SABAM - podcast afspelen in winkelruimte
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Het fundamentele probleem hier is natuurlijk dat die mens (uiteraard, vanuit zijn functie) uitgaat van de axioma's "dura lex sed lex" en "wat sabam doet is juist". Binnen dat kader probeert hij uit te leggen hoe je als persoon je papierwerk in orde kunt brengen in allerhande situaties.
De discussie echter, zoals ook zo vaak, probeert de wet (en sabam) in vraag te stellen, en dat is buiten de scope van zijn bevoegdheid. Wij denken out of the box, terwijl hij ons binnenin de box probeert wegwijs te maken. Dus zal die discussie altijd tot niets leiden.
Een beetje alsof je een flatlander (zo'n inwoner van een 2d universum) probeert uit te leggen wat "omhoog" betekent.
[ Post made via mobile device ]
De discussie echter, zoals ook zo vaak, probeert de wet (en sabam) in vraag te stellen, en dat is buiten de scope van zijn bevoegdheid. Wij denken out of the box, terwijl hij ons binnenin de box probeert wegwijs te maken. Dus zal die discussie altijd tot niets leiden.
Een beetje alsof je een flatlander (zo'n inwoner van een 2d universum) probeert uit te leggen wat "omhoog" betekent.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Logisch nieuws. Een heffing van 3.4% op de omzet omdat met KAN illegale content downloaden. Ja zeg, ik KAN door het rode licht rijden, dan maar een heffing op de rijbewijzen.
Noot voor Sabam: als de kaart voor je ligt is het normaal recht voor je (info omdat ze het noorden kwijt zijn )
Noot voor Sabam: als de kaart voor je ligt is het normaal recht voor je (info omdat ze het noorden kwijt zijn )
Bye, Maurice
https://on4bam.com
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Fantastisch toch... graag nog meer van deze onzin zodat ze eindelijk eens die slapende honden wakker maken die zich dan eens met sabam gaan bezighouden en eens duidelijk de lijntjes waarbinnen ze mogen opereren uitzet.
En aan ub_removed23584... ons hier recht in ons gezicht komen beliegen... een welgemeende je weet wel!
En aan ub_removed23584... ons hier recht in ons gezicht komen beliegen... een welgemeende je weet wel!
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
- Heronic
- Elite Poster
Vond het een up waard :
Mijn buurman maakt muziek, voornamelijk film muziek.
Jaarlijks word zijn muziek gebruik op een portugees filmfestival, hij krijgt hiervoor : 0,26€!!!(Om de 6 jaar kan hij zich een pint kopen met de opbrengst!)
Om zijn muziek te kunnen uitgeven via zijn uitgever welke zijn muziek promoot moet hij bij sabam aangesloten zijn om in orde te zijn. Zijn uitgever regelt echter alles. Onlangs had hij zelf zijn(als uitvoerder) eigen werk(auteur) gespeeld.
Sabam vroeg hem hoeveel de inkomprijs bedroeg ten einde hierop te innen.
Hij zei dat sabam zowat 20% van die inkomsten afroomt.
[edit]
Volgens zijn uitleg heeft een artiest niet veel keuze.
Ofwel zonder sabam maar dan is je werk zowat vogelvrij (je bent nog steeds rechthebbende maar je staat volledig zelf in voor alles.)
Ofwel met sabam en die slorpen 20% van jouw verdiensten op. (In tegenstelling tot wat sommigen *kuch*ub_removed23584*kuch* eerder beweerden omtrent het voorbeeld van de Verminnen die als uitvoerder zijn eigen werk bracht. )
Ik ging hem(artiest die denkt zoals elk weldenkend mens en dus naast de noodzaak van auteursrecht(welke ik overigens wel degelijk begrip voor heb) toch niet zomaar een carte blanche aan sabam wenst te geven ivm weinig tot geen steek houdende vorderingen.) eens attent maken op deze discussie.
Ga ik zeker deze week eens doen! Ik hoop dat hij zich registreert en zijn mening geeft teneinde dit kan meehelpen aan het duidelijk afbakenen van de lijntjes waarin sabam mag kleuren. En de vrijheden van artiesten en consumenten te vrijwaren van extra kosten. (Of toch niet die waar vooral "the man in the middle" lees : sabam mee gebaat is.)
Mijn buurman maakt muziek, voornamelijk film muziek.
Jaarlijks word zijn muziek gebruik op een portugees filmfestival, hij krijgt hiervoor : 0,26€!!!(Om de 6 jaar kan hij zich een pint kopen met de opbrengst!)
Om zijn muziek te kunnen uitgeven via zijn uitgever welke zijn muziek promoot moet hij bij sabam aangesloten zijn om in orde te zijn. Zijn uitgever regelt echter alles. Onlangs had hij zelf zijn(als uitvoerder) eigen werk(auteur) gespeeld.
Sabam vroeg hem hoeveel de inkomprijs bedroeg ten einde hierop te innen.
Hij zei dat sabam zowat 20% van die inkomsten afroomt.
[edit]
Volgens zijn uitleg heeft een artiest niet veel keuze.
