Je bent duidelijk niet op de hoogte van de verschillen tussen België en Nederland. In Nederland hebben ze VDSL2 vanaf de wijkkasten en dus niet zoals in Belgïe vanuit een ROP. Je statement dat je soms eens SERIEUS dient te investeren vind ik enorm lachwekkend !Stormlord schreef:dat FTTH meer kost lijkt me nogal duidelijk - maar het terugverdieneffect komt er na x aantal jaar. ..... Soms moet je echt ook eens SERIEUS durven investeren om iets te bereiken........ In Nederland kan het, en heeft men in diverse gemeenten al jaren fiber tot in de living.
Jij hebt totaal geen énkel besef wat een landelijke uitrol van FTTH zou kosten aan BGC ! Om je ergens een gedacht te geven: wat denk je dat de totale Belgacom groep waard is ? Enig idee ? Om het voor jou iets simpeler te maken: wat stelt de Belgacom groep voor ? ALLE activa: alle gebouwen, de volledige infrastuctuur, 15.000 medewerkers, etc. De waarde kan je vinden op de beurs.
Een volledige landelijke uitrol van FTTH dat enkel en alleen door BGC bekostigd zou moeten worden is - hou je vast - TWEE MAAL de huidige beurswaarde ! Enig idee over hoeveel miljarden € dit eigenlijk gaat ? Dacht ik niet !
Trouwens, welk bedrijf - klein of groot - zou het zich ooit in zijn hoofd halen om een investering te doen dat 200% zou betekenen van het eigen kapitaal ??
DLM, Vectoring, VBB zijn allemaal zaken die de levensduur van het huidige VDSL2 netwerk in de tijd rekken. Dit is een zeer goede marketingbeslissing die in vergelijking met de volledige uitrol van FTTH peanuts kost. Hoeveel was het ook alweer ? Iets van 200 Miljoen over 3 jaar ? En ik mag er zelfs 200 % naast zittenIk vind alleszins blijven investeren in iets dat duidelijk NIET WERKT OP LANGE TERMIJN gewoon DOM:
Belgacom loopt qua gemiddelde snelheid nu al fors achter op Telenet.
Het is nooit de bedoeling geweest om TN aan te vallen op gebied van snelheid. Dat BGC qua snelheid achter loopt op TN is al minstens 10 jaar een non-issue. Dat jij er één probeert van te maken bewijst nog maar eens hoe goed je op de hoogte bent van het reilen en zeilen in de Telco wereld ...