A2F Speedtest
-
- Member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 10 maa 2004, 11:20
Weet niet of iemand dit ook heeft maar kga het toch zeggen.
Wanneer ik een Speedtest doe bij userbase met A2F heb ik altijd 50kb down en 50kb up.
Nu ben ik aan het downloaden via mIRC en besloot eens een speedtest tijdens te doen.
Mijn downloadsnelheid bij mIRC blijft aan 70kb down en de test geeft 50kb down als resultaat.
Is dit normaal?
Ook ben ik nu 3 files aan het downloaden.
Als ik 1 file download blijft ie rond de 20kb down.
Naarmate ik meer files download stijgt dat.
Hier is toch iets serieus mis mee niet?
Aan wat kan dit liggen?
Ik zal ook eens meedoen aan die review van A2F.
Greetz
DragonZeal
Wanneer ik een Speedtest doe bij userbase met A2F heb ik altijd 50kb down en 50kb up.
Nu ben ik aan het downloaden via mIRC en besloot eens een speedtest tijdens te doen.
Mijn downloadsnelheid bij mIRC blijft aan 70kb down en de test geeft 50kb down als resultaat.
Is dit normaal?
Ook ben ik nu 3 files aan het downloaden.
Als ik 1 file download blijft ie rond de 20kb down.
Naarmate ik meer files download stijgt dat.
Hier is toch iets serieus mis mee niet?
Aan wat kan dit liggen?
Ik zal ook eens meedoen aan die review van A2F.
Greetz
DragonZeal
-
- Member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 10 maa 2004, 11:20
Het is wel erg.
Kan evengoed versatel hebben heeft dezelfde snelheid maar daar weten we dat tenminste.
Een lijn van 4Mbit aanbieden waar het maximum van 512kbps wordt uitgehaald is productvervalsing als ge het mij vraagt.
Kan evengoed versatel hebben heeft dezelfde snelheid maar daar weten we dat tenminste.
Een lijn van 4Mbit aanbieden waar het maximum van 512kbps wordt uitgehaald is productvervalsing als ge het mij vraagt.
-
- Member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 10 maa 2004, 11:20
Lol
Ik zit daar al mee sinds dak mijn ingeschreven heb bij userbase.
Enig aanraden voor overstap naar einde contract?
Greetz
DragonZeal
Ik zit daar al mee sinds dak mijn ingeschreven heb bij userbase.
Enig aanraden voor overstap naar einde contract?
Greetz
DragonZeal
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 3064 kbit/s or 383 kbyte/s
- Upload speed : 408 kbit/s or 51 kbyte/s
Sat Aug 21 2004 at 01:06:52 UTC+0200
Al een aantal weken is de snelheid zeer goed!
- Download speed : 3064 kbit/s or 383 kbyte/s
- Upload speed : 408 kbit/s or 51 kbyte/s
Sat Aug 21 2004 at 01:06:52 UTC+0200
Al een aantal weken is de snelheid zeer goed!
-
- Member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 10 maa 2004, 11:20
Welke provider?
Als het A2F is heb je dan een limiet of niet?
Als het A2F is heb je dan een limiet of niet?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1636
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
- Locatie: N.O.Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
je zou beter 'de snelheid' vervangen door 'mijn snelheid', bij velen is het namelijk niet zo.vscompS schreef:Al een aantal weken is de snelheid zeer goed!
Ach ja, dat is het verrassende van A2F. Dan gaat het weer eens goed en denk je dat de problemen voorbij zijn, vervolgens zakt de snelheid weer voor weken/maanden in elkaar.
Nu al maanden 's avonds snelheden van rond de 40kBytes/300kbit/s.
Laatst gewijzigd door Limburg 21 aug 2004, 01:33, in totaal 1 gewijzigd.
Limburg schreef:je zou beter 'de snelheid' kunnen vervangen door 'mijn snelheid', bij velen is het niet zo.vscompS schreef:Al een aantal weken is de snelheid zeer goed!
Ach ja, dat is het verrassende van A2F. Dan gaat het weer eens goed en denk je dat de problemen voorbij zijn, vervolgens zakt de snelheid weer voor weken/maanden in elkaar.
