Chinese smartphones

Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer
Provider

Splitter schreef: EDIT: het enige wat ik me afvraag, nu ik ook weer aan het rondkijken ben naar een ander chineesje....
belgie zit voor 3g op de 900mhz band, maar zowat al de chinese gsm's hebben de 900mhz als 2G band.

ik heb nu een amoi n821, net hetzelfde verhaal, en 3g werkt wel... maar ik vraag me af op je eigenlijk wel de volle snelheid van 3g kan halen?
Snelheid zou geen probleem mogen zijn, dekking is dan weer iets anders. Omdat in België zowel 2100 en 900 MHz gebruikt worden voor 3g. Het probleem met veel Chinese gsm's is dat deze enkel 2100 MHz ondersteunen. M.a.w de 900 MHz ontbreekt voor 3g, en die frequentie wordt vooral op het platteland gebruikt, en om binnenshuis dekking te bieden.
Jammer, want voor de rest bieden chinese gsm's vaak een betere prijs/kwaliteit verhouding dan de gsm's hier te koop.
willem2
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer
Provider

iceke schreef:Ik had problemen met apexlauncher te upgraden op de lenovo... had jij daar ook last van ?
misterjo schreef:Nee ging perfect hier.
Ook hier een tevreden Lenovo A820 gebruiker, veel telefoon voor weinig geld.

Ik draai de "Infrared" rom, is een geoptimaliseerde S139 - sneller en zuiniger dan stock.

Code: Selecteer alles

A820_S139_Lambda_v2.3.2
Marcske
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Provider

Ik heb zelf een Chinese smartphone "Feiteng H9500" , een kopie van de samsung S4. Deze heeft een quad core 1.2 GHz Mtk processor , 1 GB ram en 4 Gb intern geheugen.
De snelheid is inderdaad zeer goed , maar zoals hierboven vermeld is de 3g ontvangst in huis is zeer slecht. Ook de Wifi ontvangst is niet zo denderend + de gps ontvangst
in de auto werkt ook niet naar behoren.

Geen 2de chinees toestel meer voor mij !
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer
Provider

marcske: let op wat je verstaat onder chinese toestellen.
het is al gezegd geweest:

- een chineesje dat een "kopie" is van een toestel dat hier op de markt is, zal vaak niet aan de verwachtingen voldoen
- een chinees toestel dat "zich zelf" is, daarentegen vaak wel.

heb nu mijn amoi n821 op stal gezet voor de jiayu g4 (gps nougabolle, 3g vrij traag, batterij GE_WEL_DIG), en heb ook de xiaomi mi2a ondertussen,
maar die heb ik mooi opgeborgen tot het hoesje hier komt.
dat toestel is SUPER, maar ik moet de batterij enzo er nog wel van testen.
gps fix op minder dan 10 seconden, datasnelheid nog even dubbelchecken maar lijkt me goed te zitten, lekker vlot (miui is echt wel leuk), ...

dus het hangt echt wel af van wat je verwacht en wat je in huis haalt. xiaomi kan ik iig iedereen aanraden, al is dat wel enkele sim ipv dual sim (enige spijtige)
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer
Provider

Marcske schreef:Ik heb zelf een Chinese smartphone "Feiteng H9500" ... + de gps ontvangst in de auto werkt ook niet naar behoren.