Ofwel zonder sabam maar dan is je werk zowat vogelvrij (je bent nog steeds rechthebbende maar je staat volledig zelf in voor alles.)
Ofwel met sabam en die slorpen 20% van jouw verdiensten op. (In tegenstelling tot wat sommigen *kuch*ub_removed23584*kuch* eerder beweerden omtrent het voorbeeld van de Verminnen die als uitvoerder zijn eigen werk bracht. )
Ik ging hem(artiest die denkt zoals elk weldenkend mens en dus naast de noodzaak van auteursrecht(welke ik overigens wel degelijk begrip voor heb) toch niet zomaar een carte blanche aan sabam wenst te geven ivm weinig tot geen steek houdende vorderingen.) eens attent maken op deze discussie.
Ga ik zeker deze week eens doen! Ik hoop dat hij zich registreert en zijn mening geeft teneinde dit kan meehelpen aan het duidelijk afbakenen van de lijntjes waarin sabam mag kleuren. En de vrijheden van artiesten en consumenten te vrijwaren van extra kosten. (Of toch niet die waar vooral "the man in the middle" lees : sabam mee gebaat is.)
Laatst gewijzigd door Heronic 03 nov 2013, 11:18, in totaal 1 gewijzigd.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Als hij maar 0.26€ per jaar verdient aan Sabam........ dan kan hij mi best zonder zich aan te sluiten
En dat bedoel ik dus met hypocriet -> het is een auteursrechten vereniging, niet een gebruikersrechten vereniging
En dat bedoel ik dus met hypocriet -> het is een auteursrechten vereniging, niet een gebruikersrechten vereniging
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Dus ... Sabam doet al het werk en dan zagen dat bij een eigen uitvoering er ook 20% verloren gaat ?
of je doet alles zelf.... en dan heb je recht van zagen... of je laat alles door Sabam doen... en wat is dan 20% ?
of je doet alles zelf.... en dan heb je recht van zagen... of je laat alles door Sabam doen... en wat is dan 20% ?
- Heronic
- Elite Poster
Als hij zelf zijn eigen werk brengt en inkom vraagt moet hij sabam betalen!
Wel het is een nogal rare uitleg.
Hij heeft een uitgever die zijn werk promoot en zijn zaakjes regelt. Sabam heeft er dus geen werk mee (alhoewel ze zogezegd de artiesten hun werk wel promoten).
Maar opdat iedereen "in orde" zou zijn moet hij wel bij sabam aangesloten zijn.
Kort gezegd : hij kan/mag zijn werk niet verkocht krijgen zonder bij sabam aangesloten te zijn.
Ook al doet zijn uitgever alles en sabam dus in principe niets.
En 20 procent is niets natuurlijk.
Veel te weinig, jammer dat ik geen 20% interesten heb op mijn spaarboek en blij dat ik geen 20% interest heb op de lening.
Los daarvan : je betaald je garagist toch ook niet wanneer je zelf olie op je auto doet gewoon omdat hij normaal gezien het onderhoud doet of wel?
Wel het is een nogal rare uitleg.
Hij heeft een uitgever die zijn werk promoot en zijn zaakjes regelt. Sabam heeft er dus geen werk mee (alhoewel ze zogezegd de artiesten hun werk wel promoten).
Maar opdat iedereen "in orde" zou zijn moet hij wel bij sabam aangesloten zijn.
Kort gezegd : hij kan/mag zijn werk niet verkocht krijgen zonder bij sabam aangesloten te zijn.
Ook al doet zijn uitgever alles en sabam dus in principe niets.
En 20 procent is niets natuurlijk.
Veel te weinig, jammer dat ik geen 20% interesten heb op mijn spaarboek en blij dat ik geen 20% interest heb op de lening.
Los daarvan : je betaald je garagist toch ook niet wanneer je zelf olie op je auto doet gewoon omdat hij normaal gezien het onderhoud doet of wel?
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Er is niemand verplicht om zich aan te sluiten bij SABAM. Dat is zijn eigen beslissing (ofwel de beslissing van zijn uitgever). Er is geen enkele wet die een auteur deze verplichting oplegt, toch?Heronic schreef:hij kan/mag zijn werk niet verkocht krijgen zonder bij sabam aangesloten te zijn.
Als je met je garagist een contract gesloten hebt dat deze altijd en exclusief voor de olie zorgt, dan moet je zelf geen olie op je auto doen.Heronic schreef:je betaald je garagist toch ook niet wanneer je zelf olie op je auto doet gewoon omdat hij normaal gezien het onderhoud doet of wel?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Neen, maar Sabam laat wel uitschijnen dat je altijd hun sabamkosten moet betalen, ook al draai je geen noot van de auteurs die zij vertegenwoordigen.philippe_d schreef: Er is niemand verplicht om zich aan te sluiten bij SABAM. Dat is zijn eigen beslissing (ofwel de beslissing van zijn uitgever). Er is geen enkele wet die een auteur deze verplichting oplegt, toch?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Heronic
- Elite Poster
philippe_d schreef: Er is niemand verplicht om zich aan te sluiten bij SABAM. Dat is zijn eigen beslissing (ofwel de beslissing van zijn uitgever). Er is geen enkele wet die een auteur deze verplichting oplegt, toch?
