Allereerste Latribu klant op Turboline netwerk

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Gebruikersavatar
Wim D
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 maa 2004, 22:27

Vanavond is een eerste ongelimiteerde Latribu gelukzak gemigreerd van scarlet naar Turboline....


"Voici les premiers résultats de nos tests via Speedtesl.nl.
Je continue ma batterie de tests avec les FTPS (ports 21 et exotiques), jeux (CS et autres), http, ... et vous donne les résultats le plus vite possible.

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Wed Aug 4 2004 om 22:04:35 UTC+0200)

Download : 330.4 KByte/sec
Upload : 26.2 KByte/sec
Connection : 1116.0 Conn/min
Ping test Nederland : 18.0 ms

L'est pas beau le monde ?? "


Gezien ik zelf ook in blijde verwachting ben hiervoor, hou ik jullie zeker op de hoogte.
Gebruikersavatar
Wim D
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 maa 2004, 22:27

Verdere resultaten en vergelijk met skynet:


Tests via Speedtest.nl

Avec Skynet Plus
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Wed Aug 4 2004 om 21:16:03 UTC+0200)
Download : 339.0 KByte/sec
Upload : 26.3 KByte/sec
Connection : 1126.0 Conn/min
Ping test Nederland : 16.0 ms

Avec LaTribu BePlus
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Wed Aug 4 2004 om 22:04:35 UTC+0200)
Download : 330.4 KByte/sec
Upload : 26.2 KByte/sec
Connection : 1116.0 Conn/min
Ping test Nederland : 18.0 ms



Tests sur Counter-Strike (serveur hpk.gameonline.be)

Avec Skynet Plus : Ping : Average : 19
Loss : 0
Choke : 0

Avec LaTribu BePlus : Ping : Average : 21
Loss : 0
Choke : 0



Test sur le FTP de Belnet (port : 21, fichier : debian-30r2-i386-binary-4.iso)

Avec Skynet Plus
Download : 341.20kbps

Avec LaTribu BePlus
Download : 347.90kbps


Test sur un FTP port "exotique" (port 8802)
Avec Skynet Plus : 22.05kbps
Avec LaTribu BePlus : 25.55kbps
Akira
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1386
Lid geworden op: 10 jan 2004, 13:30

:| mag ik beleefd vragen waar u woont (provincie en of stad is voldoende)

daar al iemand van het forum gemaild had met latribu en die vertelden hem dat latribu zijn diensen niet gingen verkopen in vlaanderen...

ik denk dat je veel mensen zult nieuwsgierig maken, bereid je maar al voor aan een stortvloed van vragen en geklaag van A2Fers :-)
de pispaal <<
Gebruikersavatar
Wim D
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 maa 2004, 22:27

Ik ben van de streek rond Kortrijk.

Voor alle duidelijkheid Latribu richt zich eigenlijk niet tot de Vlaamse markt.

Regio Brussel en een groot deel van Wallonië kan aansluiten.
Uitzonderlijk zou ook Zuid-West-Vlaanderen (056) kunnen aansluiten. Dit omdat een deel van Wallonië ook onder die 056-zone zit (bijv. Moeskroen).

Let wel, Latribu is volledig franstalig, communiceren gebeurt dus in een (poging tot) frans. Indien ik hier geen problemen mee had wilden ze gerust een uitzondering maken en mij abonneren. Uiteraard had ik hier alle begrip voor :-). Ze hebben verder geen plannen om zich op Vlaanderen te gooien (door te te grote meerkost voor 2-talige communicatie).

Tot nu toe zijn ze qua support heel behulpzaam. Het lijkt mij (net als bij A2F) om klein team te gaan. Hun aanpak staat wel haaks op die van Webvisie. Latribu communiceert heel persoonlijk met hun klanten, waardoor (ook wanneer er problemen waren) de sfeer opbouwend bleef. In Antwerpen kunnen ze daar alvast een punt aan zuigen!

