cityline snelheid van 12Mbps naar 5Mbps

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
davor
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Sinds zo’n 5-tal maanden heb ik problemen met mijn Cityline connectie. Ik had jaren lang een 12-13Mbit internetconnectie die toen verlaagd was tot een (ongeveer) 9Mbit lijn. Volgens Dommel kon dit blijkbaar niet anders want op een hogere bandbreedte bleef de Fritzbox (7113) connectie verliezen – om een onbekende reden.

Een paar weken geleden merkte ik dat mijn internetconnectie ongewoon traag is. Na inspectie in de Fritzbox zie ik dat mijn DSL connectie nu rond 6Mbit schommelt. Twee weken geleden had ik naar de Helpdesk gebeld met de vraag of hier iets aan gedaan kan worden. De helpdeskpersoon ging mijn probleem nakijken en mij iets laten weten. Ik had de hele dag connectieproblemen, en tegen de avond zag ik dat ik terug op 5-6Mbit stond. Twee dagen later zat ik terug de hele dag zonder internet... Van Dommel heb ik tot op heden niets gehoord.

Wat denken de goeroes hier hiervan? Kan ik nog iets doen, of gewoon omschakelen naar een andere ISP? Ik ben al jaren Dommel-klant, en vind nog steeds het Cityline pakket van Dommel interessant qua prijs/kwaliteit. Maar terwijl de technologie algemeen vooruit lijkt te gaan, gaat het bij mijn Cityline achteruit.

Suggesties?
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Zou misschien voor internet Belgacom nemen 24,95€/maand, en telefonie combineren met een VoIP provider zoals Weepee, Nomado, Voiptiger, je kan gewoon de Fritzbox verder gebruiken.

Je hebt voor internet bijna volle snelheid van 30Mbps of 50Mbps (nog niet voor iedereen) + stabiliteit van een normale provider.
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
davor
Starter
Starter

Bedankt voor de tip Jos.

Probleem met snelheid was blijkbaar te wijten aan een doodgaande FritzBox... de DSL-module heeft het uiteindelijk begeven. Heb nu de oude D-Link er staan, met Fritz in LAN-mode, zodat ik de telefoon kan gebruiken.

Maar een tijdelijke oplossing... Dommel vraagt 149 euro voor een nieuwe Fritz en een nieuwe contract van 30 euro/maand. Dat is nu net iets te veel.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Heb je de SIP gegevens van Dommel? Zo ja : gebruik je oude modem en hang er een zelf een voip toestel achter...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
davor
Starter
Starter

Ik heb de SIP gegevens. Maar SIP configureren gaat niet vanzelf... D-Link ondersteunt DMZ-Mode, en dat is de enige mode waarin Fritz met SIP server kan streamen. D-Link ondersteunt ook ALG-config (Application Level Gateway) voor SIP, en daarmee werkt bijvoorbeeld mijn GSM wel met SIP maar er is te veel jitter. Fritzbox werkt met ALG alleen voor registratie, maar daarna moet ik ALG uitschakelen want anders hoor ik niets...

Over gepruts gesproken...
rmag
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 25 keer

koop een andere fritzbox, eventueel op een tweede hands site. SIP configureren en je bent terug vertrokken.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”