeten,
Yuri van bhaalu
We hebben hier een tijdje niets gepost maar we hebben het gesprek vanop afstand blijven volgen. Nu zie ik dat er een aantal mensen problemen hebben met freezes en spontane reboots. Mag ik vragen aan iedereen met deze problemen om ons een mailtje te sturen via [email protected]? Op die manier kunnen we case per case kijken wat er aan de hand is en werken aan een oplossing! We hebben sowieso het probleem al ontdekt, maar hoe meer relevante informatie, hoe sneller/beter de oplossing. We willen bij deze ook iedereen van Userbase bedanken die ons eerder al waardevolle feedback stuurde!
Groeten,
Yuri van bhaalu
bhaalu, My Catch-All TV, Everywhere.
http://www.bhaalu.be
http://www.facebook.com/bhaaluBE
http://www.twitter.com/bhaaluBENL
http://www.bhaalu.be
http://www.facebook.com/bhaaluBE
http://www.twitter.com/bhaaluBENL
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
- Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
- Bedankt: 30 keer
Die stick kan interessant zijn indien alles goed werkt (waar ik op voorhand al mijn twijfels over heb).
Tegelijkertijd hebben ze blijkbaar de prijzen van de box sterk verhoogd? Die zat eerst rond de €230 en kost nu €365
Het liefste had ik als HTPC eigenaar een simpele Windows app gezien waardoor je geen stick/box nodig hebt, maar dat zal dan weer tegen hun verdienmodel ingaan en het risico op een niet optimale gebruikerservaring.
Tegelijkertijd hebben ze blijkbaar de prijzen van de box sterk verhoogd? Die zat eerst rond de €230 en kost nu €365
Het liefste had ik als HTPC eigenaar een simpele Windows app gezien waardoor je geen stick/box nodig hebt, maar dat zal dan weer tegen hun verdienmodel ingaan en het risico op een niet optimale gebruikerservaring.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3131
- Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
De stick heeft echter wel een aantel restricties en uiteindelijk blijft het lidgeld wel hetzelfde. Vind het een rare zet van dat bedrijf... Zou liever hebben dat ze met zoiets uitkomen, zonder hardware aan te schaffen en dat je op PC kan zien.
-
- Plus Member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 30 apr 2013, 20:05
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 12 keer
Ja, inderdaad de box heb ik blijkbaar op het goed moment gekocht, een dikke maand geleden was het € 245 voor de box als je die onmiddelijk kocht + € 49 toetredingsbijdrage. Dus € 69 duurder geworden.
Ze kondigen ook aan dat binnenkort native via PC kan gekeken worden. Nu doe ik dat al in safari en de useragent op IPad zetten. Die stream is wel wat aan de lage kant voor PC, maar dat zullen ze binnenkort wel aanpassen dan ...
Ze kondigen ook aan dat binnenkort native via PC kan gekeken worden. Nu doe ik dat al in safari en de useragent op IPad zetten. Die stream is wel wat aan de lage kant voor PC, maar dat zullen ze binnenkort wel aanpassen dan ...