Wie weet volgen er in vlaanderen nu ook dergelijke unlimited (er "zou" wel een fair use policy zijn) formules op Turboline... Of de snelle verbinding en de ongelimiteerdheid zal blijven moet uiteraard nog blijken...
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Hier een screenshot van de regio.

Grtz,
Bijlagen
moeskroen.jpeg
(303.61 KiB) 172 keer gedownload
Djorre
Plus Member
Plus Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 16 feb 2004, 08:06
Locatie: Ronse

Misschien dat het ook een optie is voor onze regio (055) daar is men ook tweetalig. Misschien dat ik het kan bekijken als alternatief voor die klodden van A2F.
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Maandag had ik ook nog eens een mailtje gestuurd naar die Cedric Flamant , die me nogmaals vertelde dat ze vlaanderen écht niet gaan beschouwen als hun doelgebied... Vond ik natuurlijk heel spijtig, zeker nu als ik de resultaten zie van Wim D :? Hopelijk blijven die goeie downloadcijfers zich doorzetten naar gelang er meer en meer klanten bijkomen.
Als het de goeie richting blijft uitgaan kunnen we misschien een petitie starten om toch in vlaanderen Latribu abo's aan te gaan bieden? Mss met de toegeving dat de support in het Engels/Frans gebeurd?! (al denk ik niet dat het wettelijk correct is).
Laat ons nu hopen dat "Versatel Always More Adsl" met iets interessant uit de bus kan komen, dan hebben wij vlamingen mss ook iets unlimited! :P
Gebruikersavatar
Wim D
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 maa 2004, 22:27

"Usage courtois, QoS et réjouissances

Bonjour,

pour le moment, il n'y a pas de QoS.

Nous avons 2 solutions pour faire face à la demande de bande passante :

- Sensibiliser les utilisateurs à une certainne courtoisie.
En effet, la bande passante (82 Mbps au total pour le moment, 24 de + dès lundi pour bruxelles) est partagée entre les utilisateurs.
Nous ne pouvons pas mettre de la bande passante garantie pour 50 EUR/mois, c'est énonomiquement impossible.

Dès lors, nous invitons les utilisateurs à télécharger, quand ils sont à la maison, la nuit, ...
Chacun a un mode de vie différent (au travail, au chômage, etc).
Le temps est la 3ème dimension d'un réseau, il permet de "partager" les ressources entre ceux qui utilisent la bande passante et les autres, et d'alterner.

- L'autre solution, c'est un QoS dure sur certainnes applications (par exemple 30 Kbps sur Emule & co).

(La 3ème étant de dire, c'est de la bp garantie, mais ca coute 250 EUR/mois).
(La 4ème étant de ne rien faire, et de laisser tourner tout le réseau à 25Ko/s).

Dans la newsletter que je vais écrire, je parlerai de ces facteurs.
A l'heure actuelle, il n'y a pas encore de problème.
Mais je préfère quand même indiquer à tous les clients, illimité oui, mais il est bien écrit "à usage résidentiel" et "de manière à ne pas causer de problème sur le réseau", ainsi que le nombre de users par Mbps dans les conditions générales.

Il est évident que tout "partage" (wi-fi pour tout le village, partage d'identifiants, autre...) de connexion sera puni d'une résiliation au tort du client d'une part, et d'une poursuite à l'encontre des personnes non-autorisées.

cordialement,
Piery Garot."