Verplicht niet nee eerder zachte dwang
Als je met je garagist een contract gesloten hebt dat deze altijd en exclusief voor de olie zorgt, dan moet je zelf geen olie op je auto doen.
Moeten niet maar mogen toch wel. Het gaat trouwens over het "werk". Als je je eigen werk verwerkt waarom zou je dan een ander moeten betalen?
Trouwens blijkbaar moet er betaald worden als er inkom gevraagd word en anders niet.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 215 keer
Vraag me nog steeds af wat de CONSUMPTIEPRIJS te maken heeft met de uiteindeiijke vergoeding voor de artiesten.
Hier een 7-tal jaar een festivalletje georganiseerd, met een 1500 bezoekers en GRATIS inkom.
20 cent per consumptie ging naar het goede doel... maar voor Sabam telde de volledige consumptieprijs mee ....
Heb me er diverse malen serieus kwaad om gemaakt, maar op het einde gewoon opgegeven
Hier een 7-tal jaar een festivalletje georganiseerd, met een 1500 bezoekers en GRATIS inkom.
20 cent per consumptie ging naar het goede doel... maar voor Sabam telde de volledige consumptieprijs mee ....
Heb me er diverse malen serieus kwaad om gemaakt, maar op het einde gewoon opgegeven
-
- Verified Account
- Bedankt: 12 keer
Zalig! 'die mens'... u begrijpt toch al dat het daar begint, met die bewoording. En natuurlijk vind ik niet dat "wat sabam doet is juist"... werk jij dan voor zo'n firma die wel alles juist doet? Ik werk er wel erg graag en hoop binnen mijn rol mee te werken aan een veranderderende sabam. het lijkt me wel duidelijk tot wie jullie jullie moeten richten niet? de politieke wereld, zij zijn de enigen die de auteurswet kunnen aanpassen. Maar erg concrete voorstellen las ik hier nog niet... het blijft bij 'f*ck sabam' zich verbergend achter een nickname... Er is zoveel te doen rond een nieuwe auteurswet trouwens.ITnetadmin schreef:Het fundamentele probleem hier is natuurlijk dat die mens (uiteraard, vanuit zijn functie) uitgaat van de axioma's "dura lex sed lex" en "wat sabam doet is juist". Binnen dat kader probeert hij uit te leggen hoe je als persoon je papierwerk in orde kunt brengen in allerhande situaties.
-
- Verified Account
de consumptieprijs is één van de parameters die bepaalt hoe grootschalig het gebruik is van ons repertoire, zoals het artistiek budget, oppervlakte, inkomprijzen...axs schreef:Vraag me nog steeds af wat de CONSUMPTIEPRIJS te maken heeft met de uiteindeiijke vergoeding voor de artiesten.
als u vragen heeft over een bepaalde factuur, gewoon SABAM contacteren.
mvg
s
-
- Verified Account
beliegen...?Heronic schreef:Fantastisch toch... graag nog meer van deze onzin zodat ze eindelijk eens die slapende honden wakker maken die zich dan eens met sabam gaan bezighouden en eens duidelijk de lijntjes waarbinnen ze mogen opereren uitzet.
-
- Verified Account
Onze afgevaardigden zijn beëdigd en doen in hun rol vaststellingen waar nodig volgens de regels het spel natuurlijk en altijd in samenspraak met u.iceke schreef:En dan nog een vraagje voor onze Sabam man.... hoeveel bevoegdheid hebben jullie eigenlijk ?
Moet ik uw controleurs binnen laten ? moet ik uw controleurs in de niet openbare vertrekken laten van mijn zaak ? Wat met volksgezondheid ? Hebben jullie aangepaste kleding enz. bij wanneer jullie bedrijven controleren die voedsel verwerken ?
-
- Elite Poster
OK. Concrete vraag:ub_removed23584 schreef:de consumptieprijs is één van de parameters die bepaalt hoe grootschalig het gebruik is van ons repertoire, zoals het artistiek budget, oppervlakte, inkomprijzen...
Dezelfde zaal, even veel publiek, dezelfde muziek...
Scenario 1: Inkom 20 Euro, drank 3 Euro
Scenario 2: Inkom 5 Euro, drank 1 Euro
Zelfde tarief Sabam? Uiteindelijk luistert evenveel volk op dezelfde oppervlakte naar dezelfde muziek en zou dat dus dezelfde prijs moeten zijn tenzij Sabam een percent op de omzet aanrekent.
Bye, Maurice
-
- Verified Account
nee want de inkom en de drankprijs is toch niet hetzelfde... en dus is het gebruik van ons repertoire niet even grootschalig.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 72 keer
Zoals bij alle organisaties gaat grootste deel van de inkomsten voor werkingskosten en hoge lonen.
Moest men echt de artisten echt geldelijk steunen wat eigelijk de bedoeling is van sabam en gelijkgestelde organisaties dan zou ik mij kunnen vinden in het systeem maar door de jaren heen is er wel serieus wat misgelopen.