Geen 2de chinees toestel meer voor mij !
Zoals ik in een vorige post al had gemeld: die Chinese toestellen hebben inderdaad problemen met de GPS ontvangst en dan betreft het de toestellen met een Mediatek CPU. En laat nu net die Feiteng ook uitgerust zijn met een Mediatek CPU. Vandaar mijn keuze voor een Chinese smartphone maar enkel en alleen met een Qualcomm CPU aan boord. Deze toestellen hebben die GPS problemen niet.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Splitter schreef: heb nu mijn amoi n821 op stal gezet voor de jiayu g4 (gps nougabolle, 3g vrij traag, batterij GE_WEL_DIG), en heb ook de xiaomi mi2a ondertussen,
maar die heb ik mooi opgeborgen tot het hoesje hier komt.
dat toestel is SUPER, maar ik moet de batterij enzo er nog wel van testen.
gps fix op minder dan 10 seconden, datasnelheid nog even dubbelchecken maar lijkt me goed te zitten, lekker vlot (miui is echt wel leuk), ...
Ook de Jiayu en de Amoi zijn beiden uitgerust met een Mediatek processor en ook hier de GPS problemen. Splitter, ik zou maar niet te rap roepen met die snelle GPS fix. Lees ook hier i.v.m. GPS troubles (onder het kopje "The Bad")
http://www.zdnet.be/review/150878/revie ... et-talent/
Het blijft overduidelijk een rode draad in het verhaal met Chinese smartphones en GPS problemen. Wil je een GPS die vlekkeloos werkt, koop dan een smartphone met Qualcomm CPU maar koop zeker geen toestel met Mediatek processor.
Je moet voor jezelf maar eens de sleutelwoorden "mediatek gps problem" intypen in Google. Dan krijg je een waslijst met websites over dit probleem. Als je anderzijds intypt "Qualcomm gps problem", dan krijg je eigenlijk geen sites. Eigenlijk is het eerder een combinatie van CPU en slechte antenne ontwerp. Ik heb artikels gelezen over gebruikers die hun antenne "gepimpt" hebben op een of andere manier en daardoor de ontvangst kunnen verbeteren.
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:
Provider

Die Oppo Find 5 kan mij erg bekoren. 1 bedenking echter: een Chinese smartphone met een Europees prijskaartje.
Dat is ook nog het enige wat mij tegenhoud. Ik had gezworen van nooit meer 400 € uit te geven aan een smartphone.

Nu maandag komt normaal de Oppo N1 uit, laat ons hopen dat de prijs van de Find 5 dan eindelijk nog eens daalt (de prijs is al bijna een jaar stabiel, wat toch vrij uitzonderlijk is, normaal zakken die prijzen veel sneller).

Dan kan ik eindelijk mijn HTC Desire vervangen.
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer
Provider

Misschien de nieuwe Archos proberen? Wel niet chinees (Frans) en niet veel te duur: http://www.archos.com/products/smartpho ... be&lang=en
Laatst gewijzigd door Teebee 22 sep 2013, 10:29, in totaal 1 gewijzigd.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Nob schreef: Dan kan ik eindelijk mijn HTC Desire vervangen.
Kijk, een lotgenoot. Hier is het ook met de bedoeling om mijn HTC Desire te vervangen. Ik loop al maanden tegen een geheugentekort aan op dit toestel. Los daarvan ben ik er wel nog altijd enorm tevreden van. Maar na een jaar of 3 mag hij met pensioen.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer
Provider

Jack Daniels schreef: Splitter, ik zou maar niet te rap roepen met die snelle GPS fix.
dat ging over de xiaomi die ik ook heb jack :)
en daar zit idd een qualcomm in, en de gps fix is letterlijk <10sec
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer
Provider

Zijn er ook modellen met een degelijk uitschuifbaar toetsenbord in China ?
ik000ike
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 17 keer
Provider

SamSung Galaxy S7 Edge

Base

Software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs , and the Universe trying
to produce bigger and better idiots . So far, the Universe is winning.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer
Provider

Die is toch zonder toetsenbord.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Sinds gisteren is dan de Oppo N1 officieel te koop. Opvolger van de Oppo Find5 als ik mij niet vergis. De N1 kan mij ook heel erg bekoren, alleen identiek dezelfde bedenking als bij de Find5: een Chinese smartphone met een Europees prijskaartje. Wie blijkbaar een Chineesje wil dat iet of wat boven het gemiddelde uitsteekt, die is bijna net zoveel geld kwijt als aan een gerenommeerd merk à la HTC, Samsung,... Mijn grootste probleem is een Chinese smartphone vinden met slot voor SD geheugenkaartje. De meeste toestellen zijn te koop met ofwel 16 ofwel 32 GB ingebouwd en niet uitbreidbaar.
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:
Provider

De Find 7 zou de opvolger worden van de Find 5 (pas volgend jaar volgens de geruchten).
Ook al lijkt mij de N1 een perfecte opvolger.

Daarom dat de prijs van de Find 5 volgens mensen op oppoforums.com niet direct zou zakken, spijtig genoeg....
De N1 zou ook in het begin enkel bedoeld zijn voor de Chinese markt en omgerekend +- 420 € kosten.
Als je dan weet dat de Find5 nog minstens 400 € kost, dan vind ik die wel serieus overpriced.