Dit beloel ik met goeie communicatie!
Djorre
Plus Member
Plus Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 16 feb 2004, 08:06
Locatie: Ronse

Getver daar kunnen velen nog iets van leren.
Ze doen daar precies toch wel wat moeite
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Uitdaging: kan iemand bovenstaande mail vertalen naar een Webvisie antwoord, met zo min mogelijk aantal woorden natuurlijk :wink:
Djorre
Plus Member
Plus Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 16 feb 2004, 08:06
Locatie: Ronse

zeker .... line reset
Gebruikersavatar
PHO
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 09 nov 2003, 12:13

Opvallend: 82Mbps totale bandbreedte is niet echt veel. Zelfs als die 24 Mbps er bij komt (al is dit enkel voor Brussel, lees ik in de mail) blijft het vrij weinig. Ik weet natuurlijk niet hoeveel klanten ze nu hebben, maar hopelijk zullen het er een pak meer zijn dan een aantal 100-den. Dan zullen ze toch wel een vrij slechte overboekingsfactor hanteren. (tenzij ze heel kort en zeer snel op de bal spelen, en telkens er een paar klanten bijkomen, een boel bandbreedte bijkopen).
Mais je préfère quand même indiquer à tous les clients, illimité oui, mais il est bien écrit "à usage résidentiel" et "de manière à ne pas causer de problème sur le réseau", ainsi que le nombre de users par Mbps dans les conditions générales.
klinkt een beetje gevaarlijk, want wat beschouwt La Tribu als "thuisgebruik" ? En wanneer zorg je voor problemen op het ganse netwerk ?
Gast

290 klanten in Wallonië en 130 in Brussel
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1091
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 91 keer

Als ik het goed begrijpen kunnen ze de volledige 056 zone bedienen?
Gebruikersavatar
Wim D
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 maa 2004, 22:27

Yep dat denk ik wel,

Indien ge er geen problemen mee hebt om uitzonderlijk enkel in het frans te communiceren. Ik weet ook wel dat België tweetalig is maar dit is een klein bedrijfje dat ons wil helpen aan een ongelimiteerde verbinding en dus knijp ik graag deze keer een oog dicht.

Ik wacht nog steeds op mijn activering...
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Technisch gezien ben ik wantrouwig wegens deze heel kleine bandwidth. Maar die mail, omg, die vriendelijkheid, die openheid, daar kan praktisch iedere provider alleen maar beschaamd van worden.

(en dan spreek ik nog niet over A2F, mss zeer onvriendelijk en ongepast op het forum: VUILE BOEREN!, sry maar dit moest er ff af :-) )
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Gebruikersavatar
Wim D
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 maa 2004, 22:27

Dit zou volgens hen moeten voldoende zijn, ik zoek de berekening nog eens op. Het voordeel is dat ze dit kunnen uitbreiden:

Zij zaten, net als ADSL2FIT bij Scarlet en kenden dezelfde problemen
(te weinig bandbreedte en scarlet wou er niet vlot genoeg bijleveren/verkopen wegens negatief standpunt tov ongelimiteerd verkeer)

Toen legde Scarlet limieten op, A2F zei (met wat tegenpruttelen) ok, Latribu zei nee en stapte naar Belgacom (Turboline)

In het contract dat ze daar hebben staat volgens hen duidelijk (een ezel stoot enz.) dat ze waneer nodig de gewenste bandbreedte kunen bijkopen.

Intussen is Wallonië volledig overgezet op Turboline, en op één bas (te weinig bandbreedte in Luik, maar maandag komt er al levering van extra) na werkt het overal vlotjes.

Zone Brussel is momenteel slachtoffer van het verhaal : Scarlet knipte de lijnen, Latribu zocht noodoplossing en kon voorlopig een traag verbindinkje regelen terwijl de aanvragen tot aansluiting Brussel op Turboline lopend zijn... (en we weten allemaal dat dat kan duren)
Laatst gewijzigd door Wim D 12 aug 2004, 21:04, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Wim D
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 maa 2004, 22:27

Verdere info voor wie wil:

Volgens ik las zou 82Mbps met het aantal klanten dat ze nu hebben een gegarandeerde snelheid opleveren van 40ko/s per persoon. Meer is te duur (en ongebruikelijk denk ik?).

Dit zou genoeg moeten zijn zegt Piery, de Latribu chef, want :

"Nous n'avons JAMAIS dépassé une moyenne générale de 45 GB de down, même quand ca allait très très bien.

