Modem en Snelheid?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
foobar66
Starter
Starter

Ik ben vorige week overgeschakeld van Belgacom -> Scarlet. Ik heb 2 vraagjes, hopelijk kan iemand me helpen:

1) Ik heb een bbox2 modem gekregen, identiek dezelfde die ik had bij Belgacom. Is dat normaal? Een collega die ook overgeschakeld is naar Scarlet heeft een andere modem gekregen.

2) Ik heb al een paar keer de snelheid gemeten (http://www.speedtest.net) en die draait in beste geval zo rond 18mbps. Ik heb dat tooltje eens laten lopen en krijg volgende gegevens.

Kan die internetsnelheid nu echt niet hoger?

Code: Selecteer alles

* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
                        download          upload
Line:                  20048 kbps        2040 kbps
Modem max:             46368 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        38070 kbps         7976 kbps Estimated!
Profile:               8d
Line length:           479 m Estimated!
Training margin:       21.0 dB
Attenuation:           12.6 dB
Dettie
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 66 keer

nu heb je een 20 / 2 profiel

Na DLM (automatisch meting van belgacom) kan je max naar 30 / 2 komen, dit is ook de max van je lijn momenteel.

Jammer genoeg ga je nog beetje vlugger kunnen downloaden maar daar blijft het bij.
Wat had je vroeger of weet je dit niet ?
foobar66
Starter
Starter

Dat profiel had ik bij Belgacom voorheen nooit gemeten (snelheid draaide ook zo rond 18mpbs). Maar met de overstap naar Scarlet had ik gehoopt van beter af te zijn ... aan wat ligt dit nu precies? Kan men dat profiel niet gewoon "verhogen". Of is mijn telefoonlijn te slecht van kwaliteit? Of lijn te oud?
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Scarlet verkoopt gewoon de lijn van Bgc door. Bijgevolg is dit exact dezelfde lijn. Hangt af van afstand tot de Rop.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

foobar66 schreef:Ik heb een bbox2 modem gekregen, identiek dezelfde die ik had bij Belgacom. Is dat normaal? Een collega die ook overgeschakeld is naar Scarlet heeft een andere modem gekregen.
De Bbox2 en de standaard Sagem modem, die Scarlet klanten meestal krijgen (kregen?), zijn technisch identiek. Dus dat gaat geen invloed hebben op jouw lijnsnelheid.
Waarom Bbox2 aan Scarlet klanten gegeven wordt?? De voorraad ouder BGC materiaal dat nu bij Scarlet klanten wordt geïnstalleerd, zeker? Of een technieker die nog enkel Bbox2 in de camionette had liggen?
Hopelijk heb je door de overstap naar Scarlet geld kunnen besparen, want zoals reeds geschreven, aan jouw lijnwaarden gaat dit niks veranderen.
flupke19
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 97 keer

Scarlet installeert idd momenteel nog de "afdankertjes" van Belgacom. Eens ze door die voorraad heen zijn, zal dat een obox3v worden, en gaan die klanten ook vectoring krijgen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Wat zijn "afdankertjes" ?
  • - nieuwe b-box2'en die nog hier en daar vanuit de verschillende belgacom shops terugkeren?
    - of gercycleerde b-box2'en die omgeruild werden door BGC klanten?
Want indien zelfs maar 10% van alle omgeruilde B-box2'en herbruikt worden, dan heeft Scarlet er nog genoeg voor vele jaren :wink:
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”