Beginnende artisten van allerlei genre moet men steunen maar als er geld wordt betaald is meestal aan de grote zangers /groepen die dit eigelijk niet nodig hebben om te overleven
Politici zouden eens dringend werk moeten wereldwijd dan wel dat er eerlijke regels en afspraken komen en zich niet laten beinvloeden door personen/groepen die schrik hebben om te moeten inbinden op hun inkomsten terwijl de artisten minder en minder vergoedingen ontvangen
Moest men echt de artisten echt geldelijk steunen wat eigelijk de bedoeling is van sabam en gelijkgestelde organisaties dan zou ik mij kunnen vinden in het systeem maar door de jaren heen is er wel serieus wat misgelopen.
Beginnende artisten van allerlei genre moet men steunen maar als er geld wordt betaald is meestal aan de grote zangers /groepen die dit eigelijk niet nodig hebben om te overleven
Politici zouden eens dringend werk moeten wereldwijd dan wel dat er eerlijke regels en afspraken komen en zich niet laten beinvloeden door personen/groepen die schrik hebben om te moeten inbinden op hun inkomsten terwijl de artisten minder en minder vergoedingen ontvangen
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Probeer eens uit te leggen waarom er meer aan jullie moet betaald worden als de drank duurder is.Siegfried Bakelants schreef:nee want de inkom en de drankprijs is toch niet hetzelfde... en dus is het gebruik van ons repertoire niet even grootschalig.
En draai voor één keer eens niet rond de pot met vage en loze teksten.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Moderator
- Contacteer:
En als ik gratis inkom geef, en gratis drank met dien verstande dat ik €3 vraag per glas dat ik moet afwassen daarna?Siegfried Bakelants schreef:nee want de inkom en de drankprijs is toch niet hetzelfde... en dus is het gebruik van ons repertoire niet even grootschalig.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
Siegfried Bakelants schreef:nee want de inkom en de drankprijs is toch niet hetzelfde... en dus is het gebruik van ons repertoire niet even grootschalig.
OK dat is duidelijk. En nu zou ik graag weten waarom dat ook "billijk" is. Waarom moet een auteur/artiest meer vergoeding krijgen voor dezelfde "prestatie" omdat de organisator meer vraagt voor zijn drank/toegang. Eigenlijk is er dus sprake van een omzetbelasting in plaats van een auteursrecht.
Het is een beetje als een deur laten plaatsen. De schrijnwerker vraagt 2000 Euro voor de inkomdeur maar als dezelfde deur in hetzelfde gebouw moet dienen om betalende bezoekers binnen te laten die iets drinken aan 2 Euro/drankje dan kost de deur plots 4000 Euro, vraagt men 4 Euro voor de drank dan kost de deur 4500 Euro. Dat is toch pure Kafka.
Maar je hebt gelijk, het zijn de politici die dit mogelijk maakten, zij het onder "begeleiding" van auteursrechtenvereniging(en), een beetje zoals politici die zelf over hun vergoedingen beslissen.
Laatst gewijzigd door on4bam 07 nov 2013, 11:43, in totaal 2 gewijzigd.
Bye, Maurice
-
- Elite Poster
Als je slim bent geef je twee euro bij elk drankje terug (vraag 5 Euro voor de afwas), misschien betaalt Sabam je nog terug ookkrisken schreef:En als ik gratis inkom geef, en gratis drank met dien verstande dat ik €3 vraag per glas dat ik moet afwassen daarna?
Bye, Maurice
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 72 keer
Meerderheid van onze politici weten niet waarover heel wat zaken eigelijk gaat als ze moeten stemmen
Ze volgen de bevelen op van hun partijtop want anders komen ze niet meer in aanmerking voor een plaats op de lijst bij de volgende verkiezingen
Ze volgen de bevelen op van hun partijtop want anders komen ze niet meer in aanmerking voor een plaats op de lijst bij de volgende verkiezingen
-
- Moderator
Heb zojuist een fictieve aanvraag ingevuld (doch gebaseerd op een festival dat effectief plaatsvond) en zou wel eens graag weten - op basis van de ingevulde gegevens - hoeveel personen volgens de berekeningen van SABAM auteursrechtelijk beschermde werken ter oren kregen (er van uitgaande dat alle werken in het repertoire van SABAM zitten) en dus de grootschaligheid van het event aantoont.
Ik kan enkel de PDF niet hosten, dus iemand die dat even wil doen zodat we allen spreken over dezelfde data?
Ik kan enkel de PDF niet hosten, dus iemand die dat even wil doen zodat we allen spreken over dezelfde data?
-
- Elite Poster
-
- Moderator
ub_removed23584:
Ben nu echt benieuwd hoe grootschalig het gebruik is van jullie repertoire, gebaseerd op deze effectieve cijfers ...