Sachant que c'est rentable sur ces chiffres, et que le prix au Mbps est dégressif en fonction du volume acheté, je pense que c'est assez simple, nous achèterons de la bande passante pour chaque nouveau client, par le biais d'upgrade dont la périodicité reste à définir (de toutes les mois à toutes les semaines en fonction de combien s'inscrirons).

J'aimerais aussi rappeler qu'il y a du packet loss (dû à du cell loss ATM) sur le réseau de Scarlet, et ce pour tous les ISPs, vu la lenteur à upgrader leur VP vers les centraux téléphoniques.

Le packet loss peut réduire jusqu'à 100x la vitesse normale d'une ligne, et plus encore!
Pourquoi ? Parce que le protocole TCP envoie de plus en plus de "packets de contrôle" lorsque qu'une connexion est de mauvaise qualité, ce qui réduit le débit disponible pour les autres types de packet.

Ceci explique que même avec une 30aine de Mbps vers Scarlet, saturé au niveau de notre interco, et amplifié par leur packet loss, nous arrivons péniblement à fournir queques Ko/sec sur Scarlet.

Turboline est la seule solution au niveau de la qualité que nous pouvions mettre en place. A l'instar de Scarlet, les autres opérateurs ne nous donnaient aucune garantie. Ici, nous en avons.

Et au niveau financier, celà a été pensé pour être rentable, pas pour être coincé sans argent.

Piery."
Gebruikersavatar
Wim D
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 maa 2004, 22:27

Ok,

Net bericht gekregen dat mijn lijn besteld is, nu begint het (lange?) wachten...

Cedric (Support)
12/08/2004 je vais bientot avoir votre date.
donc votre ligne est commandée

En nu zwijg ik!
C-Phest
Premium Member
Premium Member
Berichten: 621
Lid geworden op: 08 dec 2003, 17:40
Locatie: Leuven

Spacekiek schreef:Maandag had ik ook nog eens een mailtje gestuurd naar die Cedric Flamant , die me nogmaals vertelde dat ze vlaanderen écht niet gaan beschouwen als hun doelgebied...


Cédric Flamant ... de ironie :)
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
RaDa^

Djorre schreef:Misschien dat het ook een optie is voor onze regio (055) daar is men ook tweetalig. Misschien dat ik het kan bekijken als alternatief voor die klodden van A2F.


sigh, Ronse is 1 talig !!

heeft enkel franse faciliteiten ...


ffs :/
vscomp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 07 okt 2003, 17:03

Toch wel jammer dat Latribu vlamingen niet wil aansluiten ...
Gast

ik zit ook in de regio 02 ongeveer 14 km van hartje brussel
miss mij daar abboneren want er zijn geen limieten !!!! :lol:
Djorre
Plus Member
Plus Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 16 feb 2004, 08:06
Locatie: Ronse

RaDa^ schreef:
Djorre schreef:Misschien dat het ook een optie is voor onze regio (055) daar is men ook tweetalig. Misschien dat ik het kan bekijken als alternatief voor die klodden van A2F.


sigh, Ronse is 1 talig !!

heeft enkel franse faciliteiten ...


ffs :/


/OFFTOPIC
Zeer nuttige bijdrage RaDa.
/EINDE


Je moet wel toegeven dat ze bij Latribu wel open zijn en duidelijke info geven. De klanten weten wel waar ze aan toe zijn, spijtig dat andere providers niet zo open zijn. En inderdaad wel spijtig dat ze zich momenteel beperken tot het franstalige deel van ons land. Aan de andere kant is het wel positief dat ze het voorlopig niet te groots zien, misschien dat ze in een latere faze een stap verder gaan, zou wel een goeie zaak zijn
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Piery Garot schreef:Nous ne pouvons pas mettre de la bande passante garantie pour 50 EUR/mois, c'est énonomiquement impossible.