Nu al maanden 's avonds snelheden van rond de 40kBytes/300kbit/s.
Het is toch wel al van eind Mei dat de snelheden zeer goed zijn ,
neen ik heb nog geen limiet .. + test is gedaan via draadloos netwerk
Snelheid, welke snelheid?
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
ik heb het over de "snelheden" die ik haal ...
Ik denk dat het is doordat Belgacom een aantal maand geleden (medio mei dus) werken in de centrale heeft uitgevoerd hier in de straat , sindsdien is het snel ...
Ik denk dat het is doordat Belgacom een aantal maand geleden (medio mei dus) werken in de centrale heeft uitgevoerd hier in de straat , sindsdien is het snel ...
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 2690 kbit/s or 336 kbyte/s
- Upload speed : 198 kbit/s or 25 kbyte/s
Sat Aug 21 2004 at 08:00:41 UTC+0200
wel nog redelijk vroeg, maar dit haal ik vrjwel continu, al zakt het soms 's avonds af nr 2mbit
- Download speed : 2690 kbit/s or 336 kbyte/s
- Upload speed : 198 kbit/s or 25 kbyte/s
Sat Aug 21 2004 at 08:00:41 UTC+0200
wel nog redelijk vroeg, maar dit haal ik vrjwel continu, al zakt het soms 's avonds af nr 2mbit
DragonZeal schreef:Lol
Ik zit daar al mee sinds dak mijn ingeschreven heb bij userbase.
Enig aanraden voor overstap naar einde contract?
Greetz
DragonZeal
www.edpnet.be
Ik heb daar de Meson 4000 van ... 4Mbit down, 512Kbit up ... en eender wat ik doe, 1 thread, 530 threads ... altijd plafond van de lijn, zowel up als down.
Een 4Mbit komt in de praktijk neer op +/-400KB down en 52KB up. (ATM overhead)
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
-
- Elite Poster
- Berichten: 1636
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
- Locatie: N.O.Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Nog 14 dagen A2F.
EDPNET was een van mijn 2 alternatieven.
Een nadeel vond ik: IP change elke 24-48 uur, dit komt met mijn gebruik slecht uit. (C-phest, wat is jouw ervaring daarmee?)
Verder lijkt het me een prima provider. Met de helpdesk heb ik een vriendelijk gesprek gehad en zij vertelden me dat, zolang er geen misbruik van wordt gemaakt, zij geen beperkingen opleggen wat je aansluit (servers). Er worden geen poorten gefiltert.
Het zal hier waarschijnlijk XS4ALL.be worden. Heeft helaas slechts 256kb upload ipv 512, maar de IP change vindt 1x per week (zondag op maandag) plaats.
EDPNET was een van mijn 2 alternatieven.
Een nadeel vond ik: IP change elke 24-48 uur, dit komt met mijn gebruik slecht uit. (C-phest, wat is jouw ervaring daarmee?)
Verder lijkt het me een prima provider. Met de helpdesk heb ik een vriendelijk gesprek gehad en zij vertelden me dat, zolang er geen misbruik van wordt gemaakt, zij geen beperkingen opleggen wat je aansluit (servers). Er worden geen poorten gefiltert.
Het zal hier waarschijnlijk XS4ALL.be worden. Heeft helaas slechts 256kb upload ipv 512, maar de IP change vindt 1x per week (zondag op maandag) plaats.
-
- Member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 10 maa 2004, 11:20
Ik probeer nu al 2 dagen naar Webvisie te bellen en telkens krijg ik de melding dat hun kantoren gesloten zijn.
Iemand enig idee hierover.
Ik wil namelijk bellen om te klagen over mijn snelheid en weten wanneer dit nu eindelijk zal opgelost geraken.
Iemand enig idee hierover.
Ik wil namelijk bellen om te klagen over mijn snelheid en weten wanneer dit nu eindelijk zal opgelost geraken.
DragonZeal,
Check je statuspagina. Hun kantoren zijn gesloten, én de helpdesk (0903 nummer - duur !! ) is pas bereikbaar vanaf 14u.