Ik wil dus van SABAM een schatting van het aantal bezoekers, aangezien de grootschaligheid van het event de bepalende factor zou moeten zijn (aantal bezoekers die het repertoire kunnen beluisteren)
Voor de grootschaligheid (en dus onbetwist het aantal bezoekers!) te bepalen en de bijhorende vergoeding, maken jullie gebruik van de parameters:
inkomprijs, oppervlakte, uitkoopsom, consumptieprijs, ... maar NERGENS van het aantal effectieve bezoekers.
Dat jullie in dit geval rekening houden met bv tarief 210 (concert) of 211 (festival) en deze gebaseerd is op oppervlakte ifv inkomprijs of uitkoopsom, zal ik al even voor u hier posten, aangezien dit vermoedelijk uw antwoord zou zijn op mijn vraag:
http://www.sabam.be/sites/default/files ... erten.pdf
http://www.sabam.be/sites/default/files ... als_nl.pdf
De inkomprijs / uitkoopsom ifv de oppervlakte zegt namelijk niks over het aantal bezoekers, laat staan de drankprijs zonder ook maar een idee te hebben over de vergaarde inkomsten hierop!
Oppervlakte ter discussie, maar dit is in tarief 210 en 211 maar 1 parameter!
Reden voor offline halen eerdere versies:
eerste versie was fictief
tweede versie zijn de effectieve cijfers
derde versie: had locatie, oppervlakte en inkom vergeten aan te passen naar de effectieve waarden.
De copy van de berekening + aantal effectieve bezoekers is nu gekend bij on4bam en Krisken, dus discussie achteraf uitgesloten
Ben nu echt benieuwd hoe grootschalig het gebruik is van jullie repertoire, gebaseerd op deze effectieve cijfers ...
Ik wil dus van SABAM een schatting van het aantal bezoekers, aangezien de grootschaligheid van het event de bepalende factor zou moeten zijn (aantal bezoekers die het repertoire kunnen beluisteren)
Voor de grootschaligheid (en dus onbetwist het aantal bezoekers!) te bepalen en de bijhorende vergoeding, maken jullie gebruik van de parameters:
inkomprijs, oppervlakte, uitkoopsom, consumptieprijs, ... maar NERGENS van het aantal effectieve bezoekers.
Dat jullie in dit geval rekening houden met bv tarief 210 (concert) of 211 (festival) en deze gebaseerd is op oppervlakte ifv inkomprijs of uitkoopsom, zal ik al even voor u hier posten, aangezien dit vermoedelijk uw antwoord zou zijn op mijn vraag:
http://www.sabam.be/sites/default/files ... erten.pdf
http://www.sabam.be/sites/default/files ... als_nl.pdf
De inkomprijs / uitkoopsom ifv de oppervlakte zegt namelijk niks over het aantal bezoekers, laat staan de drankprijs zonder ook maar een idee te hebben over de vergaarde inkomsten hierop!
Oppervlakte ter discussie, maar dit is in tarief 210 en 211 maar 1 parameter!
Reden voor offline halen eerdere versies:
eerste versie was fictief
tweede versie zijn de effectieve cijfers
derde versie: had locatie, oppervlakte en inkom vergeten aan te passen naar de effectieve waarden.
De copy van de berekening + aantal effectieve bezoekers is nu gekend bij on4bam en Krisken, dus discussie achteraf uitgesloten
Laatst gewijzigd door axs 07 nov 2013, 14:54, in totaal 11 gewijzigd.
-
- Elite Poster
ub_removed23584 schreef:nee want de inkom en de drankprijs is toch niet hetzelfde... en dus is het gebruik van ons repertoire niet even grootschalig.
Pardon my French maar dat is toch BS. Omdat de inkom/drankprijs niet hetzelfde is is het niet even grootschalig? Evenveel mensen in dezelfde zaal maar sabam berekent de heffing aan de hand van de drank?
Bye, Maurice
- Joe de Mannen
- Elite Poster
en nu is de PDF terug offline ?
J.
J.
- Heronic
- Elite Poster
Beliegen?
Ja ub_removed23584 beliegen, dat heeft u heel goed gelezen.
Op de vele herhalingen van mijn vraag over wat die claim tegen de providers precies inhield heeft u heel vaak(ah ja altijd maar laat ons eens mild zijn in onze bewoording) vage antwoorden als :
Nu heeft zelfs de fod econonomie zich er al mee gemoeid.
http://www.demorgen.be/dm/nl/996/Econom ... ders.dhtml
Lees gerust maar eens na.
Ik quote voor het gemak even een stukje uit de tekst :
Of heeft de fod economie het net zoals iedereen ook verkeerd begrepen?
Als jij uit bovenstaande geen goede reden kan afleiden waarvoor ik jou kan beschuldigen van leugens dan kan ik weer een vinkje bijzetten op het formuliertje :
"hoe herken ik een phatologisch leugenaar".
Komaan ub_removed23584, leg dan in Gods naam alstublieft eens uit wat de grote boze de wereld maar niet kan begrijpen...
(sorry voor de toon maar ik heb een hekel aan belogen worden, ik verschuil mij niet achter mijn nick. Ik wil gerust met jou een pint gaan drinken en hier een hele nacht over leuteren. Alleen heb ik niet de indruk dat je echt heel open en oprecht op alle vragen kan(of wil?) antwoorden.)