Toch een provider die duidelijk stelt dat het financieel onmogelijk is om snelheden te garanderen bij een netwerk waar men spreekt over unlimited.

Piery Garot schreef:Dès lors, nous invitons les utilisateurs à télécharger, quand ils sont à la maison, la nuit, ...


Men vraagt dus duidelijk om zijn gebruik zoveel mogelijk te spreiden... dus ook 's nachts te gebruiken. Voor de leechers die 24/24u downloaden is dit natuurlijk moeilijk.

Piery Garot schreef:(La 3ème étant de dire, c'est de la bp garantie, mais ca coute 250 EUR/mois).


Voor zij die dus echt unlimited willen... dit is de prijs !

Piery Garot schreef:(La 4ème étant de ne rien faire, et de laisser tourner tout le réseau à 25Ko/s).


Zo doen ze het alvast bij A2F.

Piery Garot schreef:Mais je préfère quand même indiquer à tous les clients, illimité oui, mais il est bien écrit "à usage résidentiel" et "de manière à ne pas causer de problème sur le réseau", ainsi que le nombre de users par Mbps dans les conditions générales.


Geen unlimited dus maar een FUP (welke die ook moge zijn).


Al bij al een mooie open communicatie die U geen hemel op aarde belooft zoals bij A2F. Wat dit wil zeggen op langere termijn is nu nog niet duidelijk vrees ik, maar als de gebruikers er verstandig mee omgaan lijkt mij dit een goeie formule. Zit het netwerk snel vol met mensen die er een sport van maken te downloaden om te downloaden (en denken dat 500 GB/mnd fair use is)... tja, dan zou het wel eens een andere richting kunnen opgaan.
Laatst gewijzigd door ubremoved_539 24 aug 2004, 10:06, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Wim D
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 maa 2004, 22:27

Tis bijna zover, morgen wordt ik aangesloten!
Gebruikersavatar
Wim D
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 maa 2004, 22:27

van de streek rond Kortrijk, zoals ik eerder in deze post reeds zei...
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Ik vind die FUPs maar niks, dat werkt niet meer vanaf dat een cliënteel te groot wordt :/.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

The_Borg schreef:Ik vind die FUPs maar niks, dat werkt niet meer vanaf dat een cliënteel te groot wordt :/.


Hangt gewoon van de mix van het cliënteel af... teveel (en dat wil heus niet zeggen 80% en meer) leechers gaat nooit goed, weinig of veel klanten maakt dan heus niets uit.
Gebruikersavatar
Wim D
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 maa 2004, 22:27

'T is zover sinds gisteren ben ik online bij Latribu, Yippiekayei MF!


Speedz:

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 1673 kbit/s or 209 kbyte/s
- Upload speed : 212 kbit/s or 27 kbyte/s
Wed Aug 25 2004 at 17:40:49 UTC+0200


Nog niet 100% perfect, maar wel een verademing na de A2F historie.
Ik heb de helpdesk gevraagd of ze de snelheid nog kunnen optimaliseren.

En nu ga ik testen!

*edit: in newsgroups merk ik een mooie speedstop op 200kbit/s, vergelijkbaar met de 100kbit/s momenteel bij A2F, hmm, ruikt dit naar milde capping? Ik vraag meer uitleg... *
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Mja, ik r2504, ik bedoel het anders; nu benadert latribue zijn klanten nog persoonlijk. Die klanten voelen zich aangesproken en velen zullen zich inhouden.

Krijg je een groter cliënteel, dan zal deze persoonlijke communicatie verloren gaan ... (tenzij ze hun helpdesk uitbreiden en met de kost die dat meebrengt in België :? ). Des te minder persoonlijk, des te meer leechers die zich niet zullen inhouden. Dan krijg je weer een sneeuwbaleffect met slechte diensten, slechte communicatie, ... maw Adsl2Fit :P.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Vscomp01

The_Borg schreef:Mja, ik r2504, ik bedoel het anders; nu benadert latribue zijn klanten nog persoonlijk. Die klanten voelen zich aangesproken en velen zullen zich inhouden.