Grtz,
Sasuke
Check je statuspagina. Hun kantoren zijn gesloten, én de helpdesk (0903 nummer - duur !! ) is pas bereikbaar vanaf 14u.
Grtz,
Sasuke
Limburg schreef:Nog 14 dagen A2F.
EDPNET was een van mijn 2 alternatieven.
Een nadeel vond ik: IP change elke 24-48 uur, dit komt met mijn gebruik slecht uit. (C-phest, wat is jouw ervaring daarmee?)
Verder lijkt het me een prima provider. Met de helpdesk heb ik een vriendelijk gesprek gehad en zij vertelden me dat, zolang er geen misbruik van wordt gemaakt, zij geen beperkingen opleggen wat je aansluit (servers). Er worden geen poorten gefiltert.
Het zal hier waarschijnlijk XS4ALL.be worden. Heeft helaas slechts 256kb upload ipv 512, maar de IP change vindt 1x per week (zondag op maandag) plaats.
Limburg,
Welk gebruik heb jij dan waardoor een IP-change kwaad kan ? Een no-ip of andere dynamic DNS provider/client lost dat euvel toch direct op ??
Grtz,
Sasuke
-
- Elite Poster
- Berichten: 1636
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
- Locatie: N.O.Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
IP-tunneling waarbij adres niet op domain instelbaar is maar op IPnr.
Dus moet ik op remote lokatie inloggen om met de hand IP aan te passen.
Lastig, ik zoek ook naar een andere oplossing.
Heb dit al jaren in gebruik.
Dus moet ik op remote lokatie inloggen om met de hand IP aan te passen.
Lastig, ik zoek ook naar een andere oplossing.
Heb dit al jaren in gebruik.
-
- Member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 10 maa 2004, 11:20
Kan er iemand het volledige 0903 nummer eens geven want vind dat nergens op hun site.
-
- Member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 10 maa 2004, 11:20
Ondertussen al zelf gevonden bij rubriek Bestaande klanten maar toch bedankt.
Ik heb een mail gestuurd naar de support en kreeg een auto-reply dat ik het troubleticket systeem moet gebruiken. Betekent dit dat mijn mail niet zal gelezen worden?
Ik heb een mail gestuurd naar de support en kreeg een auto-reply dat ik het troubleticket systeem moet gebruiken. Betekent dit dat mijn mail niet zal gelezen worden?
- Sasuke
- Elite Poster
- Berichten: 4854
- Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
- Locatie: Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Dragonzeal,
Dat heb jij goed opgemerkt ... toch leuk hé, als je de helpdesk op allerlei manieren kan bereiken? Men verkoopt internet/e-mail/breedband, maar is verplicht te bellen ...
Waarom, vraagt u misschien ? Mja, al eens gekeken wat zo'n 0903 lijn opbrengt aan diegene die dat uitbaat ?
[Bitch mode]Anyway,
Qua support zou ik beter je vraag hier zetten, je krijgt :
1. Sneller een antwoord
2. Een duidelijker antwoord
3. De garantie dat als het hier niet opgelost geraakt, webvisie het ook niet kan oplossen (buiten BGC problemen, maar ja, da's een tel. nummer ingeven in een webapplicatie, synch waardes bijzetten en op submit klikken ... BGC doet de rest.)
4. Vooral een GOEDKOPER antwoord.
[/bitch mode]
Mvg,
Sasuke
When smart people start to lose faith, do not try to convince them otherwise, they know what they're doing, and above all, why they're doing it.
Dat heb jij goed opgemerkt ... toch leuk hé, als je de helpdesk op allerlei manieren kan bereiken? Men verkoopt internet/e-mail/breedband, maar is verplicht te bellen ...
Waarom, vraagt u misschien ? Mja, al eens gekeken wat zo'n 0903 lijn opbrengt aan diegene die dat uitbaat ?
[Bitch mode]Anyway,
Qua support zou ik beter je vraag hier zetten, je krijgt :
1. Sneller een antwoord
2. Een duidelijker antwoord
3. De garantie dat als het hier niet opgelost geraakt, webvisie het ook niet kan oplossen (buiten BGC problemen, maar ja, da's een tel. nummer ingeven in een webapplicatie, synch waardes bijzetten en op submit klikken ... BGC doet de rest.)