@axs ja, je moet zelf maar eens een kleinschalig fuifje willen organiseren, al snel merk je dat sabam je grootste kost is zelfs al word niets van hun gespeeld! (Vraag maar eens de kosten na om een goa fuif in de twieoo in gent te organiseren. Niet eens wetende of je ooit uit de kosten komt door sabam dan nog!)
Ja ub_removed23584 beliegen, dat heeft u heel goed gelezen.
Op de vele herhalingen van mijn vraag over wat die claim tegen de providers precies inhield heeft u heel vaak(ah ja altijd maar laat ons eens mild zijn in onze bewoording) vage antwoorden als :
gegeven. (Ga gerust nog maar eens door het gehele topic.)Het gaat niet om 'een taks op breedband', auteursrechten zijn geen taks en het gaat hier om de vraag of ISPs auteursrechterlijk materiaal gebruiken bij hun activiteiten,
niet de activiteiten van de internetgebruiker. Heeft dus ook niets met piraterij te maken.
Nu heeft zelfs de fod econonomie zich er al mee gemoeid.
http://www.demorgen.be/dm/nl/996/Econom ... ders.dhtml
Lees gerust maar eens na.
Ik quote voor het gemak even een stukje uit de tekst :
En gij nu!De organisatie rechtvaardigt dit door te verwijzen naar de mogelijkheid om illegaal door het auteursrecht beschermde werken te downloaden, maar de providers weigeren dat bedrag te betalen.
Of heeft de fod economie het net zoals iedereen ook verkeerd begrepen?
Als jij uit bovenstaande geen goede reden kan afleiden waarvoor ik jou kan beschuldigen van leugens dan kan ik weer een vinkje bijzetten op het formuliertje :
"hoe herken ik een phatologisch leugenaar".
Komaan ub_removed23584, leg dan in Gods naam alstublieft eens uit wat de grote boze de wereld maar niet kan begrijpen...
(sorry voor de toon maar ik heb een hekel aan belogen worden, ik verschuil mij niet achter mijn nick. Ik wil gerust met jou een pint gaan drinken en hier een hele nacht over leuteren. Alleen heb ik niet de indruk dat je echt heel open en oprecht op alle vragen kan(of wil?) antwoorden.)
@axs ja, je moet zelf maar eens een kleinschalig fuifje willen organiseren, al snel merk je dat sabam je grootste kost is zelfs al word niets van hun gespeeld! (Vraag maar eens de kosten na om een goa fuif in de twieoo in gent te organiseren. Niet eens wetende of je ooit uit de kosten komt door sabam dan nog!)
-
- Verified Account
@ lion51 u heeft duidelijk u niet voldoende geïnformeerd, kijk gerust naar de jaarverslagen en
@ joe de mannen en @ on4bam: ook de drankprijs is een indicator van die grootschaligheid natuurlijk. Er gaat meer geld rond die avond door de hogere drankprijs. Het is de auteur die van SABAM auteursrechten krijgt omdat zijn nummers die avond gebruikt zijn. En de politici laten zich niet begeleiden door auteursverenigingen, de auteursverenigingen zouden wel willen ja. politici laten zich leiden door electorale belangen, wat logisch is!
@ axs: 'hoeveel personen beschermde werken ter oren kregen?' Kan je je vraag even verduidelijken? Via http://www.sabam.be:8080/esabam/pages/homepages.faces kan je trouwens echt een simulatie doen.
Trouwens, vergeet niet dat iets organiseren altijd een risico is, ja je zal SABAM moeten betalen, maar ook de brouwer, dj's, artiesten, licht/geluid, zaal, security... flop of niet. Daar kan SABAM zoals de rest niets aan doen, enkel de organisator zelf.
En wanneer de minima tarieven niet van toepassing zijn, worden altijd de ontvangsten gevraagd, dus is het aantal bezoekers geweten.
@ heronic: wat is er vaag aan "Het gaat niet om 'een taks op breedband', auteursrechten zijn geen taks en het gaat hier om de vraag of ISPs auteursrechterlijk materiaal gebruiken bij hun activiteiten,
niet de activiteiten van de internetgebruiker. Heeft dus ook niets met piraterij te maken."?
Gelooft u dan altijd de pers en de fod economie? Wat ik wil duidelijk maken is dat zij het niet hebben begrepen. Het gaat niet over piraterij. Het is een juridische vraag van SABAM of een ISP bij haar activiteiten auteursrechten verschuldigd is. Punt. En u heeft zelf al geode argumenten gegeven waarom misschien niet, maar het is wachten op een uitspraak ten gronde hierover door de juridische instanties. Ik antwoord echt op alles heel open en oprecht. Misschien ben ik wel nen toffe hoor haha? En misschien jij ook wel achter je nickname
@ joe de mannen en @ on4bam: ook de drankprijs is een indicator van die grootschaligheid natuurlijk. Er gaat meer geld rond die avond door de hogere drankprijs. Het is de auteur die van SABAM auteursrechten krijgt omdat zijn nummers die avond gebruikt zijn. En de politici laten zich niet begeleiden door auteursverenigingen, de auteursverenigingen zouden wel willen ja. politici laten zich leiden door electorale belangen, wat logisch is!