Dus ja, voor mij wordt het nog langer wachten en volhouden met m'n HTC Desire. ;-)
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer
Provider

de N1 is een phablet om de concurrentie met de Note 3 aan te gaan.

Ik verwacht dat de Find 7 een high end gsm zal zijn.
Afbeelding
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik denk dat ik, na heel lang zoeken en lezen, de smartphone van mijn keuze heb gevonden. De ZTE Nubia Z5 Mini. Specs vind je onder andere hier:
http://nl.gsmchoice.com/nl/catalogus/zte/nubiaz5mini/

Belangrijk voor mij: Qualcomm processor (vanwege GPS problemen met Mediatek toestellen); 2 GB RAM, daarbij 16 GB intern geheugen wat nog eens uitbreidbaar is d.m.v micro SD kaartje van max. 32 GB; prijzen van 240 tot 280 euro (van 325 tot 378 dollar ongeveer); voldoende groot scherm van 4,7 inch (1 inch groter dan mijn Desire) en 5 inch was voor mij toch de maximum afmeting; te bestellen op bepaalde sites met geïnstalleerde root firmware mits supplement van 7 euro.
Alles in overweging genomen, (specs van) tientallen toestellen met elkaar vergeleken, ben ik voor 99% zeker dat dit wel eens mijn volgende smartphone zou kunnen worden.
Baggioo
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Provider

@Splitter: heb je jouw Xiaomi M2a al verder geprobeerd? Graag jouw ervaring, ik wil die hebben. :-)

@Jack Daniels: Jammer dat die ZTE geen 3g via 900 Mhz ondersteunt...
Het perfecte toestel met een bodemprijs is moeilijk te vinden, de Xiaomi Mi3 (als je van een groot scherm houdt) komt in de buurt maar die komt pas uit in november.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Provider

@Baggioo: heb ik ondertussen ook gezien van die 3G; zou een standaard zijn die enkel in China ondersteund wordt. Heb mijn pijlen al gericht op een ander toestel. De Innos D10 met een batterij van maar liefst 6000mAh. De specs zijn ook OK voor mij.
Specs vind je onder andere hier:
http://www.merimobiles.com/innos-d10-qu ... ri7761.htm
Baggioo
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Provider

@Jack Daniels: Over de Innos is er geen enkel draadje te vinden bij tweakers.net ... Het kan een goed toestel zijn (onbekend is onbemind) maar dat durf ik niet.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Klopt dat je nog niks vindt over de Innos D10. Is pas in augustus beschikbaar gekomen dacht ik. Op de reguliere websites kan je op dit ogenblik alleen een pre-order plaatsen van dit toestel.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik had geen zin meer om nog langer te wachten. De Innos D10 is nog steeds niet verkrijgbaar. Ik heb het dan maar over een andere boeg gegooid en de Chineesjes gelaten voor wat ze zijn. Een Sony Xperia SP is het uiteindelijk geworden. Heeft alles aan boord wat ik zocht en voor een betaalbare prijs. Besteld bij Amazon Duitsland. Inclusief transportkosten kost die 307 euro. Ik heb de rode versie genomen. De zwarte en de witte zijn goedkoper.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer
Provider

Heb precies wel zin in de Blade V van ZTE, maar zal die hier ooit verkrijgbaar zijn? :|

http://www.techradar.com/reviews/phones ... 388/review
ik000ike
Pro Member
Pro Member
Provider

in den Aldi ligt er terug een smartphone , zijn die niet van ZTE ?
SamSung Galaxy S7 Edge

Base

Software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs , and the Universe trying
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer
Provider

regeri
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer
Provider

Diegen wat ik nu zie is een sony experia E http://nl.aldi.be/aldi_android_smartpho ... 13960.html
Live life to the Max
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer
Provider

Petrikske schreef:Heb precies wel zin in de Blade V van ZTE, maar zal die hier ooit verkrijgbaar zijn? :|

http://www.techradar.com/reviews/phones ... 388/review
Blijkbaar te koop online (of via een virgin media shop)...

http://www.theinquirer.net/inquirer/new ... rgin-media
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
ik000ike
Pro Member
Pro Member
Provider

net nog ff gecheckt , tis een medion http://aldi.medion.com/md98272/be_nl/?refPage=medion
waarschijnlijk nog eentje dat ze hier liggen hebben denk ik
SamSung Galaxy S7 Edge

Base

Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”