Krijg je een groter cliënteel, dan zal deze persoonlijke communicatie verloren gaan ... (tenzij ze hun helpdesk uitbreiden en met de kost die dat meebrengt in België :? ). Des te minder persoonlijk, des te meer leechers die zich niet zullen inhouden. Dan krijg je weer een sneeuwbaleffect met slechte diensten, slechte communicatie, ... maw Adsl2Fit :P.



Verwacht gewoon niet teveel van die Latribu.
rsca
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 apr 2004, 10:48

wat is de site van deze provider?
Gebruikersavatar
Wim D
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 maa 2004, 22:27

www.latribu.be

:roll:

en dan klikken op internet
rsca
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 apr 2004, 10:48

weet ik ook wel maar je kan gewoon op het icoontje internet druken
de andere gaan precies ni

weird
Gebruikersavatar
Wim D
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 maa 2004, 22:27

De verklaring van mijn snelheid zou volgens een mede gebruiker het volgende zijn:

Ze hebben momenteel eigenlijk nog te weinig klanten op de 056 (bas Kortrijk), maar om hun vroegere abonnees daar niet in de kou te laten staan losten ze dit zo op:

Latribu heeft daar maar bandbreedte voor 2 mega :cry: gekocht, en limiteerd voor de vlotheid iedere 056 klant op een snelheid van 200kbyte/s

Ze kopen er bandbreedte bij volgens het aantal klanten dat erbij komt. Maw in de toekomst zou dit moeten versnellen.

Komaan Zuid-West-Vlamingen,
ronsel ronsel
Sluit nu aan!
ronsel ronsel
vscomp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 07 okt 2003, 17:03

Wim D schreef:De verklaring van mijn snelheid zou volgens een mede gebruiker het volgende zijn:

Ze hebben momenteel eigenlijk nog te weinig klanten op de 056 (bas Kortrijk), maar om hun vroegere abonnees daar niet in de kou te laten staan losten ze dit zo op:

Latribu heeft daar maar bandbreedte voor 2 mega :cry: gekocht, en limiteerd voor de vlotheid iedere 056 klant op een snelheid van 200kbyte/s

Ze kopen er bandbreedte bij volgens het aantal klanten dat erbij komt. Maw in de toekomst zou dit moeten versnellen.

Komaan Zuid-West-Vlamingen,
ronsel ronsel
Sluit nu aan!
ronsel ronsel


Volgens mij is dat niet toegestaan , daar je betaald voor een 3 MBIT abbo zonder cappingen ... toch maar eens contact opnemen met ombudsman voor meer info hierover...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Wim D schreef:Latribu heeft daar maar bandbreedte voor 2 mega :cry: gekocht, en limiteerd voor de vlotheid iedere 056 klant op een snelheid van 200kbyte/s

Ze kopen er bandbreedte bij volgens het aantal klanten dat erbij komt. Maw in de toekomst zou dit moeten versnellen.


Aangezien ze maar bijkopen volgens het aantal klanten dat erbij komt blijft alles dus hetzelfde... te weinig bandbreedte aangezien men geen inhaalbeweging doet.

In theorie werkt dit echter wel wanneer de users beneden hun capaciteit blijven, maar met unlimited abonnementen kan dit heel anders uitdraaien (en kom je er dus absoluut niet met een gemiddelde van x-Kbit/user)

Tja, verbindingen kosten geld... en als je meer geeft dan het opbrengt moet je andere truken uit de doos halen.
Gebruikersavatar
Wim D
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 maa 2004, 22:27

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 1536 kbit/s or 192 kbyte/s
- Upload speed : 213 kbit/s or 27 kbyte/s
Fri Aug 27 2004 at 23:03:14 UTC+0200

Vroem!
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”