@ axs: 'hoeveel personen beschermde werken ter oren kregen?' Kan je je vraag even verduidelijken? Via http://www.sabam.be:8080/esabam/pages/homepages.faces kan je trouwens echt een simulatie doen.
Trouwens, vergeet niet dat iets organiseren altijd een risico is, ja je zal SABAM moeten betalen, maar ook de brouwer, dj's, artiesten, licht/geluid, zaal, security... flop of niet. Daar kan SABAM zoals de rest niets aan doen, enkel de organisator zelf.
En wanneer de minima tarieven niet van toepassing zijn, worden altijd de ontvangsten gevraagd, dus is het aantal bezoekers geweten.
@ heronic: wat is er vaag aan "Het gaat niet om 'een taks op breedband', auteursrechten zijn geen taks en het gaat hier om de vraag of ISPs auteursrechterlijk materiaal gebruiken bij hun activiteiten,
niet de activiteiten van de internetgebruiker. Heeft dus ook niets met piraterij te maken."?
Gelooft u dan altijd de pers en de fod economie? Wat ik wil duidelijk maken is dat zij het niet hebben begrepen. Het gaat niet over piraterij. Het is een juridische vraag van SABAM of een ISP bij haar activiteiten auteursrechten verschuldigd is. Punt. En u heeft zelf al geode argumenten gegeven waarom misschien niet, maar het is wachten op een uitspraak ten gronde hierover door de juridische instanties. Ik antwoord echt op alles heel open en oprecht. Misschien ben ik wel nen toffe hoor haha? En misschien jij ook wel achter je nickname
-
- Moderator
- Contacteer:
Dafuq? Dus hoe hoger de prijs van de drank, hoe meer volk er is? Als ik 500 mensen over de vloer krijg die elk €1 betalen dan zijn meer "luisteraars" dan als er één iemand is die voor €500 euro drank opdoet hoor...ub_removed23584 schreef: @ joe de mannen en @ on4bam: ook de drankprijs is een indicator van die grootschaligheid natuurlijk. Er gaat meer geld rond die avond door de hogere drankprijs. Het is de auteur die van SABAM auteursrechten krijgt omdat zijn nummers die avond gebruikt zijn. En de politici laten zich niet begeleiden door auteursverenigingen, de auteursverenigingen zouden wel willen ja. politici laten zich leiden door electorale belangen, wat logisch is!
Laatst gewijzigd door krisken 08 nov 2013, 12:53, in totaal 1 gewijzigd.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
Als een brood 2 Euro kost dan blijft dat 2 Euro kosten onafhankelijk van het feit of je dat op een plastiek tafel van 15 Euro opeet of op een massief eiken antieke tafel van 20000 Euro. De redenering van sabam doortrekkend zou dus het brood duurder moeten zijn op de dure tafel. De logica ontgaat mij volledig. Waarom moet muziek duurder zijn omdat per toeval de cola wat duurder verkocht wordt. Men vraagt dus geen auteursrecht maar een belasting op de omzet.ub_removed23584 schreef: @ joe de mannen en @ on4bam: ook de drankprijs is een indicator van die grootschaligheid natuurlijk. Er gaat meer geld rond die avond door de hogere drankprijs. Het is de auteur die van SABAM auteursrechten krijgt omdat zijn nummers die avond gebruikt zijn. En de politici laten zich niet begeleiden door auteursverenigingen, de auteursverenigingen zouden wel willen ja. politici laten zich leiden door electorale belangen, wat logisch is!
Vergeet even je functie, kan je dat nog eerlijk noemen? Ik wil niemand op ideeen brengen maar misschien kan je het auteursrecht zoals bij TV abbo's aangerekend wordt ook laten afhangen van de prijs van de TV waarop gekeken wordt. Misschien ook van de grootte van het scherm (grootschaligheid! )
Edit:
Die avond in de bioscoop:
- Een ticket voor de film mevrouw
- Wat gaat ge drinken?
- Cola
- OK, Da's dan 10 Euro voor uw ticket...
Tweede bezoeker
- Een ticket voor de film mevrouw
- Wat gaat ge drinken?
- Champagne
- OK, Da's dan 15 Euro voor uw ticket...
Bye, Maurice
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
De prijs van de drank heeft NIETS te maken met de grootschaligheid... daar is maar één factor voor en dat is het aantal bezoekers van het event. Geef gewoon toe dat SABAM graag mee snoept van de inkomsten en het duidelijk niet gaat over hoeveel mensen naar de muziek luisteren.ub_removed23584 schreef:ook de drankprijs is een indicator van die grootschaligheid natuurlijk. Er gaat meer geld rond die avond door de hogere drankprijs.