4. Vooral een GOEDKOPER antwoord.
[/bitch mode]
Mvg,
Sasuke
When smart people start to lose faith, do not try to convince them otherwise, they know what they're doing, and above all, why they're doing it.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1636
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
- Locatie: N.O.Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Vooral wanneer je zo'n fenomeen als 'line reset' uitvindt.Sasuke schreef:Waarom, vraagt u misschien ? Mja, al eens gekeken wat zo'n 0903 lijn opbrengt aan diegene die dat uitbaat ?
Heb nooit gehoord dat er zoiets bv bij Skynet bestaat.
Het zou ook kunnen dat ze die instellingen zoals BGC niet kunnen veranderen en dat ze dat aan Scarlet en BGC moeten vragen. Enkel lijnreset kunnen ze doen. Dus dan probeer je dat telkens met lijnreset op te lossen.
Heb geen idee of da klopt wat ik hier zeg, mja het zou kunnen of nie ?
Heb geen idee of da klopt wat ik hier zeg, mja het zou kunnen of nie ?
-
- Member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 10 maa 2004, 11:20
Ik had problemen met surfen.
Ik had maar een snelheid van 50kb/sec.
Na een lijnreset die Webvisie heeft uitgevoerd had ik terug 350kb/sec.
Maar downloaden bij mIRC gaat nog altijd niet vooruit.
Is er een manier om zelf een lijnreset uit te voeren?
Ik had maar een snelheid van 50kb/sec.
Na een lijnreset die Webvisie heeft uitgevoerd had ik terug 350kb/sec.
Maar downloaden bij mIRC gaat nog altijd niet vooruit.
Is er een manier om zelf een lijnreset uit te voeren?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1636
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
- Locatie: N.O.Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Wanneer het netwerk zo 'wrak' is dat dit voor een groot aantal gebruikers regelmatig noodzakelijk is zou je aks Webvisie kunnen overwegen dit om de paar dagen automatisch voor alle klanten te doen.
Laatst gewijzigd door Limburg 26 aug 2004, 19:42, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 10 maa 2004, 11:20
Misschien wel maar daarmee heb ik nog geen antwoord op mijn vraag.
-
- Member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 10 maa 2004, 11:20
Ik denk dat ik de snelheid van het downloaden bij mIRC ga laten voor wat het is.
Ik haal rond de 2gb per dag binnen dus das al goe.
Ik haal rond de 2gb per dag binnen dus das al goe.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
DragonZeal schreef:Ik denk dat ik de snelheid van het downloaden bij mIRC ga laten voor wat het is.
Ik haal rond de 2gb per dag binnen dus das al goe.
Ja... ja...
If you can't beat them, confuse them.
-
- Member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 10 maa 2004, 11:20
Heb gevraagd aan Webvisie hoe het komt dat ik zo lage snelheid download bij mIRC.
Zij zeggen dat het ligt aan de routering van Scarlet.
Zij zeggen dat het ligt aan de routering van Scarlet.
- spacekiek
- Elite Poster
- Berichten: 1182
- Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
DragonZeal schreef:Heb gevraagd aan Webvisie hoe het komt dat ik zo lage snelheid download bij mIRC.
Zij zeggen dat het ligt aan de routering van Scarlet.
En wat gaan ze doen om aan het probleem te verhelpen ??
Bel nog eens naar de 0903 ?
De volgende keer krijg je te horen dat je bekabeling niet in orde is ... etc etc etc
Btw, wanneer heb jij je aangesloten ?! Kan niet geloven dat er nu nog iemand bij A2F zou willen gaan
-
- Member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 10 maa 2004, 11:20
Ik had mij aangemeld in februari.
Toen ging alles efkes goed.
Maar ik zeg het zonder fout op.
Ik overweeg nu versatel zonder limiet aan 512kbps/256kbps.
Of Academic Broadband aan een limiet van 10Gb/maand voor 25€.
Toen ging alles efkes goed.
Maar ik zeg het zonder fout op.
Ik overweeg nu versatel zonder limiet aan 512kbps/256kbps.
Of Academic Broadband aan een limiet van 10Gb/maand voor 25€.