Moest dit effectief zo zijn dan had jij geen werk meer en bestond er geen SABAM meer. Electoraal is jullie waarde namelijk nul komma nul (tenzij er dingen gebeuren die het daglicht niet mogen zien ?).ub_removed23584 schreef:En de politici laten zich niet begeleiden door auteursverenigingen, de auteursverenigingen zouden wel willen ja. politici laten zich leiden door electorale belangen, wat logisch is!
Gaat het nu over ter oren krijgen... of hoeveel inkomsten je hebt... al zal SABAM wel altijd zorgen dat zij het maximum eruit halen.ub_removed23584 schreef:@ axs: 'hoeveel personen beschermde werken ter oren kregen?'
Maar SABAM schuift wel alle risico van zich af... jullie hebben gewoon een dubbele moraal... gaat het slecht moet je centen hebben, gaat het goed met je nog meer centen hebben. Toch wel een prachtig business model dat jullie hanteren.ub_removed23584 schreef:Trouwens, vergeet niet dat iets organiseren altijd een risico is, ja je zal SABAM moeten betalen, maar ook de brouwer, dj's, artiesten, licht/geluid, zaal, security... flop of niet. Daar kan SABAM zoals de rest niets aan doen, enkel de organisator zelf.
Oh, we hebben het niet begrepen... nee we begrijpen inderdaad niet waarom een ISP die louter transport doet aan jullie zou moeten betalen. Weet je wat ub_removed23584, vraag een extra wegentaks want daarmee kan je ook muziek "transporteren", of daag gewoon de Belgische staat voor het gerecht... door hier te leven kunnen we ook muziek bemachtigenub_removed23584 schreef:Wat ik wil duidelijk maken is dat zij het niet hebben begrepen. Het gaat niet over piraterij. Het is een juridische vraag van SABAM of een ISP bij haar activiteiten auteursrechten verschuldigd is.
Finaal nogmaals de vraag... hoe kan jij 's morgens nog recht in de spiegel kijken
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Ticket voor de cinema graag.
- wat gaat ge drinken ?
- Champagne.
- Wat kost uw bril ?
- Wat kosten uw schoenen ?
- Ik zie dat u uw bioscoopbezoek grootschalig hebt aangekondigd op facebook, dat wordt een gepeperde rekening....
@ ub_removed23584 de mens, niet ub_removed23584 van Sabam:
Wat is het grootschaligst ?
- een feestje van 1000 man met drank aan 1€
- een feestje van 100 man met drank aan 10€
J.
- wat gaat ge drinken ?
- Champagne.
- Wat kost uw bril ?
- Wat kosten uw schoenen ?
- Ik zie dat u uw bioscoopbezoek grootschalig hebt aangekondigd op facebook, dat wordt een gepeperde rekening....
@ ub_removed23584 de mens, niet ub_removed23584 van Sabam:
Wat is het grootschaligst ?
- een feestje van 1000 man met drank aan 1€
- een feestje van 100 man met drank aan 10€
J.
-
- Elite Poster
Voorstel hervorming auteursrecht:
Optredens: Uitvoerder wordt betaald en betaalt zelf componist e.d. (naar analogie kopen van brood, bakker betaalt leveranciers)
DJ: Muziek moet op legale wijze verkregen zijn. DJ wordt betaald en betaalt zelf rechten op de muziek volgens aantal bezoekers (100 man op 200m2 of 100 man op 500m2 blijft 100 man)
Done...
Optredens: Uitvoerder wordt betaald en betaalt zelf componist e.d. (naar analogie kopen van brood, bakker betaalt leveranciers)
DJ: Muziek moet op legale wijze verkregen zijn. DJ wordt betaald en betaalt zelf rechten op de muziek volgens aantal bezoekers (100 man op 200m2 of 100 man op 500m2 blijft 100 man)
Done...
Bye, Maurice
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Zo helemaal zonder 'zou kunnen' en 'je kan het gebruiken voor' en 'we gaan er dan van uit dat' ?
Dat kan je niet menen...
J.
Dat kan je niet menen...
J.
-
- Moderator
Ik weet wat het kost etc .... maar zou graag even van Sabam willen weten wat de grootschaligheid was van dit event, gebaseerd op de aanvraag.Siegfried Bakelants schreef: @ axs: 'hoeveel personen beschermde werken ter oren kregen?' Kan je je vraag even verduidelijken? Via http://www.sabam.be:8080/esabam/pages/homepages.faces kan je trouwens echt een simulatie doen.
Waarom? Omdat volgens U blijkbaar de vergoeding af zou hangen van de grootschaligheid waarop het sabam repertoire gebruikt wordt.
U heeft ALLE gegevens (inclusief de drankprijs .... ), dus graag een antwoord op deze vraag:
Hoeveel mensen luisterden op dit event naar het repertoire van Sabam en zijn dus representatief voor de grootschaligheid van dit event, ervan uitgaande dat het hele repertoire wordt vertegenwoordigd door Sabam?
Moest het echt niet duidelijk zijn, herhaal ik de vraag nog even op een doodeenvoudige manier:
Hoeveel mannekes konden naar de liedjes luisteren op dit feestje?
Laatst gewijzigd door axs 14 nov 2013, 21:40, in totaal 1 gewijzigd.